Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri sivuuttaa minut eikä tervehdi , mitä tehdä?

Vierailija
20.04.2024 |

Masentaa mennä töihin kun koen olevani aliarvoinen suhteessa muihin

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten kanssa työskentely on paskaa. Olette kusipäitä.

Vierailija
102/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on työpaikkakiusaamista. Nyt "kehiin" esimies, työsuojeluvaltuutettu!

Millä perusteella on kiusaamista?

Tervehtimättä jättäminen, työn mitätöinti, yleinen huomaamatta jättäminen katsotaan työpaikkakiusaamiseksi. Sitähän se on.

Omalla työpaikalla osa vastaa tervehdykseen ja osa ei. Tiedän jo etukäteen kuka ei tule tervehtimään minua, onneksi toki suurin osa vastaa tervehdykseen. Välillä mietin pitäisikö lopettaa näiden "kuuroille korville" -tervehtiminen koska itselle alkaa jo tulla vaivaantunut olo joka kerta kun nämä tietyt ihmiset ovat töissä ja eivät tervehdi. Tämä jengi tervehtii kyllä omia kavereitaan, sain sen huomata äskettäin. Tulin töihin ja menin viemään evääni taukohuoneen jääkaap

Yhdenkään ihmisen ei tarvitse olla työpaikan ukkosenjohdatin vaan on muistettava että me ihmiset olemme hyvin haavoittuvaisia olentoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtiikö työkaveri muita?

Vierailija
104/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko Vakella töissä ?

Mikä vake?

Vierailija
105/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehtiikö työkaveri muita?

Vain kavereitaan työyhteisön sisällä.

Vierailija
106/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa PS-pinssi.

Vierailija
107/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiva. Tervehtii, saa haukut. Ei tervehdi, on kiusaaja. Jessus mitä lumihiutaleita olette.

Vierailija
108/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aina muistanut tervehtiä töissä. Olen niin hajamielinen. Välillä muistan, että eilenkin nähtiin ja tervehdittiin, joten tervehtiminen tänään ei tule mieleen, kun ollaan muutenkin vastikään nähty.

Vierailija
109/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kysymys ap:lle. Tervehditkö itse?

Vierailija
110/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviin tapoihin kuuluu tervehdys. Jollei työsopimuksessa lue, että kuuluu tervehtiä, niin eipä se rike ole vaikka ei tervehtisikään. Jollain voi olla myös autismia taustalla, siitä on turha loukkaantua. Huutaminenkaan ei useimmiten kuulu työsopimukseen, ellei ole jossain kovaäänisessä työpaikassa, jossa on pakko huutaa, että toinen kuulee. Työsopimukseen ei myöskään kuulu turhan huutelemisen kuunteleminen.

Vierailija
111/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen suomimoukka joka kukkoilee työpaikallaan vaikka onkin nainen( eikö vain). Tollasille ei tarvii antaa periksi. Älä sä myöskään tervehdi häntä vaan katso ohi ja tervehdi vieressä olevia. "Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan".

Vierailija
112/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehtimistä edeltää hienovarainen eleiden vaihdanta. Minä lievästi autistisena en pysynyt siinä perässä ja siten tervehtimiseni oli töissä mitä sattuu. Mutta aina olen vastannut jos joku on tervehtinyt reippaasti.

Vierailija
113/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviin tapoihin kuuluu tervehdys. Jollei työsopimuksessa lue, että kuuluu tervehtiä, niin eipä se rike ole vaikka ei tervehtisikään. Jollain voi olla myös autismia taustalla, siitä on turha loukkaantua. Huutaminenkaan ei useimmiten kuulu työsopimukseen, ellei ole jossain kovaäänisessä työpaikassa, jossa on pakko huutaa, että toinen kuulee. Työsopimukseen ei myöskään kuulu turhan huutelemisen kuunteleminen.

Ainakaan vuorotöissä ei todellakaan edes muista ketä kaikkia on jo tervehtinyt, kun osa tulee ja osa menee, se ei ole autismia 

Vierailija
114/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi kysymys ap:lle. Tervehditkö itse?

Vastausta ei kuulu eikä näy. Eli ap valittaa siitä että joku ei tervehdi häntä vaikkei itse tervehdi ketään.

Vierailija
115/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isossa firmassa tuota on mahdoton todeta kiusaamiseksi koska on niin paljon sijaisia, harjoittelijoita ym väliaikaisia työntekijöitä niin vakituiset ei aina tiedä kuka kukin on onko työntekijä vai asiakas joka vastaan tulee käytävällä, taukotilassa on eri asia.

Vierailija
116/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti työkaveri kävelee ajatuksissaan eikä vaan huomaa muita ympärillä tai häntä ei vaan kiinnosta työkaverit Hän tulee töihin, kun on pakko tulla ja lähtee sitten kotiin. Antaa toisen olla rauhassa. 

Vierailija
117/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä yksi työntekijä joskus tervehtii ja joskus ei, riippuu ihan millä tuulella on. Minä aina tervehdin häntä ja ei haittaa vaikka ei tervehdi takaisin. 

Hän on siis työpaikkakiusaaja ja vallankäyttäjä.

Olen eri, mutta ei todellakaan ole kiusaamista. 

Vierailija
118/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota asia julkisesti esille vaikka kahvilla, kokouksessa .... Sano että minulle sanottiin että tässä työpaikassa on nollatoleranssi kiusaamisen ja syrjinnän suhteen, onko näin? Kun asiat sanoo julki, se laittaa miettimään. 

Tuo on kiusaamista, että aletaan jotain maalittamaan kaikkien edessä. Jos jotain ei kiinnosta työkaverit, niin se ei ole kiusaamista, mutta kiusaamista on, jos aletaan pakottaa tervehtimiseen ja esitetään asia jossain hemmetin kokouksessa vielä. 

Vierailija
119/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vituttaa käydä toimistolla kerran tai kaksi viikossa enkä tykkään yhdestäkään työkaveristani. En tervehdi ketään vaan kävelen suoraan työpisteelleni. Älkää kiusatko minua tervehdyksillä vaan antakaa minun olla rauhassa. 

Vierailija
120/142 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap ole kiusaaja. Luulet olevasi joku saatanan kuningatar, jota kaikkien pitää tervehtiä. On tässä parempaakin tekemistä ja miettimistä kuin sinun tervehtiminen. Helvetin kiire töissä ja hommat pitää saada hoidettua. Ei ole nyt aikaa sinun mielenterveysongelmiin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan