Tuo vantaalainen sekamelskakoti...
Kaaosta , lattioilla lojuu tavaroita.
Mut mitä en ymmärrä että selvästikin on rahaa panna sitä Marimekkoon ja muuhun uuteen kalliiseen, mutta ei ole halua/varaa palkata siivoojaa käymään vaikka kerran viikossa korjaamassa rojuja lattioilta?
Mitä tuommonen opettaa lapsillekkaan? Lattiat täynnä tyynyjä ja rojuja.
Tuota ei olisi pitänyt näyttää kenellekkään. Mies ei tajua että joku voi tehdä lasun ja siiitä se ilo vasta repeekin....
Kommentit (361)
Miksi tämä sinun nenäluitasi kaivaa, ap?
Ahhahhhaahhaaa. Siivooja kerran viikossa. Tajuatko sä että siisti koti on kahdessa tunnissa tuon näköinen kun siellä asuu pieniä lapsia. Sekamelska tulee hetkessä. Jos on likaista (eli ei siivota säännöllisesti) silloin on syytä huolestua.
Meillä kävi aikoinaan siivooja kerran viikossa. Eihän se siellä koko aikaa päivystä. Varsinkin päivinä, jolloin pikkukoululaiset tuli kotiin ensimmäisenä, itsellä iltavuoro, viikonloppuun mennessä helposti oli tuon tyyppistä. Ei se kerran viikkoon siivous näy järjestyksessä, vaan siinä että lika ei pinty.
Ihan normaalia.
Lasu 😆 Tuo koti on ihan normaali, eikä lähelläkään lasun tarvetta. Likainen koti on eri asia.
Jos palkkaat siivoojan, niin sitä ennen itse pitää kerätä tavarat pois lattialta, koska siivooja ei sitä tee.
Linkki juttuun olisi kiva.
Ärsyttää kun täällä kaikki puhuu aina joistain asioista niin kuin kaikki tietäisivät, mistä on kyse, vaikka ei oo käsitystäkään, mistä puhutaan. Niin kuin vaikka nyttenkin.
Höh, tuollaista se on lapsiperheissä, joissa vanhemmat käy töissä ja pennut päivähoidossa. Normaalit elämän merkit, paitsi että joissain luukuissa kaiken kruunaa saunassa kiukaan sulakkeet irti ja toimii varastona sekin. Olen sinkkumies, asun yksin puolikkaassani ja on minullakin roinaa pitkin kämppää.
Vierailija kirjoitti:
Sotku on eri asia kuin lika. Tuossa oli selvästi sotkua mutta ei näyttänyt likaiselta.
Totta tuokin, mutta mitä se opettaa lapsille, jos jatkuvasti saat jättää tavarat mihin haluat?
Ovet ja kaapit sepposen selällään, rojua pitkin poikin.
Ei näytä mukavalta, eikä edes turvalliselta kodilta.
Kertoo vanhemmista aika paljon.
Ap:llä ei taida olla lapsia? Paras pätemään asiassa mistä ei tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kun täällä kaikki puhuu aina joistain asioista niin kuin kaikki tietäisivät, mistä on kyse, vaikka ei oo käsitystäkään, mistä puhutaan. Niin kuin vaikka nyttenkin.
Ei tarvitsekaan. Löysin itsekin. Jos siis tästä on kyse.
Niin oliko tämä jonkun yh-isän koti vai mistä puhutaan?
Leikkimällä sitten opetetaan lapsille miten siisteyttä ylläpidetään?
Ja sitten, kun lapsi on teini-ikäinen ihmetellään kun tämä ei tee mitään?
Kodinsiisteyden ylläpito on osa kasvatustyötä ja vanhemmuutta!
Vierailija kirjoitti:
Et siis näe rojuja pitemmälle. Puhdas kämppä, hyvä sisustus ja muutenkin kaikki viimeisen päälle. Itse näen kasoja pitemmälle.
EI! Vaan asunto on täysin UUSI, jolloin kaikki paikat näyttää puhtaalta, kiiltäviltä, ja hohtavilta. Nehän on uutta kiiltäväpintaista materiaalia.
JA, sotkun alta on MAHDOTONTA imuroida tai luututa, sekä pyyhkiä pintoja. Kattokaaa nyt tarkemmin. EI ole puhdasta!
Tässä on vanhemmillla arjen hallinta täysin lähtenyt käsistä! Koska keittiössäkin on laittioilla rojuja. Nyt joku roti siellä Vantaalla tai muualla!
Lastenhuone sekavana olisi täysin ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tämä sinun nenäluitasi kaivaa, ap?
Vanhemmat eivät välitä jälkikasvunsa kasvattamisesta tuon taivaallista. Opettajalle he toki lähettävät vihapostia, kun omaa kullannuppua on toruttu pahanteosta ja lukemattomista läksyistä. Kuitenkin elämme aikaa, jolloin vanhemmilla on ennätysmäärä vapaa-aikaa, jonka he voisivat käyttää jälkikasvunsa kouluttamiseen ja ohjaamiseen. Mutta ei. Kaikki tämä on ulkoistettu ilmaiselle koululaitoksella, tai jos se ei riitä, poliisille. Vapaa-ajan voi käyttää hyödyllisemmin golf-kentillä tai lähipubissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sotku on eri asia kuin lika. Tuossa oli selvästi sotkua mutta ei näyttänyt likaiselta.
Totta tuokin, mutta mitä se opettaa lapsille, jos jatkuvasti saat jättää tavarat mihin haluat?
Ovet ja kaapit sepposen selällään, rojua pitkin poikin.
Ei näytä mukavalta, eikä edes turvalliselta kodilta.
Kertoo vanhemmista aika paljon.
Minun mielestä tuo näyttää just kivalta kodilta sotkuineen kaikkineen. Viihtyisin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Lue juttu IltaSanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsekaan. Löysin itsekin. Jos siis tästä on kyse.
No huh. En muista että juuri kenelläkään olisi näyttänyt tuolta kun olin lapsi, ja perheetkin olivat isompia. Tulisin hulluksi.
Minä siivosin ja jynssäsin hulluna, kun lapset oli pieniä. Pelkäsin muiden arvostelua. Kireänä huusin kaikille, että siivotkaa jälkenne, siivotkaa.
Nyt kun olen eläkkeellä, mietin, että senkin ajan olisin voinut käyttää siihen, että olisin istunut rakentamaan legoilla lasten kanssa. Nyt on aikaa siivota
Äh, meillä menee tuollaiseksi välillä, jos on töissä vähän rankempi jakso ja mä en jaksa jänkätä ja organisoida siivousta. Sitten kun on energisempi olo, niin tommosen tavarakaaoksen siivoaa ehkä tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis näe rojuja pitemmälle. Puhdas kämppä, hyvä sisustus ja muutenkin kaikki viimeisen päälle. Itse näen kasoja pitemmälle.
EI! Vaan asunto on täysin UUSI, jolloin kaikki paikat näyttää puhtaalta, kiiltäviltä, ja hohtavilta. Nehän on uutta kiiltäväpintaista materiaalia.
JA, sotkun alta on MAHDOTONTA imuroida tai luututa, sekä pyyhkiä pintoja. Kattokaaa nyt tarkemmin. EI ole puhdasta!
Tässä on vanhemmillla arjen hallinta täysin lähtenyt käsistä! Koska keittiössäkin on laittioilla rojuja. Nyt joku roti siellä Vantaalla tai muualla!
Lastenhuone sekavana olisi täysin ymmärrettävää.
Taidat olla aika yksinkertainen. Tietenkin ne tavarat kerätään pois kun imuroidaan ja luututaan. Mutta se koti on jo saman päivän aikana saman näköinen kun lapset elää siellä.