Sinne meni roskiin kaikki vanhat Arabiat, Iittalat jne
Yritin myydä Torissa, FB:ssä jne. Ei mennyt kaupaks edes muutamalla eurolla.
Nakkasin kaikki jätesäkkii ja löin vasaralla rikki ja kannoin roskiin.
Pahaa teki heittää mummon vanhat kupit ja kipot roskiin, mutta itselläni ei ole käyttöä enkä ala säilömään tavaraa vain siksi että merkki on Arabia ja vanhaa sellaista.
Seuraavaks lähtee matkalaukullinen merkkivaatteita. Ennen nämä oisivat menneet kaupaksi Torissa, mut ei enää. Roskiin siis.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lahjoittanut niitä jonnekin hyväntekeväisyys kirpparille vienyt kierrätyskeskukseen? Ai niin, et viitsi nähdä sitä vaivaa, helpompi rikkoa ja heittää roskiin ja sitten avautua asiasta av:lla.
Kyllä, helpompaa se on. Minäkin olen heittänyt vaatetta roskiin kun en ole viitsinyt raahata niitä mihinkään keräyksiin.
Polyesteri- yms tekokuituvaatteet joutuvat keräyspaikoissa muutenkin poltettavaan jätteisiin. Vain täysin priima menee hyväntekeväisyyteen, eikä sekään saa haista huuhteluaineelle saati homeelle.
Olen kierrätyskeskuksessa töissä, eikä siellä mitään materiaalilappuja tuijotella. Ei tarvitse olla priimaa, mutta toki siistiä, ehjääja myyntikelpoista. Esim ehjät, mutta l
Enpä usko tuohon kirkon diakoniaankaan. Ns. uskovat ovat jumalattoman ahneita ja vievät parhaat päältä taatusti itse.
Ennen vanhat astiat pilkottiin tiilien ja muun roinan kanssa johonkin peltotielle, missä oli silmä. Itse kannoin vanhat kiuaskivet routamonttuun ja risat lauatset kyytipojaksi. Routii vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mä heitin just kevätsiivouksen yhteydessä kahdeksan jätesäkillistä vaatteita, kenkiä ja laukkuja roskiin. Ihanaa kun tuli vaatehuoneeseen tilaa 😊
No ei sitä ihanaa tilaa tuollaisen rohmun vaatekaapissa kovin pitkään ole.
Mikset vie vaikka spr:lle ? Nyt on paljon vähävaraisia joille nuo tulisi oikeasti käyttöön ja tarpeeseen. Itse vien joka viikko jätesäkillisen vaatteita ja tavaroita kun järjestelen ja siivoan kotiani ja varastoani.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhat astiat pilkottiin tiilien ja muun roinan kanssa johonkin peltotielle, missä oli silmä. Itse kannoin vanhat kiuaskivet routamonttuun ja risat lauatset kyytipojaksi. Routii vähemmän.
Nyt ei ole ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lahjoittanut niitä jonnekin hyväntekeväisyys kirpparille vienyt kierrätyskeskukseen? Ai niin, et viitsi nähdä sitä vaivaa, helpompi rikkoa ja heittää roskiin ja sitten avautua asiasta av:lla.
Kyllä, helpompaa se on. Minäkin olen heittänyt vaatetta roskiin kun en ole viitsinyt raahata niitä mihinkään keräyksiin.
Polyesteri- yms tekokuituvaatteet joutuvat keräyspaikoissa muutenkin poltettavaan jätteisiin. Vain täysin priima menee hyväntekeväisyyteen, eikä sekään saa haista huuhteluaineelle saati homeelle.
Nykyään kaikki menee johonkin kierrätykseen. Eikä kangas materiaalia saa edes heittää roskiin. Kaikki viisi viedä keräykseen. Nykyään meillä ainakin on jätemateriaalin keräys. Puhtaat rikkinäiset kierrätykseen. Kaikki neitseellinen kangas materiaali on jo kortilla ja arvokasta. Puuvillan kulutus pilaa maailmaa. Kierrätyspuuvilla tuo vähän toivoa. Polyesteri kierrätetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten laiska voi ihminen olla?
Meillä roskat menevät poltettaviksi. Niistä saadaan sitten energiaa, niiltä osin ei tarvitse ostaa jätteitä Italiasta.
Miten Iittalan lautasista poltetaan energiaa?
JÄTTEEN
Voi kulta pieni, sulla on lukemisen ymmärrys täysin hukassa. Hajonnut lautanen kuuluu sekajätteeseen, mikä on monella jätefirmalla muuttunut poltettavaksi jätteeksi. Sinne polttouuniin se lautanen joutuu. Jos se ei pala, jäänteiden jälkikäsittely on jätefirman, ei kuluttajan probleema.
Ei sinulla ollut kuin Puolalaista roskaa ja vaatteesikin on loppuun kulutettuja kirppari rytkyjä jotka ei olis kelvannut edes rasvarin räteksi. joten siittä vaan lopuksi voisit polttaa homeisen ja lahonneen kämppäs.
Vierailija kirjoitti:
Mä heitin just kevätsiivouksen yhteydessä kahdeksan jätesäkillistä vaatteita, kenkiä ja laukkuja roskiin. Ihanaa kun tuli vaatehuoneeseen tilaa 😊
Se on, kun siiderivalaalle ei enää mahdu. Säkit kai säästit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei lahjoituksena hyväntekeväisyyskirpparille? Esim. SPR.
Niin että joku ahne spr työntekijä pääsee viemään ne itsellensä. Se on todella korruptoitunut laitos.
Eli menisivät kuitenkin käyttöön? Mitäs harmillista siinä on? Hui kauhistus jos joku tukityöllistetty saisi kivat astiat
En minäkään Konttiin mitää hyvää veisi. Se on tosi, että työntekijät ottaa parhaat päältä.
Ei kukaan heitä mummon myrnia roskiin. Niin tyhmää mammaa ei löydy 😉
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksan jätesäkillistä? Häh? Siis pakko olla Provo.
Suomessa on laki tekstiilien kierrätyksestä. Vain likainen tekstiili kuuluu sekajötteeseen. Muut tekstiilikeräykseen, joita on pakko olla joka kunnassa.
Ja luulen, että arabiat yms olisi joku ottanut ilmaiseksi. Miksi pitää tuhlata luonnonvaroja.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on laki tekstiilien kierrätyksestä. Vain likainen tekstiili kuuluu sekajötteeseen. Muut tekstiilikeräykseen, joita on pakko olla joka kunnassa.
Ja luulen, että arabiat yms olisi joku ottanut ilmaiseksi. Miksi pitää tuhlata luonnonvaroja.
Ei sillä oikeasti ollut mitään laatutavaraa, vanhaa paskaa vain.
Omille astioillehan saa tehdä mitä haluaa. Jos eivät menneet kaupaksi torilla eikä fb:ssä, nii olivat varmastikin huonokuntoisia tai hinta liian suuri.
Kiitos kun avaaja hävitit ne. Nyt taas vanhan tavaran arvo meillä muilla, joilla niitä vielä on, kasvoi.
En antais ilmaseks arabiaa tai iittalaa. Jotkut varmaan kyttää oikein et sais Torista ilmaseks. Ennemmin rikon ja vien roskiin. Ahneita te, jotka designia kyttäätte ilmaseks. Ei spr:lle, ei Fidalle, ei minnekkään! Ilmaseks ottavat ja sitte kylkeen oikein kunnon hintalappu. Tympäsee.