Nyt kun uutisoidaan leikkauksista ja säästöistä niin olen jatkuvasti ällistynyt siitä mitä kaikkia tukia on ollut
Tuntuu siltä, että kaikkea kivaa on maksettu kaikille.
Oletteko te muut tienneet siitä mitä kaikkea on maksettu?
Kommentit (286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tässä maassa maksetaan aivan liikaa tukia rikkaille, mm. lapsilisät. Rikkailta tuet pois ja tuet vaan nille, jotka niitä oikeasti tarvitsee!
Oletko se ensimmäinen joka osaa sanoa YHDENKIN nimenomaan rikkaille tarkoitetun tuen? Paljonko nettovarallisuus pitää olla että siihen on oikeutettu? Satoja tuhansia vaiko 7 numeroisissako pitää olla?
Hyvä kysymys. Ns. rikkaat maksavat tyypillisesti 40-55% tuloistaan veroa. Jos jotain mennyt säästöön esim. osakkeisiin, hyvän päivän tullessa maksetaan 28% veroa, vaikka näin vaikeina aikoina monesti jää se tulo saamati. Lapsilisät meille tulee, mutta pärjäisin ilmankin...
Ehdotus: Asetetaan tuloverokatto 40% / 100k€, pääoma 30% up to max. ja sen yli ei enää valtion tukia, mutta ei myöskään ryövätä enempää....
Ennen kuin ihmiset ajetaan taivasalle ja rankutetaan, että mene töihin, niin pitäisi saada oikea työpaikka kaikille. Jos työttömiä on se puoli miljoonaa ja avoimia työpaikkoja se ehkä 10 000 (tosiasiallisesti vähemmän koska määritän työpaikan paikaksi, josta saa oikeasti rahaa lahjoittamaansa aikaa ja osaamista vastaan, provikkapalkkaiset työt eivät ole töitä), niin niin kauan kun tämä yhtälö on yksinkertaisesti näin mahdottom ratkaista, tukien raju purkaminen on vain yksinkertaisesti ihmisvihaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja kun itkette täällä kuinka paljon on erilaisia tukia maksettu ihmisille. Pitäskö sairaiden, työhön kykenemättömien muuttaa sillan alle vai? Suomesta loppuis sillat ku tulis tunkua.
Tosiasiassa en ole vielä Suomessa nähnyt yhtään sillan alla elävää, vaikka monta siltaa olen nähnyt......
Ei sillan alla mutta teltoissa ja parakeissa kyllä elää, edelleen. Voi niitä olla kohta lisää, lapsiakin.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaalassa.
Se on 595€/neljä viikkoa. 13 kertaa vuodessa, keskimäärin 644,5€ kuukaudessa.
Jotta totuus ei unohtuisi. Kovasti yritetään spämmätä tuota 595€/kk valhetta täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, alle 18 v kuntoutustuki lähemmäs tonni kuussa. Miettikää, lukiolainen saa alle 300 ja mitään tekemättömät tonnin.
Kerro nyt vihdoin mistä ja miksi lukiolainen saa rahaa yhteiskunnalta.
Näitä järjettömyyksiä paljastuu jatkuvasti lisää. Eikö täällä ole kukaan elättänyt itseään? Ei ihme että rahat loppuivat vuosia sitten.
Alaikäinen lukiolainen saa opintotukea, mikäli muuttaa johonkin vuokrayksiöön. Samalla hänelle syydetään myös asumistukeakin.
Jaa, enpä tiennyt tuotakaan. Kaikki tuntemani ihmiset elättävät omat lapsensa kotonaan omalla palkallaan.
No oletan etta jos perhe asuu jossain pikkupaikkakunnalla jossa ei ole lukiota tai
Ymmärrän tilanteen mutta miksi se perhe ei voisi itse kustantaa lapsen tilannetta? Tuskin kaikki maalla asuvat ovat köyhiä. Tietysti jos on köyhä perhe niin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä on työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa / työpäivä hyllyttämässä tavaroita kaupoissa, laittamassa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttamassa osastonsihteeriä sairaalassa.
Jotta totuus ei unohtuisi. Kovasti yritetään spämmätä tuota 595€/kk valhetta täällä.
595 saa 20 päivästä. 595 tulee 4 viikon välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuki haetaan aina 4 viikon jaksoissa ja tulee 595 tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, alle 18 v kuntoutustuki lähemmäs tonni kuussa. Miettikää, lukiolainen saa alle 300 ja mitään tekemättömät tonnin.
Kerro nyt vihdoin mistä ja miksi lukiolainen saa rahaa yhteiskunnalta.
Näitä järjettömyyksiä paljastuu jatkuvasti lisää. Eikö täällä ole kukaan elättänyt itseään? Ei ihme että rahat loppuivat vuosia sitten.
Alaikäinen lukiolainen saa opintotukea, mikäli muuttaa johonkin vuokrayksiöön. Samalla hänelle syydetään myös asumistukeakin.
Jaa, enpä tiennyt tuotakaan. Kaikki tuntemani ihmiset elättävät omat lapsensa kotonaan omalla palkallaan.
Minä elin jo 16-vuotiaana yhte
Jos joutuisin tänä päivänä selviämään alaikäisenä samanlaisista olosuhteista, niin nykyään se ei onnistuisi. Ensinnäkin lasten ja nuortenpsykiatriasta on leikattu niin paljon, että todellisuudessa ei kyetä auttamaan juuri ketään. Koska apua joutuu odottamaan niin pitkään ja lapsen ja nuoren tilanne pitää mennä todella vakavaksi, ennen kuin apua saa. Minun itsetuhoisuuteeni reagoitiin heti asian vaatimalla vakavuudella ja ensimmäinen osastojakso kesti sen pari kuukautta. Siinä ajassa tilanteeni saatiin vakautettua niin hyvin, että tarvitsin jatkossa enää lyhyitä jaksoja. Nykyään lapsilla ja nuorilla ei ole apua tiedossa ennen kuin on siinä kunnossa, ettei selviytymisestä ole enää mitään takeita.
Kun säästetään vääristä kohteista, se luo entistä kalliimpia ongelmia tulevaisuudessa. Jos esimerkiksi lasten ja nuorten oireiluun olisi saatavilla vahvaa varhaista tukea ja apua, ei kroonisia tilanteita muodostuisi samassa suhteessa. Kroonisesti ja monin eri diagnoosein mieleltään sairaan nuoren hoitaminen on aivan jäätävän kallista ja hoito kestää pitkälti aikuisuuteen saakka. Monien kohdalla apu tulee yksinkertaisesti liian myöhään ja siinäkin vaiheessa avusta säästetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tässä maassa maksetaan aivan liikaa tukia rikkaille, mm. lapsilisät. Rikkailta tuet pois ja tuet vaan nille, jotka niitä oikeasti tarvitsee!
Oletko se ensimmäinen joka osaa sanoa YHDENKIN nimenomaan rikkaille tarkoitetun tuen? Paljonko nettovarallisuus pitää olla että siihen on oikeutettu? Satoja tuhansia vaiko 7 numeroisissako pitää olla?
Koko talousjärjestelmä on poliittisin päätöksin rakennettu siten, että se suosii systemaattisesti niitä, joilla on varallisuutta. Se on se valtava tuki heille, sen ansiosta saavat enemmän kuin ansaitsisivat. Ja tämä on kumulatiivista, kuullut korkoa korolle -ilmiöstä?
Mieti sijoittamista, odotusarvo on vahvasti positiivinen (vaikka yksittäiset sijoitukset voivat mennä mönkään). Ja mieti myös miksi: osakeyhtiöt voivat joko tuottaa paljon tai sitten: aiheuttaa jopa valtavat haitat muille. Mutta konkurssin tapauksessa sijoittajan vastuu rajoittuu pelkästään sijoituksensa määrään.
Tässä on suuri epätasapaino, jolta tyypillisesti ummistetaan silmät. Ilman kompensoivaa tukipolitiikkaa osakkeettomille tällainen järjestelmä ei voisi pysyä voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Juuri niillä työssäkäyvillä kävi kodinhoitajat auttamassa lastenhoidossa. Yhdelläkin kaverilla joka iltapäivä oli kunnalta kodinhoitaja joka oli siihen asti pikkukoululaisten kanssa kun vanhemmat tuli töistä. Myös jos kaveri tuli kipeäksi ja vanhempien piti olla töissä tuli kodinhoitaja häntä hoitamaan.
Minun äitini oli kotiäiti. Tuohon aikaan kun palkat olivat niin hyviä, että riitti yksikin työssäkäyvä vanhempi.
En tiedä kenellä kummalla kävi. Mun luokkakavereista puolella roikkui avaimet kanttinauhalla kaulassa ja olivat ihan yksin koko päivän koulun jälkeen kunnes vanhemmat tuli kotiin.
Minulla oli usein ekaluokkalaisena tehtävänä hakea vuotta nuorempi pikkuveli päiväkodista, jos äidillä meni töissä pidempään. Kyllä me 70-luvun lapset oltiin hemmoteltuja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Juuri niillä työssäkäyvillä kävi kodinhoitajat auttamassa lastenhoidossa. Yhdelläkin kaverilla joka iltapäivä oli kunnalta kodinhoitaja joka oli siihen asti pikkukoululaisten kanssa kun vanhemmat tuli töistä. Myös jos kaveri tuli kipeäksi ja vanhempien piti olla töissä tuli kodinhoitaja häntä hoitamaan.
Minun äitini oli kotiäiti. Tuohon aikaan kun palkat olivat niin hyviä, että riitti yksikin työssäkäyvä vanhempi.
En tiedä kenellä kummalla kävi. Mun luokkakavereista puolella roikkui avaimet kanttinauhalla kaulassa ja olivat ihan yksin koko päivän koulun jälkeen kunnes vanhemmat tuli kotiin.
Minulla oli usein ekaluokkalaisena tehtävänä hakea vuotta nuorempi pikkuveli päiväkodista, jos äidillä meni
Minä kävelin yksin parin kilometrin matkan päiväkodista kotiin ja sain huudot päälleni, jos matkassa meni liian pitkään. Tämä 90-luvulla. Aikuinen oli siis jo kotona, kun pääsin kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Samat. Olen luullut tietäväni paljon, mutta selkeästi missannut järkyttävän määrän tukia, joita olen osaltani rahoittanut......T. +100k€ tuloveroja vuodessa..
Kiitos sinulle, että olet jaksanut <3 Tässä maassa ei kovia veronmaksajia kiitellä. Minusta jokaiselle 100k€ vuoden aikana veroja maksaneelle pitäisi valtionkonttorin lähettää vähintään kiitoskortti. Harva tienaa 100k€ vuodessa ja vielä harvempi maksaa sen verran veroja. Ja näitä sankareita sitten vielä kaupan päälle pilkataan ja halveksitaan netissä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jordbruksstöden är 1,8 md € av vilka 0,7 € md kommer från EU och 1,1 md € rakt ur era fickor. Dessa är reda pengar och inga skattelättnader.
Era grannar betalar inte nationella jordbruksstöd. Varför sparade regeringen inte rakt av 1 md € på att skära ner det nationella stödet till 100 mn €? Då skulle det fortfarande vara mera än dubbelt större gentemot det som Sverige betalar sina bönder, i ett land som har mera än den dubbla befolkningen i jämförelse med Finland.
Bor du i Finland eller Sverige?
Det har du inget att göra med, men nu, då svenskhataren har slagit till ryker snart en kedja igen. Undrar just vilken det är?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta tuo väitti, että se on 595€ kuukaudessa, mikä on valhe. Kuukaudessa saa 644,5€ ja neljässä viikossa 595€. Miksi pitää valehdella tällaisesta asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Joo, samoin. En ole tiennytkään kuinka monenlaisia rahoja syydetään jo muutenkin hyväosaisimmille. On onnekasta, että nyt on hallitus, joka leikkaa edes isoimmat turhat rönsyt pois. Tasa-arvoistuu tämä maa edes vähän.
Paitsi, ettei ensin aikonut leikata kuin pienituloisimmilta eli juuri niiltä, joita hyvinvointiyhteiskunta kannattelee, kun menee huonosti.
Vasta nyt, kun se ei riittänytkään havahduttiin siihen, että voi voi kun sittenkin pitää leikata vielä muiltakin. Tämä nykyhallitus on niin tekopyhä kuin olla voi. Demareita kritiosoin siitä, että ovat jakamassa rahaa joka taholle, vaikka juuri heidän kuuluisi ymmärtää mitä hyvinvointiyhteiskunta tarkoittaa.
Pistää niin vihaksi naapuri, joka kerskailee elelevänsä osinkotuloilla ja samaan aikaan Suomeen raijaataan Flippiineiltä lähihoitajia, kun naapuri uskoo olevansa liian hieno ihminen tekemään lähihoitajan työtä. Ottaa niin päähän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta tuo väitti, että se on 595€ kuukaudessa, mikä on valhe. Kuukaudessa saa 644,5€ ja neljässä viikossa 595€. Miksi pitää valehdella tällaisesta asiasta?
Joinakin kuukausina on neljä ja puoli viikkoa eli vuodessa maksetaan tuo 595 netto 13 kertaa, mutta neljän viikon välein saa 595, ymmärsitkö nyt?
Tuttu, ilman liikuntarajoitteita ja kehitysvammaa tms. on oikeutettu vapaa-ajan taksikyyteihin, pääsee siis kotoa taksilla suoraan kaupan tai teatterin etuovelle asti. Itsellä sama sairaus (vielä huonommassa kunnossa), mutta perhana kun käyn töissä, niin en ole noihin kyyteihin oikeutettu. Jos itse pitää teatterin tai kaupan ovelle päästä, niin pitää mennä julkisilla (monella vaihdolla) sinne ovelle, niin ja maksaa matka itse.
Vierailija kirjoitti:
Olen järkyttynyt, miten paljon ja mitä kaikkia tukia ihmisille maksetaan. Leikkuri tulee todella tarpeeseen. Olen muuttanut tässä mieltäni - lisää leikkauksia!
Juu leikataan pois kaikilta niiltä lapsilisät pois, jotka eivt niitä käytä jokapäiväiseen elämään. Miksi tehdä hyvätuloisista sosiaalitukien saajia? Hehän ovat parempaa porukka -ainakin omasta mielestään - joten luopukoot saamistaan sosiaalituista sitten.
Kiitos että kerroit. Juuri tällaisia tilanteita varten hyvinvointiyhteiskunta mielestäni on. Jolloin, kun siihen eivät vain rahat riitä nyt, niin on juuri oikein säästää niistä täysin turhista hyvinvoivien tuista.