Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys hesburgerin työntekijältä.

Vierailija
20.04.2024 |

Oon ollut nyt jonkun aikaa töissä hesellä. Olen ihmetellyt, että miksi niin moni kutsuu majoneeseja värien mukaan "punaiseksi majoneeksi" tai "valkoiseksi majoneeksi". Kyseessä siis useimmiten ollut kurkku/paprikamajo. Onko niiden nimet olleet joskus värien mukaan? Vai eivätkö ihmiset vain tiedä niiden sisältöä, että osaisivat sanoa esim. että haluaa kurkkumajoneesin?

Sama juttu juomien kanssa. Joskus huvittaa kun joku sanoo haluavansa "sitä mustaa juomaa". 😂 Itse olen tottunut aina selvyyden vuoksi käyttämään tuotteiden oikeita nimiä. Voihan se valkoinenmajo olla myös vaikka valkosipuli? 🤔

Vähän turha kysymys, mutta olen tätä pähkäillyt.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on monesti työsanastoa.

Vierailija
2/9 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en vain usein muista kastikkeiden tarkkoja nimiä ja on helpompi kuvailla värin mukaan. Joka ravintolassa niin eri valikoima.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On toki, mutta näiden majoneesien nimet on ollut kuitenkin jo lapsuudessani 20 vuotta sitten kurkku/paprika. Ihan siis listoissa ja mainoksissakin lukee. Sen toki ymmärrän että eri tuotteet saavat lempinimiä, kuten "kerrari". 😁 Eli onko kyse vähän samasta asiasta?

-Ap

Vierailija
4/9 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sanoin ennen haluavani punaistamajoneesii ja sain kerran chilin.. En sano toiste.

Vierailija
5/9 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen majoneesi tilattiin muksuna ja siksi tilataan nykyäänkin.

Vierailija
6/9 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilaan aina hampurilaisen ilman sämpylää. Hesen myyjätyttö heittää sen ikkunaan, minkä jälkeen syön sen kuin lentomatkallaan harhautuneen linnun.

Vierailija
7/9 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toki, mutta näiden majoneesien nimet on ollut kuitenkin jo lapsuudessani 20 vuotta sitten kurkku/paprika. Ihan siis listoissa ja mainoksissakin lukee. Sen toki ymmärrän että eri tuotteet saavat lempinimiä, kuten "kerrari". 😁 Eli onko kyse vähän samasta asiasta?

-Ap

Voi olla. Itse muistan lapsuudestani Hesburgerissa aina tilanneeni valkoisen majoneesin kun halusin kurkkumajoneesin. 

Vierailija
8/9 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina luullut että se punanen on tomaattipohjanen. :o

Vierailija
9/9 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut moista vastaan ja itsekin olen hesessä töissä.