Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuhansia virkamiehiä irtisanotaan 150 milj. euron säästämiseksi, jotta 1000 milj. euron Tunnin juna säästäisi 15 min. Turun matkasta

Vierailija
20.04.2024 |

Arvovalinta.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse valtion virkamies ja virastossa jossa työskentelen on jo pitkään ollut niin, että kolmea eläköityvää vastaan otetaan yksi sisään. Kiire on lisääntynyt, että kaikkialla ei pyöritellä vaan peukaloita.

Olin itse valtion virkamies ja löysin, koska bore-out vai mikä se termi olikaan. Eli ei riittävästi tekemistä työpäiviin.

Se reilu 7h per päivä ja tekemistä riitti pariksi tunniksi. Lueskelin lehtiä ja tapana oli kokoontua porukalla kahvihuoneeseen täyttämään ristikoita, siinä,saattoi mennä pari-kolme tuntia. Lounastauon pituus oli helposti reilu tunti, jos läksi kaupungille syömään jne. Sitten vähän sähköposteihin vastailla ja työpäivä ohi.

Tehostamista todellakin on.

Löysin = läksin. Eli irtisanouduin. Virasto ei ollut minulle.

Vierailija
102/109 |
21.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oli telkkarissa että Valtio viimeinkin lopettaa sossun ja monen toive pääsee viimein toteutumaan. Nimittäin pian sosiaaliasemia ja sosiaalityöntekijöitä ei enää ole sillä sossut on päätetty lopettaa Valtion paisuneen virkamieskoneiston keventämiseksi. Taidan korkata tämän hyväksi skumpan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
104/109 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus häviää isosti seuraavat eduskuntavaalit. Eurovaalit kokkareilta voi vielä mennä putkeen, kun he ovat yleensä aina pärjänneet erittäin hyvin Eurovaaleissa, mutta siitä se alamäki alkaa sitten. Ja persujen tilanne toki vielä surkeampi. Kokkareiden ainoa lohtu on se, että he todennäköisesti ovat kuitenkin seuraavassa hallituksessa kakkospuolueena. 

Vierailija
105/109 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeaa matematiikkaa ja talouspolitiikkaa.

Vierailija
106/109 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. ministeriöissä on varmasti paljon löysää. Tähän samaan asiaan liittyvää juttua kommentoi joku Hesarissa näin: Kommentoija oli työskennellyt joitakin vuosia jossakin ministeriössä. Siellä oli ollut väen vähentämistarpeita. Oli tultu siihen tulokseen, että väkeä vähennetään niin, että eläkkeelle lähtevien tilalle ei palkata uusia. Kommentoija oli kysellyt, miksi näin hitaasti. Hänelle oli joku vanhempi virkamies todennut, että sitten kun sinulla on asuntolaina ja alaikäisiä lapsia, ymmärrät. Eli kuulostaa siltä, että ainakin ko. ministeriössä oli suojatyöpaikkoja. 

Tässä olisi hauska tietää että miten se on muka eri asia tai vakavampaa jos asuntolainainen virkamies/poliitikko jolla on pienet lapset, jää tyhjän päälle verrattuna perusduunari Paavoon/Piiaan joka jää tyhjän päälle ja on pienet lapset?

Pistäisivät jemmaan sinne ns, sukanvarteen niistä kaikista palkkioista yms, eduista.

Vierailija
107/109 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on aikakin tehostaa julkista sektoria! Elämme tietoverkkojen ja automaation aikaa, emme 1800-lukua.

Vierailija
108/109 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junaraha tulee EU budjetistä, imbesillit.

Vierailija
109/109 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummelissa jo -90 luvulla oli parantainen  meno on siitäkin pahentunut. sote alueillekkin valittiin ensin pomot ja pikku pomot ja pikku pomot nyt ihmetellään mikä on heidän tehtävä ja vastuu alue. sote on kuin vtv konsanaan kaveri kummeillekkin suojatöitä