Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, mikä siinä pitkässä ja tummassa miehessä kiehtoo

Vierailija
18.04.2024 |

Jatkuvasti törmää naisten toiveeseen, että miehen pitää olla pitkä, tumma ja komea. Komeuden tietysti ymmärrän, mieluummin komea/kaunis kumppani kuin ruma jos voi valita. Mutta mikä siinä miehen pituudessa ja tummissa hiuksissa viehättää? Ja kuinka pitkä mies on riittävän pitkä? Suurin osa suomalaisista miehistä on kuitenkin keskimittaisia ja ristiverisiä/vaaleita.

M41

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 161 senttinen, joten voit arvata, ettei ole edes helppoa löytää itseni kokoisia tai lyhyempiä miehiä. Kerran onnisti, seurustelin n. vuoden itseäni pari senttiä lyhyemmän kanssa. Mukava mies, mutta suhde loppui kun hän muutti ulkomaille.

Vierailija
42/68 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä nyt tiedä, makuja on monia. Monet tietämäni naiset ihailevat enemmänkin vaaleahkoja, viikinkityyppisiä miehiä. Ja mulla itselläni ei ole mitään erityisiä ulkonäkökriteereitä, ihan oikeasti ei ole. Olen seurustellut hyvin eri näköisten ja pituisten kanssa, ja jos nyt miettii, mikä heissä on viehättänyt, niin luonne ja käyttäytyminen on ollut ihan ykkösasia. Ulkonäkökriteerinä vain "miellyttävän näköinen", eli jos nyt ei ihan mustan laguunin hirviö ole, niin kelpaa. En tiedä, olenko joku outo poikkeus sitten. En kai?

Avaatko hieman missä olet tutustunut näihin eri näköisten ja pituisten kanssa? Sillä nimittäin on erittäin paljon tekemistä parinmuodostuksen kanssa.

Sori viipyi vastaus, käyn täällä niin harvakseltaan, en tiennyt, että joku kaipaa kommenttiani. No avataa

Kiitokset kommentista. Ensiksikin, onneksi suurin osa suhteista saa alkunsa muualla kuin baarissa tai tinderissä. Onneksi siksi, että kun tutustuminen tapahtuu töissä, harrastuksissä, kavereitten kautta yms. niin silloin ensivaikutelman merkitys vähenee. Tämä on hyvä asia siksi koska ensivaikutelman merkitys on kohtuuttoman suuri. Ensivaikutelma syntyy parissa sekunnissa, ja on suurimmalta osin vaistonvarainen, pituus,kasvojen symmetria, vartalon muoto, sukupuolileima jne vaikuttavat ensivaikutelman tulokseen. Ensivaikutelma voi olla oikea,mutta voi mennä myös huolella metsään, varsinkin mitä tulee luonteeseen ja muihin sen tyyppisiin asioihin. Baarissa tai Tinderissä pelataan usein ensivaikutelman perusteella. Kavereitten kautta tutustuessa aikaa on enemmän kuin ne pari sekuntia, ja hyvä niin.

Toiseksi, on tutkittu että keskimääräinen pituusero parisuhteessa miehen ja naisen välillä on että mies on 9 cm pidempi. Niin että et sitten kumminkaan ole mitenkään erikoinen tai poikkeava yksilö, vaan tavis- Tiina...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän klisee tuo "kainaloon käpertyminen" oikein on? Mulla ei ole mitään hinkua työntyä kenenkään haisevaan kainaloon, tai edes puhtaaseen ja hajuttomaan. Ehkäpä siksi en piittaa miehen pituudesta. Enkä etsi turvaa kenestäkään. Pidän mieluusti itse omia puoliani, joskin on mukavaa, jos on toinen siinä rinnalla, jos tarvitaan apuvoimia, mutta en odota kenenkään tekevän asioita puolestani. Tämä on ylläri-pylläri ollut joillekin miehille vähän vaikea asia. Ymmärrän sen niin, että jotkut miehet haluavat olla se iso turvallinen suojelija, ja jotkut naiset haluavat olla suojeltuja. En tiedä, kuinka yleinen tuo kuvio sitten on, mutta muistutanpa nyt vain, että eihän me kaikki olla samanlaisia. Minua ärsyttää hirveästi, jos joku yrittää suhtautua minuun kuin johonkin prinsessaan tai suojeltavaan lapseen. Taidan olla aika "maskuliininen" luonne, mutta kuten sanoin, meitä on monenlaisia ja minä olen tällainen. Typerää tunkea kaikki naiset samaan muottiin.

Vierailija
44/68 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä nyt tiedä, makuja on monia. Monet tietämäni naiset ihailevat enemmänkin vaaleahkoja, viikinkityyppisiä miehiä. Ja mulla itselläni ei ole mitään erityisiä ulkonäkökriteereitä, ihan oikeasti ei ole. Olen seurustellut hyvin eri näköisten ja pituisten kanssa, ja jos nyt miettii, mikä heissä on viehättänyt, niin luonne ja käyttäytyminen on ollut ihan ykkösasia. Ulkonäkökriteerinä vain "miellyttävän näköinen", eli jos nyt ei ihan mustan laguunin hirviö ole, niin kelpaa. En tiedä, olenko joku outo poikkeus sitten. En kai?

Avaatko hieman missä olet tutustunut näihin eri näköisten ja pituisten kanssa? Sillä nimittäin on erittäin paljon tekemistä parinmuodostuksen kanssa.

Sori viipyi vastaus, käyn täällä niin harvakseltaan, e

Ok, ollaan sitten tavis-tiina. Ei siinä mitään. Se on kylläkin ihan sattuma, että nyksä on vähän pitempi. Sehän vain korreloi miesten ja naisten keskimääräisiä pituuseroja. On mulla ollut myös itseäni lyhyempi mies, ja se suhde loppui luonnollisesti välimatkoihin, kun tiet erkanivat töiden ym. vuoksi. Muutoin voisin olla yhä hänen kanssaan. Sattumaa.

Vierailija
45/68 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en pituudesta juuri piittaa, mutta tummat on kyllä komeampia. Se liittyy kait kontrastiin (siis jos on tumma karvoitus mutta vaalea ihonväri). Tumma tukka muodostaa kontrastin kasvoihin. Tummat kulmakarvat erottuvat paremmin ja ovat siksi ilmeikkäämmät, ja ilmeikkäät kasvot ovat puoleensavetävät. Silmäripset ylipäätään näkyvät, kun taas kaikkein vaaleimmilla joskus eivät näy ollenkaan. Pidän parransängestä, ja tumma sänki alkaa näkyä paljon nopeammin.

Tää. 

Parasta ois viel siniset silmät ja tummat ripset, kulmat ja hiukset.

Vierailija
46/68 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. vaaleat/ristiveriset miehet mun mielestä hot. eikä tarvitse olla pitkä. 

Vierailija
47/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo pituusvaatimus ole ihan urbaanilegenda? Kaiken pituisille miehille löytyy ottajansa. Ehkä lyhyemmillä on vähän vähemmän valinnanvaraa kuin keskimittaisilla ja pitkillä miehillä.

Joo, periaatteessa näin, mutta pitkät valkataan ensin päältä pois. Monelle naiselle pitkä mies luo jonkinlaista alitajuntaista turvaa, vaikkei sitä haluakaan tunnustaa. Ja hyvin harva nainen huolii itseään lyhempää tai edes samanpituista miestä.

Tämä on ihan molemminpuolinen juttu. Miehet pääasiassa haluaa itseään lyhyemmän naisen. Tästä vaan ei jostain syystä yleensä puhuta, vaan aina vaan naisten näkökulmasta.

Ohis

Vierailija
48/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksu pitkä, haarojen välissä.N 50 v.

Vierailija
49/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se haisee hielle ja kakkaleikit käy niin kelpaa sitten. Muuten ei

Vierailija
50/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en pituudesta juuri piittaa, mutta tummat on kyllä komeampia. Se liittyy kait kontrastiin (siis jos on tumma karvoitus mutta vaalea ihonväri). Tumma tukka muodostaa kontrastin kasvoihin. Tummat kulmakarvat erottuvat paremmin ja ovat siksi ilmeikkäämmät, ja ilmeikkäät kasvot ovat puoleensavetävät. Silmäripset ylipäätään näkyvät, kun taas kaikkein vaaleimmilla joskus eivät näy ollenkaan. Pidän parransängestä, ja tumma sänki alkaa näkyä paljon nopeammin.

Tää. 

Parasta ois viel siniset silmät ja tummat ripset, kulmat ja hiukset.

Hahaa, mun tapailumiehellä on!!

Ja löysin sokkotreffi-periaatteella!

Ihana!

Vierailija
51/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että ei ole sosiaalisesti hyväksyttyä sanoa että tykkää pitkistä, raavaista, vaaleahiuksisista miehistä. Kuulemma toisen maailmansodan kaikuja niin sanotusti. Eli veikkaan että tummista tykkäävät kehtaavat puhua preferensseistään äänekkäämmin. Mutta sellaisista vaaleista miehistä minä eniten tykkään. 

Vierailija
52/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulla itselläni ei ole mitään erityisiä ulkonäkökriteerejä, ihan oikeasti ei ole" ...mutta kuitenkin " ulkonäkökriteerinä "miellyttävän näköinen" eli jos nyt ei ihan mustan laguunin hirviön näköinen niin kelpaa."

Huomaatteko hiuksenhienon ristiriidan tässä(kin) naisen kommentissa? Ensin vakuutellaan että ei kertakaikkiaan mitään ulkonäkövaatimuksia ole. Paitsi että oikeastaan on. "Miellyttävän näköinen" (joka voi merkitä aivan mitä tahansa) täytyy olla. Joku tuolla aiemmin kirjoittikin, että tuskin kukaan seurustelee semmoisen ihmisen kanssa jonka ulkonäössä ei ole edes jotakin omaa silmää miellyttävää. "Luonne ja käyttäytyminen"? Kyllä,totta kai, mutta täytyy muistaa että siihen luonteen nättö-vaiheeseen asti pääsee vain jos on selvinnyt "riittävän miellyttävän näköinen"- tastistä. Eli mustan laguunin hirviön on turha lähestyä vaikka kuinka olisi luenne ja käyttäytyminen tiptop.

Miksi ihmeessä varsinkin naisten on niin vaikea myöntää että ulkonäöllä on merkitystä siihen kenestä kiinnostuu ja kenestä ei? Niin itsestään selvä asia!

Vierailija
53/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo pituusvaatimus ole ihan urbaanilegenda? Kaiken pituisille miehille löytyy ottajansa. Ehkä lyhyemmillä on vähän vähemmän valinnanvaraa kuin keskimittaisilla ja pitkillä miehillä.

Joo, periaatteessa näin, mutta pitkät valkataan ensin päältä pois. Monelle naiselle pitkä mies luo jonkinlaista alitajuntaista turvaa, vaikkei sitä haluakaan tunnustaa. Ja hyvin harva nainen huolii itseään lyhempää tai edes samanpituista miestä.

Tämä on ihan molemminpuolinen juttu. Miehet pääasiassa haluaa itseään lyhyemmän naisen. Tästä vaan ei jostain syystä yleensä puhuta, vaan aina vaan naisten näkökulmasta.

Ohis

Kyllä, tämä pitää paikkansa. Sekä mies että nainen, kun he toisensa ensi kertaa näkevät, rekisteröivät asioita jotka voisi selittää sanaparilla "selkeä sukupuolileima". Koiranäyttelyssä käyneet tietää mitä se merkitsee. Nainen rekisteröi= Pituus, kasvot, hartiat, vartalotyyppi, perse, kapea lantio, käsivarret ja kädet jne. Kaikki asioita joista voi erottaa että kyseessä on mies. Mies rekisteröi= Lyhyempi pituus, feminiiniset symmetriset kasvot, tissit, perse, leveämpi lantio,vartalotyyppi, sirommat kädet, jne. Kaikki asioita joista tietää että kyseessä on nainen. Tähän rekisteröintiin kuluu aikaa noin 0,5- 1 sekuntia. Yksi vilkaisu siis. Tuo rekisteröinti on tiedostamaton tapahtuma, aivot nappaavat silmien näkemästä näystä tietyt asiat muistilaatikkoon ilman että ihminen itse tajuaa mitään. Vaikka tuosta katseesta ei seuraisi kerrassaan mitään muuta, ja seuraavan kerran näkee saman ihmisen puolen vuoden päästä, tajuaa että "tuon miehen/ naisen olen nähnyt jossakin joskus..."

Ja turha tulla selittämään että "minä en ainakaan rekisteröi kerrassaan mitään...". Kuten sanoin, se on tiedostamaton asia. Toiset vain eivät halua itselleen tai muille myöntää sitä.

Vierailija
54/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän klisee tuo "kainaloon käpertyminen" oikein on? Mulla ei ole mitään hinkua työntyä kenenkään haisevaan kainaloon, tai edes puhtaaseen ja hajuttomaan. Ehkäpä siksi en piittaa miehen pituudesta. Enkä etsi turvaa kenestäkään. Pidän mieluusti itse omia puoliani, joskin on mukavaa, jos on toinen siinä rinnalla, jos tarvitaan apuvoimia, mutta en odota kenenkään tekevän asioita puolestani. Tämä on ylläri-pylläri ollut joillekin miehille vähän vaikea asia. Ymmärrän sen niin, että jotkut miehet haluavat olla se iso turvallinen suojelija, ja jotkut naiset haluavat olla suojeltuja. En tiedä, kuinka yleinen tuo kuvio sitten on, mutta muistutanpa nyt vain, että eihän me kaikki olla samanlaisia. Minua ärsyttää hirveästi, jos joku yrittää suhtautua minuun kuin johonkin prinsessaan tai suojeltavaan lapseen. Taidan olla aika "maskuliininen" luonne, mutta kuten sanoin, meitä on monenlaisia ja minä olen tällainen. Typerää tunkea kaikki naiset samaan mu

Klisee tai ei, mutta aika moni nainen mainitsee juuri tuon asian. Sattumaako? Tuskin. Samaan muottiin ei tietenkään voi kaikkia tunkea, mutta kyllä ne stereotypiat vain jostakin kertovat, eivät ne ole tyhjästä syntyneet.

Vierailija
55/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla itselläni ei ole mitään erityisiä ulkonäkökriteerejä, ihan oikeasti ei ole" ...mutta kuitenkin " ulkonäkökriteerinä "miellyttävän näköinen" eli jos nyt ei ihan mustan laguunin hirviön näköinen niin kelpaa."

Huomaatteko hiuksenhienon ristiriidan tässä(kin) naisen kommentissa? Ensin vakuutellaan että ei kertakaikkiaan mitään ulkonäkövaatimuksia ole. "

LUKUTAITO HALOO! Kommentissa sanotaan, ettei ole mitään ERITYISIÄ ulkonäkökriteerejä. Tässä aloituksessahan kysytään nimenomaan, miksi miehen pitäisi olla pitkä ja tumma, ja nämä nimenomaiset piirteet ovat tuolle vastaajalle samantekeviä.

Muutenkin kauneus on katsojan silmässä. Käsi sydämelle nyt, ihastuisitko itse henkilöön, joka sinun silmissäsi näyttäisi suohirviöltä? Sehän ei sulje pois sitä, että jonkun muun mielestä tuo henkilö voi olla ihan kivan näköinen, mutta nyt kysytäänkin henkilökohtaisia viehtymyksiä. Rakkaus on sokea, sanotaan. Toiset voi ihmetellä, miten joku pitää suohirviön näköisestä, mutta kyseisen henkilön silmiin "suohirviö" näyttää erilaiselta.

Vierailija
56/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut, että ei ole sosiaalisesti hyväksyttyä sanoa että tykkää pitkistä, raavaista, vaaleahiuksisista miehistä. Kuulemma toisen maailmansodan kaikuja niin sanotusti. Eli veikkaan että tummista tykkäävät kehtaavat puhua preferensseistään äänekkäämmin. Mutta sellaisista vaaleista miehistä minä eniten tykkään. 

Mäkin tykkään ns viikinkityyppisistä miehistä. Blondeista. Parrakkaista.

Vierailija
57/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän klisee tuo "kainaloon käpertyminen" oikein on? Mulla ei ole mitään hinkua työntyä kenenkään haisevaan kainaloon, tai edes puhtaaseen ja hajuttomaan. Ehkäpä siksi en piittaa miehen pituudesta. Enkä etsi turvaa kenestäkään. Pidän mieluusti itse omia puoliani, joskin on mukavaa, jos on toinen siinä rinnalla, jos tarvitaan apuvoimia, mutta en odota kenenkään tekevän asioita puolestani. Tämä on ylläri-pylläri ollut joillekin miehille vähän vaikea asia. Ymmärrän sen niin, että jotkut miehet haluavat olla se iso turvallinen suojelija, ja jotkut naiset haluavat olla suojeltuja. En tiedä, kuinka yleinen tuo kuvio sitten on, mutta muistutanpa nyt vain, että eihän me kaikki olla samanlaisia. Minua ärsyttää hirveästi, jos joku yrittää suhtautua minuun kuin johonkin prinsessaan tai suojeltavaan lapseen. Taidan olla aika "maskuliininen" luonne, mutta kuten sanoin, meitä on monenlaisia ja minä olen

Kyllä mä naisena haluan käpertyä miehen kainaloon tai syliin. Mutta ei sillon miehen tarvi olla mikään pitkä, miksi pitäisi olla, jos vaikka sohvalla lojutaan?

Vierailija
58/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Oman pääni kääntää suunnilleen itseni pituiset, n 170-senttiset miehet, joilla siniset tai vihreät silmät. Tukan värillä ei väliä.

Vierailija
59/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi, että olen itse tumma suomalaiseksi, en ole koskaan tuntenut vetoa tummiin miehiin. Mieheni on sopivan mittainen, 173 cm pitkä. Naimisissa olemme olleet vuodesta -82.

Vierailija
60/68 |
24.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis

sanopa muuta, pitkänä naisena miehet kommentoi pituutta ja internetissä varsinkin aika surutta rehellisesti myönnetään että ne pitkät naiset nyt ei vaan nappaa. miehet valitsevat aina mieluummin lyhyen kuten myös hoikan. ymmärrän hyvin, lyhyys on naisellista ja pienuus, on miesmäistä olla pitkä. ei voi mitään, kaikki ei geenilotossa voita.