Nyt kun uutisoidaan leikkauksista ja säästöistä niin olen jatkuvasti ällistynyt siitä mitä kaikkia tukia on ollut
Tuntuu siltä, että kaikkea kivaa on maksettu kaikille.
Oletteko te muut tienneet siitä mitä kaikkea on maksettu?
Kommentit (286)
Oman asunnon vastike on pienempi kuin vuokra. Yhteiskunta säästää enempi, kun omistusasuja saa asumistukea.
Hulluinta mitä kuulin oli se että tuttavani nostaa asunistukea OMISTUS asuntoon. Samalla kun saa aikuisopintotukea valtiolta ja kumppani on työssä. Se mikä tästä teki hullun oli se että heillä on yhteisiä rahastoja joihin siirtävät rahaa joka kuukausi. Miksi ihmiset saavat asumistukea omaan asubtoonsa jos heillä on rahastoja?
Vierailija kirjoitti:
En vieläkään tajua, miten porukka kadehtii tuilla olevia. Tiesittekö, että laskelmissa kaikki tulot otetaan bruttona huomioon, ei nettona, vaikka se tilille kilahtava raha voi olla jopa yli 100e pienempi kuin brutto? Sitten vielä maksetaan 20% veroa kaikista tuista ja ollaan täysin muiden mielivallan alla?
Tukea taksilla ajoon vaikkapa teatterin tai kaupan ovelle (saa siis etuna koko taksikyydin)? Jee! Vaikka bussilla pääsee samaan paikkaan. Taksietuun oikeutetulla ei ole edes mitään liikuntaesteitä tai kehitysvammaa, mikä vaikeuttaisi bussilla kulkemista. Ihana maksaa veroja tähän tarkoitukseen, kun itse pitää tuo matka tehdä sillä bussilla ja maksaa matka itse. Ja arvaa miksi? SIKSI ETTÄ OLEN TYÖSSÄKÄYVÄ!
Vierailija kirjoitti:
Älyttömyyden huippu on ollut se, että asumistukea on saanut asuntolainan lyhentämiseen ja siten on voinut kerryttää omaisuutta veronmaksajien piikkiin. Koska usein rahoitusvastike on ollut isompi kuin asuntolaina ja rahoitusvastike on ollut asumistuesaa hyväksyttävä meno.
Olisiko kuitenkin niin, että rahoitusvastikkeen korko olisi vain hyväksytty meno, kuka tietää?
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalituet on pientä verrattuna yritystukien 80 miljardiin, joten tyhmä aloitus
Globalisaation myötä tehtaat eli valmistus on jo hävitty halvan työn maihin, niihin joissa ei monesti opinto-, lapsi- tai asumislisistä ole kuultukaan. Yritystuilla pyritään pitämään ja saamaan yrityksiä Suomeen, että olisi niitä työpaikkoja tääläkin. Firmat menee sinne missä kustannukset on pienet. Jos yritystuet poistetaan, pelätään että lähtee se loppukkin kilpailukyky mitä Suomella on. Eikö ihmetytä koskaan miksi ne vaatteet ja kaikki muukin on tehty siellä aasiassa? Tulee pitkä työmatka.
Alle 18 vuotias ei voi saada kuntoutustukea. Kuntoutustuki on määräaikainen eläke. Alaikäinen voi saada työkyvyttömyyseläkkeen, mutta tämä tulee kyseeseen vain vaikeimmissa ja tiukasti määritellyissä sairausryhmissä.