Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuo vantaalainen sekamelskakoti...

Vierailija
18.04.2024 |

Kaaosta , lattioilla lojuu tavaroita.

Mut mitä en ymmärrä että selvästikin on rahaa panna sitä Marimekkoon ja muuhun uuteen kalliiseen, mutta ei ole halua/varaa palkata siivoojaa käymään vaikka kerran viikossa korjaamassa rojuja lattioilta?

Mitä tuommonen opettaa lapsillekkaan? Lattiat täynnä tyynyjä ja rojuja.

Tuota ei olisi pitänyt näyttää kenellekkään. Mies ei tajua että joku voi tehdä lasun ja siiitä se ilo vasta repeekin....

Kommentit (361)

Vierailija
61/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa asunnossa on pieni eteinen. Eteiseen ei mahdu kengät tai vaatteet. Joten päivittäin käytetyille vaatteille ja kengille ei ole säilytyspaikkaa.

Kaupungin rakennusvalvonnan arkkitehdit ovat huomauttaneet, että nykyään ei ole riittävästi säilytystilaa. Tämä on suuri puute Suomen rakentamisessa. Olkoon kyseessä suuret omakotitalot tai pienet yksiöt. Kaikissa pitää olla säilytystilaa.

Vierailija
62/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monessa asunnossa on pieni eteinen. Eteiseen ei mahdu kengät tai vaatteet. Joten päivittäin käytetyille vaatteille ja kengille ei ole säilytyspaikkaa.

Seli seli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis näe rojuja pitemmälle. Puhdas kämppä, hyvä sisustus ja muutenkin kaikki viimeisen päälle. Itse näen kasoja pitemmälle.

EI! Vaan asunto on täysin UUSI, jolloin kaikki paikat näyttää puhtaalta, kiiltäviltä, ja hohtavilta. Nehän on uutta kiiltäväpintaista materiaalia.

JA, sotkun alta on MAHDOTONTA imuroida tai luututa, sekä pyyhkiä pintoja. Kattokaaa nyt tarkemmin. EI ole puhdasta!

Tässä on vanhemmillla arjen hallinta täysin lähtenyt käsistä! Koska keittiössäkin on laittioilla rojuja. Nyt joku roti siellä Vantaalla tai muualla!

Lastenhuone sekavana olisi täysin ymmärrettävää.

Taidat olla aika yksinkertainen. Tietenkin ne tavarat kerätään pois kun imuroidaan ja luututaan. Mutta se koti on jo sa

Ja sen vuoksi sinä nyt olet yksinäinen ja lapseton ja kylmä sielustasi kun lapsuutesi oli kova ja ikävä.

Vierailija
64/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuossa nyt perheelle aika vähän neliöitä aivan järkyttävällä hinnalla. 300 000 euroa ja 88,5 neliötä. Tuon kun jakaa useamman henkilön kesken, niin elintilaa ei paljoa jää yhtä ihmistä kohden.

Vierailija
65/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ollut koskaan ton näköstä kun lapset oli pieniä. Siihen on turha vedota että lapsiperheessä näyttää aina tolle.

Vierailija
66/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äh, meillä menee tuollaiseksi välillä, jos on töissä vähän rankempi jakso ja mä en jaksa jänkätä ja organisoida siivousta. Sitten kun on energisempi olo, niin tommosen tavarakaaoksen siivoaa ehkä tunnissa.

mä en jaksa jänkätä ja organisoida siivousta?! Asutko sinä yksin? 

Mulla on kaksi teiniä. Ei, ne ei siivoa vapaaehtoisesti. Minkä olen puhunut töissä asiasta, niin tuntuu olevan ihan yleinen ongelma, vain yhdellä työkaverilla on siisti teini (jonka sisko on sitten sottapytty). En ollut teininä itsekään siisti.

Vierailija
67/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo olisi tunnissa parissa siivottu, joten tuskin mikään isompi ongelma. Kaikkihan muuten oli hienoa, piannat uusia, keittiö/kodinhoitohuoneen laitteet tuliteriä ym. Muutama tavara hujan hajan, mutta ei likaa juurikaan.

Muutama? tuolla on kaikki sikinsokin, pyykkihuonetta myöten. Kyllä sitä jaksetaan kauhistella sitä Joensuun Milopojan narkomaanikotia, josta oli kuvia (se poika joka kuoli) että mikä läävä! Mutta tämä on ihan samanlainen! Rahako se jotenkin tekee sekasortoperheestä yksi kaksi "rakastavan kodin" ja "varmasti turvallisen" BUAHAHAH.

Vierailija
68/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, että jotkut ihmiset priorisoivat nykyään tavaroiden sijoittelun jatkuvan kyttäämisen ja moppaamisen sijaan vaikkapa yhdessäoloa ja harrastamista? Nykypäivän lapset puuhailevat vanhempiensa kanssa paljon entisaikoina enemmän. Lapsia viedään paikkoihin ja kasvatus on tietoisempaa ja myönteisempää ja heidän tarpeisiinsa vastataan keskimäärin erittäin hyvin. 

Entisaikaan äidit jynssäsivät kotia, isä makasi sohvalla tuppisuuna tai pakeni piilopullolleen ja lapset huitelivat suden suuhun ulkona ilman valvontaa. Kasvatusmetodina piiska ja pojat ei itke, tytöt kotitöissä. 

Kyllä ennen kaikki oli paremmin kun kahden vaatteen/henkilö ja kahden lelun/lapsi koti oli aina siisti ja jynssätty. Nykyajan vanhemmat ottavat pesäeroa aiempaan sukupolveen sen TURHAN siivouksen suhteen ja keskittyvät olennaiseen, ja asioihin, joille antavat enemmän arvoa. 

Vierailija
69/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni himosiivojaan lapsi kotoaan muutettua elää kuin itse haluaa. 

Minun eksän vanhemmat oli aina hokenut että omat jäljet pitää siivota, kun kävin kylässäkin niin luutu kädessä oli siinä pöydän vieressä. Eksä oli kotoaan muuttaessa päättänyt että kerran viikkoon siivous saa riittää. Sukat jäi lattialle, mutta siivosi sitten kyllä ne. 

Että jos lapsuus pitää elää pelossa, että mitään elämän jälkeä ei saa olla, ei todellakaan ole tae siitä, että aikuisena omillaan asuvana olisi siisti.

Vierailija
70/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärsin että video oli huumorilla tehty.Vastapainona niille täydellisille kodeille.  Ettei siellä välttämättä ole oikeasti tuollaista. 

Mitä huumoria tuossa on???

Sitä on melko mahdoton selittää. Jos sen huomaa sen huomaa, jos ei niin ei sille oikein mitään voi.

Vierailija
71/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas iski tunteisiin tuo video :O

Vierailija
72/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatella, että jotkut ihmiset priorisoivat nykyään tavaroiden sijoittelun jatkuvan kyttäämisen ja moppaamisen sijaan vaikkapa yhdessäoloa ja harrastamista? Nykypäivän lapset puuhailevat vanhempiensa kanssa paljon entisaikoina enemmän. Lapsia viedään paikkoihin ja kasvatus on tietoisempaa ja myönteisempää ja heidän tarpeisiinsa vastataan keskimäärin erittäin hyvin. 

Entisaikaan äidit jynssäsivät kotia, isä makasi sohvalla tuppisuuna tai pakeni piilopullolleen ja lapset huitelivat suden suuhun ulkona ilman valvontaa. Kasvatusmetodina piiska ja pojat ei itke, tytöt kotitöissä. 

Kyllä ennen kaikki oli paremmin kun kahden vaatteen/henkilö ja kahden lelun/lapsi koti oli aina siisti ja jynssätty. Nykyajan vanhemmat ottavat pesäeroa aiempaan sukupolveen sen TURHAN siivouksen suhteen ja keskittyvät olennaiseen, ja asioihin, joille antavat enemmän arvoa. 

Onko se turhaa siivoamista että tavarat viedään paikoilleen, eikä niitä jätetä kasoiksi sinne tänne? Miten se tekee ihmisestä huonon vanhemman?

Vierailija
73/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ollut koskaan ton näköstä kun lapset oli pieniä. Siihen on turha vedota että lapsiperheessä näyttää aina tolle.

Totta, ei meilläkään. Otin sen puoli tuntia päivässä aikaa kodinhoitoon, se riittää kyllä.

Vierailija
74/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavarat ovat hujan hajan ja itse löytää tavaransa niin, se ei haittaa. Meillä on hujan hajan, mutta ei likaa. Siis lika mielletään epäjärjestykseen, näin ei asia ole. Puhtaus ja järjestys ovat ihan eri asiaoita. Meillä tuuletetaan asuntoa ja viedään vaatteet ja matot ja petivaatteet ulos sopivasti tuulettumaan, silti kaikki saa olla hujan hajan.

En mitenkään voi kunnioittaa perfektionistin kotia. Siellä jankutetaan jatkuvasti järjestyksestä. Tavaroiden pitää olla sotilaallisessa järjestyksessä, ei, ei käy minulle.

Vierailija
75/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärsin että video oli huumorilla tehty.Vastapainona niille täydellisille kodeille.  Ettei siellä välttämättä ole oikeasti tuollaista. 

Aivan. Siellähän oli käynnissä mm. lastenhuoneen muutto, eikä tavaroita oltu vielä saatettu paikoilleen.

- Itse ryhdyin eilisiltana järjestämään keittiötä uusiksi, kun on hankittu kodinkone ja sille tarvitaan optimaalinen tila.

Pakko siirtää pois välttämättömiä tarvikkeita ja tehtävä niille tilaa toiseen kohtaan, jolloin siirretään vähän kaikkea irtaimistoa ja tyhjennetään laatikostoja jä järkätään toisin.

Tilanne on tällä hetkellä se, että tavaroita on ruokapöytä ja yksi työtaso täys. Saadakseni tilaa välttämättömille tarvikkeille, jostain on kertakaikkiaan luovuttava ja yhdelle jutulle keksittävä käyttötarkoitus muualta...

- Tilanteestasi saisi järkyn hauskan kuvan lehteen, mutta en ole rohkea henkilö kuten tuo filmaajaisä.

Vierailija
76/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki juttuun olisi kiva. 

Ärsyttää kun täällä kaikki puhuu aina joistain asioista niin kuin kaikki tietäisivät, mistä on kyse, vaikka ei oo käsitystäkään, mistä puhutaan. Niin kuin vaikka nyttenkin. 

Ei tarvitsekaan. Löysin itsekin. Jos siis tästä on kyse. 

https://www.is.fi/asuminen/art-2000010355557.html

No huh. En muista että juuri kenelläkään olisi näyttänyt tuolta kun olin lapsi, ja perheetkin olivat isompia. Tulisin hulluksi. 

Niin. Silloin varmaan kotiäideillä oli aikaa puunata, kun ei tarvinnut käydä töissä. Nykyään molemmat vanhemmat tekevät pitkää päivää ja on muita tärkeämpiä asioita kuin kodin jatkuva järjestely. Lapset sotkee nopeasti. Luultavasti tuo koti on vajaassa tunnissa tiptop.

Vierailija
77/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ole vaivautuneet opettamaan lapsiaan tavoille, järjestykseen jos kengät potkitaan sinen tänne miten sattuu eteiseen.Noihinhan voi kompastua.  iso lapsi osaa jo vähän kattoo.

Vierailija
78/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siivoojat yleensä koske ihmisten tavaroihin ollenkaan. Ihan itse pitää kerätä tavarat pois siivoojan tieltä. Siivooja siivoaa, ei järjestele.

Ja tosiaan, aika nopeasti kämpän saa tuohon kuntoon kun on lapsia. Ja siinähän nyt vaan sattui tilanne, että oli monta asiaa ns. kesken. Siis esim. ruokailu lopuillaan, eli astiat vielä levällään, vähän pyykkejä siellä täällä, lapsen leikit levällään jne. Tuollaiset on aika nopeasti korjattu pois, jos tulisi esim. puhelu, että vieraita tulossa puolen tunnin päästä.

Olen itse eronnut äiti, ja olen joka kerta ihmeissään, kun lapset on isällään, niin kämppä pysyy niin siistinä. Ei tule sotkuja minnekään. Heti kun lapset tulee niin 2h ja kaikki sekaisin. Kaiken lisäksi tulee ihan oikeata likaakin, kun kulkevat edes takaisin ulos ja sisään ja nyt keväällä sitä hiekoituksessa käytettyä pikkukiveä tulee sisälle ihan hirveästi, kun meillä ei ole kuraeteistä (eikä sitä tule, jos olen yksin). Keittiön pöydän alta saisi imuroida jokaisen välipalan ja ruuan jälkeen jne. Eli monta kertaa päivässä pitäisi imuroida,  jos meinaisi, ettei olisi mitään muruja tai hiekkaa tms.

Vierailija
79/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin voi olla tuollaista normaalina arkena, no muuttolaatikoita ei nyt sentään, mutta minusta ihan normaalisotkuista, jotka on suht nopeasti kuitenkin siivottavissa. Kodin täytyy kuitenkin olla koti, eikä mikään millintarkasti kaikki paikoillaan oleva pölytön ja persoonaton ainakuvausvalmis kulissi.

Minua kiinnostaa enemmän se, että koti on siivottavissa suht helposti ja jos siellä on sotkua, näkee, että on ehkä vain kiireisen viikon sotkut.

Ihan tervettä sekin, että on myös somettajia, joilla ei ole psykopatologista tarvetta esittää elämänsä olevan täydellistä ja kaikki järjestyksessä. Että on itsetuntoa ja pokkaa näyttää inhorealstinen totuus.

Vierailija
80/361 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupungin rakennusvalvonnan arkkitehdit ovat huomauttaneet, että nykyään ei ole riittävästi säilytystilaa. Tämä on suuri puute Suomen rakentamisessa. Olkoon kyseessä suuret omakotitalot tai pienet yksiöt. Kaikissa pitää olla säilytystilaa.

Tuulikaapissa ei ole tilaa kengille. Jos kengät säilytetään tuulikaapissa niin ovea ei saa kiinni. Eteisessä ei välttämättä ole kaappia vaan yksi naulakko seinällä. Kylpyhuoneeseen mahtuu pesutorni mutta ei pyykkitelinettä. Pyykit kuivataan olohuoneessa tai makkarissa.