Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi transsukupuolisuus häiritsee niin monia?

Vierailija
18.04.2024 |

Jos muutos sukupuolessa parantaa jonkun elämänlaatua, miksi se on muille ongelma?

Kommentit (363)

Vierailija
1/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska he samalla vaativat itselleen jotain lisäetuja. Se voi olla vaikka vain heille dedikoitu sosiaalitila, koska naiset ja miehet eivät halua heitä samoihin pukeutumistiloihin?

Minulle on aivan sama, vaikka ihmiset kuvittelisivat olevansa vaikka kurpitsoja, kunhan se ei aiheuta minulle ylimääräisiä kuluja.

Vierailija
2/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska he samalla vaativat itselleen jotain lisäetuja. Se voi olla vaikka vain heille dedikoitu sosiaalitila, koska naiset ja miehet eivät halua heitä samoihin pukeutumistiloihin?

Minulle on aivan sama, vaikka ihmiset kuvittelisivat olevansa vaikka kurpitsoja, kunhan se ei aiheuta minulle ylimääräisiä kuluja.

Varmaan se erillinen pukeutumistila on paras kompromissi, kun yleisissä tiloissa joku kuitenkin häiriintyy. Jos transnainen ei halua miesten pukuhuoneeseen, mutta monien naisten mielestä kuuluu sinne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transnaisen neovagina menee itsestään umpeen ellei öisin pidä tappia reiässä. Se on niin normaalia kun keho yrittää saada haavaa parannettua.

Vierailija
4/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transnaisen neovagina menee itsestään umpeen ellei öisin pidä tappia reiässä. Se on niin normaalia kun keho yrittää saada haavaa parannettua.

Entä sitten? Tatuointikin on käytännössä haavan hakkaamista kehoon ja monrn sairauden kanssa elo vaatii erityisjärjestelyjä.

Vierailija
5/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se erillinen pukeutumistila on paras kompromissi, kun yleisissä tiloissa joku kuitenkin häiriintyy. Jos transnainen ei halua miesten pukuhuoneeseen, mutta monien naisten mielestä kuuluu sinne.

Ja luuletko että se juuri tälle ajatushäiriöstä kärsivälle yksilölle dedikoitu sosiaalitila tulee sinne ihan itsestään ja ilmaiseksi? Ja seuraavaksi jonossa on joku muu vaatimassa vähintään samaa kohtelua, jne. Kohta jokaiselle pitää tarjota oma sosiaalitila?

Vierailija
6/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luuletko että se juuri tälle ajatushäiriöstä kärsivälle yksilölle dedikoitu sosiaalitila tulee sinne ihan itsestään ja ilmaiseksi? Ja seuraavaksi jonossa on joku muu vaatimassa vähintään samaa kohtelua, jne. Kohta jokaiselle pitää tarjota oma sosiaalitila?

Onhan liikuntavammaisillekin omat tilansa ilmaisiksi.

Vierailija
7/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tiedä häiritseekö se, vaan ihmetyttää. En usko koskaan edes miettineeni, olenko nainen vain mies. Olen ihminen. Se, mitä jalkovälissä on, ei määritä minua mitenkään. Vain sillä on merkitystä, millainen persoonaltani ja sielultani olen. Miksi ihmeessä joku laittaa merkityksiä ulkoisille seikoille?

Vierailija
8/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa että WOKE/TRANS agendat ajoi Suomeen Marin ex viisikko hallinto 2020-2023.

Eli ei ole enää miehiä ja naisia, poikia ja tyttöjä, isiä ja äitejä, on vain sukupuolettomia oletettuja henkilöitä.

Ja lisäksi miehet saavat mennä naisten/tyttöjen tiloihin ja kisoihin. jne.

Ei ihme että lasten ja nuorten mielenterveys järkkyy Suomessa.

Vierailija
9/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä tiedä häiritseekö se, vaan ihmetyttää. En usko koskaan edes miettineeni, olenko nainen vain mies. Olen ihminen. Se, mitä jalkovälissä on, ei määritä minua mitenkään. Vain sillä on merkitystä, millainen persoonaltani ja sielultani olen. Miksi ihmeessä joku laittaa merkityksiä ulkoisille seikoille?

En minäkään ole. Varmaan se johtuu siitä etten ole trans. 

Vierailija
10/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme ettei resurssit riitä. Mm nämä sukupuolen korjaushoidot ja muut se sellaiset hömpät vie terv huollosta paljon. Saisivat itse maksaa yksityislääkäreille kulunsa,niin tervehtyisivät. Terapiat siihen päälle. Kyllä kutka perhceestä loppuisi. Jotain järkeä. 

Vierailija
11/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää muistaa että WOKE/TRANS agendat ajoi Suomeen Marin ex viisikko hallinto 2020-2023.

Eli ei ole enää miehiä ja naisia, poikia ja tyttöjä, isiä ja äitejä, on vain sukupuolettomia oletettuja henkilöitä.

Ja lisäksi miehet saavat mennä naisten/tyttöjen tiloihin ja kisoihin. jne.

Ei ihme että lasten ja nuorten mielenterveys järkkyy Suomessa.

Höpö höpö. Transasiat oli tapetilla jo viime vuosikymmenellä. Transihmisiä sitäkin aiemmin

Vierailija
12/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja luuletko että se juuri tälle ajatushäiriöstä kärsivälle yksilölle dedikoitu sosiaalitila tulee sinne ihan itsestään ja ilmaiseksi? Ja seuraavaksi jonossa on joku muu vaatimassa vähintään samaa kohtelua, jne. Kohta jokaiselle pi

ILMAISEKSI???

Siis joku ystävällinen taho on tullut yritykselle maksamaan sen erikoistilojen rakentamisen?

Vierailija
13/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua muuten vaivaa, on tuttuinakin transsukupuolisia. Mutta minusta niitä hoitoja ei pidä rahoittaa julkisella puolella, varsinkin kun aiheuttavat koko loppuelämän seurauksia hormonitoiminnalle. 

Tämä keskustelu ottaa pohjoismaissa oudon suunnan. Yhdysvalloissa transsukupuoliset tuskin olettavat, että muut maksavat heidän hoitonsa. Täällä se on vihamielisyyttä, jos et halua että hoidetaan julkisella puolella. 

Vierailija
14/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä haittaa äärimmäinen pakkosyöttö.

Tr ansuja on muutama promille, mutta mediasta saa kuvan kuin niitä olisi puolet väestöstä.

Samanlaista pakkosyöttöä on TV- mainoksissa, mitä tulee mustien pakkosyöttöön.

Liika on aina liikaa!

Tämä olikin ensimmäinen ymmärrettävä kommentti koko ketjussa.

Vierailija
15/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se häiritsee siksi, koska ideologia on julma, se ei ota vastuuta, kun lapset on ensin kasvatettu pois omasta biologisesta sukupuolestaan, sitten kannustettu vaihtamaan se, vaikka todellisuudessa se on mahdotonta. Edessä on pitkät hormonihoidot ja rujot leikkaukset mistä ei ole enää paluuta. Kyse on äärimmäisestä nihilismistä.

Vierailija
16/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan trans häiriö kehonkuvassa samaan tapaan kuin anoreksiä tms?

Vierailija
17/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua muuten vaivaa, on tuttuinakin transsukupuolisia. Mutta minusta niitä hoitoja ei pidä rahoittaa julkisella puolella, varsinkin kun aiheuttavat koko loppuelämän seurauksia hormonitoiminnalle. 

Tämä keskustelu ottaa pohjoismaissa oudon suunnan. Yhdysvalloissa transsukupuoliset tuskin olettavat, että muut maksavat heidän hoitonsa. Täällä se on vihamielisyyttä, jos et halua että hoidetaan julkisella puolella. 

Yhdysvalloissa ei yhteiskunta maksa edes ambulanssia tai synnytystä niin vertaus ei toimi

Vierailija
18/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koska he samalla vaativat itselleen jotain lisäetuja. Se voi olla vaikka vain heille dedikoitu sosiaalitila, koska naiset ja miehet eivät halua heitä samoihin pukeutumistiloihin?"

Minusta tuo oikeasti ajaa ihan kaikkien etua. On jo syytä lopettaa se ikivanha käytöntö jossa ihmisten oletetaan aina hilluvan nakuina muiden ihmisten silmien alla vain koska ne muut ovat samaa biologista sukupuolta. Jos tämän takia saadaan vähän yksityisyyttä myös ihan tavallisille ihmisille niin se on vain ja ainoastaan positiivinen asia.

Monella meillä on kehollisia epävarmuuksia, sairauksia tai vammoja joiden takia emme halua riisuutua tai peseytyä kaikkian katseltavana. Ja siksi puku- ja pesutilojen pitäisi olla sellaisia että niissä voi riisuutua ja peseytyä niin että on jotain kunnon näkösuojaa.

Vierailija
19/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivälläkö ei umpeudu, keho ei siis päivänvalon aikaan yritä saada haavaa parannettua?

Vierailija
20/363 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se häiritsee siksi, koska ideologia on julma, se ei ota vastuuta, kun lapset on ensin kasvatettu pois omasta biologisesta sukupuolestaan, sitten kannustettu vaihtamaan se, vaikka todellisuudessa se on mahdotonta. Edessä on pitkät hormonihoidot ja rujot leikkaukset mistä ei ole enää paluuta. Kyse on äärimmäisestä nihilismistä.

Eli jos transasiaa ei hierota lasten naamaan, asia on ok?