Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu meni nopeaa ohi

Vierailija
28.12.2024 |

Nyt tekis mieli jo suunnitella ens joulua... Koko ajan tuntui, että nyt ei ollut niin joulufiilistä.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ihan samaa aiemmin. Yhtäkkiä kolahti että joulu on taas ohi ja kuinka paljon ja kauan sitä valmisteltiin😥

Vierailija
2/36 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ihan samaa aiemmin. Yhtäkkiä kolahti että joulu on taas ohi ja kuinka paljon ja kauan sitä valmisteltiin😥

Kyllä. Mä olen ennen tykännyt laittaa jo marraskuun alussa jouluvaloja ja vähän koristeita. Meillä riehui koko marraskuun perheessä keuhkokuume ja se vei voimat pitkäksi aikaa... Joulukuun alussa lapset alkoi jo kysymään, koska voidaan laittaa kuusi. Se poistettiin vasta muutama päivä ennen aattoa ja nyt mietin, että olisihan siitä voinut jo nauttia aiemmin.

Harmittaa kun tuntui, ettei tästä joulusta pystynyt nauttimaan ihan niin paljon, kuin olisi halunnut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Tosin minusta joulu tuli muutenkin jotenkin yhtäkkiä eikä sitä ennen ehtinyt tulla sitä joulunalusfiilistäkään kun katsoo joululeffoja illasta toiseen ja juo glögiä kynttilänvalossa..

Vierailija
4/36 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulufiilistä varjostaa itselläni se, kun aina pitäisi olla "jomman kumman suvun kanssa". Mieheni alkoi viime vuonna puhumaan, että hän haluaisi olla aaton vain meidän oman perheen kesken. Minulle taas aattoon kuuluu sukulaiset. No tänä jouluna olin jo valmis ajatukseen, että olisi kiva olla vain oman perheen kesken, kunnes mies sitten kutsui sukunsa tänne passattavaksi. 

Kun olin lapsi, olimme jouluna aina mummulassa. Enää ei ole sitä mummolaa. Mummo vanhainkodissa... Mietin, että jotenkin se haikeus siitä myös noussut pintaan, kun sieltä niin lämpöiset muistot..

Vierailija
5/36 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli liian kiireistä. Ja sen kiireen tekivät muut... 

Vierailija
6/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se työn määrä ennen näitä muutamaa päivää ...

Vierailija
7/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Joulu jatkuu Nuutinpäivään asti.

Vierailija
8/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta aikaa on ehdottomasti aika ennen Joulua, se aika kun ei vielä ole niin kiirettä vaan valmistellaan ja tunnelmoidaan Jouluntuloa. Olen huomannut jo parin vuoden ajan, että se on se paras aika ja olen nyt osannut ottaa siitä ajasta ihanaa aikaa käsiin.

Sitten kun päästään viikkoon ennen Joulua, niin se on liian kiirettä ja painetta ja kaikki menee ohi liian nopeasti. 

Kipeyden takia en päässyt viettämään Joulua ihan niin, miten haluaisin. Tänäkään vuonna en laittanut yhtä joulupaitaa päälle, se odottaa siihen, kun olisin täysin vedossa. 

Sitten kun Uusi Vuosi ja sen viettämiset ovat ohi, niin sitten on jotenkin tyhjää. Monta kuukautta ei mitään kuin tammikuuta ja helmikuuta ja maaliskuuta ja joka paikassa nuhaa ynnä muuta, ynnä muuta. Sitten Pääsiäinen.

Sitten ei mitään kunnes pikainen Vappu, sen jälkeen sitten Kesään. Siellä Juhannus jonka viettäminen menee yhdessä päivässä ohi. Sitten siitä kesän jatkumiseen ja kaikki sanovat, Juhannuksesta kesä kääntyy lähtemiseen. 

Syksy koittaa ja se on aluksi huh huh, vähän kuten Uuden vuoden jälkeen, huh huh. Mitäs nyt. Mutta syksyllä tulee pian Halloween ja siitä se lähtee. Tammikuussa sen sijaan ei tule kuin pakkaset ja "näillä mennään".

Vierailija
9/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluisin viettää Joulua täysin palkein. Syödä grillisipsejä, tehdä pipareita ja syödä niitä, juoda joulukahvia ja katsoa joululeffoja ja tehdä ihan mitä vaan, perheen kanssa kaikkea ja kyetä auttaan sukulaisia, mutta kipeyden takia en pääse kaikkea tekemään. Sain kuitenkin vietettyä niin hyvin kuin pystyin.

Vierailija
10/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mä olen ennen tykännyt laittaa jo marraskuun alussa jouluvaloja ja vähän koristeita. Meillä riehui koko marraskuun perheessä keuhkokuume ja se vei voimat pitkäksi aikaa... Joulukuun alussa lapset alkoi jo kysymään, koska voidaan laittaa kuusi. Se poistettiin vasta muutama päivä ennen aattoa ja nyt mietin, että olisihan siitä voinut jo nauttia aiemmin.

Harmittaa kun tuntui, ettei tästä joulusta pystynyt nauttimaan ihan niin paljon, kuin olisi halunnut. 

Anteeksi, en ymmärrä, että miksi kuusi piti poistaa muutama päivä ennen aattoa?

Vierailija
11/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna pitää aloittaa aiemmin. Kaikki jäi viime tippaan ja lahjat tuntui "väkisin keksityiltä" ... Ehkä sitä varjosti myös se, että en ollut joulua oman perheen kanssa, vaan miehen perheen. Ei ollut niin kotoisa olo. 

Vierailija
12/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, en ymmärrä, että miksi kuusi piti poistaa muutama päivä ennen aattoa?

Piti lukea "se pistettiin" :D kuusi on edelleen paikoillaan... 

Vierailija
13/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vain loppiaiseen, kun sen jälkeen pitää palata töihin.

Vierailija
14/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on ohi.

Vierailija
15/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa joulua varjosti se , kun vierailla oli niin minuuttiaikataulu. Aloitimme n. Klo 14 ja heidän piti lähteä klo 18 kotiin... Tähän aikaan piti mahtua joulupukki, rento oleminen, ruokailu ja kahvit... Kahvit laitettiin juuri ennen kuutta ja siitä sitten iso siivo meille. Anoppi myös niin hätäinen, että kauhealla kiireellä pois. Kaukana oli tästä rauhallinen aatto... Oman suvun kanssa jouluun kuuluu ihan rento oleminen , pelailu ym

Vierailija
16/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman joulun olen miettinyt, että miksi niitä sukujouluja on pakko viettää väkisin? 

Vierailija
17/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joulu kestää niin pienen hetken. Mielestäni parasta on se ennen joulua touhuaminen 

Vierailija
18/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu vaikka joskus kyllä siivoankin joulun pois jo loppiaisena, mutta ei mulle joulun "jatkaminen" ole yhtään sama kuin tuo joulunalusaika joka jotenkin jäi fiiliksineen kokonaan pois ja sitten olikin *oho* jo joulu. Mulla meni se lucianpäiväkin ohi niin että tajusin koko asian vasta siitä kohusta.

Kaiken huipuksi ostin jo syksyllä tuollaisen ihanan rottinkisen joulutähden ikkunaan joka on edelleen laatikossa ripustamatta.. Ensin sillä ei ollut kiire ja sitten sitä ei enää ehtinytkään laittaa. Nyt sitten saakin vaan etsiä sille paikan missä sitä lootaa säilyttää ensi jouluun. Ärsyttää.

Vierailija
19/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli liian kiireistä. Ja sen kiireen tekivät muut... 

Mulla taas ei muuta ollutkaan kuin aikaa, mutta silti kaikki jäi pelkäksi aikomiseksi.

Vierailija
20/36 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluaatto ja joulupäivät ovat yhteensä 72 tuntia. Jos nukkuu joka yö kahdeksan tuntia, niin joulunviettoon jää vain 48 tuntia. Ei ole ihme jos menee nopeasti ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi