Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero ja ystävänä pysyminen

Vierailija
20.04.2024 |

Tunnetteko ketään pariskuntaa joka on eron jälkeen pysynyt ystävinä? Tai ainakin todella hyvissä väleissä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta hittojakaan mitä toiselle kuuluu sen jälkeen kun on minut jättänyt. Miksi minun pitäisi auttaa toisen tunnontuskia ja kärsiä itse vielä enemmän.

m

Tähän sinulla on oikeus. Nyt kysyttiinkin tapauksista joissa ystävyys on säilynyt.

Kyllähän näihin keskusteluihin tuo monipuolisuutta vastakkaiset ja täysin erilaiset näkökulmat. Jos kaikki vastaukset olisivat tyyliin, "joo tunnen, olemme ystäviä, tiedän monia muitakin, hyvin toimii" niin aika yksipuolista ja tylsäähän se olisi. 

Sehän tämän ketjun idea on. Keskustella ja vastata aiheesta: Erot joissa välit ovat säilyneet ystävätasolla. Kyllä lähes jokainen tietää pareja joiden ero on ollut riitaisa. Siitä aiheesta voi tehdä oman ketjun mikäli haluaa.

Vierailija
42/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin syystä, joten ei olla ystäviä eksän kanssa. Lähipiirissä on ainakin yksi tällainen ex-pariskunta, joilla yhteishuoltajuus ja jotka ovat näennäisesti ystäviä keskenään. Pidän omituisena järjestelynä. Ulkopuolisen silmin se näyttäytyy jonkinlaisena läheisriippuuvuutena. Ei siihen oikein mahdu uusiakaal kumppaneita jos eksä on päivittäin läsnä arjessa. 

Läheisriippuvuutta se on. En ymmärrä miksi siihen kannustetaan somessakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta hittojakaan mitä toiselle kuuluu sen jälkeen kun on minut jättänyt. Miksi minun pitäisi auttaa toisen tunnontuskia ja kärsiä itse vielä enemmän.

m

Tähän sinulla on oikeus. Nyt kysyttiinkin tapauksista joissa ystävyys on säilynyt.

Kyllähän näihin keskusteluihin tuo monipuolisuutta vastakkaiset ja täysin erilaiset näkökulmat. Jos kaikki vastaukset olisivat tyyliin, "joo tunnen, olemme ystäviä, tiedän monia muitakin, hyvin toimii" niin aika yksipuolista ja tylsäähän se olisi. 

Sehän tämän ketjun idea on. Keskustella ja vastata aiheesta: Erot joissa välit ovat säilyneet ystävätasolla. Kyllä lähes jokainen tietää pareja joiden ero on ollut riitaisa. Siitä aiheesta voi tehdä oman ketjun mikäli ha

Erilaiset mielipiteet tuovat realismia aiheeseen. Tuo on loppu viimein harvinaista. Monesti kyseessä ulospäin ylläpidetty kulissi.

Vierailija
44/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävinä, mutta kavereina. Menee paremmin, kun ei jaeta kuin lasten juttuja keskenämme, muuten alkaa pukkaamaan sitä vanhaa parisuhdedynamiikkaa esiin. Silti voi luottaa siihen, että hyväntahtoisesti suhtaudumme toinen toisiimme eron jälkeen, ei ole mitään kostomeininkiä. 

Vierailija
45/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tunne. Siis jos ystävällä tarkoitetaan sellaista että vietetään aikaa ja pidetään yhteyttä säännöllisesti. Tietä kyllä monia itseni mukaan lukien jotka ovat tuota yrittäneet, mutta omassa lähipiirissä tuo ei ole onnistunut kellään. Itse kävin exän kanssa muutaman kerran rennosti kavereina tyyliin pizzalla, mutta eipä ne tapaamiset sitten olleet kovin mukavia kuitenkaan ja koko aika ne eron syyt olivat läsnä siinä perus kommunikoinnissa ja olemisessa. Molemmat tajusivat nopeasti että oikeastaan parempi kun ei olla missään tekemisissä. Toki siis tervehditään neutraalisti jos nähdään sattumalta jossain eikä mitään kaunaa kanneta, somessa voi jonkun tykkäyksen laittaa jne. 

Ehkäpä ihmiset ymmärtää sanan "ystävä" hyvin eri tavoin? "Erotaan ystävinä" voi olla vain tällainen fraasi, että käyttäydytään asiallisesti eikä lähetetä toisel

Juuri tämä. Tuo erotaan ystävinä on ahdas fraasi. Joka ei tarkoita yhtään mitään.

Vierailija
46/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muutaman kuukauden mittainen seurustelusuhde miehen kanssa, joka ei loppupeleissä ollutkaan sellainen unelmien prinssi, mitä olin aluksi ajatellut. Miehessä ei ollut mitään suurempaa vikaa, mutta tunteeni vain loppuivat yhtä nopeasti kuin ne olivat alkaneet. Meillä on kuitenkin samanlainen outo huumorintaju ja hauskaa yhdessä, joten tuumasimme, miksemme voisi olla kavereita. Meillä onkin ollut kavereina hauskempaa kuin seurustellessa, voimme täysin avoimesti puhua mistä vain, olemme matkustaneet yhdessä, nukkuneet samassa sängyssä ja saunoneetkin ilman mitään seksuaalisia aikeita. Jos ero tapahtuu vailla draamaa ja kummallakaan ei ole enää mitään romanttisia tunteita, ystävyys eron jälkeen on täysin mahdollista.

Vierailija
47/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla niin että alunperin ne syyt miksi juttu meni metsään ovat niin kipeät että vaikka haluaisi teoriassa olla joku 'läheinen ihminen'=ystävä niin se on niin kipeä juttu että se on mahdottomuus. Toisaalta - jos aika ja elämä on tehnyt tehtävänsä niin ehkä lopulta voisi käsitellä asiaa ja tulla läheiseksi - kuten miehen ja naisen välisessä hyvässä ja syvässä suhteessa... vaikka seksiä ei voisi ikinä edes ajatella tämän kanssa... Jos toisella vielä joku partneri niin voisiko tämmöistä päiden tasolla tapahtuvaa suhdetta kuitenkin pitää pettämisenä? Nyt sitten voi olla kyse siitä että kumpi oli ensin näistä partnereista... se jonka kanssa on jossain liitossa 'nyt' vai se jonka kanssa vanhaa ystävyyttä 'lämmitellään' uutena ystävyytenä ja josta ero oli turha ja tyhjänpäiväinen paskajuttu.

Vierailija
48/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tämän ketjun idea on. Keskustella ja vastata aiheesta: Erot joissa välit ovat säilyneet ystävätasolla. Kyllä lähes jokainen tietää pareja joiden ero on ollut riitaisa. Siitä aiheesta voi tehdä oman ketjun mikäli ha

Erilaiset mielipiteet tuovat realismia aiheeseen. Tuo on loppu viimein harvinaista. Monesti kyseessä ulospäin ylläpidetty kulissi.

Sanotaan tämä eritavalla. Mitä lisäarvoa keskusteluun tuo se, että kerrotaan tarinoita sellaisista eroista mitkä ovat päättyneet riitaisasti tai osapuolet eivät ole enää tekemisissä toistensa kanssa? Kyllä jokainen tietää ilman alleviivausta, että monet erot päättyvät juuri noin. Tämän keskustelu keskittyy niihin eroihin mitkä ovat loppuneet sopuisasti välit säilyttäen. Mitkä syyt siihen ovat johtaneet ja miten tämä on käytännössä onnistunut. Vertailuna, ei kai kukaan mene kasvisruokakeskusteluun öyhöttämään liharuoista jotta saataisiin toinen näkökulma. Tai menee mutta älytöntä se on.

Vierailija
49/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan tämä eritavalla. Mitä lisäarvoa keskusteluun tuo se, että kerrotaan tarinoita sellaisista eroista mitkä ovat päättyneet riitaisasti tai osapuolet eivät ole enää tekemisissä toistensa kanssa? Kyllä jokainen tietää ilman alleviivausta, että monet erot päättyvät juuri noin. Tämän keskustelu keskittyy niihin eroihin mitkä ovat loppuneet sopuisasti välit säilyttäen. Mitkä syyt siihen ovat johtaneet ja miten tämä on käytännössä onnistunut. Vertailuna, ei kai kukaan mene kasvisruokakeskusteluun öyhöttäm

Motiivinsa kullakin.

Vierailija
50/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo erotaan ystävinä lause on usein vihje, että erosta ei haluta puhua kuin lähimpien ystävien kanssa. Sitten jos pari pysyy ystävinä eron jälkeenkin on lause totta.

Vierailija
51/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan luottaa ystäviin. Ex petti minua, joten hän ei tule koskaan kuulumaan ystäväpiirin. Lisäksi ex ei auta yhteistä lastamme millään lailla taloudellisesti, vaikka hänellä olisi siihen mahdollisuus ja opiskeleva nuori tarvitsee taloudellista tukea.

Vierailija
52/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo erotaan ystävinä lause on usein vihje, että erosta ei haluta puhua kuin lähimpien ystävien kanssa. Sitten jos pari pysyy ystävinä eron jälkeenkin on lause totta.

Näinpä. Kulissilause.

Vierailija
53/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaisi olla ystävä narsistisia piirteitä ilmentävän sarjapettäjän kanssa?

Vierailija
54/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja eksä ollaan hyviä ystäviä, jälkeenpäin ajateltuna olis aina pitänyt ollakin alkujaankin vaan ystäviä, mutta kai sitä oletti että jos viihtyy toisen seurassa niin kuuluu alkaa seurustelemaan. Eksäni on yhden nyksäni kanssa saadun lapsen kummi. 

Vierailija
55/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaisi olla ystävä narsistisia piirteitä ilmentävän sarjapettäjän kanssa?

Ei kukaan. Mutta ehkäpä sellaisen kanssa jonka kanssa ajatusmaailma kohtaa. Ystävänä.

Vierailija
56/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vaimo haluaisi olla ystävä minun kanssani, mutta ei voisi enää kuvitellakaan seksiä kanssani. Minä haluaisin ex-vaimolta vain seksiä, mutten voisi kuvitellakaan olevani ystävä hänen kanssaan.

Seksielämämme oli erittäin rikasta ja hänenkin mielestään loistavaa, erosimme juurikin muiden asioiden eri aaltopituuden takia. Siksi näen minun vaihtoehtoni loogisempana.

Vierailija
57/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen aihe.

Vierailija
58/67 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis pari sellaista, joilla on lapsia. Mutta en oikeasti ymmärrä, miksi exän kanssa pitää roikkua eron jälkeen? En minä ainakaan halua, haluan vaan unohtaa koko tyypin.

Vierailija
59/67 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kykenee olemaan ystäviä, niin luulisi, että liittokin olisi ollut korjattavissa. 

Ei oikein ole korjattavissa, jos vain toinen haluaa lapsia, tai intohimo loppuu vain toisen osalta. Parempi yleensä jatkaa ystävinä näissä tapauksissa.

Vierailija
60/67 |
22.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tuli 17 vuoden jälkeen miehen ilkeilyn ja pettämisen taikia. Sitä oli siis jatkunut enemmän tai vähemmän tietämättäni koko 17v ajan. Eron jälkeen meni 3kk puhumatta, mutta sitten aloimme viestiä viikottain. Oli tarkoitus tavatakkin pari kertaa vuoden aikana, mutta mies teki tyypillisesti, eli oharit ilman selitystä. 1.5v päästä päädyimme kuitenkin uuteen yritykseen. Luulin tosissani, että mies olisi oppinut jotain ja haluaisi vakavasti jatkaa. Ei pitänyt paikkansa, vaan sama minun pilkkana pitäminen jatkui ja samat naiskuviot. Nyt ei olla oltu puheväleissä 2 vuoteen, eli ei sen jälkeen kun jätin hänet. Enkä halua enää ikinä olla missään väleissä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi