Luovutanko, koska lapseni eivät hyväksy kumppaniani?
Olemme olleet yli 4v yhdessä koko ajan erillään asuen. Teini-ikäiset eivät pidä kumppanistani, eivätkä osaa eritellä miksi mutta eivät ole sopeutuneet häneen. Mikään yhteinen ei siis onnistu, ja jos kumppani tulee meille menevät toisaalle. Mitään syytä miksi näin eivät osaa nimetä.
Mies on ystävällinen ja ottaa huomioon. Isänsä uuden kumppanin hyväksyy, ehkä kun tullut pari vuotta myöhemmin kuvioon, ja tekevät yhdessä uusperheenä vaikka mitä.
Rakastan kumppaniani, mutta tämä syö voimia ja haaveilen hyvästä yhteisestä olemisesta mikä tuntuu mahdottomalta.
Lapset eivät saisi määrätä tällaista, vaan pystyvät sen jo tavallaan tekemään kun kieltäytyvät kaikesta eikä luonteva yhteuselo toimi. Jos ehdotan lähtöä yhdessä reissuun, vastaus on ei. Jos pyydän puolison meille, menevät pois. Mies on tästä surullinen ja minä neuvoton.
Rehellisesti pohdin jo, lopettaako suhde ja antaa mahdollisuus tulevaisuudessa sellaiselle jonka lapsetkin hyväksyvät.
Kommentit (470)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset päättää .
Miten kieroon olet ne muuten kasvattanut? Kuulutteko viherparemmistoon?
Jostain olen lukenut, että toi on milleniaanien tapa. Sille on oma nimikin, eli "neuvotteleva lastenkasvatustyyli". Eli lapselle ei saa aiheuttaa mitään mielipahaa ja lasta pitää suojella pettymyksiltä, muuten on huono vanhempi. Vanhempien pitää tarjota lapselle huvituksia ja elämyksiä ja ylistystä. Pikku-mirva-Petteri kasvatetaan siihen, että hän saa valita mitä hän haluaa syödä. Jos se on mäkkärin hamppari, niin koko perhe syö sitten sitä ja mirvapetteriä kehutaan hyvästä valinnasta. Jos opettaja nuhtelee mirvapetteriä niin vanhempien kuuluu nousta takajaloilleen ja pilata opettajan elämä, vähintään tehdä hänestä valitus reksille ja käydä episodi läpi ammattipsykologin kanssa. Koska onhan se lapsen psyykkeelle haitallista.
Olet harvinaisen oikeassa. Tässä kyseisessä tapauksessa Nainen ikäänkuin neuvottelee nyt terroristien kanssa. Terroristien jotka hän on itse kasvattanut.
Ja höpö höpö. Ap on omien päätöstensä takia aiheuttanut lastensa pahan olon ja halun etääntyä apsta.
Täällä provoillaan nyt urakalla...Harmi.
Ap, oikea.
Vierailija kirjoitti:
Ap, oikea.
Vaikka olisitkin oikea niin katsopa peiliin oikein pitkään ja mieti miksi olet nyt siinä tilanteessa kuin nyt olet. Mitkä valintasi johtivat siihen?
Tässä uhrataan ja ristiinnaulitaan nyt mies joka rakastaa puhtaasta sydämestään.
Uhrilahja jonka lapset haluavat saavuttaakseen voittonsa ja äiti pyhittää tämän kaiken välittämättä mies poloisen tunteista ja kärsimyksistä.
Ja niin hän antoi ainoan joka häntä rakasti kuolla omien syntiensä tähden. Olemme naiseuden ytimessä, sen alkulähteillä mitä nainen edustaa.
Huomatkaamme, ettei tämä nainen rakasta sen enempää lapsiaan kuin miestäänkään. Vain ja ainoastaan itseään, mikä hänelle sallittakoon, sillä hän on vain tyypillinen suomalainen nainen.
Näin se vaan menee..
Vierailija kirjoitti:
Ap, oikea.
Et rakasta todenpuhujia koska et halua nähdä totuutta itsestäsi. Katsot peiliin joka ei sanokkaan sinulle niitä sanoja joita haluaisit kuulla.. kerro kerro kuvastin.
Nyt on turha syyttää peiliä jos naama näyttää väärältä.
Vierailija kirjoitti:
Tässä uhrataan ja ristiinnaulitaan nyt mies joka rakastaa puhtaasta sydämestään.
Uhrilahja jonka lapset haluavat saavuttaakseen voittonsa ja äiti pyhittää tämän kaiken välittämättä mies poloisen tunteista ja kärsimyksistä.
Ja niin hän antoi ainoan joka häntä rakasti kuolla omien syntiensä tähden. Olemme naiseuden ytimessä, sen alkulähteillä mitä nainen edustaa.
Huomatkaamme, ettei tämä nainen rakasta sen enempää lapsiaan kuin miestäänkään. Vain ja ainoastaan itseään, mikä hänelle sallittakoon, sillä hän on vain tyypillinen suomalainen nainen.
Näin se vaan menee..
MGTOW
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, oikea.
Et rakasta todenpuhujia koska et halua nähdä totuutta itsestäsi. Katsot peiliin joka ei sanokkaan sinulle niitä sanoja joita haluaisit kuulla.. kerro kerro kuvastin.
Nyt on turha syyttää peiliä jos naama näyttää väärältä.
No juuri näin. Mutta aphan voisi perustaa oman sivuston jossa hän saisi vain ihailua ja totuudenpuhujat bannattaisiin välittömästi. 😉
Vierailija kirjoitti:
Näin se vaan menee..
Äläpä yleistä! 97 prosenttia suomalaisista naisista vaan pilaa sen kolmenprosentin hyvän maineen.
"Mies on ystävällinen ja ottaa huomioon. Isänsä uuden kumppanin hyväksyy, ehkä kun tullut pari vuotta myöhemmin kuvioon, ja tekevät yhdessä uusperheenä vaikka mitä"
Siis tarkoitatko että ex miehelläsi on uusi mies? Tähänkö suhde kanssasi johti? Toivottavasti hän ei valinnut kumppanikseen jännäämiestä.
Jotkut tosiaan antaa lapsille liian paljon valtaa perheessä. Sama juttu kun koiran kanssa, jos lapsen päästää auktoriteettiasemaan perheessä, lapsen perusturvallisuus häiriintyy kun hänelle antaa aikuisen vastuun kannettavaksi.
Toki lapsi testaa aina rajojaan ja yrittää venyttää niitä, mutta hän lähinnä testaa sillä kuinka vahvat rajat ovat, onko hän turvassa? Tietysti liian Ankarat rajat eivät ole hyvät. On tietty ero ankaran tyrannin ja jämäkän vanhemman välillä.
Lapsen ei tarvitse pitää vanhempien ystävistä tai elämänkumppaneista mutta heitä kohtaan pitää olla kohteliaita.
Pitää osata eroittaa ne asiat, mitkä lapsi saa itse päättää ja mitkä ei. Esim. Lapsi ei saa itse päättää, peseekö hän hampaansa vai ei, mutta hän voi itse valita oman hammasharjansa ja -mukinsa kaupasta.
Vanhempien päätös on, kuinka vanhemmuus jaetaan. Jos vanhemmat päättävät että otetaan lapset vuoroviikoin, niin lasten on hyväksyttävä tämä. Lapselle joka kaihoaa sen "kivemman" perheen luokse, voi selittää että pääset sinne taas ensiviikolla. Usein se "kivempi perhe" on se, joka öky-hemmottelee lapsia, antaa näiden valvoa pitkään ja täyttää näiden elämän huvituksilla ja elämyksillä, mikä ei tarkoita sitä, etteikö lapsi rakastaisi sitä toistakin vanhempaansa ja usein jopa enemmän. Jos kummatkin vanhemmat lähtevät tähän kilpavarusteluun mukaan, tuloksena on heikko aikuinen, joka on tottunut aina saamaan kaiken haluamansa kuin tarjottimella ja odottaa homman jatkuvan myös ihmissuhteissaan aikuisena. Odottaa olevansa etuoikeutettu kaikkeen mitä haluaa ja muiden on kannettava sitä heille nokan eteen. Kun homma ei käy näin hän romahtaa pettymyksien määrästä.
Antaa vaan lasten kärsiä omassa kodissaan. Kyllä hyvä muna on aina sen arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut tosiaan antaa lapsille liian paljon valtaa perheessä. Sama juttu kun koiran kanssa, jos lapsen päästää auktoriteettiasemaan perheessä, lapsen perusturvallisuus häiriintyy kun hänelle antaa aikuisen vastuun kannettavaksi.
Toki lapsi testaa aina rajojaan ja yrittää venyttää niitä, mutta hän lähinnä testaa sillä kuinka vahvat rajat ovat, onko hän turvassa? Tietysti liian Ankarat rajat eivät ole hyvät. On tietty ero ankaran tyrannin ja jämäkän vanhemman välillä.
Lapsen ei tarvitse pitää vanhempien ystävistä tai elämänkumppaneista mutta heitä kohtaan pitää olla kohteliaita.
Pitää osata eroittaa ne asiat, mitkä lapsi saa itse päättää ja mitkä ei. Esim. Lapsi ei saa itse päättää, peseekö hän hampaansa vai ei, mutta hän voi itse valita oman hammasharjansa ja -mukinsa kaupasta.
Vanhempien päätös on, kuinka vanhemmuus jaetaan. Jos vanhemmat päättävät että otetaan lapset vu
Usein helposti eroava ja lennosta vaihtaja antaa sen epävakaan mallin ihmissuhteista. Juuri tuon mallin että toisten ihmisten pitää tuoda jatkuvalla syötöllä elämyksiä. Siksi he ovat turvattomuutta ja epävakautta lapseen luovia vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Kun hieman miettii tuota miestä joka on kuin heittopussi ap:n lasten,ex miesten ja ap:n itsensä armoilla, ymmärtää tyhmempikin mies miksi miesten tulisi välttää yyhhoo äitejä viimeiseen asti.
Siis joo... Kuka mies oikeasti haluaa keskelle jotain kilpavarustelua vieraiden hemmoteltujen, käytökseltään k*sipäisten lasten suosiosta? Tosin on sinkkunaisillakin jotain hemmoteltuja chihuahuoita, jotka murisevat siinä kolmantena pyöränä ja käyvät käteen kiinni jos kosketatkin naista. Nainen vain hykertää, että pikkukultamussu nukkuu sitten aina mamman viekussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun hieman miettii tuota miestä joka on kuin heittopussi ap:n lasten,ex miesten ja ap:n itsensä armoilla, ymmärtää tyhmempikin mies miksi miesten tulisi välttää yyhhoo äitejä viimeiseen asti.
Siis joo... Kuka mies oikeasti haluaa keskelle jotain kilpavarustelua vieraiden hemmoteltujen, käytökseltään k*sipäisten lasten suosiosta? Tosin on sinkkunaisillakin jotain hemmoteltuja chihuahuoita, jotka murisevat siinä kolmantena pyöränä ja käyvät käteen kiinni jos kosketatkin naista. Nainen vain hykertää, että pikkukultamussu nukkuu sitten aina mamman viekussa.
No näinpä. Tuollaisessa on jotain pahasti viallista. Mutta kyllä kyydit voi hakea. Ei järvi soutamalla kulu.
Ei näytä apn lapset olevan onnellisia apn uusperheen kanssa eivätkä ole sopeutuneet. Osoittaa siis sen tyhjän fraasin että kyllä lapset ydinperheen hajoamiseen sopeutuu jälleen silkaksi valheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien päätös on, kuinka vanhemmuus jaetaan. Jos vanhemmat päättävät että otetaan lapset vu
T. Uusperhefasisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Osoittakaa minulle kohta, jossa... "
En minä ala käydä ketjua läpi kopioidakseni sinulle sieltä kohtia, joita et viitsi itse käydä lukemassa 😄 Eli: lue ketju.
Onhan siellä kerrottu miten uusi mies perusti heti kuvioihin tultuaan (eli todella pian perheen hajoamisen jälkeen) viestiryhmän jossa innoissaan keksi yhteistä tekemistä itselleen ja omille lapsilleen sekä ap:lle ja ap:n lapsille. On kerrottu miten mies haluaisi ihan oikean uusperheen ja miten paljon yrittää, yrittää ja yrittää että heistä tulisi perhe. Mene lukemaan.
Olen lukenut ketjun sanasta sanaan. En pysty pitämään näillä tiedoilla miestä yököttävänä, epäilyttävänä tai päsmärinä. Voi hän sitä olla, mutta aapeen kuvauksesta se ei paljastu. Inhoaisin itsekin aivan liikaa yrittävää ihmistä ja epäilisin luonnevikaa, mutta näillä tiedoin en sitä näe. Sen sijaan ihmettelen, ett
Aikamoista verbaaliakrobatiaa jolla käännetään mustaa valkoiseksi. Jos hankki lapsia ja sitten eroaa niin on hyväksyttävä vastuunsa ja kannettava se kuin vastuullinen aikuinen ihminen eikä vaatia lapsiltaan ns oikeutta omaan onneen. Sen aika tulee, jos on tullakseen, kun lapset omillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinit voivat olla kusipäisiä. Sitten jälkeenpäin katuvat. Valtapeliähän se vaan on. Pidä kiinni omasta ihmissuhteestasi. Teinit kasvavat ja pian lähtevät elämään omaa elämäänsä. Saatat jäädä yksin jos annat teinien päättää ihmkssuhteistasi.
Millä perusteella parisuhde kestää, vaikka teinit hyväksyisivätkin uuden kumppanin?
Parisuhde voi kestää. Lapset muuttavat omilleen ja luovat itsenäisen elämänsä omine kumppaneineen joka tapauksessa.
Joillekin on selvästi vaikea hyväksyä, että myös äidit ovat ihmisiä, eikä ole lopulta kenenkään etu, että äiti luopuu omasta elämästään ja hyvästä parisuhteestaan, koska teinit haluavat omistaa äidin. Lapsilleen koko elämänsä omistava äiti voi olla seuraavassa vaiheessa yksinäinen, tungettelevia ja valittava riippaki
Ehkä ap:n teinit vaan ovat tyhmiä. Ei kaikille ole kauhalla annettu.
Kuka normaali haluaa epävakaan perheensä rikkoneen naisen vaivoikseen? Ei kukaan.