Miksi transsukupuolisuus häiritsee niin monia?
Jos muutos sukupuolessa parantaa jonkun elämänlaatua, miksi se on muille ongelma?
Kommentit (363)
Oman suppean tutkimuksen perusteella tavallista suomalaista ei tasan kiinnosta pätkääkään, mihin lokeroon joku erilailla asiat näkevä haluaa itsensä identifioida.
Mutta sitä erilaista porukkaa taas häiritsee aivan v*tusti se, että tavallista suomalaista ei kiinnosta. Kas kun niiden mielestä kaikkien pitäisi tunnustaa heidän näkemyksensä absoluuttiseksi totuudeksi ja jumaloida heitä koska viisaampina yksilöinä ovat keksineet uuden sukupuoli-identiteetin.
Vierailija kirjoitti:
Terffit taas täällä treffeillä!
Jokainen tervejärkinen on terffi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minua ei transsukupuolisuus häiritse, mutta koen epätasa-arvoisena, että heille tarjotaan kaikki esteettiset plastiikkakirurgiset leikkaukset sen vuoksi, että heitä ahdistaa olla omassa kehossaan, mutta samaan aikaan ne sitten kielletään vaikka rintasyöpäpotilaalta, jota myöskin ahdistaa olla omassa kehossaan syövän runtelun jälkeen. Pitäisi olla tasapuolinen kaikille: jos yhdelle ryhmälle tarjotaan esteettisisstä syistä plastiikkakirurgiaa, niin toisellekin pitäisi.
Transsukupuolisille nimenomaan ei anneta hoitoja esteettisistä syistä, vaan sukupuolen vuoksi. Genitaalirekonstruktio on ainoa plastiikkakirurginen toimenpide, mitä minulle Suomessa tarjottiin. Kasvojen luuston korjauksen ulkomailla maksoin itse.
Mutta transkirurgia ON vain esteettistä kirurgiaa. Eihän siinä tehdä mitään muuta, kuin muokataan kehon ulkoisia ominaisuuksia. Leikkauksissa ei vaihdu sukupuoli, eikä niillä leikkauksilla edes saada aikaan mitään sellaista, joka läheskään muistuttaisi tavoitesukupuolen sukupuolielimiä. Se neovagina tai neopenis ei mitenkään muistuta oikeaa vaginaa tai penistä eikä toimi mitenkään samalla tavalla. Ja vaikka ulkoisia sukupuolielimiä kuinka muokataan, kehon sisällä on edelleen ihan ne samat oman biologisen sukupuolen elimet ja toiminnot.
Vierailija kirjoitti:
"Biologia ei ole luonut vaatteita."
Niinpä eli sukupuolen on pakko olla muutakin kuin puhdasta biologiaa. Koska biologia ei ole luonut vaatteita, ei voisi olla "miesten vaatteita" jos sukupuoli olisi vain puhdasta biologiaa.
Oikeastihan sukupuoli on yhdistelmä biologiaa, kulttuuria, sosiaalisia suhteita, tapoja ja tottumuksia, odotuksia ja tietenkin juridiikkaa.
Höpön löpön. Sukupuoli on pelkkää biologiaa. Jos haluat puhua kulttuurista, puhu sitten kulttuurista; jos haluat puhua sosiaalisista suhteista, tavoista tai tottumuksista, puhu sitten sosiaalisista suhteista, tavoista tai tottumuksista. Jos haluat puhua juridiikasta, puhu juridiikasta. Sukupuoli on kuitekin 100% biologinen käsite.
Väärin muotoiltu, mitään muutosta sukupuolessa ei tapahdu hormoneita kiskomalla tai leikkauksia tekemälläkään.
Mutta muuten: ei häiritse miten kukakin aikuinen yksilötasolla pukeutuu tai itseään leikkelee niin kauan kun se ei velvoita minua tai vaikuta minuun. Tällä hetkellä kaikki tämä aktivismi vaikuttaa myös minuun ja kaikkiin muihinkin ihmisiin, siksi häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terffit taas täällä treffeillä!
Jokainen tervejärkinen on terffi.
Luontoäiti vasta onkin oikein terffien terffi, kaikkien terffien äiti sekä aito, alkuperäinen, lahjomaton alkulähde, yhyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sama. Eilen näin sekä transsukupuolisen että pari ihmistä, joilla oli pystykorvalliset hatut päässä, ja pohdin molempia samalla tavalla etäisen kiinnostuneesti. Minua kiinnostaa se ihmisten sisäinen kokemus, että miten he ovat tilassa ja ajassa ja miksi."
Rehellisesti sanottuna varmasti kiinnittäisi enemmän huomiota gorilla-asuiseen, ajattelisin että hauska ja mihinhän bileisiin on matkalla. Mekossa miehellä ei ole mitään kiinnostavaa.
Kiellät aika vahvasti biologian jos väität että kanssaihmisen vaatteiden tai vastaavien ulkonäöllä hänen sukupuolensa suhteen ei ole sinulle minkäänlaista väliä? Meillä tuskin olisi nykyisen kokoista seksikkäiden alusvaatteiden tuotantoa jos olisi biologisesti yhdentekevää mitä jollain muulla on päällä.
Kyllä se on mekkomies itse, joka "kieltää/haastaa oman sukupuolensa". Pukeutuminenkaan tms., ei muuta sitä mitä sieltä navan alta todellisuudessa löytyy = biologiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minua ei transsukupuolisuus häiritse, mutta koen epätasa-arvoisena, että heille tarjotaan kaikki esteettiset plastiikkakirurgiset leikkaukset sen vuoksi, että heitä ahdistaa olla omassa kehossaan, mutta samaan aikaan ne sitten kielletään vaikka rintasyöpäpotilaalta, jota myöskin ahdistaa olla omassa kehossaan syövän runtelun jälkeen. Pitäisi olla tasapuolinen kaikille: jos yhdelle ryhmälle tarjotaan esteettisisstä syistä plastiikkakirurgiaa, niin toisellekin pitäisi.
Transsukupuolisille nimenomaan ei anneta hoitoja esteettisistä syistä, vaan sukupuolen vuoksi. Genitaalirekonstruktio on ainoa plastiikkakirurginen toimenpide, mitä minulle Suomessa tarjottiin. Kasvojen luuston korjauksen ulkomailla maksoin itse.
Mutta transkirurgia ON vain esteettistä kirurgiaa. Eihän siinä tehdä mitään muuta, kuin muokataan
Se olisi esteettistä kirurgiaa, jos sillä pyrittäisiin parantamaan jonkin ominaisuuden esteettistä miellyttävyyttä. Siihen ei pyritä, vaan muokkaamaan sukupuolitettua ominaisuutta enemmän henkilön sukupuolen mukaiseksi. Eikä kyse ole siitä että leikkauksella muutettaisiin sukupuolta, vaan ihmisen ulkomuotoa. Ulkomuodon muokkaaminen ei vain tarkoita sitä, että muokkaaminen olisi esteettistä luonteeltaan.
Vierailija kirjoitti:
Transnaisen neovagina menee itsestään umpeen ellei öisin pidä tappia reiässä. Se on niin normaalia kun keho yrittää saada haavaa parannettua.
Ajatelkaapa työntävänne munan avohaavaan hyhhyh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transnaisen neovagina menee itsestään umpeen ellei öisin pidä tappia reiässä. Se on niin normaalia kun keho yrittää saada haavaa parannettua.
Onko tämä totta vai pelkkä "heitto"?
Osin totta, sitä pitää dilatoida eli avata useita tunteja päivässä jottei umpeudu ajan saatossa.
Riippuu leikkaustekniikasta täytyykö dilatoida. Esimerkiksi Suomessa käytettävällä tekniikalla ei tarvitse.
Tämänkin tosiasian toteaminen oli kahdelle alapeukuttajalle liikaa. Täällä on ilmeisen mahdotonta käydä älyllistä keskustelua tästäkään aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta transkirurgia ON vain esteettistä kirurgiaa.
Ihan sama mihin sillä pyritään kun se utopiafantasiapyrkimys ei biologisena/fyysisenä mahdottomuutena koskaan toteudu eikä täten edes voi toteutua.
"Ihan sama mihin sillä pyritään kun se utopiafantasiapyrkimys ei biologisena/fyysisenä mahdottomuutena koskaan toteudu eikä täten edes voi toteutua."
Jos ei ole jumissa päänsä sisällä jossain oudoissa metafyysisissä kuvitelmissa, niin tuollaisella ei ole mitään väliä. Vain sillä on väliä, onko hoidoista hyötyä vai ei.
Omilla rahoilla kun sitten menet leikkaamaan ehjää ja toimivaa kehoasi niin sitten ok, mutta kun yhteiskunnan pitäisi maksaa mielisairaan ihmisen mutaatio niin se on väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä totta vai pelkkä "heitto"?
Osin totta, sitä pitää dilatoida eli avata useita tunteja päivässä jottei umpeudu ajan saatossa.
Riippuu leikkaustekniikasta täytyykö dilatoida. Esimerkiksi Suomessa käytettävällä tekniikalla ei tarvitse.
Tämänkin tosiasian toteaminen oli kahdelle alapeukuttajalle liikaa. Täällä on ilmeisen mahdotonta käydä älyllistä keskustelua tästäkään aiheesta.
Väkisin tekemällä tehty tekovärkki nyt ei vain koskaan mitenkään vastaa aitoa vaikka kuinka kävisi "älyllistä" keskustelua. Teko/feikki ei ole aito.
On sen verran harvinaista vielä ( joskin evoluutio voi viedä johonkin suuntaan pikkuhiljaa, kuka tietää) ettei kannata tehdä asiasta suurempaa numeroa.
Vierailija kirjoitti:
Väärin muotoiltu, mitään muutosta sukupuolessa ei tapahdu hormoneita kiskomalla tai leikkauksia tekemälläkään.
Mutta muuten: ei häiritse miten kukakin aikuinen yksilötasolla pukeutuu tai itseään leikkelee niin kauan kun se ei velvoita minua tai vaikuta minuun. Tällä hetkellä kaikki tämä aktivismi vaikuttaa myös minuun ja kaikkiin muihinkin ihmisiin, siksi häiritsee.
Aivan. Yleisellä tasolla en kannata sitä, että julkisin varoin rikotaan täysin toimiva ruumis.
"Väkisin tekemällä tehty tekovärkki nyt ei vain koskaan mitenkään vastaa aitoa vaikka kuinka kävisi "älyllistä" keskustelua. Teko/feikki ei ole aito."
Feikki/aito on tarpeeton dikotomia älylliselle ihmiselle. Kyse on jälleen siitä onko kuitenkin parempi saada leikkaus kuin joutua kärsimään, vaikka tulos ei olisikaan paras kuviteltavissa oleva. Ei ole pakko ajatella niin mustavalkoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta muuten: ei häiritse miten kukakin aikuinen yksilötasolla pukeutuu tai itseään leikkelee niin kauan kun se ei velvoita minua tai vaikuta minuun. Tällä hetkellä kaikki tämä aktivismi vaikuttaa myös minuun ja kaikkiin muihinkin ihmisiin, siksi häiritsee.Aivan. Yleisellä tasolla en kannata sitä, että julkisin varoin rikotaan täysin toimiva ruumis.
Minun väärin toimiva ruumis eheytettiin julkisin varoin, ei rikottu.
Aktivistit sitä tuppaavat ja tuputtavat silti joka käänteessä kaikille... ja nauravat koko matkan pankkiin.