Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi transsukupuolisuus häiritsee niin monia?

Vierailija
18.04.2024 |

Jos muutos sukupuolessa parantaa jonkun elämänlaatua, miksi se on muille ongelma?

Kommentit (363)

Vierailija
241/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurettavaa paskaa taas tuutin täydeltä tuulettimeen...

Vierailija
242/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta eihän minun mieltymykseni mitenkään määrittele kenenkään sukupuolta?"

En niin sanonutkaan. Vaan yritin sanoa että liitämme tiettyihin vaatekappaleisiin myös sekuaalisia singnaaleja ja ne taas liittyvät sitten nimenomaan siihen sukupuoleen josta olemme itse seksuaalisesti kiinnostuneita.

Eli siis sitä kautta annamme näille vaatekappaleille myös sukupuoleen liittyvän merkityksen.

Niin eli keho määrää sukupuolen, ei se, mitä vaatteista ym. ajattelemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niin sanonutkaan. Vaan yritin sanoa että liitämme tiettyihin vaatekappaleisiin myös sekuaalisia singnaaleja ja ne taas liittyvät sitten nimenomaan siihen sukupuoleen josta olemme itse seksuaalisesti kiinnostuneita.

Eli siis sitä kautta annamme näille vaatekappaleille myös sukupuoleen liittyvän merkityksen.

Olen kylläkin kuullut tuon siinä muodossa että kromosomit ne säätelevät ja määräävät kehon,eli ihmisen ruumiin kehitystä.

Eli että keho ei siis määrää, vaan kromosomit.

Vierailija
244/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kylläkin kuullut tuon siinä muodossa että kromosomit ne säätelevät ja määräävät kehon,eli ihmisen ruumiin kehitystä.

Eli että keho ei siis määrää, vaan kromosomit.

No toki, kromosomit määräävät kehon, josta sukupuoli sitten silmin nähdään.

Vierailija
245/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko keskustelualue ei kuulu tänne Seksi-osastolle. Voisi siirtää Ylilaudalle. Sikäläiset ekspertit voisivat todeta totuuden.

Vierailija
246/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua ei transsukupuolisuus häiritse, mutta koen epätasa-arvoisena, että heille tarjotaan kaikki esteettiset plastiikkakirurgiset leikkaukset sen vuoksi, että heitä ahdistaa olla omassa kehossaan, mutta samaan aikaan ne sitten kielletään vaikka rintasyöpäpotilaalta, jota myöskin ahdistaa olla omassa kehossaan syövän runtelun jälkeen. Pitäisi olla tasapuolinen kaikille: jos yhdelle ryhmälle tarjotaan esteettisisstä syistä plastiikkakirurgiaa, niin toisellekin pitäisi.

Vierailija
247/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä häiritseekö se, vaan ihmetyttää. En usko koskaan edes miettineeni, olenko nainen vain mies. Olen ihminen. Se, mitä jalkovälissä on, ei määritä minua mitenkään. Vain sillä on merkitystä, millainen persoonaltani ja sielultani olen. Miksi ihmeessä joku laittaa merkityksiä ulkoisille seikoille?

Et vaan ymmärrä, että kyseessä on ominaisuus, jota on esiintynyt maailmassa vuosituhansia. Joissain aiemmissa kulttuureissa sitä jopa arvostettiin.

Ei ole. Joissakin kulttuureissa on ollut "feminiinisiä" miehiä (usein homomiehiä), jotka ovat oma erillinen ryhmänsä; heitä on kuitenkin pidetty yhtenä miesryhmänä eivätkä he ole koskaan väittäneet olevansa naisia tai transsukupuolisia. Transsukupuolisuus sanana on moderni keksintö; ensimmäiset sukupuolielinten muokkausleikkaukset tehtiin Saksassa ennen toista maailmansotaa ja silloin leikattiin homomiehiä, koska homoutta pidettiin sairautena, josta miehen voisi parantaa tällaisilla leikkauksilla. "Trans" käsitteenä keksittiin muutama vuosikymmen myöhemmin.

Vierailija
248/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mielestäni sukupuoli on biologiaa. Esim. biologinen mies ei voi tietää, mitä on olla nainen.

Eikä se edes ole sun mielipide, vaan tosiasia. 

Sukupuoli on vain anatominen fakta, ja mies ei todellakaan voi tietää mitään naisena elämisestä eikä nainen miehenä elämisestä. Eikä sukupuolta voi vaihtaa hormonrita napsimalla tai itseään leikkelemällä.

Tämä on tieteellinen tosiasia, jota mikään sukupuolirooleilla kikkaileva ideologia muuta miksikään. Sukupuolia ei myöskään ole lukematon määrä, niitä on 2.

Kuka olisi vuonna 2004 uskonut, että itsestäänselvistä asioista pitäisi jankuttaa netissä vuonna 2024, kun enää ei joku tässäkään maassa tiedä mikä on sukupuoli. 🤦🏻

Järkyttävää, oikeesti. 

Sukupuoli on aina biologiaa, siksi karsastan sitäkin

Saksassa onkin perinteisesti osattu kaikki mahdolliset (ja mahdottomat) jaottelut.

Vierailija
249/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sukupuoli on pelkkää biologiaa."

Hösistä. Jos joku vaikkpa virheen takia napsauttaa väestötietojärjestelmään kohdallesi rastin toisen sukupuolen kohdalle niin olet sitten juridisesti sitä toista sukupuolta niin kauan kunnes virhe korjataan.

Jo tämä osoittaa että sukupuoli voi olla muutakin kuin biologiaa, esim. siis juridiikkaa.

Väestötietojärjestelmässä oleva rastitusvirhe ei muuta kenenkään sukupuolta.

Vierailija
250/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Biologinen alkuperäissukupuoli ei ole yksilön oma valinta, mutta transjunan kyytiin hyppääminen on."

Transsukupuoliset ovat biologialtaan transsukupuolisia. Kerropa sekin, miten on mahdollista että hyppäsin "transjunaan" jo vuosikausia ennen kuin olin kuullutkaan sellaisesta puhuttavan, eli tiesin jo lapsesta alkaen olevani erilainen ja vasta paljon vanhempana luin transsukupuolisuudesta.

Mutta kun ei ole mitään biologista transsukupuolisuutta. Ei kerta kaikkiaan ole löytynyt mitään biologista tekijää, joka yhdistäisi kaikki transidentifioituvia ihmisiä. Transsukupuolisuus ei ole esimerkiksi aivoissa, vaikka aktivistit yrittivätkin niin väittää.

Vierailija
251/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ketään "transsukupuolisuus" sinänsä häiritse vaan se että

- seksuaalirikollisia miehiä sijoitetaan naisten vankiloihin, jos he vain keksivät väittää olevansa transnaisia (ks. mm. Isla Bryson, Katie Dolatowski, Barbie Kardashian)

- transnaiset, eli biologiset miehet, tunkevat naisten urheilusarjoihin ja vievät naisurheilijoilta kilpailupaikat, palkinnot ja sponsorisopimukset (ks. mm. Lia Thomas)

- tuhansia lapsia ja teinejä on sterilisoitu ja mutiloitu transklinikoilla, ks. mm. Tavistock-skandaali Iso-britanniassa tai USA:ssa puhjenneet skandaalit transklinikoiden työntekijöiden tultua julkisuuteen ja kerrottua, mitä alaikäisille oikein on näillä genderklinikoilla tehty

- ympäri maailmaa ajetaan läpi lakeja, joissa sukupuoli-identiteetti korvaa biologisen sukupuolen lainsäädännössä; tällä on monia seurauksia mm. naisten oikeuksiin, mutta kaikki asiasta kriittistä keskustelua yrittäneet on leimattu transfoobikoiksi

- naiset, jotka ovat yrittäneet puolustaa naisten oikeuksia ja naisten oikeutta omiin pukuhuoneisiin, suihkuihin ja muihin intimiteettitiloihin, on leimattu transfoobikoiksi, äärioikeistolaisiksi, naiset ovat menettäneet työpaikkojaan, heitä on uhkailtu, heidän kimppuunsa on hyökätty jne

Siinä näin aluksi.

Vierailija
252/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
253/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minua ei transsukupuolisuus häiritse, mutta koen epätasa-arvoisena, että heille tarjotaan kaikki esteettiset plastiikkakirurgiset leikkaukset sen vuoksi, että heitä ahdistaa olla omassa kehossaan, mutta samaan aikaan ne sitten kielletään vaikka rintasyöpäpotilaalta, jota myöskin ahdistaa olla omassa kehossaan syövän runtelun jälkeen. Pitäisi olla tasapuolinen kaikille: jos yhdelle ryhmälle tarjotaan esteettisisstä syistä plastiikkakirurgiaa, niin toisellekin pitäisi.

Transsukupuolisille nimenomaan ei anneta hoitoja esteettisistä syistä, vaan sukupuolen vuoksi. Genitaalirekonstruktio on ainoa plastiikkakirurginen toimenpide, mitä minulle Suomessa tarjottiin. Kasvojen luuston korjauksen ulkomailla maksoin itse.

Vierailija
254/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei häiritse. Mutta se mikä häiritsee, on vähemmistöjen jatkuva vouhotus asiasta ja asian ja eriarvoisuuden esiin nostaminen joka tilanteessa. Useimmille on varmaan ihan sama mikä ihminen on, kunhan ei tee siitä jatkuvasti numeroa. Se risoo ja ärsyttää ja häiritsee. Olkaa kaikki mitä ikinä tunnette olevanne mutta älkää saakeli vouhottako siitä koko maailmalle joka välissä ja hakemalla hae eriarvoisuutta ja ajatusta että muita häiritsee. Jokainen on arvokas sellaisena kuin on ja olkoot sitten vaikka kesäkurpitsa tai lampputolppa identiteetiltään.

Vierailija
255/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transnaiset saavat mitaleja naisten kilpailuissa. Onko koskaan käynyt niin että joku transmies olisi saanut kultaa jossain arvokisoissa miesten sarjassa kilpailemalla?

Vierailija
256/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transisteille voisi vain ehdottaa, että vaihda transjunasi kulkusuuntaa 180 astetta. Helpompaa ja halvempaa kaikille.

Vierailija
257/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisille nimenomaan ei anneta hoitoja esteettisistä syistä, vaan sukupuolen vuoksi. Genitaalirekonstruktio on ainoa plastiikkakirurginen toimenpide, mitä minulle Suomessa tarjottiin. Kasvojen luuston korjauksen ulkomailla maksoin itse.

ihsmitä ei saa syrkiä sukupuolen vuoksi..... kun transihminen saa plastiikkakirurgin palvelut, muta cis-ihminen ei, niin cis-ihmistä syrjitän sukupuoli-identiteettinsä vuoksi: häneltä viedään pis oikeus elimistönsä korjaamiseen sellaiseksi, että se taas näyttäisi naisen keholta

Vierailija
258/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritsee siksi että suuri osa on ahdasmielisiä itsekeskeisiä ameeboja jotka maksaa satasen siitä ettei naapuri saa viittäkymppiä

Vierailija
259/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä häiritseekö se, vaan ihmetyttää. En usko koskaan edes miettineeni, olenko nainen vain mies. Olen ihminen. Se, mitä jalkovälissä on, ei määritä minua mitenkään. Vain sillä on merkitystä, millainen persoonaltani ja sielultani olen. Miksi ihmeessä joku laittaa merkityksiä ulkoisille seikoille?

Et vaan ymmärrä, että kyseessä on ominaisuus, jota on esiintynyt maailmassa vuosituhansia. Joissain aiemmissa kulttuureissa sitä jopa arvostettiin.

Ei ole. Joissakin kulttuureissa on ollut "feminiinisiä" miehiä (usein homomiehiä), jotka ovat oma erillinen ryhmänsä; heitä on kuitenkin pidetty yhtenä miesryhmänä eivätkä he ole koskaan väittäneet olevansa naisia tai transsukupuolisia. Transsukupuolisuus sanana on moderni keksintö; ensimmäiset sukupuolielinten muokkausleikkaukset teh

heitä on "aina" ollut olemassa: https://www.nationalgeographic.com/history/article/how-historians-are-d…

Vierailija
260/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan monia täälläkään tämä aihe nyt oikeasti, eli omassa elämässään, koskettaa henkilökohtaisesti millään tavalla?

(...saati omakohtaisesti .)