Sinne meni roskiin kaikki vanhat Arabiat, Iittalat jne
Yritin myydä Torissa, FB:ssä jne. Ei mennyt kaupaks edes muutamalla eurolla.
Nakkasin kaikki jätesäkkii ja löin vasaralla rikki ja kannoin roskiin.
Pahaa teki heittää mummon vanhat kupit ja kipot roskiin, mutta itselläni ei ole käyttöä enkä ala säilömään tavaraa vain siksi että merkki on Arabia ja vanhaa sellaista.
Seuraavaks lähtee matkalaukullinen merkkivaatteita. Ennen nämä oisivat menneet kaupaksi Torissa, mut ei enää. Roskiin siis.
Kommentit (138)
Vierailija kirjoitti:
Mikset anna ilmaiseksi tai vie kierrätykseen?
Minä olen vienyt ehjät ja hyvät aina kierrätykseen ja vaatekeräykseen.
En usko aloittajaa; kukaan ei ole noin aivoton. Hän vaan yrittää antaa kuvan, että näin sitä meillä on varaa viskoa hienoja astioita roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lahjoittanut niitä jonnekin hyväntekeväisyys kirpparille vienyt kierrätyskeskukseen? Ai niin, et viitsi nähdä sitä vaivaa, helpompi rikkoa ja heittää roskiin ja sitten avautua asiasta av:lla.
Kyllä, helpompaa se on. Minäkin olen heittänyt vaatetta roskiin kun en ole viitsinyt raahata niitä mihinkään keräyksiin.
Polyesteri- yms tekokuituvaatteet joutuvat keräyspaikoissa muutenkin poltettavaan jätteisiin. Vain täysin priima menee hyväntekeväisyyteen, eikä sekään saa haista huuhteluaineelle saati homeelle.
Miks sitten mun paikallisessa goodwillin myymälässä on myynnissä vaan huuhteluaineelta haisevia polyesteriretkuja :/
Miksi sä sitten sie
Koska siellä on vaatteiden lisäksi huonekaluja, kodintekstiilejä ja taloustavaraa. Joskus olen tehnyt hyviä löytöjä, vaatteita en enää vaivaudu edes katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Mietin että heitänkö roskiin. En halua viedä mihinkään lafkaan, joka myy ja hyödyttää omistajiaan. Miksi ihmiset ostaa kierrätyskaupasta, mutta ei suoraan ihmisiltä. Melkein uusia vaatteita myyn muutamalla eurolla.
Mä olen ostanut facen kirppisryhmästä. Harvoin on myynnissä mulle sopivaa vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et lahjoittanut niitä jonnekin hyväntekeväisyys kirpparille vienyt kierrätyskeskukseen? Ai niin, et viitsi nähdä sitä vaivaa, helpompi rikkoa ja heittää roskiin ja sitten avautua asiasta av:lla.
Kyllä, helpompaa se on. Minäkin olen heittänyt vaatetta roskiin kun en ole viitsinyt raahata niitä mihinkään keräyksiin.
Samalla vaivalla kun kirjoitat tänne voisit kirjoittaa jollekin järjestölle joka noitaa tavarat kotoasi ilmaiseksi.
Ei ole enää ylimääräistä kun menivät roskikseen😄
Ja tästä lähtien elämässäsi ei enää kerry yhtään mitään ylimääräistä? Ehkä voisit toimia toisin sitten? Noin tyhmä ihminen ei ansaitse paikkaansa tällä pallolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vein Paratiisi -astiaston Konttiin. Ehkä joku ostaa sen.
Sarjaa "kuolinsiivous".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla vaivalla kun kirjoitat tänne voisit kirjoittaa jollekin järjestölle joka noitaa tavarat kotoasi ilmaiseksi.
Ei ole enää ylimääräistä kun menivät roskikseen😄
Ja tästä lähtien elämässäsi ei enää kerry yhtään mitään ylimääräistä? Ehkä voisit toimia toisin sitten? Noin tyhmä ihminen ei ansaitse paikkaansa tä
Älä sinä huolehdi mun tavaroistani tai sen hävittämisestä, homma on ihan hoidossa :)
Miksi hamstraatte tavaraa jota ette tarvitse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjaa "kuolinsiivous".
Ehkä ostaa, Kontin ryöstöhinnoilla ehkä ei.
Meinaatko ihan lähiaikoina kuolla?
En halua tukea työttömien nöyryytystä ja 9 euron orjatyötä.
En ymmärrä miten voi mennä roskiin käyttökelpoista tavaraa.
Nyt ei kyllä mene edes käytetty tavara kaupaksi. En ole itse myymässä mitään, mutta näkee että kirppareilta ei astiat mene. Ihmisiä on paljon, mutta kärryissä kassalla näkee että useimmilla on enimmäkseen lastenvaatteita yms. ja niistäkin on tarjontaa paljon. Itse ostan joskus kirjoja, jos on tarpeeksi halvalla, muuta en osta paljon minäkään. Valurautapadan ostin uutena tällä viikolla kun sellaista ei ollut ja kirppareilta en löytänyt siistiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta tähän kommentti. Meidän naapuri kertää Facebookin Roskalava-ryhmistä ilmaiseksi annettua tavaraa ja pistää Toriin myyntiin. Sen vuoksi ainakin itse pistän kaiken myymättä jääneen tavaran palasiksi ja roskiin.
Niin minkä vuoksi? Sen vuoksi että naapurisi/joku muu hyötyy tavaroista joista joku luopuu vapaasta tahdosta ilmaiseksi ja tavara menee kiertoon roskiksen sijasta?
Niin, missään nimessä kukaan muu ei saa hyötyä niistä. Parempi heittää roskikseen!
Kateus kun maailmasta poistuisi niin moni asia olisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sarjaa "kuolinsiivous".
Ehkä ostaa, Kontin ryöstöhinnoilla ehkä ei.
Meinaatko ihan lähiaikoina kuolla?
Se lienee Kontin ongelma sitten.
Spr on hyväntekeväisyysjärjestö, mutta vain niille sitä pyörittäville. Olen nähnyt miten niitä nälkäpäiväkeräystenkin seteleitä otetaan niistä lippaista omiin taskuihin. Keräysten vetäjällä kun on avain niihin lippaisiin eikä niiden avaamista ja raha laskua meidän kunnassa valvo kukaan, täti vaan vei aina kaikki lippaat kotiinsa viikonlopuksi ja laski rahat yksin siellä. Siihen loppui minun avustukset yhteenkään keräykseen kun näin miten niissä vain huijataan hyväuskoisia vetoamalla hätääkärsiviin. Todella huijarifirma.
Vierailija kirjoitti:
Miks sitten mun paikallisessa goodwillin myymälässä on myynnissä vaan huuhteluaineelta haisevia polyesteriretk
Koska myymälöitä on Suomessa vain haisevissa puunjalostuskylissä? Ihmiset yrittäneet peittää hajuja huuhteluuaineella. Itärajan vieressä asuu myös paljon venäläisiä, joille hygienia tarkoittaa sitä että kaadetaan halpaa parfyymia päälle
Siis kirppisekselle lahjoitusko ei ollut optio ja halusit vaan rahaa?Aivan törkeää touhua:(
Niin, missään nimessä kukaan muu ei saa hyötyä niistä. Parempi heittää roskikseen!