Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatteko sen ajan, kun pyöräillessä ei käytetty kypärää?

Vierailija
18.04.2024 |

Se on minulle normaali. En totu kypäriin.

Kommentit (202)

Vierailija
121/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on suihkukypärä aina kun käyn suihkussa.

Liukas lattia ja se on helposti henki pois. Kai sinäkin olet vastuullinen ja käytät.

Mahtaa olla hiukset kivassa kunnossa kun muhittelet niitä kypärän alla etkä pese koskaan. 

Aivot on tärkeämpi kuin hiukset. 

Vierailija
122/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Aina on pidetty ja hyvä niin t. 27v. Ilman kypärää ajavista aikuisista tulee vajaa kuva. Huvittavinta on kun aikuinen ajaa lapsi takanaan istuimessa ja lapsella kyllä on kypärä, mutta aikuisella ei. Eli ymmärretään että sitä pitäisi käyttää, mutta kaiketi pinnallisuus estää laittamasta omaan päähän kypärää.

Jos minulla olisi pieni lapsi, tekisin juuri noin. Lapselle kypärä, ei hänen turvallisuutensa takia, vaan siksi etten halua joutua syytteeseen jos jotain sattuu. Oma pääni on taas minun oma pääni ja saan tehdä sille ihan mitä haluan. Elämä ei ole mielekästä ilman riskinottoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se Rautavaaran Tapsakin kaatunut suihkussa, ja henki pojes. Suihkukypärä olisi pelastanut.

Vierailija
124/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai minäkö jankkaan? Vastasin kysymyksiin. Pyöräilykypäristä jankataan paljon, mutta minusta on ihmeellistä, että ajokypäriä ei suositella.

Pyöräkolareissa tutkitaan käyttikö henkilö kypärää, mutta autokolareissa tutkitaan turvavöitä. Vaikka päähän siinä helposti vammautuu kun äkkipysähdys tulee.

Ei perseen pyyhkimistäkään viranomaistaholta asti suositella, mutta silti ihmiset yleensä tekevät niin. Eli ei tarvita mitään suosituksia, jotta sinä voit laittaa kypärän päähän autoillessasi. 

Eihän nuo ole mitenkään verrattavissa toisiinsa. Perseenpyyhkiminen ei kuormita sairaaloita, mutta autokolareista on paljon haittaa yhteiskunnalle.

Jotku suhtautuvat myös vihamielisesti jos joku ei käytä pyöräilykypärää. Miksi samanlaista raivoa ei nähdä autoilijoita kohtaan jotka ei käytä ajokypärää?

Vierailija
125/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liukas lattia ja se on helposti henki pois. Kai sinäkin olet vastuullinen ja käytät.

Suosittelisin myös pelastusliivejä - ihan varmuuden vuoksi!

Vierailija
126/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se Rautavaaran Tapsakin kaatunut suihkussa, ja henki pojes. Suihkukypärä olisi pelastanut.

Uimahallissa kaatui kännissä. 

Vierailija
127/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla hiukset kivassa kunnossa kun muhittelet niitä kypärän alla etkä pese koskaan. 

Tuo samahan koskee myös noita polkupyöräilykyräpäfanaatikkoja!

Vierailija
128/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukeltajan varustus, ettei huku, jos katuu lattiakaivon päälle ja tulee tulva. 

Vierailija
129/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perustella? Ei sitä pyöräilykypärää suihkussa käytetä. Eikä se estä hiusten pesua. 

Vierailija
130/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain koulusta 1.lk kypärän jota käytin hetken aikaa. En kehdannut käyttää kun kaikki haukkui kattila- tai pottapääksi. Ajoin ala-yläasteella joka päivä pyörällä ja olin koulun nopein pyöräilijä. En ollut taitavin ajamaan maastossa. Jollain oli superkalliit täysjoustopyörät jossa kimalteli kulta venttiihatuissakin. Kyykkäsin enemmän yläasteella kuin nyt. Käytän nykyään kypärää koska on vaarallista kaatua yli 40km/h tuntivauhdista. Ajan aina kilpaa kilpapyöräilijöiden kanssa kun minulla on niin lyhyt matka. Kypärä ei suojaa autoilta jotka ovat vaarallisimpia liikenteessä, seuraavaksi vaarallisimpia on varmaan kuopat alamäessä (pimeellä), sitten sähkökulkuneuvot, koirat, sauvahiihtäjät jne.

Vierailija
131/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan ja muistan myös, että meillä lapsilla ei ollut turvaistuinta autoissa, lasten annettiin käyttää puukkoa jo alle kouluiässä (ainakin meillä) ja jo joskus alle 10-vuotiaana soudeltiin sisarusten kanssa järvellä ilman pelastusliivejä.

Vierailija
132/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kännissä, tuo on valhetta ja vihapuhetta!

Tapsan LUULTIIN olevan kännissä, kun se oli sekaisin lyötyään päänsä lattiaan. Siksi paskiaiset eivät soittaneet ambulanssia ja Tapsa kuoli ihan turhaan!

Suihkukypärä olisi pelastanut Tapsan!

Vierailija
133/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut kännissä, tuo on valhetta ja vihapuhetta!

Tapsan LUULTIIN olevan kännissä, kun se oli sekaisin lyötyään päänsä lattiaan. Siksi paskiaiset eivät soittaneet ambulanssia ja Tapsa kuoli ihan turhaan!

Suihkukypärä olisi pelastanut Tapsan!

Paitsi, ettei Tapsa kuollut siellä hallissa, vaan vasta myöhemmin käytyään jo kotonakin kertaalleen tk-visiitin jälkeen. Löi matkalla päänsä auton oven karmiin. 

Vierailija
134/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukeltajan varustus, ettei huku, jos katuu lattiakaivon päälle ja tulee tulva. 

Pelastuspuku, ettei palellu hengiltä, jos sammuu suihkuun!

Näinhän kävi jollekin naiselle siellä statissa taannoin!

Vierailija
135/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en käytä vieläkään.Kypärä tuntuu ahdistavalta ja siitä saa pääkivun.

Vierailija
136/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai minäkö jankkaan? Vastasin kysymyksiin. Pyöräilykypäristä jankataan paljon, mutta minusta on ihmeellistä, että ajokypäriä ei suositella.

Pyöräkolareissa tutkitaan käyttikö henkilö kypärää, mutta autokolareissa tutkitaan turvavöitä. Vaikka päähän siinä helposti vammautuu kun äkkipysähdys tulee.

Ei perseen pyyhkimistäkään viranomaistaholta asti suositella, mutta silti ihmiset yleensä tekevät niin. Eli ei tarvita mitään suosituksia, jotta sinä voit laittaa kypärän päähän autoillessasi. 

Eihän nuo ole mitenkään verrattavissa toisiinsa. Perseenpyyhkiminen ei kuormita sairaaloita, mutta autokolareista on paljon haittaa yhteiskunnalle.

Jotku suhtautuvat myös vihamielisesti jos joku ei käytä pyöräilykypärää. Miksi samanlaista raivoa ei nähdä autoilijoi

On ne siinä mielessä verrattavia, että et tarvitse erillistä suositusta sen enempää perseen pyyhkimiseen kuin kypärän käyttämiseen autoillessa. Anna palaa vaan jos pelottaa!

Vierailija
137/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perustella? Ei sitä pyöräilykypärää suihkussa käytetä. Eikä se estä hiusten pesua. 

No sillä perusteella, että polkupyöräilykyräpäfanaatikot hikoilevat sian lailla työmatkallaan ja haisevat sitten työpaikoillaan tukka rotanhäntinä roikkuen ja pelästyttäen ne vähät asiakkaat tiehensä!

Vierailija
138/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sillä perusteella, että polkupyöräilykyräpäfanaatikot hikoilevat sian lailla työmatkallaan ja haisevat sitten työpaikoillaan tukka rotanhäntinä roikkuen ja pelästyttäen ne vähät asiakkaat tiehensä!

Sellainen iltasatu sieltä sitten. Ei sulta ainakaan mielikuvitusta puutu, röllipieni. 

Vierailija
139/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos auto ja pyörä törmäävät, kumpaa sattuu enemmän, autoilijaa vai pyöräilijää? 

Tuohon tilanteeseen ei pyöräilykypärästä ole välttämättä mitään hyötyä. Törmäyksessä voi päävamman sijaan tulla esim. sisäelinvaurioita.

Itse jäin joskus auton alle, mutta en lyönyt päätä. Jotain luita kyllä murtui.

Pyöräilykypäräähän ei käytetä siksi, että joku ajaisi päälle. Vaan siksi, että pyörästä voi katketa vaikka ketjut alamäessä.

Vierailija
140/202 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukset pestään erikseen, ensin suihkuun ja sitten myöhemmin hiusten pesu lavuaarissa ja sitten kypärä päähän ja pyöräilemään.

Onko vaikeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi