Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ukkola: Fyysisesti terve 28-vuotias nainen aikoo kuolla toukokuussa - Ja valtio hoitaa hänen surmaamisensa

Vierailija
18.04.2024 |

28 vuotias joka kärsii masennuksesta on saamassa eutanasian. Vaikka tuossa iässä vielä hyvät mahdollisuudet toipua. Esim itselläkin ollut masennusta 28v iässä mutta nyt ei enää mitään 37 vuotiaana.

Vastaava tapaus oli englannissa missä alaraaja-halvaantuntu mutta muuten täysin terve nuori nainen sai eutanasian, taisi olla jopa 2-3v sisällä onnettomuudestaan eli ei varmasti vain ollut ehtinyt tottua uuteen elämäänsä.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fe95e7eb-d701-4199-9376-a5f026cea…

Kommentit (791)

Vierailija
461/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasian vastustajat todistavat jälleen sekopäisyytensä ja tyhmyytensä :))))

Vierailija
462/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut joka ei halua kuolla, mutta ymmärrän kyllä jollain tavalla. 

Kävin terapiassa kolme vuotta kelan osittain kustantamana, terapeutti oli samaa mieltä että terapiaa olisi hyvä jatkaa, joten hain lisää kelan osittain kustantamaa. Hain lääkäriltä ja psykiatrialta lausunnot, molemmat oli sitä mieltä että terapiaa olisi hyvä jatkaa. No, kela hylkäsi hakemuksen lausunnoista huolimatta. Olen kuulemma liian hyväkuntoinen terapiatukeen koska käyn muutamia tunteja työkokeilussa. Että joo, en ihmettele että on kurjaa kun siitäkin ikäänkuin rangaistaan jos yrität saada elämäsi järjestykseen. En halua edes kuvitella miten vaikea todella itsetuhoisella on saada apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se nykykäytäntö parempi sitten? Annetaan nääntyä hengiltä entä että annettaisiin vaikka yliannostus morfiinia. Suomalainen uskovainen toki haluaa kärsiä niin pitkään kuin vaan voi.

Ei tehä mitään kun tää maailma on täydellinen (minun näkökulmastani). Sillä periaatteella edellinen hallitus loi aivan jättimäisen talousongelman, ja nyt kritisoi oppositiosta joka yritystä sen korjaamiseksi.

Ei noilla eutanasian vastustajillakaan ole mitään ratkaisua näiden tuota haluavien ongelmiin paitsi kieltää noiden oikeus haluta sitä ratkaisua. "joku muu" saa ratkoa sen vaikeamman ongelman kun he on oman osansa tehneet kieltämällä helpon poispääsyn. 

Vierailija
464/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan eutanasian lailliseksi YHYYY!!!!

minäminäminä ja minun halut, en uskalla tappaa itseäni ja tahdon lääkärin sen tekemään YHHYYYYH HYYYYY!!!!! Minulla on oikeus!!!!!!! Yhyyyy!!!! Viis rahasta!!!!

Vierailija
465/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiseni als:n  viimeisinä  aikoina ; ei kykyä liikkua, ei puhua, ei niellä. Kipulääkkeet ei auta tukehtumisen tunteeseen.  Lopun pitkää odottelua ja kärsimyksen kokemista. Tuskaa on  sanatonta seurata.

Vierailija
466/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sivuhuomiona tästä keskustelusta, että eutanasian kannattajat argumentoivat asiallisesti, ja vastapuoli huorittelee, kun pitäviä perusteluita väitteille ei ole.

Kun noiden kyselyiden tuloksia, ja niiden kehitystä katsoo, on toki selvää, että eutanasia tullaan jollain aikavälillä sallimaan Suomessakin.

Vierailija
467/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette mene ulkomailla sitä tekemään? Sairaanhoito muutenkin kusessa ja ruuhkautunut niin eipä ole mitään järkeä alkaa sivussa tappamaan itsemurhaa toivovia verovaroin.

Vierailija
468/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, eikä sitä multipeukutuksesi muuta mihinkään ääliö. :D :D

Vierailija
469/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menehän uskos vaikka kirkkoon

Vierailija
470/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheiseni als:n  viimeisinä  aikoina ; ei kykyä liikkua, ei puhua, ei niellä. Kipulääkkeet ei auta tukehtumisen tunteeseen.  Lopun pitkää odottelua ja kärsimyksen kokemista. Tuskaa on  sanatonta seurata.

Onko kuvailemasi tilanne mielestäsi samanlainen kuin avauksen tapaukset? 

Vierailija
471/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sivuhuomiona tästä keskustelusta, että eutanasian kannattajat argumentoivat asiallisesti, ja vastapuoli huorittelee, kun pitäviä perusteluita väitteille ei ole.

Kun noiden kyselyiden tuloksia, ja niiden kehitystä katsoo, on toki selvää, että eutanasia tullaan jollain aikavälillä sallimaan Suomessakin.

Se huorittelijahan ja itsensä tappamaan kehoittajahan oli eutanasian laillistamista toivova. Oletpa tyhmä, lue tarkemmin!

Vierailija
472/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kuvailemasi tilanne mielestäsi samanlainen kuin avauksen tapaukset? 

Sinäkö sen eron pystyt kotisohvaltasi määrittelemään paremmin kuin itse henkilö?

Vierailija
473/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan eutanasian lailliseksi YHYYY!!!!

minäminäminä ja minun halut, en uskalla tappaa itseäni ja tahdon lääkärin sen tekemään YHHYYYYH HYYYYY!!!!! Minulla on oikeus!!!!!!! Yhyyyy!!!! Viis rahasta!!!!

Huoris ei edelleenkään ole hankkinut elämää 🤦🏻

Vierailija
474/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sillä lähtötilanteella ei ole mitään merkitystä siihen mikä on oikein ja mikä väärin, niin miksi aborttia ei saa tehdä vaikka seitsemännellä kuulla? 

Vierailija
475/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menehän uskos vaikka kirkkoon

Luuletko kaikkien eutanasiaa turhana pitävien olevan uskovaisia? Sekin vielä :D :D

Vierailija
476/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

my body my choice

Tämä on outo kommentti tässä yhteydessä.

Jos tällä tarkoitetaan oikeutta eutanasiaan.

Millä oikeudella vaadit toista tappamaan?

Taidat olla ihan väärässä keskustelussa. 

En aidosti ymmärrä millä oikeudella toista voi vaatia tappamaan itsensä.

Eutanasia ei ole tappamista

Mitä se sitten on?

Avustettu poistaminen tältä pallolta.

Vierailija
477/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt kivittäkö, mutta olen ihmetellyt sitä, että mitä eroa sillä on, ottaako itse yliannostuksen rauhoittavia lääkkeitä vai että lääkäri antaa ne lääkkeet. Jos ihminen itse haluaa pois niin mitä väliä sillä on, tekeekö sen itse vai lääkäri? 

Jos teet yksin ajattelet yksin että sua ei voida enää parantaa, toivoa ei ole. Siinä on mahdollisuus ajatella, että mitä jos vielä yrittäisin saada apua, menisin lääkäriin. 

Jos lääkäri on siinä mukana, niin silloin siinä on jo kaksi ihmistä ajattelemassa ettei toivoa enää ole, et ole parannettavissa, on parasta kuolla. 

Ja mun kommentti koskee siis mt-syistä eutanasiaa haluavia. Ei näitä kipupotilaita jotka sairastaa parantumatonta kuolemaan johtavaa sairautta. Heille toki suon eutanasian. 

Vierailija
478/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs ongelma tuossa nyt on? Hyvä että kuolee. Eipähän ole haaskaamassa yhteiskunnan rahoja. 

Yhteiskunta säästäisi muutenkin rahaa, jos eutanasia olisi ainoa masennukseen tarjottava hoito. Miksi masentuneita pitäisi hoitaa kun ratkaisu on näinkin helppo? 

Vierailija
479/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eutanasian vastustavat ovat aivovammaisia ja sen huomaa tästä ketjusta :)

Vierailija
480/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

my body my choice

Tämä on outo kommentti tässä yhteydessä.

Jos tällä tarkoitetaan oikeutta eutanasiaan.

Millä oikeudella vaadit toista tappamaan?

Taidat olla ihan väärässä keskustelussa. 

En aidosti ymmärrä millä oikeudella toista voi vaatia tappamaan itsensä.

Eutanasia ei ole tappamista

Mitä se sitten on?

Avustettu poistaminen tältä pallolta.

Miksi siihen pitää käyttää lääkärin kallista työaikaa? Etkö voi pyytää läheistäsi avustamaan tai tehdä itse sinulle annetuilla myrkyillä/huumeilla??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä