Selviytyjät 2024 official
Tässä ovat uudet Selviytyjät Suomi -kilpailijat!
16 julkkiskilpailijaa mittelee syksyllä alkavalla Selviytyjät Suomi -kaudella.
Selviytyjät Suomi -ohjelma palaa ruutuihin syksyllä. 30 000 palkintopotista kilpailee Etelä-Malesian viidakossa 16 julkisuudesta tuttua kilpailijaa.
Tulevalla kaudella kisaavat pesäpalloilija Toni Kohonen, kirjailija Jenni Janakka, kirjailija Henriikka Rönkkönen, laulaja Jontte Valosaari, rapartisti HesaÄijä eli Marios Kleovoulou, vuoden 2020 Miss Suomi Viivi Altonen, sometähdet Mikael Renwall, Sita Salminen ja Max Blomfelt, näyttelijä Reetta Ylä-Rautio, näyttelijä Eino Heiskanen, radiojuontaja Mika Parikka, radiojuontaja Mia Haataja, vaatesuunnittelija Bakari Diarra, hyvinvointivalmentaja Rita Niemi-Manninen ja Diilistä tunnettu Emmi Suuronen.
Lähde: Iltalehti 19.4.2024
Mitäs tykkäätte kattauksesta?
Katso lähetysajat : Selviytyjät - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2364)
Taitaa olla naisten peli..miehiä tiputetaan jatkuvasti, nyt Jontte. Koskahan kääntyvät toisiaan vasten?
Sita soisi tippuvan. Tekeekö mitään ryhmän eteen. Ei näy rakennus eikä keittohommissa. Jäi ko henkilöstä negatiivinen maku petollisissa. Ei lopettanut Porkan mollaamista vaikka kisa ohi. Kertoo jotain ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
Joo katoin tossa ton uusimman jakson heti aamusta ja täytyy sanoo kyllä, että itelle ainakin Sitan yksinäisyyden tunne ja itkuskelu vaikutti ihan aidolle. Ihmettelin vaan Ritan reaktiota asiaan kun siitä kuuli ja käytännössä haukkui Sitan Millulle ja sitten haastattelussa. Oon siis tykänny Ritasta tässä sarjassa, muuten saanut aika huonon ja juurikin tuollaisen ilkeän ja koppavan kuvan ja nyt se "vanha" Rita pääsi taas valloilleen. Mitä mieltä muut olitte? Ootteko ns Sitan vai Ritan puolella?
särähti korvaan sellainen yleinen epäempaattinen ja mustavalkoinen asenne, ei niinkään Sitaa kohtaan. Puhui haastattelussa, ettei siedä uhriutuvia, itkeskeleviä ihmisiä yleensä. Kun se kuitenkin on normaalia, että yksinäisyyden ja ulkopuolisuuden tunteita tulee tuollaisessa ääritilanteessa ja Sita vaikutti oikeasti aidolta. Ehkä oli leikattu niin, että vaikutti kovemmalta lausunnolta kuin olikaan.
Aikaisemmilla kausilla vähän vanhemmat äiti-ihmiset on olleet empaattisia tukijoita/kuuntelijoita nuoremmille. Rita ei vaikuta sellaiselta, mutta eiä jänen tarvitse ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun Krisu lähti, ihan sama kuka putoaa tai voittaa.
Mulla Tonin lähdön jälkeen
Hyvä, jos jontte tippu. Oli vähän hajuton ja mauton kilpailija mun mielestä.
Nyt on oikeestaan mun puolesta ihan sama, kuka noista lopuista voittaa.
Ehkä läppänä olis hauskaa, jos se olis mika 😂
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin halunnut nähdä vielä Jontten matkaa, toisin kuin Mikan. Jos tämä pelillisesti onneton suhari pääsee finaaliin, niin voi voi..
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla naisten peli..miehiä tiputetaan jatkuvasti, nyt Jontte. Koskahan kääntyvät toisiaan vasten?
SSielä Krisu tiputti miehiä heimossaan, kaikki vahvimmat. Sen jälkeen 2 miestä tiputti itse itsensä vainoharhaisina kun haastoivat heimopäälliköt vaikkeivät olleet vaarassa tippua. Eli mitään mies-nais tiputtamiskuvipta sukupuolen tähden EI ole ollut!
Spoiler
Muiden maiden Selviytyjissä on kisat kestäneet vaikka kuinka kauan.
Tämä oli jo vaikka kuinka mones kerta, kun Riku mielivaltaisesti päättää "ei ku nyt sit peli seuraavasta poikki, jos joku kisa kestää tunnin. Ja muuttaa sääntöjä. Roikkumistehtävässä olis voinut olla ihan toinen voittaja muulloin!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tällä kaudella ei ole ollut suosikkeja, joten mietin samaa, oisko Mika läppänä hyvä?
.
.
.
.
Ruutu +-jaksossa oli taas huonoin koskemattomuuskisassa ja Jenni pähkäili, miksi Mika ei ole liitoissakaan. Ei pärjää kisoissa, eikä (osaa ?) liittoutua. Silti on pelissä vahvasti mukana. Varsinkin, kun alkoi vahvojen pudotukset. Hauskaa oli, kun ensimmäistä kertaa Mika ei pelännyt putoavansa heimoneuvostossa, vaikka oli kaksi mustaa ääntä valmiina. Ei häntä äänestetty ollenkaan.
Taas tippui mies. Nyt on jäljellä enää 3: Sami, Mikael ja Mika. Naisia jäljellä tuplasti enemmän: Jenni, Rita, Sita, Millu, Reetta, Viivi.
Voittaja on varmaan joko Mika tai Millu. Ovat kuin viime vuoden Tytti. Niin vaarattomia, että lipuvat finaaliin.
Miksei Jontte tai Rita yrittäneet etsiä sitä amuletin toista puolikasta? Yrittäneet jollain puolikkaaseen viittaavalla vihjeellä tiedustella onko kellään muulla puolikasta? Eikös Ritalla ja Jontella ollut ihan hyvät välitkin, joten Jontte olis ehkä voinut vihjata palkinnostaan omilleen.
Jäikö nyt Ritankin amuletti käyttämättä, koska puolikas lähti Jonten mukana? Vai tuoko tuotanto hätäratkaisuna kolmannen puolikkaan peliin?
Kertokaas mulle, mikä funktio oli näyttää tuo keskustelu, jossa Sami sopi Sitan kanssa Reetan äänestämisestä? Ymmärtäisin teatterin, jos mukana keskustelussa olisi ollut myös Jontte. Mutta miksi tällainen show kahden kesken? Oliko se vain tv-katsojien hämäämistä varten? Tulee tosi käsikirjoitettu olo näistä.
Vierailija kirjoitti:
Spoiler
Muiden maiden Selviytyjissä on kisat kestäneet vaikka kuinka kauan.
Tämä oli jo vaikka kuinka mones kerta, kun Riku mielivaltaisesti päättää "ei ku nyt sit peli seuraavasta poikki, jos joku kisa kestää tunnin. Ja muuttaa sääntöjä. Roikkumistehtävässä olis voinut olla ihan toinen voittaja muulloin!
Eiköhän se ole ohjaaja tai käsikirjoittaja joka sanelee säännöt.
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
Joo katoin tossa ton uusimman jakson heti aamusta ja täytyy sanoo kyllä, että itelle ainakin Sitan yksinäisyyden tunne ja itkuskelu vaikutti ihan aidolle. Ihmettelin vaan Ritan reaktiota asiaan kun siitä kuuli ja käytännössä haukkui Sitan Millulle ja sitten haastattelussa. Oon siis tykänny Ritasta tässä sarjassa, muuten saanut aika huonon ja juurikin tuollaisen ilkeän ja koppavan kuvan ja nyt se "vanha" Rita pääsi taas valloilleen. Mitä mieltä muut olitte? Ootteko ns Sitan vai Ritan puolella?
Ihan ymmärrettävähän tuo Ritan reaktio oli. Rita on varmasti katsonut edellisen Petolliset-kauden ja on siinä nähnyt Sitan tirauttavan taidokkaasti valekyyneliä pyöreän pöydän ääressä välttääkseen karkoitusäänet. Joten eiköhän Rita ole siksi vähän varuillaan. Tietää Sitan osaavan tarpeen tullen myös esittää itkevää.
Vierailija kirjoitti:
Taas tippui mies. Nyt on jäljellä enää 3: Sami, Mikael ja Mika. Naisia jäljellä tuplasti enemmän: Jenni, Rita, Sita, Millu, Reetta, Viivi.
Voittaja on varmaan joko Mika tai Millu. Ovat kuin viime vuoden Tytti. Niin vaarattomia, että lipuvat finaaliin.
Tämä sanoma osakeyhtiö tai mikä lie jolla on Hesari ja tämä vauvakanavakin kait ja näitä radiokanavia laittaa sieltä niitten porukkaa näihin tositeeveehommiin, oisko se amazing race Suomi vaalea muija kans joku näitä, what so ever se Tytti oli rasittava, jatkuva pillaaminen ja itsensä nostaminen jonku säälin kautta. Ois kiva kuunnella moisiota ( koska pakko vaikka tehny itsestään pellen jo aikaa sitten) ja sainiota ( koska sainiota ei kait olis ilman moisiota) mutta välillä on pakko lopettaa kesken podcastin kun tytin jutut on vaan niin lapsellisia, nuori on ja kanava haluaa nuoria kuuntelijoita, miehet varmasti tykkää.
Ilmeisesti yhdistymisen jälkeen Selviytyjissä kannattaa vaan systemaattisesti esittää surkeaa ja pitää huoli, ettei yllä kärkikamppailuihin. Silloin ei ole fyysinen eikä äyllinen uhka. Vasta siinä top 4-5:n vaiheilla kannattaa herätä tosissaan kilpailemaan immuniteetista.
Palkintokisojen voittojakaan ei kannata kerätä, koska finaaliäänestyksessä halutaan mielummin palkita se, joka ei ole saanut extraa; päässyt kylävierailuille, grillibileisiin, yöpymään luksushotelliin, jne.
Eli mahdollisimman low key -menoa ja kisoissa alisuorittamista, niin pääsee pitkälle.
Ja leirissä sellaista tasaista tekemistä. Ei missään nimessä liikaa ahkerointia, neuvomista eikä pätemistä. Liika dominointi ryhmässä ärsyttää. Ei myöskään ihan mahdotonta laiskotteluakaan, vaan kultainen keskitie. Myöskään koti-ikävästä, väsymyksestä tai kiputiloista ei kannata puhua ääneen. Eikä saa vetäytyä liikaa omiin oloihin. Nekin voi riittää muille syyksi pullauttaa pois kisasta.
Se ilari Sahamiehen taktiikka oli itse asiassa aika hyvä.
Veikkaan, että seuraavassa ennakkojaksossa äänestetään pois joko Sami tai Mikael. Koska jakson nimi on "Itkuinen heimoneuvosto" ja sen kerrotaan päättyvän kyyneliin. Eli kaikilla ottaa varmaan koville luopua pidetystä isähahmo-Samista tai ihanasta ja monille läheisestä Mikaelista. Mutta selväähän se on, että yksilökisojen parhaimmat halutaan jälleen äänestää pois, jotta huonommin pärjäävien todennäköisyys voittoon kasvaa.
Harmittaa vähän, ettei Jonttella ollut enää ketään vastassa villalla, kun tippui. Koska on tuomariston ensimmäinen jäsen eikä kai aiemmat kilpailijat saa pyrkiä vaikuttamaan finaalin äänestykseen?
Onko se eka pudonneiden sakki jo lennätetty takaisin Suomeen vai asuvatko jossain viereisessä villassa? Saavatko he silti pitää yhteyttä heihin, jotka tippuvat yhdistymisen jälkeen ja kuuluvat heimoneuvoston tuomaristoon?
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan, että seuraavassa ennakkojaksossa äänestetään pois joko Sami tai Mikael. Koska jakson nimi on "Itkuinen heimoneuvosto" ja sen kerrotaan päättyvän kyyneliin. Eli kaikilla ottaa varmaan koville luopua pidetystä isähahmo-Samista tai ihanasta ja monille läheisestä Mikaelista. Mutta selväähän se on, että yksilökisojen parhaimmat halutaan jälleen äänestää pois, jotta huonommin pärjäävien todennäköisyys voittoon kasvaa.
Veikkaan, että Samin tarina tulee päätökseen 10. jatkossa.
Sen jälkeen kun Krisu lähti, ihan sama kuka putoaa tai voittaa.