Annika, 48, öljy-yhtiön ylempi toimihenkilö, ei tule toimeen 8000 e/kk palkallaan
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010368979.html
"Meillä on asuntolaina ja kesämökkilaina, joiden lyhennykset ovat korkotilanteen takia ikävän korkeat. Puolisoni tienaa lähestulkoon saman verran kuin minä, joten pärjäämme kyllä. Mitään ei kuitenkaan jää säästöön, ja joka kuukausi tuntuu, että rahat loppuvat.
Toki matkustamme 12 kertaa vuodessa, ja jos jotain tarvitsemme, sen myös ostamme. Missään tapauksessa emme kuitenkaan tuhlaile tai elä leveästi."
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Me Naiset-paskalehden otsikko taas. Ei tule toimeen palkallaan? Tuleehan hän. Ostaa mitä haluaa, matkustaa. Miksi nämä ns. leikkitoimittajat saavat valehdella otsikoissa? Onko nykyään sallittua valehdella klikkausten vuoksi?
1. Lue lehden otsikko, siinä ei valehdeltu.
2. Ei hän kauhean hyvin toimeen tule, koska suora lainaus hänen sanoistaan:
Meillä on asuntolaina ja kesämökkilaina, joiden lyhennykset ovat korkotilanteen takia ikävän korkeat. Puolisoni tienaa lähestulkoon saman verran kuin minä, joten pärjäämme kyllä. Mitään ei kuitenkaan jää säästöön, ja joka kuukausi tuntuu, että rahat loppuvat."
Jos itselläni olisi joka kuukausi tunne, että rahat loppuvat, en voisi sanoa pärjääväni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niim ei tule toimeen? Ihmeen provosoiva otsikointi. Hänhän tulee vallan mainiosti toimeen ja elää haluamaansa elämää. Säästöön ei ehkä jää mutta se ei ole tuolla tasolla tulokysymys vaan rahanhallinta kysymys.
Vallan mainiosti tulee toimeen, vai?
No mitä hän sitten valittaa, ettei jää mitään säästöön? Keskivertälyllä varustettu ihminen olisi jo hiljaa tuossa vaiheessa.
Jäähän säästöön se osuus millä hän lyhentää asunto- ja mökkilainaa. Sehän on kaikki omaisuuden kartuttamista.
Ei minullakaan ole tilillä ollut oikeastaan koskaan elämässäni rahaa (olen 64 v), tili tulee ja tili menee, säästöön ei jää mutta tilistä lyhennän aina lainoja myös, parhaimmillaan kaksi asuntolainaa ollut yhtäaikaa. On kolme asunto-osaketta hankittuna ihan sinkkuna ja toimistotyöntekijänä. Juuri nyt myin niistä yhden ja saan tilille kuusinumeroisen summan. Sen olen siis aikoinaan säästänyt.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen vähän nuorempi, palkka 5000 €, velaton asunto, säästöjä 200000 € (itse säästettyä, ei perittyä tms).
🏆🥇
Jos tuo tyyppi saisi 20 000 euroa kuussa, niin siitäkään ei jäisi mitään. Saman haastattelun antaisi silloinkin.
Kaikki ei osaa säästää. Oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me Naiset-paskalehden otsikko taas. Ei tule toimeen palkallaan? Tuleehan hän. Ostaa mitä haluaa, matkustaa. Miksi nämä ns. leikkitoimittajat saavat valehdella otsikoissa? Onko nykyään sallittua valehdella klikkausten vuoksi?
Meillä on asuntolaina ja kesämökkilaina, joiden lyhennykset ovat korkotilanteen takia ikävän korkeat. Puolisoni tienaa lähestulkoon saman verran kuin minä, joten pärjäämme kyllä. Mitään ei kuitenkaan jää säästöön, ja joka kuukausi tuntuu, että rahat loppuvat."
Jos itselläni olisi joka kuukausi tunne, että rahat loppuvat, en voisi sanoa pärjääväni.
Tuossa on helppo säästää tuhansia kuukaudessa. Halvempi asunto, mökki myyntiin, matkustelee vähemmän. Saa suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tunne voi tulla, vaikka tuhlaisi miljoonan kuussa ja tili olisi loppu. Fakta olisi silloinkin, niin kuin nytkin, että pärjää ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen vähän nuorempi, palkka 5000 €, velaton asunto, säästöjä 200000 € (itse säästettyä, ei perittyä tms).
🏆🥇
Velaton asunto on vähän hölmö mittari, kun joku voi asua 50 tuhannen yksiössä, toinen 300 tuhannen rivitalossa ja kolmas 500 tuhannen omakotitalossa. Ja kaikkea tuolta väliltä.
Ovatkohan nämä ihmiset itse kovin kateellisia, jotka joka ketjussa vetävät kateuskortin, jos hiukankaan kritisoi tai tuo omaa näkökulmaa esille keskustellusta aiheesta. En ymmärrä miten muuten se kommentti "olette vain kateellisia" tms. tulee miltei ensimmäisellä sivulla.
Tässäkin ketjussa kateus jo heitettiin, myös hyvin monissa muissa. Oli miltei aihe kuin aihe. Vaikka olisi ihan asiallisia kommentteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu että rahat loppuvat on aivan eri asia kuin joka kuukausi rahat loppuvat. Minustakin tuntuu että rahat loppuvat käyttötililtä joka kuukausi. Ostin kuitenkin viime vuonna pörssiosakkeita 13 000€ ja lyhensin asuntolainaa 7200€. Uskoisin että tämä pariskunta lyhentää lainojaan eli kerryttää netto-omaisuutta huomattavasti rivakkaammin kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Annikan ja miehensä elämäntilanne kertoo, etteivät he osaa suunnitella talouttaan ja näe seurauksia tulevaisuuteen. Suurituloisia kumpikin, ja ovat ahnehtineet talo- ja mökkilainan samanaikaisesti. Kaikki pitää saada kerralla, kun ollaan vähän parempaa väkeä. Ollaanhan sitä Nesteellä tms töissä. "Lähetään murun kanssa meidän suuresta hirsitalosta viikonlopuksi meidän kelohonkamökille. Se on ihan järven rannassa."
Hei eivät ole ruikuttamassa mitään etuuksia valtiolta, omillaan pärjäävät. Hienoa! Suomi tarvitsee enemmän näitä, jotka tienaavat hyvin ja käyttävät rahansa yhteiskunnan hyväksi. Perhe maksaa toisen aikuisen palkan verran veroja valtiolle, jotta saadaan taas toimeentulotukea heille, jotka mieluummin syljeskelevät kotona kattoon. He elättävät 5 muuta perheensä ulkopuolista.
Kai heillä on myös tunne, etteivät matkustele tarpeeksi? Pitäisi tehdä 30 matkaa vuodessa, niin sitten olisi riittävä tunne.
Kyllä minua niin säälittää ap: een perheen elämä. Todella rankkaa matkustaa 12 x vuodessa, olla mökillä, kotona sekä töissäkin . Sitten on rahat loppu kaiken aikaa. Valtavan rankkaa ja säälittävää elämää. Toivottavasti geillä ei ole lapsia, ne sit on tai niistä tulee niitä mielenterveysnuoria.
Mitenpä voisin auttaa. Kun on lusikalla annettu , ei voi kauhalla vaatia.
Just joo, tuhlataan siihen ja tähän, mutta "ei kyllä tuhlailla tai eletä leveästi". Ai ei vai? Tässähän se on jo sanottu, liian isoa palkkaa saavilla se suhteellisuudentaju hämärtyy, että mikä on normaalipalkka.
https://voipiipnyttaas.blogspot.com/2023/12/hallituksen-leikkaukset.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annikan ja miehensä elämäntilanne kertoo, etteivät he osaa suunnitella talouttaan ja näe seurauksia tulevaisuuteen. Suurituloisia kumpikin, ja ovat ahnehtineet talo- ja mökkilainan samanaikaisesti. Kaikki pitää saada kerralla, kun ollaan vähän parempaa väkeä. Ollaanhan sitä Nesteellä tms töissä. "Lähetään murun kanssa meidän suuresta hirsitalosta viikonlopuksi meidän kelohonkamökille. Se on ihan järven rannassa."
Hei eivät ole ruikuttamassa mitään etuuksia valtiolta, omillaan pärjäävät. Hienoa! Suomi tarvitsee enemmän näitä, jotka tienaavat hyvin ja käyttävät rahansa yhteiskunnan hyväksi. Perhe maksaa toisen aikuisen palkan verran veroja valtiolle, jotta saadaan taas toimeentulotukea heille, jotka mieluummin syljeskelevät kotona kattoon. He elättävät 5 muuta perheensä ulkopuolista.
Aika turha kehua sillä, että heidän rahoillaan maksellaan tukia, kun nyt ollaan ottamassa tukia pois. Että millä te sitten kehuskelette, kun kyseisiä rahoja ei enää tarvitse köyhille antaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei eivät ole ruikuttamassa mitään etuuksia valtiolta, omillaan pärjäävät.
Mistät tiedät ruikuttavatko vai eivät? Tuskin kaikkiea paljastivat tuossa jutussa. Tälläkin palstalla rikkaimmat ruikuttavat, kun eivät kuulemma saa yhtään mitään yhteiskunnalta.
Vierailija kirjoitti:
Aika turha kehua sillä, että heidän rahoillaan maksellaan tukia, kun nyt ollaan ottamassa tukia pois. Että millä te sitten kehuskelette, kun kyseisiä rahoja ei enää tarvitse köyhille antaakaan?
Verovaroilla pyöritetään aika suurta osaa tämän maan palveluista. Kovimmat veronmaksajat on elintärkeitä.
Vierailia kirjoitti:
Rikkaan köyhyyttä en osaa sääliä. -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🏆🥇
Kato Mestari, tarjoan tarjousmokat ja eilispäivän pullan 🥯
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua niin säälittää ap: een perheen elämä. Todella rankkaa matkustaa 12 x vuodessa, olla mökillä, kotona sekä töissäkin . Sitten on rahat loppu kaiken aikaa. Valtavan rankkaa ja säälittävää elämää. Toivottavasti geillä ei ole lapsia, ne sit on tai niistä tulee niitä mielenterveysnuoria.
Mitenpä voisin auttaa. Kun on lusikalla annettu , ei voi kauhalla vaatia.
Ei tässä ole kyse ap:sta, vaan lehdessä olleesta artikkelista, jossa tämä nainen oli avautunut.
Pariskunta kertoi matkustavansa yhdestä kahteen kertaan vuodessa, ei 12 kertaa, se on virhe.
Eikä siltikään välttämättä saa toimeentulotukea. Asuntolaina ja yhtiölaina ei ole asumismenoja. Ensin katsotaan muut tuet mitä saa ja paljonko on asumismenoja ja puolison tulot toki myös.
Vain pelkkä yhtiövastike on meno, vesi 20 euroa per henkilö ja kohtuullinen sähkölasku.
Jos on omakotitalo niin lämmityksessä on kattosumma minkä yli ei makseta mitään.