Työtön kehitä itseäsi ja opiskele
Työpaikkoja alkaa saamaan jos sijoittaa itseensä. Esimerkiksi kansalaisopistosta, kotitalousopistosta ja kristillisestäopistosta löytyy monia hyviä ja työnsaamista helpottavia kursseja kunhan vain raottaa lompakkoaan ja lopettaa sen pihistelevänä Roope Ankkana leikkimisen.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Olen jo tehnyt kolme eri tutkintoa, lisäksi yrittäjyyskursseja ja kaikenlaisia kansalaisopiston kursseja jne. Jos ei niillä saa yhtään mitään työtä, miksi jatkaisin pään hakkaamista seinään opiskelemalla lisää?
Eikö sitten yrittäjäksi opiskellut ryhdy yrittäjäksi?
Vierailija kirjoitti:
Näin ajattelevat/tekevät ihmiset eivät päädy työttömäksi tai ainakaan jää työttömäksi, joten aloitus on vähän hassu, vähän sama kuin sanoisi, hei sinä vihainen, ala iloiseksi tai sinä mielisairas, rupea terveeksi.
No, mielisairas voi ruveta terveeksi, jos vaan haluaa se vika, kun on omassa päässä, joten itse siihen voi vaikuttaa.
Masennus on huomion hakua ja asenne ongelma.
Ahdistuneisuus on trauman jälkitila ja omat tunteet muuttuu pelottavaksi käsitellä ja kaikki lopulta muuttuu pelottavaksi oman väärän tulkinnan takia.
Terveisin toipuva ahdistuneisuushäiriöstä kärsivä.
Tyyliin psykoosi ja skitsofrenia on oikeita sairauksia joista ei voi parantua ilman lääkkeitä.
Mutta muut on itse parannevissa, jos ymmärtää itseään tarpeeksi hyvin.
Ei kiinnosta. Olen huippuälykäs, eikä opiskeleminen sitä älyä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut koko ajan avoimessa yliopistossa koska se on harrastukseni, jatkan taas kun menen työelämään
Ei ole rahaa avoimeen yliopistoon kun ei saa tehdä töitä kuin vain valtiolla!
Nopealla googlauksella löytyi tämä:
Työttömänä sinun on mahdollista opiskella avoimia yliopisto-opintoja sivutoimisesti ilman, että se vaikuttaa työttömyysetuuteen. Työttömyysturvalain mukaan opinnot ovat sivutoimisia, jos niiden laajuus on alle 5 opintopistettä kuukaudessa. Tällöin opinnoilla ei ole vaikutusta työttömyysetuuteen.
Raottaa lompakkoaan? Koko perhe elämään pyhällä hengellä siksi aikaa kun vanhempi vähän opiskelee jotain mikä ei todellakaan takaa työpaikkaa? Haista vi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelusta työttömänä on ankarat seuraamukset ellei ole asiasta etukäteen sovittu TE-toimiston kanssa.
Tämäpä tämä. Edes työväenopiston kurssille ei saa mennä, ellei siitä ole sovittu ja mieluiten kirjallisesti TE-toimiston vastuuhenkilön kanssa. Jos jäät kiinni osallistumisesta itseäsi tai työnhakuasi edistäville iltakursseille, ei hyvä seuraa.
Ei pidä paikkaansa:
Työttömänä sinun on mahdollista opiskella avoimia yliopisto-opintoja sivutoimisesti ilman, että se vaikuttaa työttömyysetuuteen. Työttömyysturvalain mukaan opinnot ovat sivutoimisia, jos niiden laajuus on alle 5 opintopistettä kuukaudessa. Tällöin opinnoilla ei ole vaikutusta työttömyysetuuteen.
Meni viimeinenkin kiinnostus töihin kun ek sai hallituksen ajamaan suomeen matalapalkkoja paikallisella "sopimisella". Kun palkalla ei tarvitse elää niin ei ole mitään pointtia käydä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelusta työttömänä on ankarat seuraamukset ellei ole asiasta etukäteen sovittu TE-toimiston kanssa.
Jos olet opiskelija, et ole työtön, TE-toimiston tulkinta;ei makseta työttömyyskorvausta.
Persujen mielestä suomalainen työtön on paska loinen.
No 90 prosenttisesti ollaan työttömiä ihan työnantajan takia.
Tervetuloa baariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet opiskelija, et ole työtön, TE-toimiston tulkinta;ei makseta työttömyyskorvausta.
Sinulla on sitten ollut epäpätevä te-toimistovirkailija, niitäkin valitettavasti on. Tai sitten et ole seurannut opintopistemäärää ja olet opiskellut liikaa. Lain kanta tähän on harvaisen selkeä, en ymmärrä miksi pitää alapeukuttaa suoria lainauksia tai levittää disinformaatiota.
Luin ja kehitin itseäni niin paljon, että olen tullut vieraaksi tälle maailmalle.
Vierailija kirjoitti:
Näin ajattelevat/tekevät ihmiset eivät päädy työttömäksi tai ainakaan jää työttömäksi, joten aloitus on vähän hassu, vähän sama kuin sanoisi, hei sinä vihainen, ala iloiseksi tai sinä mielisairas, rupea terveeksi.
No kyllä minä jouduin työttömäksi. Sain kyllä töitäkin mutta se vaati insinööriksi opiskelun ja 400 km päähän muuton, perhe jäi vielä mutta nuorin oli jo teini. Ei nuo muut touhut auttaneet yhtään mitään. Aika monella on käsitys työttömistä keskustelupalstojen trollien perusteella. Totuus on toinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Olen huippuälykäs, eikä opiskeleminen sitä älyä lisää.
Ei, mutta paremman puutteessa todistuksilla voi osoittaa älykkyytensä muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on sitten ollut epäpätevä te-toimistovirkailija, niitäkin valitettavasti on. Tai sitten et ole seurannut opintopistemäärää ja olet opiskellut liikaa. Lain kanta tähän on harvaisen selkeä, en ymmärrä miksi pitää alapeukuttaa suoria lainauksia tai levittää disinformaatiota.
Työkkärin linja on erittäin yksinkertainen. Mikä tahansa kelpaa syyksi lopettaa päivärahan maksaminen. Kelahan sen maksaa mutta kun työkkäri ilmoittaa että henkilö on opiskelija tai mitä tahansa niin se on rahat poikki. Laki voi olla toinen ja lait voi olla ristiriidassa keskenään. Karenssin oikaisu päätös ottaa vähintään 6 kuukautta. Työttömän pitää saada mustaa valkoiselle kaikkeen tekemiseen jos aikoo välttää karenssin. Jokainen työtön tietää kuinka pilkun piip se on työkkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jo tehnyt kolme eri tutkintoa, lisäksi yrittäjyyskursseja ja kaikenlaisia kansalaisopiston kursseja jne. Jos ei niillä saa yhtään mitään työtä, miksi jatkaisin pään hakkaamista seinään opiskelemalla lisää?
Eikö sitten yrittäjäksi opiskellut ryhdy yrittäjäksi?
Ryhtyisi kyllä, jos olisi rahaa. Ilman rahaa ei yritystä perusteta. Tai en ainakaan minä aio perustaa.
Ei voi opiskella kun ei saa opintolainaa. Opintolainaa ei saa kun edellisetkin on maksamatta. Maksaa ei voi kun ei saa tehdä töitäkään. Toimeentulotukea tuskin saa opiskeluihin.
Opintojen jälkeen ei saa töitä kun ei ole kokemusta.
Mä opiskelenkin TE-toimiston luvalla täysipäiväisesti uutta ammattia mutta silti myös mun tukia leikataan.
Jos yrittäjiä kohdeltaisiin tasan samoin tavoin kuin palkansaajia niin varmaan moni olisi yrittäjä eli ansiotulovero reaaliaikaisesti tai jälkikäteen. Ei muita maksuja.