saisinko mielipiteenne (talon rakennus/sisustusvaihe), kiitos!
kysyn teiltä mielipidettä: rakenteilla puutalo, melko modernilla mutta kuitenkin lämminhenkisellä sisustuksella. Seinät maalatut (vaaleaa ja maitokahvin ruskeaa tehosteena, vaaleaa harmaata ja makkareihin sinistä. Keittiön kaapit ja muutkin kiintokalusteet valkoisilla, suorilla ovilla, rosterisilla reelinkivetimillä. Lattiat tummaa puuta, tasot samoin. Takka suoralinjainen, valkoinen. Kylppärit laatoitetaan valkoisilla isoilla laatoilla, tummanharmaa lattia ja seiniin samalla värillä tehostepalkit.
Kysymys kuuluu: laittaisitteko tällaiseen taloon välioviksi suorat, valkoiset laakaovet vai peiliovet (kolmepeiliset)? Vetimiksi modernit, samantyyliset kuin keittiön kaapeissa?
Kommentit (65)
Ja lattiat melko vaaleat, koska tumma lattia on kauhee. Sitä saa olla koko ajan puunaamassa. Tiedän sen, koska meillä oli edellisessä asunnossa merbau-laminaattia...huoh..kaikki kuivuneet vesipisaratkin näkyi...Muuten ihan hienon näköinen kattia
ensinnäkään emme hanki umpipuisia ja toiseksi, tämä on uusi talo. Minun tyylitajuni nimenomaan jotenkin sotii vastaan yhdistää selkeälinjaiseen muuhuun kiintokalustukseen peiliovia. Miten niihin sopisi esim. suorat, rosteriset reelinkivetimet?
Lisää kommentteja!
oli edellisessä asunnossa Merbau, mutta parkettia ja tykkäsin kovasti. Nyt ei tule Merbauta, koska se on punertava, nyt tulee antiikkitammen sävyä. En kyllä huomannut tummassa tuollaista ongelmaa ja otan taas tumman lattian, koska en pidä vaaleasta. Toisaalta meillä moppaa siivooja kahden viikon välein lattian, ettei se ehdikään kovin likaiseksi. Joskus kauneus vie voiton käytännöllisyydestä : ).
Minusta se on parasta meidän asunnossamme ja toinen mistä tykkään on moderni vakoinen keittiö tummilla puutasoilla :) Kylpyhuoneet on kans valkosta isoa laattaa ja tummanharmaata laattaa lattiat, seinällä rivit kaunista harmaan erisävyjä mosaiikkia jne. ja valkoinen kaunis takka...
Eli aika samanlainen asunto kuin ap:llä :) Meillä vaan tosiaan ykskerroksinen, 140m2 rivitaloasunto, joka on pari viikkoa sitten valmistunut ;)
Mä pesin ja puunasin sitä merbauta joka toinen päivä, et se näytti edes siedettävältä! Mut ei teillä taida paistaa aurinko suoraan ikkunasta sisään ja lattialle..?
-se merbaun inhoaja ;) -
Ei siis yhtään mun makuun. Meillä on lattia tummaa tammea ja on tosi kaunis. En tykkää yhtään jos lattia on vähänkin punasävyinen...
Minusta helppohoitoinen ja tosi kaunis :)
Ja mitä ihmeen väliä jos jonkun mielestä halvan näköinen. kai te sisustatte asumista varten eikä sitä varten että muut pitäisivät teitä rikkaina.
Haluaisin uuden nahkaisen sohvakaluston, mutta nahan värit eivät ole koskaan niin kirkkaat ja raikkaat.
Onko tumman ruskea liian saman sävyinen kuin lattia?
Entä vaalea, sellainen keltaisen sävyinen? Onko pirteämpi kuin ruskea?
Musta olisi suosikkivärejäni, mutta sopiiko, jos huoneessa on ruskeaa nahkaa ennestään?
kiitos kommenteistanne, lisääkin otetaan vastaan : ).
Kyse ei ole siitä, että toivoisin jonkun pitävän meitä rikkaina ; ) - like I care. Meidän ei ole vain tarkoitus asua tässä talossa montaa vuotta, vaan myymme sen xx vuoden päästä. Ajattelen lähinnä myytävyyttä, josko jonkun mielestä ne peiliovet ovat jotenkin tasokkaamman kämpän merkki. Itse pidän kuitenkin harmonista, linjakasta sisustusta ja ilmettä tärkeämpänä. Siksi läksin teiltä kyselemään, miten näette tämän valinnan.
Kallis oli, mutta minusta sopii hyvin tähän asuntoon ja on tosi tyylikäs :) Merbaun kanssa sopii varmasti myös ihan hyvin ruskea nahka. Itse en vaan tykkää sellasesta tavallisesta ruskeasta nahasta, vaan just tuosta hyvin tummanruskeasta, paksusta antiikkinahasta ( pullup-nahkaa).
esim. luonnonvalkoinen sohva sopii upeasti tumman lattian kanssa, mutta on aika tuhoontuomittu kapistus lapsiperheessä.
t. ap, joka odottelee vielä ovikommentteja - eikö kukaan nyt voisi puolustaa kiihkeästi peiliovien valintaa ; )?
Olisivat täysin ulkona tuosta muusta, modernimmasta linjasta!
Peiliovet sopivat vanhoihin taloihin ja romanttiseen sisustukseen. Ei muualle.
Ja voi taivas kuinka tylsä sisustus, TÄSMÄLLEEN sitä mitä nyt " pitää" olla. Maitokahvia, harmaata, valkoinen keittiö, rosteria...
siis ihan basic-laakaovet, valkoiset ja ne suorat vetimet? Hienoa, nyt alan vakuuttua : )
Ihan pakko näin ulkopuolisena puuttua, että te puhutte eri lattiamateriaalista. Merbaun-inhoajan lattiat likaantuvat, koska ovat laminaattia. Siihen kaikki tarttuu tiukasti ja myös sähköisenä kerää pölyn itseensä.
Parketin ominaisuuksilla tumma lattia ei näytä niin likaiselta.
Ap:lle sanoisin, että minustakaan peiliovet eivät sovi mihinkään muuhun talossa olevaan. Aivan erityyliset. Vaikka varmaan suurimmalla osalla silti on peiliovet modernissakin sisustustyylissä. Ei teilläpäin olisi muuttovalmiita talonäytösiä, joissa kävisit arvioimassa ovia?
Luin jostain vanhasta keskusteluketjusta (Plaza tms) aggressiivisen kommentin, että tulee " tunkkaista" , jos on Merbau lattia ja kalusteissa ruskeaa tai kellan sävyä.
Mitä sanotte? Kyselee hämmentynyt.
mitäs sä tylsittelijä sitten itse laittaisit? Ihan mielenkiinnosta kyselen - ruusuja ja puhviverhoja ; )?
T. ap
itse pidän peiliovista myös modernissa sisustuksessa. Siis jos kyseessä ovat ihan massiiviset ovet. Meillä on uusi talo, ja sisustus aika moderni. esimerkiksi mustat kivitasot keittiössä, pitkät vetimet, isoa valkoista laattaa vessojen ja kylppärin seinät, lattiat tammiparkettia, paitsi keittiö ja eteinen isoa tummanharmaata laattaa. Seinät vaaleaksi maalattuja, sävytettyä valkoista. Sohva iso vaalea divaanisohva jne. Silti otimme peiliovet, sopivat hyvin, toki asiaan vaikuttavat myös taloonne tulevat lattialistat. Meillä ne ovat korkeat ja koristeellsiet, samoin kui talo ulkopäin on hyvin koristeellinen.
itse olen ajatellut noita suoria ovia, koska minusta ne tyylillisesti sopivat tuohon kokonaisuuteen. sitten aloin miettimään, mahtaako joku pitää niitä " köyhän" näköisenä, joku aika sittenhän oli muotia ja " tasokkaamman" kämpän merkki että oli ne peiliovet. Lisäksi ajattelin että jos peiliovet toisivat jotenkin enemmän lämpöä asuntoon. Mutta tyylitaju sanoo, että suorat ne pitää tässä kokonaisuudessa olla?
saa esittää lisääkin kommentteja : ).
juu, tulee meille tavallaan pakettitalo, mutta itse suunniteltu sellainen. Eli otimme kyllä suurelementtitoimituksen, mutta omasta mallista. Semmoinen ykstasoinen, 140m2 asuinpinta-alaa, lievästi L-mallinen.