Työkaveri sivuuttaa minut eikä tervehdi , mitä tehdä?
Masentaa mennä töihin kun koen olevani aliarvoinen suhteessa muihin
Kommentit (79)
Mitä tuo työkaveri tekee työkseen? Mulla on uralla kaksi tuollaista sattunut kohdalle, mutta molempien tehtävä oli laskea monimutkaisia asioita jatkuvasti. Kun olivat ajatuksissaan jossain kohtaa ns syvissä vesissä, niin eivät tietenkään vastaa. Jos vastaisivat aina kun joku moikkaa, niin joutuisivat sitten jatkuvasti palaamaan ajatuksissaan takaisin monta askelta.
Minä lakkasin tervehtimästä sen jälkeen kun työkaveri huusi minulle kurkkusuorana jostain todella mitättömästä asiasta. Sen olisi aikuinen voinut sanoa ihan rauhallisesti ja asiallisesti. Siitä lähtien hän oli minulle ilmaa enkä tehnyt mitään mitä hän pyysi ja yritti komennella.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on työpaikkakiusaamista. Nyt "kehiin" esimies, työsuojeluvaltuutettu!
No mun esimies ei tervehtinyt, kun olin siellä työharjoittelussa. Alussa oli keskustelu ja lopussa oli keskustelu, mutta sillä välillä ei ollut mitään :D
Tuota noin. Jos joku jättää tervehtimättä, on hieman tylyä, mutta kiusaamiseen on vielä matkaa. Jutellaan lisää, kun / jos alkaa piilottamaan sun työvälineitä tai puhumaan paskaa selän takana. Tai suoraan veetuilee päin näköä.
Terveisin oikeasti vuosikausia kiusattu
Jos työkaverisi ei halua olla tuolla töissä. Muualta ei löydy töitä. Joka päivä on tuskaa mutta ei voi rahatilanteen takia lopettaa työtään. Inhoaa työpaikkaa ja työkaveritkin ovat muuttuneet tämän vuoksi vastenmielisiksi.
Mulla on tällainen työkaveri. Meitä on alle viisi samalla nimikkeellä olevaa henkilöä ja vastaankävellessä ei mitään kontaktia vaikka ei tarvitisi edes moikata, voisi edes huomata kollegan. Sama pöytäkeskustelussa, jossa on useampi ei kiinnitä huomiota yhteen henkilöön vaan juttelee muiden kanssa. Ei siis huomioi ihmisiä tasapuolisesti. Ollaan muutenkin tosi pieni työyhteisö (alle 10tt)
Vierailija kirjoitti:
Vai odottaako aloittaja että työkaveri tervehtii ensin. Jos näin on, niin aloittaja on myös työpaikka kiusaaja. Tervehtimättä jättäminen ei ole kiusaamista, jos ei edes huomaa että joku tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella on kiusaamista?
Itse asiassa tietoinen tervehtimättä jättäminen on kiusaamista. Meillä yksi työntekijä sai kirjallisen huomautuksen, kun jätti toistuvasti tervehtimättä osaa työkavereistaan.
Siis pakotetaan tervehtimään vaikka työkaverit eivät kiinnosta paskan vertaa. Eikö tuo ole kiusaamista, että pakotetaan tervehtimään eikä saa rauhassa tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo työkaveri tekee työkseen? Mulla on uralla kaksi tuollaista sattunut kohdalle, mutta molempien tehtävä oli laskea monimutkaisia asioita jatkuvasti. Kun olivat ajatuksissaan jossain kohtaa ns syvissä vesissä, niin eivät tietenkään vastaa. Jos vastaisivat aina kun joku moikkaa, niin joutuisivat sitten jatkuvasti palaamaan ajatuksissaan takaisin monta askelta.
Miten tällaisella ei ole omaa työhuonetta? Ihailtavaa kyllä, jos pystyy jossain avotoimistossa syventymään noin täydellisesti.
Ei voisi vähempää kiinnostaa tervehtiikö joku työkaveri vai ei.
No mitä sitten, anna olla ja älä sinäkään noteeraa häntä. Ei tuollaista nyt kannata miettiä sen kummemmin.
Jätän valitettavasti väliin henkilön, joka on osoittanut muutenkin kiinnostusta. En anna siihen lisäaihetta.
Onhan se kiusaamista, mutta ei pahimmanasteista kumminkaan.
Ei hyvänen aika teitä hentoja kedon kukkasia. Jos moisesta nokkaantuu, niin ei kannata työelämään edes lähteä. Mikä tahansa syy riittää, siihen, että työ on ihan kamalaa, vaikka voisi vain ignoorata tuollaiset tollojen käyttäytymiset.
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten, anna olla ja älä sinäkään noteeraa häntä. Ei tuollaista nyt kannata miettiä sen kummemmin.
Riippuu työpaikan koosta. Pienessä työyhteisössä tuo ei ole ok, mutta isoissa työpaikoissa en kyllä odottaisi että jokainen vastaantulija moikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tällaisella ei ole omaa työhuonetta? Ihailtavaa kyllä, jos pystyy jossain avotoimistossa syventymään noin täydellisesti.
Olen eri, mutta ollaa avotoimistossa enkä minä keskittyessä kuule mitä ympärillä tapahtuu. Viimeksi pomo koputteli olkapäähän, kun en reagoinut häneen mitenkään.
Ei tosiaan tarvitse tervehtiä jokaista tassua töissä. Se ei ole kiusaamista. Jos sinä menet valittamaan pomolle että se on muka kiusaamista niin se ainakin on kiusaamista.
Ikävää käytöstä. Työpaikkapsykologi voisi auttaa.