Asiakkaan tervehtiminen sanomalla "moi"?
Lapsi on päässyt lukion ohessa kauppaan töihin, oli saanut palautetta, että tervehtii moikkaamalla, eli sanoo "moi".
Asiakkaat oli siis valittaneet. Pomo oli samaa mieltä, pitää sanoa iltaa tai hei, mutta moi ei käy kuulemma missään nimessä.
(Muutettiin Nurmijärveltä Kemiin, eli pohjoisempana nyt ollaan, tämän jälkeen tarkkailin itsekin ja mulle sanotaan terve, huomenta, päivää, iltaa, mutta luulin että johtuu iästäni. Lapsi sanoi että hälle samoin ollaan tosi kohteliaita.)
Mutta onko tuo nyt valittamisen aihe kuitenkaan :D
Kommentit (233)
Mä nuorena tervehdin ihmisiä joskus sanoilla terde, tai terska kunnes mulle ystävällisesti kerrottiin mitä jälkimmäinen tarkottaa...😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelänvetelät sanoo moi.
Kaupan alalle kuuluu tosiaan kohteliaisuus, moi sitten kavereille, mutta asiakkaille joku kohteliaampi sana.
Itä-Suomessa sanotaan kanssa moi.
Ai niin toi etelänvetelät, mua niin huvittaa toi sanonta, kun tutkitusti Etelä-Suomessa on varsinkin lapset paljon paremmassa fyysisessä kunnossa kuin pohjoisessa :D
Kyllä. Ihmiset ovat myös huomattavasti hoikempia, kauniimpia, varakkaampia ja terveempiä. Puhe "etelänvetelistä" on rytöseutujen köyhien ja rumien kateellista panettelua. Kyllä minuakin ketuttaisi, jos asuisin kehäteiden ulkopuolella. Siellä ei ole tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Mä nuorena tervehdin ihmisiä joskus sanoilla terde, tai terska kunnes mulle ystävällisesti kerrottiin mitä jälkimmäinen tarkottaa...😬
Hyvä, että sua opastettiin jo nuorena.
Onneksi on itsepalvelukassat. En edes muista, koska olisi viimeksi asioinut (ruokakaupassa) perinteisillä kassoilla, saati sanonut kassahenkilölle mitään. Mikäli joku sanoisi minulle jotain, en kuulisi sitä, koska kuuntelen aina kaupassa asioidessani musiikkia kuulokkeet korvissa ja äänenvaimennus päällä.
N52
Thaimaassa tuota ei kannata ainakaan tehdä
Itse sanon asiakkaille : Moikkuli, tulee paljon kehuja
Mä sanon joskus jopa "moi moi!" 😎
Etelänvetelät sanoo moi.
Siinä vanhan sanonnan mukaan:
Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin.
terveisin etelänvetelä
Moi on ihan paras! Ilahdun aina, kun kassalla oleva nuori ihminen tervehtii minua sanomalla "Moi".
Olen 54-vuotias nainen ja tunnen itseni vanhaksi, jos nuori asiakaspalvelija tervehtii minua sanalla "Hei". Toki äänensävykin vaikuttaa eli ei se aina näin mene, mutta vähän kärjistäen. Jos kassalla on vanhempi henkilö, silloin hei tai päivää on ihan ok. Nuorelta haluan kuulla mieluummin moin kuin hein.
Tärkeintä on, että tervehtii!
No moi, mitäs sulle ei nyt vaan kuulosta asiakaspalvelijalta ollenkaan. Ei sitä nyt kenenkään kenkiä tarvi ruveta nuolemaan, mutta pitää vähän osata lukea tilannetta ja asiakasta. Joku parikymppinen ei ehkä tule edes ajatelleeksi asiaa, mutta vanhemmat asiakkaat eivät pidä. Monelta lipsahtaa lopuksi vielä äänekäs jesss, jota en itse jaksa sietää yhtään.
Ja kyllä, olen aspa, vanhemmasta päästä, mutta asiakkaana en pistä pahakseni, jos minulle sanotaan moi. Pääasiahan on, että asiakas huomioidaan.
Mitä sitten jos sanoo "terve" ja toinen onkin sairas????
joten parempi sanoa, MITÄ HOMO !