Sinne meni roskiin kaikki vanhat Arabiat, Iittalat jne
Yritin myydä Torissa, FB:ssä jne. Ei mennyt kaupaks edes muutamalla eurolla.
Nakkasin kaikki jätesäkkii ja löin vasaralla rikki ja kannoin roskiin.
Pahaa teki heittää mummon vanhat kupit ja kipot roskiin, mutta itselläni ei ole käyttöä enkä ala säilömään tavaraa vain siksi että merkki on Arabia ja vanhaa sellaista.
Seuraavaks lähtee matkalaukullinen merkkivaatteita. Ennen nämä oisivat menneet kaupaksi Torissa, mut ei enää. Roskiin siis.
Kommentit (138)
Ystäväni tekee mosaiikkiteoksia vanhoista kupeista ja lautasista. Sain lahjaksi ison vaasin, joka oli tehty vanhoista sinivalkoisista astioista.
Puutarhassaan on käytöstä poistettuja keilapalloja päällystetty mosaiikilla.
Tuota se ihmiselo on. Haudataan kuolleet, ruokititaan elävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lahjoittanut niitä jonnekin hyväntekeväisyys kirpparille vienyt kierrätyskeskukseen? Ai niin, et viitsi nähdä sitä vaivaa, helpompi rikkoa ja heittää roskiin ja sitten avautua asiasta av:lla.
Kyllä, helpompaa se on. Minäkin olen heittänyt vaatetta roskiin kun en ole viitsinyt raahata niitä mihinkään keräyksiin.
Samalla vaivalla kun kirjoitat tänne voisit kirjoittaa jollekin järjestölle joka noitaa tavarat kotoasi ilmaiseksi.
Miksi ne pitää rikkoa?
Joku voisi dyykata ne sieltä roskiksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset anna ilmaiseksi tai vie kierrätykseen?
En ole ap, mutta tähän kommentti. Meidän naapuri kertää Facebookin Roskalava-ryhmistä ilmaiseksi annettua tavaraa ja pistää Toriin myyntiin. Sen vuoksi ainakin itse pistän kaiken myymättä jääneen tavaran palasiksi ja roskiin.
Mitä merkitystä sillä on sinun kannaltasi enää siinä vaiheessa, kunhan pääset itse niistä eroon? Moni antaa esim. vauvanvaatteita toisille ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lahjoittanut niitä jonnekin hyväntekeväisyys kirpparille vienyt kierrätyskeskukseen? Ai niin, et viitsi nähdä sitä vaivaa, helpompi rikkoa ja heittää roskiin ja sitten avautua asiasta av:lla.
Kyllä, helpompaa se on. Minäkin olen heittänyt vaatetta roskiin kun en ole viitsinyt raahata niitä mihinkään keräyksiin.
Polyesteri- yms tekokuituvaatteet joutuvat keräyspaikoissa muutenkin poltettavaan jätteisiin. Vain täysin priima menee hyväntekeväisyyteen, eikä sekään saa haista huuhteluaineelle saati homeelle.
Miks sitten mun paikallisessa goodwillin myymälässä on myynnissä vaan huuhteluaineelta haisevia polyesteriretkuja :/
Asu
Meillä täällä jumalan selän takana maalla, on ollut jo vuosia Goodwillin-myymälä, johon voi viedä tavaraa. Eikö niitä ole kaikkialla Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla vaivalla kun kirjoitat tänne voisit kirjoittaa jollekin järjestölle joka noitaa tavarat kotoasi ilmaiseksi.
Ei ole enää ylimääräistä kun menivät roskikseen😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei lahjoituksena hyväntekeväisyyskirpparille? Esim. SPR.
Niin että joku ahne spr työntekijä pääsee viemään ne itsellensä. Se on todella korruptoitunut laitos.
Onko se sitten parempi, että ne on siellä roskiksessa? Ihan hirveitä maailman resurssien tuhlaajia olette kaikki roskiin nakkelijat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polyesteri- yms tekokuituvaatteet joutuvat keräyspaikoissa muutenkin poltettavaan jätteisiin. Vain täysin priima menee hyväntekeväisyyteen, eikä sekään saa haista huuhteluaineelle saati homeelle.
Miks sitten mun paikallisessa goodwillin myymälässä on myynnissä vaan huuhteluaineelta haisevia polyesteriretkuja :/
Asut ilmeisesti ulkomailla tai mielikuvitusmaailmassasi. Suomessa ei ole Goodwill-nimisiä käytetyn tavaran kauppoja. Niitä on USA:ssa, mutta se ei Suomeen ja ap:n katkeraan rölläykseen liity
Tiedoksesi, Goodwill-liikkeitä on myös Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten laiska voi ihminen olla?
Meillä roskat menevät poltettaviksi. Niistä saadaan sitten energiaa, niiltä osin ei tarvitse ostaa jätteitä Italiasta.
Miten Iittalan lautasista poltetaan energiaa?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle
Tuo wanhatkupit ei osta ihan mitä vaan, vaan valikoivat. Itse tarjosin viime syksynä vanhaa Arabian kahvikalustoa, eivät huolineet.
Tietääkö kukaan, että mikä tavara siellä Torissa liikkuu hyvin tällä hetkellä?
Perus Suomalainen.
Maksetaan itse vaikka satanen, ettei naapuri saa kymppiä ilmaiseksi.
En ole oikein ikinä tajunnut tätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä säästää jätemaksua, kun vie jätteensä muiden hävitettäväksi. Toisaalta ne muut osaavat valita jätteeni seasta sen, mikä on kierrätyskelpoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sä sitten siellä käyt?
Miksi ihmiset uskovat ap:n tarinaan? Pelkkää provoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei lahjoituksena hyväntekeväisyyskirpparille? Esim. SPR.
Niin että joku ahne spr työntekijä pääsee viemään ne itsellensä. Se on todella korruptoitunut laitos.
Se on ihan sama mitä niille tavaroille tapahtuu, kun olet ne käsistäsi jättänyt. Samoin kuin sinäkin teet hankkimillasi tavaroilla mitä haluat, etkä kysele entisiltä omistajilta lupaa.
Eli hyväksyt spr järjestön harrastaman korruption. Mieti nyt edes vähän mitä kirjoitat tai sitten olet yksi heistä.
No mieluummin se, että joku ottaa tavaran ilomielin käyttöön kuin se, että se rikotaan ja heitetään roskiin. Mietin tätä asiaa maapallon kestokyvyn kannalta. Jokainen uusiokäytetty vaate vähentää uutta tuotantoa.
Vierailija kirjoitti:
Mä heitin just kevätsiivouksen yhteydessä kahdeksan jätesäkillistä vaatteita, kenkiä ja laukkuja roskiin. Ihanaa kun tuli vaatehuoneeseen tilaa 😊
Aloitus saattoi hyvinkin olla jotain "ärsytys pilaa", mutta tämä on varmaan monen kohdalla totta ja tavallaan aika hullua, että kun sitä tilaa tulee, niin sitten ostetaan taas 8 säkkiä vaatteita lisää, jotka odottelevat seuraavaa hävityskertaa ja näin se homma pyörii, energia ja vesi loppuu ja saastetta kertyy.
Sama. Mietin että heitänkö roskiin. En halua viedä mihinkään lafkaan, joka myy ja hyödyttää omistajiaan. Miksi ihmiset ostaa kierrätyskaupasta, mutta ei suoraan ihmisiltä. Melkein uusia vaatteita myyn muutamalla eurolla.
Niin minkä vuoksi? Sen vuoksi että naapurisi/joku muu hyötyy tavaroista joista joku luopuu vapaasta tahdosta ilmaiseksi ja tavara menee kiertoon roskiksen sijasta?