Sinne meni roskiin kaikki vanhat Arabiat, Iittalat jne
Yritin myydä Torissa, FB:ssä jne. Ei mennyt kaupaks edes muutamalla eurolla.
Nakkasin kaikki jätesäkkii ja löin vasaralla rikki ja kannoin roskiin.
Pahaa teki heittää mummon vanhat kupit ja kipot roskiin, mutta itselläni ei ole käyttöä enkä ala säilömään tavaraa vain siksi että merkki on Arabia ja vanhaa sellaista.
Seuraavaks lähtee matkalaukullinen merkkivaatteita. Ennen nämä oisivat menneet kaupaksi Torissa, mut ei enää. Roskiin siis.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei lahjoituksena hyväntekeväisyyskirpparille? Esim. SPR.
Niin että joku ahne spr työntekijä pääsee viemään ne itsellensä. Se on todella korruptoitunut laitos.
Hyväntekeväisyyslaitokset sisäänpäinlämpiäviä.
Kierrätyskeskuksen työntekijät varastavat jopa polkupyörän ja elektroniikkaa, kirjoja, valaisimia, parhaat päältä.
En ihmettele yhtään. Ne työntekijät ovat siellä palkatta, onnekkaimmat palkkatuella minimipalkalla. Ottakoot mitä saavat. Ottaisit sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset anna ilmaiseksi tai vie kierrätykseen?
Minä olen vienyt ehjät ja hyvät aina kierrätykseen ja vaatekeräykseen.
Vein Paratiisi -astiaston Konttiin. Ehkä joku ostaa sen.
Sarjaa "kuolinsiivous".
Ehkä ostaa, Kontin ryöstöhinnoilla ehkä ei.
Meinaatko ihan lähiaikoina kuolla?
Että väärin kierrätetty vai?
Roskiin heittäminen ei ole kierrättämistä.
Hän vei Paratiisiastiaston Konttiin, ei roskiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kirppisekselle lahjoitusko ei ollut optio ja halusit vaan rahaa?Aivan törkeää touhua:(
Millä lailla törkeää? Jokainen saa tehdä tavaroillee mitä lystää. Itsekin laitan astiat ja vaatteet pääosin roskiin. En usko että kukaan niitä haluaisi. Kulunutta vanhaa kamaa.
Törkeää ekologisesta näkökulmasta katsottuna että heität roskiin käyttökelpoisia tavaroita vain koska et näe niiden potentiaalia muille. Takuuvarmasti esim ehjiä astioita voi vielä hyödyntää jossakin vaikket se sinä olisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lahjoittanut niitä jonnekin hyväntekeväisyys kirpparille vienyt kierrätyskeskukseen? Ai niin, et viitsi nähdä sitä vaivaa, helpompi rikkoa ja heittää roskiin ja sitten avautua asiasta av:lla.
Kyllä, helpompaa se on. Minäkin olen heittänyt vaatetta roskiin kun en ole viitsinyt raahata niitä mihinkään keräyksiin.
Miten laiska voi ihminen olla?
Meillä roskat menevät poltettaviksi. Niistä saadaan sitten energiaa, niiltä osin ei tarvitse ostaa jätteitä Italiasta.
Miten Iittalan lautasista poltetaan energiaa?
JÄTTEENPOLTTOLAITOKSET TUOTTAVAT ENERGIAA. Joko ymmärsit?
Lautaset ovat kivitavaraa. Luuletko että kiviä polttamalla saadaan energiaa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vienyt ehjät ja hyvät aina kierrätykseen ja vaatekeräykseen.
Vein Paratiisi -astiaston Konttiin. Ehkä joku ostaa sen.
Sarjaa "kuolinsiivous".
Ehkä ostaa, Kontin ryöstöhinnoilla ehkä ei.
Meinaatko ihan lähiaikoina kuolla?
Kenties kuolen lähiaikoina, kenties en.
Kontti on hyvä paikka viedä Arabiaa ja Iittalaa, vaatteita yms. Tämä oli viides "kuolisiivous". En halua jättää sukulaisille mitään.
Oletpa kiva ihmine
Mikä sinua riepoo? Ovatko lahjoitukseni sinulta pois? Jos ovat, niin millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta tähän kommentti. Meidän naapuri kertää Facebookin Roskalava-ryhmistä ilmaiseksi annettua tavaraa ja pistää Toriin myyntiin. Sen vuoksi ainakin itse pistän kaiken myymättä jääneen tavaran palasiksi ja roskiin.
Mitä sitten vaikka jälkeenmyisi toisen roskia? Mielestäni fiksua hankkia lisätuloja etenkin kun niin moni on taloudellisessa ahdingossa nykyään. Sä et itse viitsi nähdä myymisen vaivaa, mutta kukaan muukaan ei saisi? Ahne laskuri!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lahjoittanut niitä jonnekin hyväntekeväisyys kirpparille vienyt kierrätyskeskukseen? Ai niin, et viitsi nähdä sitä vaivaa, helpompi rikkoa ja heittää roskiin ja sitten avautua asiasta av:lla.
Kyllä, helpompaa se on. Minäkin olen heittänyt vaatetta roskiin kun en ole viitsinyt raahata niitä mihinkään keräyksiin.
Meillä roskat menevät poltettaviksi. Niistä saadaan sitten energiaa, niiltä osin ei tarvitse ostaa jätteitä Italiasta.
JÄTTEEN
Ap mainitsi hajottaneensa kaikki vasaralla, eli kyllä ne siellä muun roskan seassa menevät irrallisena silppuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hurjia lämpötioja siellä jätteenkäsittelyuunessa on, jos joku lautanen tuottaa energiaa?
Joku Iittalan lautanen, joka on valmistettu valkosavesta, kestää jopa 1800 asteen lämpötiloja, menettämättä muotoa. Ja vaikka olisi suurpalo, niin posliiniesineet siellä jää jäljelle.
Luulen, ettei lautaset ja kupit anna mitään energiaa, vaan ne säilyvät, ihan samalla tavalla kuin monet metallit ja ne kerätään pois.
Ja luulisi, ettei energia hyödyn takia kannattaisi lautasiaan laittaa sekajtteisiin
Vierailija kirjoitti:
Mä heitin just kevätsiivouksen yhteydessä kahdeksan jätesäkillistä vaatteita, kenkiä ja laukkuja roskiin. Ihanaa kun tuli vaatehuoneeseen tilaa 😊
Olet tyyppiesimerkki länsimaisesta elämäntyylistä, joka vie maapallomme tuhoon. On vaan niin kiva shoppailla, tilailla netistä ja kuluttaa. Ei tarvitse uhrata ajatustakaan resurssien riittävyydelle, saasteongelmalle, halpatuontimaiden työoloille puhumattakaan muusta eliökunnasta, jonka jatkuvasti työnnämme tieltämme yhä ahtaammalle.
Eli nyt sitten vain täyttämään tyhjää vaatehuonetta uudelleen. No, tulet kyllä vielä näkemään suuren muutoksen taloudessa, yhteiskunnan tarjoamissa palveluissa ja yleisessä elintasossa. Mikään kupla kun ei laajene loputtomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kirppisekselle lahjoitusko ei ollut optio ja halusit vaan rahaa?Aivan törkeää touhua:(
Millä lailla törkeää? Jokainen saa tehdä tavaroillee mitä lystää. Itsekin laitan astiat ja vaatteet pääosin roskiin. En usko että kukaan niitä haluaisi. Kulunutta vanhaa kamaa.
Törkeää ekologisesta näkökulmasta katsottuna että heität roskiin käyttökelpoisia tavaroita vain koska et näe niiden potentiaalia muille. Takuuvarmasti esim ehjiä astioita voi vielä hyödyntää jossakin vaikket se sinä olisikaan.
Voi että
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta tähän kommentti. Meidän naapuri kertää Facebookin Roskalava-ryhmistä ilmaiseksi annettua tavaraa ja pistää Toriin myyntiin. Sen vuoksi ainakin itse pistän kaiken myymättä jääneen tavaran palasiksi ja roskiin.
Mitä sitten vaikka jälkeenmyisi toisen roskia? Mielestäni fiksua hankkia lisätuloja etenkin kun niin moni on taloudellisessa ahdingossa nykyään. Sä et itse viitsi nähdä myymisen vaivaa, mutta kukaan muukaan ei saisi? Ahne laskuri!
Jokainen tekee omaisuudellaan mitä tykkää
Apee taitaa olla hyvin itsekäs ihminen
Vierailija kirjoitti:
Apee taitaa olla hyvin itsekäs ihminen
"ihminen"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JÄTTEEN
Mikä sinun melestäsi on oikea paikka hajalliselle lautaselle sitten, jos se ei ole mielestäsi sekajätettä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lautaset palavat? No jos sulla on muovikippoja ja kuppeja niin varmaan palaakin. Posliini ja savi eivät pala, vaan sulavat vasta korkeimmissa lämpötiloissa johon perus jätteenpolttouunit eivät yllä. Googleta jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Fida!!!
Uskontoja ei tueta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee omaisuudellaan mitä tykkää
Tosiasiassahan kukaan ei täällä omista mitään. Kun kuolet niin susta ei ole kohta jäljellä edes luunmuruja mutta sun "omistamat" kaatopaikkaromppeet porskuttaa edelleen vahvasti seuraavat vuosisadat. No meneepä sunkin hautapaikka tulevaisuudessa kaatopaikaksi kun ei oo muuta paikkaa mihin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Perus Suomalainen.
Maksetaan itse vaikka satanen, ettei naapuri saa kymppiä ilmaiseksi.
En ole oikein ikinä tajunnut tätä.
Ja sinulleko on OK, että joku rikastuu sinun kustannuksella? On sulaa hulluutta lahjoittaa ilmaiseksi pois rahanarvoista tavaraa vaikka ei menisikään kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei lahjoituksena hyväntekeväisyyskirpparille? Esim. SPR.
Niin että joku ahne spr työntekijä pääsee viemään ne itsellensä. Se on todella korruptoitunut laitos.
Eli menisivät kuitenkin käyttöön? Mitäs harmillista siinä on? Hui kauhistus jos joku tukityöllistetty saisi kivat astiat
Mikä tuossa sinua nyt oikein hiertää? Että vei astiaston Konttiin jossa on mielestäsi kallista?