Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiat joita et osannut ajatella ennen lapsen hankkimista

Vierailija
20.04.2024 |

Minulla se miten ärsyttävää on syödä lapsen kanssa! Lapsen ollessa vauva oli hankaluuksia syödä rauhassa kun vauva roikkui jatkuvasti rinnalla tai muuten vaati jatkuvaa huomiota. Sitten tuli se aika kun piti syöttää. Nyt se on taapero, joka kyttää mitä minä syön ja alkaa kitistä jos ei saa samaa tai luulee, että mun lautasella on jotain parempaa kuin itsellä vaikka olisi samaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että lapsettomat ystävät saattavat oikeasti kadota ympäriltäsi. Itse olen aina suhtautunut lapsiin suht myönteisesti, joten hyvin vihamielinen suhtautuminen lapsiin oli järkytys. Itseltäni hävisi elämästä pari ystävää jo raskaudesta kertoessani tai vauvan synnyttyä. Eivät halunneet nähdä tai kuulla mitään lapsiin liittyvää.

Nyt vuosien jälkeen ajattelen, että on kohtuutonta suhtautua noin. Enhän minäkään sano ystävilleni, että sinä et sitten saa puhua koirastasi/työstäsi tms mitään, enkä halua koskaan nähdäkään mitään koiraasi/työhösi tms liittyvää. Vaikka ei kaikesta ystävän elämässä olisikaan itse kiinnostunut, niin kohteliaisiin tapoihin kuuluu se, että olet kiinnostunut ystäväsi lisäksi hänen elämästään ja arvostat sitä.

Vierailija
22/22 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että miten paljon perimä vaikuttaa. Olen ns. normaali keski-ikäinen asiantuntijatyössä toimiva useamman lapsen äiti. Kaikki on päällisin puolin hyvin mutta lapsilleni on alkanut kerääntyä neuroepätyypillisiä diagnooseja ja olen vuosien varrella tajunnut (itse diagnosoimattomana), että minun päässä on jotain "vikaa" ja paska geeniperimäni on tältä osin siirtynyt valitettavasti lapsiin.

Jos olisin itse saanut diagnoosit ja hoitoja sekä tukea lapsena ja nuorena, olisin ehkä voinut ymmärtää myös sen ympäristön vaikutusta, jonka itse luon ja sillä vaikutan lapsiini tai, että kaikki se, mitä pidän normaalina ei ehkä olekaan normaalia neurotyypillisten maailmassa.

Lapsille on otettu kaikki apu vastaan, joten olen oppinut itsestäni matkan varrella paljon ja tajunnut, että monet minulle itsestään selvät tai normaalit asiat eivät välttämättä ole normaalia tai vain "osa minun luonnettani" kuten aikaisemmin ajattelin. Minulla on omat tutkimukset alkamassa onneksi nyt.

Vaikea selittää tätä asiaa mutta poden suurta syyllisyyttä, että olen siirtänyt lapsilleni taakan, jota en itsekään tajunnut kantavani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi neljä