Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Optikkoliike "pakkomyy" monitehot, kokemuksia?

Vierailija
20.04.2024 |

Kävin uusimassa silmälasit ja sain monitehot, vaikka näen täydellisesti lähelle? Tähän asti ollut yksitehot, olen voimakkaasti likinäköinen mutta koskaan ei ole ollut ongelmia nähdä lähelle ilman laseja. Olen siis tähän asti ottanut lasit pois päästä esim. lukiessa, koska lasit päässä en näe niin tarkasti lähelle kuin paljain silmin.

No, nyt mulla on monitehot joilla en näe kunnilla lähelle enkö kauas, kaikki on kallellaan ja olo kuin olis ihan liikaa vahvuuksia. Menikö tämä nyt ihan oikein, itse en ymmärrä miksi tarviin monitehot kun ongelma lähelle näkemisessä on vain lasit päässä?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene valittamaan, ei kuulosta siltä, että lasit olisivat sinulle sopivat.

Vierailija
2/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota pohdin itsekin. Miinusta näössä on reilusti ja nyt pitää ottaa välillä lasit pois, että näkee lähelle. En haluaisi monitehoja vielä. Optikolle pitäisi varata aika, kun en näe kauaskaan enää niin tarkasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekkaan ei ne monitehot sopinut ollenkaan. Teksti oli sumeeta. Lähinnä auton ajoon suunnitellut. Lähinäkö oli huono ja seuraavaksi ostin näyttöpäätelasit joilla voi kulkeakkin. Ne olivat napakymppi.

Vierailija
4/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälaseja ei pitäisi joutua ottamaan pois, että näkis llähelle. Siinä vaiheessa yleensä harkitaan monitehoja. Kuulostaa siltä, että vahvuudet eivät ole ihan kohdillaan. 

Vierailija
5/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä monitehoja ole mikään pakko ostaa! Olisit voinut ihan hyvin sanoa, että hankit vain kaukolasit, koska luet ilman laseja ihan hyvin! Monitehothan maksaakin paljon ja lisäksi se kaukonäön alue on niissä tottakai huonompi kuin yksiteholaseissa. Kapeasti eteenpäin. Et alas ja sivulle näe hyvin kauas.

Mene valittamaan ja sano, ettei nämä toimi. Jonkunlainen palautus-/korjausturva niissä on.

Vierailija
6/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon vuoksi en suostunut edes harkitsemaan monitehoja; moni todella likinäköinen sanoo samaa. Otan lasit pois lukiessa, minua se ei häiritse. Otin tarjouksesta kahdet yksitehot kivoilla sangoilla.

Vierailija
7/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuon vuoksi en suostunut edes harkitsemaan monitehoja; moni todella likinäköinen sanoo samaa. Otan lasit pois lukiessa, minua se ei häiritse. Otin tarjouksesta kahdet yksitehot kivoilla sangoilla.

Itselläni on monitehot ilman ketään ongelmia. Ei kannata ostaa mistään halpisketjusta. 

Vierailija
8/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on monitehot ilman ketään ongelmia. Ei kannata ostaa mistään halpisketjusta. 

Mitä ketään? 😳

Vierailija
9/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olet käyttänyt uusia lasejasi, kun totutteluun voi siis mennä viikkoja. Minullekin yritettiin myydä nuorisomonitehoja, kun lisävahvuus oli 0,75. Kieltäydyin, koska en koe silmieni väsyvän näyttöpäätetyöskentelystä. 

Vierailija
10/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut kiinnostunut monitehoista, eikä näitä ole väkisin myytykään. Nykyään otan hyvät sangat ja linsseiksi toisiksi halvimmat, eli perus kovapintaiset. Joskus olen ottanut kalleimmat, mutta ne ovat menneet sumeaksi nopeammin, enkä ole huomannut käytännössä mitään eroa. En aja autoa Alpeilla kevätauringossa.

Vierailija
11/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsavers myi äidilleni kahdet monitehot 800€ hintaan. Äitini ei ole erityisen tyytyväinen linsseihin tai kehyksiin. Kehykset perus spegu omatuotantoa. Itse ostin instrusta Giorgio Armanin sangat + Ray Ban aurinkolasit yksiteho vahvuuksilla 320€.

Kannattaa ottaa perus yksitehot ja lukulaseiksi jotkut Teboilin rimpulat.

Vierailija
12/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasit pitää ottaa pois lukiessa, niin silloin lähinäkö on alkanut jo heikentyä. Monitehot yleensä sopii lopulta kaikille, mutta niihin tottuminen vie aikaa. Itsellä meni parisin kuukautta ennen kuin silmä oppi kunnolla alueet. Jos aikaa on jo mennyt, niin ehkä pitäisi uudelleen katsoa voimakkuudet tai miettiä yksilöllisempiä säätöjä. 

Vierailija
13/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lasit pitää ottaa pois lukiessa, niin silloin lähinäkö on alkanut jo heikentyä. Monitehot yleensä sopii lopulta kaikille, mutta niihin tottuminen vie aikaa. Itsellä meni parisin kuukautta ennen kuin silmä oppi kunnolla alueet. Jos aikaa on jo mennyt, niin ehkä pitäisi uudelleen katsoa voimakkuudet tai miettiä yksilöllisempiä säätöjä. 

Höpö höpö. Olen ottanut lasit pois lukiessa 20 vuotta.

Vierailija
14/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edit: miinusta siis 8.

Vierailija
15/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Specsavers myi äidilleni kahdet monitehot 800€ hintaan. Äitini ei ole erityisen tyytyväinen linsseihin tai kehyksiin. Kehykset perus spegu omatuotantoa. Itse ostin instrusta Giorgio Armanin sangat + Ray Ban aurinkolasit yksiteho vahvuuksilla 320€.

Kannattaa ottaa perus yksitehot ja lukulaseiksi jotkut Teboilin rimpulat.

Likinäköinen ei näe lukea Teboilin rimpuloilla.

Vierailija
16/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin asiattomaksi.

Vierailija
17/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myytiin puoliväkisin nuorisomonitehot. Yritin muutaman viikon olla niiden kanssa, mutta ei onnistunut työssä eikä vapaa-ajalla mikään, koko ajan oksetti ja työstä tuli jo vaarallistakin kun kompuroin varastossa ym. Vein lasit takaisin ja moniteho poistettiin. Olin ostanut siis kahdet silmälasit ja aurinkolasit kerralla ja kaikkiin sama juttu.  

Vierailija
18/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin asiattomaksi.

Miksi?

Vierailija
19/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin että, jos asia on muuttunut ja ikää n. 40 v ja yli. Jos tuntee, että pärjää hyvin ilman monitehoja, niin ei niitä toki tarvitse. Tai sitten voi käyttää kaksia laseja. Minulle ja monelle muulle monitehot kuitenkin käy ja omaa elämää ne helpotti. Alku ei kuitenkaan ollut helppo ja vasta toiset monitehot osui kunnolla kohdilleen.

Vierailija
20/63 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoitin asiattomaksi.

Miksi?

Persu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi