Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi neuvoo ruoanlaitossa vaikka olen kokki! :)

Vierailija
22.01.2007 |

Onko muilla yhtä hauskoja anoppeja. Ei voi tosiaan olla nauramatta kun anoppi ihan pokalla selittää miten hän teki kääretorttuun täytteen tai miten kannattaa tehdä jauhelihakastike.

Eikä se neuvo edes mitenkään pahalla, mutta ei varmaan jotenkin tajua asiaa. Ja ikää alle 50.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia, että anoppi neuvoo kovasti vaikka esim. koulutuskin olisi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekee aina semmoista suurtalousruoan makuista ruokaa. Eli sietäisi kyllä jonkun neuvoa...

Vierailija
2/11 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis eikö teidän mielestä oo lainkaan huvittavaa, kun selitetään miten vatkasin kermaa ja sitten levitin sen ja hillon ja käärin rullalle?Ihan pokalla naamalla.

Emmä ainakaan pysty oleen nauramatta.

Pakko myöntää, että kyllä anoppi muuten tekee hyvää ruokaa, mutta suolaa on kyllä toooosi reippaasti. Eikä siinä mitään , antaa neuvoa, mutta aika koomista se on. Varsinkin kun sitten itse saattaa kysyä ja ihmetellä esim. jotain pullataikinan tekoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppisi haluaa jakaa kanssasi asioita. Hän tietää sinun olevan kokki, ja kertoo miten itse tekee. Ehkä hän toivoisi sinun reagoivan niin että innostuisit ja kehuisit häntä, kun kerran ymmärrät asioista. Eihän se ole neuvomista että kertoo miten itse tekee. Sitä paitsi vaikka olisitki kokki, ehkä joku anoppisi idea onkin sellainen mitä et ole muualta oppinut, eli voisitte oikeasti vaihtaa ajatuksia jos pitäisit häntä tasa-arvoisena.

Vierailija
4/11 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteistä jutunjuurta.

Vierailija
5/11 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kanssasi samalla alalla, mutta aina kun tulee ammattiini liittyvät asiat puheeksi, esim. joku muu kuin kysyy mielipidettäni ja anoppi sattuu olemaan paikalla niin anoppi on ensimmäisenä vastaamassa ja kommentoimassa kommenttejani. Raivostuttavaa, koska anopilla ei välillä halaistua havaintoakaan mistä puhuu. Vielä raivostuttavampaa on kuulla kertovan minun kertomia neuvoja muille ominaan! Koomista, mutta välillä meinaa hermo mennä.

Vierailija
6/11 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kukkua kanssa, varmana teen hyvää ruokaa enkä edes kuvittele :D Itse vaihtelen anopin kanssa kikkoja/reseptejä eikä kumpikaan ota neuvoja pahalla vastaan, mitä sitten jos joku haluaa neuvoa?

Ei se oppiminen lopu koskaan.

Vierailija
7/11 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ovat täysinoppineita ja osaavat ihan kaiken ruoasta ja sen tekemisestä. Kukaan muu kuin kokki ei osaa tehdä ruokaa - ainakaan hyvää sellaista. Olisi paljon parempi jos kukaan muu ei edes puhuisi ruoasta, sen valmistuksesta tai mausta.

On se ruoan valmistus sen verran vaativaa puuhaa, että kyllä siinä tarvitaan ainakin muutaman vuoden ammatillinen koulutus pystyäkseen hommaan ;o)

... t. ravintolankin toimitusjohtajana toiminut ...

Vierailija
8/11 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran töissä naureskellut kun kokit ottavat yhteen, mitä useampi kokki sen huonompi soppa pitää paikkaansa :D

t:8

Vierailija
9/11 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä jos perunankeitossa rupeais neuvomaan, niin sitten varmaan naurattais.

Vierailija
10/11 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

No ehkä jos perunankeitossa rupeais neuvomaan, niin sitten varmaan naurattais.

Toi mulla oli just pointtina, että " neuvotaan" ihan perusjutuissa, mutta sitten jos menee pikkasenkin oudompaan juttuun, niin neuvoa kysytään multa.

Emmä sitä mitenkään pahalla ota, anoppi vaan on tollanen. Meillä on kyllä jutunjuurta ihan tarpeeks muutenkin, ettei siitä oo kysymys. Pidän anoppia ystäväni, ja kyläillän toisillamme viikottain. Käydään shoppailemassa, viihteellä jne. ihan niinku muutkin ystävykset. Ei se sitä " neuvomista" todella mitenkään ilkeyttään tee.

Vierailija
11/11 |
22.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja veljeni joka on surkea kielissä, neuvoo minua aina työssäni ja hankkii minulle " töitä" . Aiemmin minua loukkasi kovasti, mutta nyt kyllä luulen, että oikeasti vaan haluaa jotenkin jakaa työni kanssani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan