Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Annika, 48, öljy-yhtiön ylempi toimihenkilö, ei tule toimeen 8000 e/kk palkallaan

Vierailija
21.04.2024 |

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010368979.html

"Meillä on asuntolaina ja kesämökkilaina, joiden lyhennykset ovat korkotilanteen takia ikävän korkeat. Puolisoni tienaa lähestulkoon saman verran kuin minä, joten pärjäämme kyllä. Mitään ei kuitenkaan jää säästöön, ja joka kuukausi tuntuu, että rahat loppuvat.

Toki matkustamme 12 kertaa vuodessa, ja jos jotain tarvitsemme, sen myös ostamme. Missään tapauksessa emme kuitenkaan tuhlaile tai elä leveästi."

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä kiinnitti huomion niin jo 5500 euron tuloilla nuo hyvätuloiset maksavat noin 2000 euroa veroa. Annikan 8000 euron palkasta käteen 4200 euroa. Hänellä bruttopalkassa on vapaa autoetu ja siksi nettopalkka pienempi. 

Minä itse olen pienituloinen ja maksan 2100 euron palkasta alle 400 euroa veroa. En kuluta rahaa mihinkään paitsi vuokra noin 400 euroa ja muut pakolliset. Verottajan ja muun yhteiskunnan kannalta olen siis "hyödyttömämpi". Palveluiammatit loppuisivat nopeasti jos kaikki olisivat kaltaisiani ja verokertymäkin olematon.

Hienoa että joillakin on hyvä palkka ja pistävät sen kiertämään mitä verokarhun jälkeen jää eivätkä hilloa säästöön.

Vierailija
42/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten noin tyhmä on voinut päästä tuollaiseen asemaan?

Niinpä, eihän hän osaa edes omaa talouttaan hoitaa. Pistää miettimään onko päättäjissämme samanlaisia kun valtion talous on ihan retuperällä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteen jää 8000 euron tuloista 4000 euroa, eli valtio ryöstää puolet palkasta + työnantajan maksanat maksut. Ja sitten kehdataan vurlä itkeä, että hyvätuloiset eivät osallistu tarpeeksi säästötalkoisiin. Sympatiat töysin tuon henkilön puolella.  Suomalaisten ongelma on kateus, olklaan kateellisia isoista tuloista ja tehdään kaikki, että ne putoaisivat. Muissa maissa puolestaan alettaisiin miettiä, että mitä mun putää tehdä päästäkseni samoihin tuloihin..

Näkee hyvin tälläkin palstalla, vähemmän tienaavat ilkkuvat paremmin tienaavia. Kateellisten maa.

En minä ilku ketään paremmin tienaavaa, mutta kyllä nyt helvetti sentään täytyy ottaa itseään niskasta kiinni jos ei muka tuollaisilla tuloilla meinaa pärjätä.

Näiden lehtijuttujen perusteella pitäisi ilmeisesti perustaa yritys elämänhallintakonsulttina hyvätuloisille.

-eri

Vierailija
44/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa vuodessa matkustaa....  joo, mutta minne ja millä hinnoilla? Onko sen ihan pakko olla jokin kymppitonnin Karibian risteily?

Vierailija
45/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Teboililla töissä?

Vierailija
46/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niim ei tule toimeen? Ihmeen provosoiva otsikointi. Hänhän tulee vallan mainiosti toimeen ja elää haluamaansa elämää. Säästöön ei ehkä jää mutta se ei ole tuolla tasolla tulokysymys vaan rahanhallinta kysymys. 

Vallan mainiosti tulee toimeen, vai?

No mitä hän sitten valittaa, ettei jää mitään säästöön? Keskivertälyllä varustettu ihminen olisi jo hiljaa tuossa vaiheessa. 

Vierailija
47/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Naiset-paskalehden otsikko taas. Ei tule toimeen palkallaan? Tuleehan hän. Ostaa mitä haluaa, matkustaa. Miksi nämä ns. leikkitoimittajat saavat valehdella otsikoissa? Onko nykyään sallittua valehdella klikkausten vuoksi?

Vierailija
48/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelleja menee konkurssiin. On ihanaa nähdä, kun hotellipäälliköt menettävät asuntonsa ja mökkinsä.

Vierailija
49/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 e ruokaa kuussa?

miten tuolla 8000 e palkalla ei pärjää, miten mä pärjään vaikka mitään ei jää käteen. saan työkkäriä 600 e käteen, 175 e asuntotukea ja kaiketi ensi kuusta lähtien toimeentuloa ehkä 200-300 e toivon.

vastike jossa olen perikunnalle vuokralla on 425 e kk ja asunto on iso. sähkö 60e.

sain ansikkaa 1300 e kk mutta se loppui 400 päivän jälkeen keväällä sillä pärjäsin just ja just

velkoja on 40 000 e nitä lyhennän 600 e kk ja dna ja muut laskut n 200 e kk

....

menot siis n 1200 e kk, tuet n . 800 e-900 e max jos toimeentuloa saan eli tappiota tulee nyt kun ei ole ansikkaa n 300 ekk

niitä makselen velkatililtä jonne olen jemmannut 26 000 e, tosin laskin että jos matkustelen ja makselen velkoja joudun  2 vuoden päästä ulosottoon koska en voi enää työkkäristä maksaa velkoja, joka kk jää 300 e miinukselle. ja sitten kai jätän vaan velat maksamatta ja meen ulosottoon niin jääpähän sitten se perusosa 600 e käteen! eikä mua voi kukaan häätää asunnosta, jossa olen vuokralla!

ruokaa en juuri osta, koska haen kaikki ruokajonosta, jos sitä ei olisi niin olisi menoja lisää varmaan 300 ekk eli yhtn 1500 e, onneksi ruoka-avusta saa lähes kaiken täällä

Vierailija
50/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten hoitajien töitä eikä ota eläköityvien tilalle ketään. 

Ei voi mennä irtunotut edes hoitoalalle. 

Vierailija
51/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käteen jää 8000 euron tuloista 4000 euroa, eli valtio ryöstää puolet palkasta + työnantajan maksanat maksut. Ja sitten kehdataan vurlä itkeä, että hyvätuloiset eivät osallistu tarpeeksi säästötalkoisiin. Sympatiat töysin tuon henkilön puolella.  Suomalaisten ongelma on kateus, olklaan kateellisia isoista tuloista ja tehdään kaikki, että ne putoaisivat. Muissa maissa puolestaan alettaisiin miettiä, että mitä mun putää tehdä päästäkseni samoihin tuloihin..

Itse olen miettinyt samaa. Tulin siihen johtopäätökseen, että palkkatuloista menee kolmasosa jo veroihin ja muihin maksuihin joten en pyri enää tekemään enempää töitä. Sen sijaan koetan kerryttää osinkotuloja siihen tilalle koska  verotuksen taso on sama. Tämä on aivan laillista verosuunnittelua, ja sitä voi tehdä keskituloinenkin ja se on jopa kannattavaa tässä himoverottavassa maassa. Saisin siis

Olen tehnyt samoin. Olen säästänyt ja sijoittanut, jotta saan osinkotuloja, ja olen lisännyt myös työntekoa, vaikka siitä meneekin verot, niin siitä kertyy myös lisää eläkettä. Eläkevakuutusyhtiöitten sivuilla voi tarkistaa paljonko nyt on eläkettä kasassa ja miten se karttuisi eri suuruisilla tuloilla. 

Vierailija
52/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee hyvin tälläkin palstalla, vähemmän tienaavat ilkkuvat paremmin tienaavia. Kateellisten maa.

En minä ilku ketään paremmin tienaavaa, mutta kyllä nyt helvetti sentään täytyy ottaa itseään niskasta kiinni jos ei muka tuollaisilla tuloilla meinaa pärjätä.

Näiden lehtijuttujen perusteella pitäisi ilmeisesti perustaa yr

Pitäisi perustaa myös lukemisen ymmärtäminen-kurssi sinulle. Jutusta käy ilmi, että hän pärjää palkallaan.

Vierailija
53/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa ruikutusta ja kuka oikeasti laskee tulonsa bruttona eikä nettona? Minä en edes vaivaudu laskemaan mitään bruttoja kun sillä ei ole mitään väliä, netto on se minkä minä näen ja sillä eletään. Jos on niin taitamaton ääliö että mitoittaa elämänsä bruttotulojen mukaan niin voi pitää itseään kehitysvammaisena ja kuuluu edunvavonnan piiriin.

Vierailija
54/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI VOI!!!

Vierailija
55/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh jos jäis 4000 e käteen kuussa. Säästyis helposti 1500 e kuussa. Yleensä ne menot kyllä kasvaa tulojen kanssa, että kai sitä itsekin sitten alkais tuhlailla. Enemmän kyllä ihmetyttää toi asenne, että ei muka eletä leveästi. Mikä sitten olis leveästi elämistä? Shampanja ja limusiinikyydit vai? 

Vierailija
56/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annika 48V:lle terveisiä, että asutaan kaksiossa teinin kanssa, vuokra on 600e ja siihen sisältyy vesi, pesutupa ja sauna. Tulot meillä 0n yhteensä noin 3100e nettona/kk ja pärjätään vallan mainiosti. Bussilla kuljetaan kaikkialle ja pitemmät matkat junalla. Eletään ihan arkea eikä matkustella ja vaatteet ostetaan alennusmyynneistä. Minä pidän majaa olohuoneessa, teinillä on oma huone. Nyt kirjoitan tätä viestiä tämän neukkukuutioni keittiössä missä on epämodernisti ovikin. Tiskaan käsin, ei ole tiskikonettakaan ja kahvit keittyy tokmannin 14e keittimellä. Yhteensä meillä taitaa tällä hetkellä olla tileillä lähemmäs 10 000e käteistä ja osakkeita/rahastoja. Annika, älä ole niin kuin sinä, ole niin kuin minä. 

Tuossa asemassa ei ehkä kuitenkaan kannata alevaatteilla mennä töihin. Se halpa kahvinkeitin yleensä hajoaa vuodessa ja jätevuori kasvaa. Ensi kerralla jätä Tokmannille ja tee vaikka pannukahvia.

Vierailija
57/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valtio irtisanoo tuhansia virkamiehiä ensi vuonna." 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f2a9bdbe-125f-4dab-b8ca-0b1cfe728…

Vierailija
58/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelleja menee konkurssiin. On ihanaa nähdä, kun hotellipäälliköt menettävät asuntonsa ja mökkinsä.

Miksi on ihanaa nähdä, jos joku menettää asuntonsa? Sinun elämäsi ei siitä parane, edelleen olet sama saamaton myötähäpeää aiheuttava ääliö.

Vierailija
59/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Valtio irtisanoo tuhansia virkamiehiä ensi vuonna." 

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f2a9bdbe-125f-4dab-b8ca-0b1cfe728…

Ansiosidonnainen on 60 % palkasta - verot.

Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois nyt huhtikuussa. 

Syksyllä ansiosidonnaista porrastetaan eli 2 kuukautta saa täyttä ja sitten 80 % ja jonkun ajan päästä 75 %.

Ansiosidonnaista saa 400 päivää ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Vierailija
60/122 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on ihanaa nähdä, jos joku menettää asuntonsa? Sinun elämäsi ei siitä parane, edelleen olet sama saamaton myötähäpeää aiheuttava ääliö.

Työttömien haukkujat saa kunnolla omaan nilkkaan.

Ei voi mennä edes hoitoalalle. 

Hyvinvointialue ei jatka määräaikaisten hoitajien töitä eikä ota eläköityvien tilalle ketään. 

Hyvinvointialue irtisanoo tukipalveluista eli siivous ja ruokahuolto ja ict-tuki. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi