Työkaveri sivuuttaa minut eikä tervehdi , mitä tehdä?
Masentaa mennä töihin kun koen olevani aliarvoinen suhteessa muihin
Kommentit (79)
Fiksumpi tervehtii ensin, kuuluu sanonta.
Mee vaikka terapiaan. Ei me muut voida tietää mistä tosiassa on kysymys, mutta jos yksi ihminen jättää tervehtimättä niin ei kuulosta kovinkaan terveeltä masistella sellaista ja tuntea itseään aliarvoiseksi.
Ymmärrettävää kyllä että sellainen ei mukavalta tunnu.
Aloituksesta ei kuitenkaan ilmene muuta kuin se ettei yksi ihminen tervehdi sinua.
Emme siis tiedä tervehditkö itsekään ks henkilöä tai miten hän käyttäytyy muuten sinua ja muita kohtaan siellä työpaikalla.
Vaikka kyse olisi tarkoituksen mukaisesta tylyydestä sinua kohtaan, niin sehän on sen toisen ihmisen ongelma. Ihanko tosissasi meinaat että sun oman arvontunto on yhden ihmisen tervehtimättä jättämisestä kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Onko EU-virasto?
Olen ollut Eu-virastossa töissä ja siellä tervehdittiin ihan kaikkia ja jatkuvasti piti olla sanomassa bonjour. Lähimpien työkavereiden kanssa vielä poskisuudelmat heti aamusta. Meni vähän aikaa tottua tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Mee vaikka terapiaan. Ei me muut voida tietää mistä tosiassa on kysymys, mutta jos yksi ihminen jättää tervehtimättä niin ei kuulosta kovinkaan terveeltä masistella sellaista ja tuntea itseään aliarvoiseksi.
Ymmärrettävää kyllä että sellainen ei mukavalta tunnu.
Aloituksesta ei kuitenkaan ilmene muuta kuin se ettei yksi ihminen tervehdi sinua.
Emme siis tiedä tervehditkö itsekään ks henkilöä tai miten hän käyttäytyy muuten sinua ja muita kohtaan siellä työpaikalla.
Vaikka kyse olisi tarkoituksen mukaisesta tylyydestä sinua kohtaan, niin sehän on sen toisen ihmisen ongelma. Ihanko tosissasi meinaat että sun oman arvontunto on yhden ihmisen tervehtimättä jättämisestä kiinni?
Jatkuva työpaikkakiusaaminen aiheuttaa masennusta. Tyly kommentti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo työkaveri tekee työkseen? Mulla on uralla kaksi tuollaista sattunut kohdalle, mutta molempien tehtävä oli laskea monimutkaisia asioita jatkuvasti. Kun olivat ajatuksissaan jossain kohtaa ns syvissä vesissä, niin eivät tietenkään vastaa. Jos vastaisivat aina kun joku moikkaa, niin joutuisivat sitten jatkuvasti palaamaan ajatuksissaan takaisin monta askelta.
Miten tällaisella ei ole omaa työhuonetta? Ihailtavaa kyllä, jos pystyy jossain avotoimistossa syventymään noin täydellisesti.
Olen eri, mutta ollaa avotoimistossa enkä minä keskittyessä kuule mitä ympärillä tapahtuu. Viimeksi pomo koputteli olkapäähän, kun en reagoinut häneen mitenkään.
Ja itse vaadin täydellisen yksinolemisen ja hiljaisuuden, että ymmärrän edes lukemaani. Noh, onneksi työni ei vaadi tuon tyyppistä keskittymistä.
Millaisia on nämä tilanteet, joissa tervehtimättä jättäminen on kiusaamista?
Itsekin olen kuulemma ollut kiusaaja, joka suhtautuu alentuvasti toisessa tiimissä olleeseen henkilöön. Koska minulle ei tullut mieleen tervehtiä häntä aamuisin sinne hänen paksujen, korkeiden sermien sisään tehtyyn koppiinsa. Ei sillä että hänkään olisi ikinä yrittänyt tervehtiä minua, joka sentään kuljin näkyvillä avoimella käytävällä, mutta se taas ei ollut kiusaamista :)
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus " sata vuotta sitten", kun tervehdin työkaveria ihan kuuluvalla äänellä hiljaisessa tyhjässä huoneessa, että varmasti kuuli ja montakin aamua peräkkäin. Se vaan ei ikinä noteerannu tai vastannu takas. Sit pomo tuli juttelee, et tää kollega on valittanu, että en enää tervehdi sitä?? Mä olin vaan wtf??
No, sehän oli oikeassa: olit lopettanut tervehtimisen, ihan aiheestahan tuo valitti. Tervehtimättömyys on huonoa käytöstä, eikä lisää tiimihenkeä.
Vai ajattelitko, että hänen huono käytös antaa sinullekin luvan samaan? Oletko sätkynukke ilman omaa tahtoa?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on työpaikkakiusaamista. Nyt "kehiin" esimies, työsuojeluvaltuutettu!
Työpaikkakiusaamista ja työsuojeluvaltuutettu apuun, jos työkaveri ei tervehdi aamuisin. Nyt pientä rajaa näihin juttuihin.
Taitaa olla vaihdevuosi-ikäinen tämä kollegasi ja sen mukaiset ongelmat sillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokenut saman ja masennuin siitä kovasti ja jouduin jäämään pitkälle sairauslomalle.. jonka jälkeen irtisanouduin ja toipumiseen meni yli vuosi..
Ja kaikki vain sen takia ettei joku sanonut huomenta🤣
Mua taas ärsyttää työkaveri jota pitäisi tervehtiä viisi kertaa päivässä kesken hommien. Jos ei sille joka kerta sano jotain, se sanoo kovemmalla äänellä TERVE ja toistaa tarvittaessa. Ehkä pitäisi joskus kokeilla montako tervettä se sanoo jos ei vastaa?
On jostain kateellinen sinulle, tai on niin tympiintynyt omaan elämäänsä, ja saa noin toimimalla jonkinsorttista koston fiililistä "koko" maailmalle?
Jos seuraavan kerran ei vastaa, mene ihan naaman alle ja sano kuuluvasti moi. Jää odottamaan vastausta.
Työhyvinvointi. Onko tuttu käsite?
Vierailija kirjoitti:
Millaisia on nämä tilanteet, joissa tervehtimättä jättäminen on kiusaamista?
Itsekin olen kuulemma ollut kiusaaja, joka suhtautuu alentuvasti toisessa tiimissä olleeseen henkilöön. Koska minulle ei tullut mieleen tervehtiä häntä aamuisin sinne hänen paksujen, korkeiden sermien sisään tehtyyn koppiinsa. Ei sillä että hänkään olisi ikinä yrittänyt tervehtiä minua, joka sentään kuljin näkyvillä avoimella käytävällä, mutta se taas ei ollut kiusaamista :)
Meillä avokonttori. Koko ajan liikennettä johonkin suuntaan. Hain tarkoituksella paikan, jossa en ole ns helposti moikattavissa, koska on sen verran keskittymistä vaativa työ, että se jatkuva liikenne/tervehtimiset/mitälie olisi täysin mahdoton tilanne. En saisi mitään aikaan - tai lopputulos olisi lopputili, liian monen mokan takia. Harkinnassa myös liikennevalot, jotka kertoisivat, kun saa lähestyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan joskus " sata vuotta sitten", kun tervehdin työkaveria ihan kuuluvalla äänellä hiljaisessa tyhjässä huoneessa, että varmasti kuuli ja montakin aamua peräkkäin. Se vaan ei ikinä noteerannu tai vastannu takas. Sit pomo tuli juttelee, et tää kollega on valittanu, että en enää tervehdi sitä?? Mä olin vaan wtf??
No, sehän oli oikeassa: olit lopettanut tervehtimisen, ihan aiheestahan tuo valitti. Tervehtimättömyys on huonoa käytöstä, eikä lisää tiimihenkeä.
Vai ajattelitko, että hänen huono käytös antaa sinullekin luvan samaan? Oletko sätkynukke ilman omaa tahtoa?
Huomaatko edes ristiriitaa kommenttisi sisällön ja oman ulosantisi välillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella on kiusaamista?
Itse asiassa tietoinen tervehtimättä jättäminen on kiusaamista. Meillä yksi työntekijä sai kirjallisen huomautuksen, kun jätti toistuvasti tervehtimättä osaa työkavereistaan.
En koe kiusaavani ketään, kun en tervehdi kaikkia työkavereitani. Eivät hekään kaikki tervehdi minua. Eivät ole tulleet tutuiksi tai eivät tervehdi muitakaan. Saattaa jäädä joskus tervehtimättä sellaisiakin joita normaalisti tervehdin. Mistään vallankäytöstä ei ole kyse. Koen olevani työpaikan alempiarvoisia eikä tervehtimättömyyteni perustu ylimielisyyteen.
Minulle on myös opetettu, että nuoremman tulee tervehtiä vanhempaa ensin, mutta minua luullaan aina ja poikkeuksetta nuoremmaksi, vaikka olenkin yleensä toista osapuolta vanhempi. Siihen malliin yllättyneitä ja epäuskoisia kaikki aina ovat kuullessaan ikäni, ettei jää epäselväksi.
Olen mies, vaikka poikana kohdellaan poikamaisen ulkonäköni vuoksi.
44
Ihan normaalia, mun työpaikalla. Ei tervehditä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella on kiusaamista?
Tervehtimättä jättäminen, työn mitätöinti, yleinen huomaamatta jättäminen katsotaan työpaikkakiusaamiseksi. Sitähän se on.