Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ukkola: Fyysisesti terve 28-vuotias nainen aikoo kuolla toukokuussa - Ja valtio hoitaa hänen surmaamisensa

Vierailija
18.04.2024 |

28 vuotias joka kärsii masennuksesta on saamassa eutanasian. Vaikka tuossa iässä vielä hyvät mahdollisuudet toipua. Esim itselläkin ollut masennusta 28v iässä mutta nyt ei enää mitään 37 vuotiaana.

Vastaava tapaus oli englannissa missä alaraaja-halvaantuntu mutta muuten täysin terve nuori nainen sai eutanasian, taisi olla jopa 2-3v sisällä onnettomuudestaan eli ei varmasti vain ollut ehtinyt tottua uuteen elämäänsä.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/fe95e7eb-d701-4199-9376-a5f026cea…

Kommentit (791)

Vierailija
281/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus on sairaus, jonka oireisiin kuuluu usein toivottomuus, näköalattomuus ja suoranainen halu kuolla. Vakavasti masentuneet ihmiset ei aina kykene ajattelemaan tällaisista asioista järkevästi, vaikka kuinka yrittäisi. Onko eutanasia tämän naisen todellinen tahto?

Sitä ei ainakaan Sanna Ukkola voi tietää. Eikä hän voi elää kenenkään muun puolesta. Naurettava ja vastuuton kolumni.

Vastuuton toden totta. Antakaa nyt woken rauhassa myrkyttää itsensä, jos kerran haluavat. Ei tunnu enää missään.

Vierailija
282/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Miksi te haluatte joidenkin ihmisten kuolemaa?

Haluamme että ihmisillä on oikeus päättää omasta kuolemastaan.

Ihmisellä on oikeus päättää omasta kuolemastaan koko ajan jos pystyy sen itse toteuttamaan. Olen sitä mieltä että eutanasia vain niille joilla on kovat fyysiset tuskat joihin ei lääkkeet edes kunnolla auta ja joiden sairaus on kuolemaan johtava. Eli esim. Parantumattoman syövän kohdalla kun henkilön elämä ei enää ole elämisen arvoista vaan kidutusta. 

Masennus ei ole automaattisesti kuolemaan johtava ja sen yksi oire on kuoleman toiveet. Joskus masennus voi olla myös psykoottista. Silloin kun ihmisen mieli on sairas, hän on syyntakeeton tai alentuneesti syyntakeinen. Ei hän ole kunnossa päättämään kuolemastaan vaan häntä pitää paremminkin suojella ettei tee mitään itselleen!

Jos masentunut " haluaa kuolla " ei ole eettistä antaa hänelle eutanasiaa koska se halu ei ole todellinen vaan sairauden oire. 

Miten se ei mene ymmärrykseen? Ehkä täällä kommentoi vakavasti masentuneet. Ymmärrän sen tilan sen itse kokeneena, mutta jos olisin saanut eutanasian, pitäisin sitä murhana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on enimmäkseen huomionhakua ja romantisointia. 

Oioioi minä olen niin erikoinen, kun minua ei enää kiinnosta elämän keinotekoiset viihdykkeet. Vau olet niin erikoinen, welcome to fuking club. 

Onneksi idiootit korvataan geenipoolissa. 

Vierailija
284/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi esim. miettiä että elääkö ex formulakuski schumacher sitä elämää mitä haluaisi jos itse kykenisi päättämään eikä olisi päätynyt nykytilaansa kun vaimo teki päätökset kun ei halunnut väkisinkään luopua toivosta. 

Jokaisen kannattaa tehdä hoitotahto, ellei tahdo läheistensä joutuvan päättämään tällaisista asioista ja elämään päätöstensä seurausten kanssa. Hoitotahdon avulla jokainen saa päättää itse, millaisissa tilanteissa hyväksyy elvytyksen ja haluaako esim. elää letkujen varassa vai kuolla pois (luonnollisella tavalla, kun letkut irrotetaan tai niitä ei laiteta lainkaan).

Vierailija
285/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eutanasia lait halutaan tulevaisuuden kontrolliyhteiskuntaa varten. Ei-toivottuja henkilöitä voidaan poistaa "laillisesti". Jos pyristelevät vastaan, niin todetaan vaan etteivät kykene enää ilmoittamaan aitoa tahtoaan.

Jonakin päivänä voi olla edessä se aika, että tulee postin mukana kutsu eutanasia klinikalle, jos ei mene itse, haetaan kotoa.

Vierailija
286/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukkolan väriteltyjä satuja? Skipped.

Vierailija
287/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eli tärkeintä että sulla on mukavaa ja muuten ei ole väliä sillä miten maailma toimii? Ja silti tulet julistamaan vaatimuksia siitä miten muiden pitää toimia vaikket kykene tai edes yritä auttaa noita niiden ongelmissa mitenkään? Ei ratkaisun estäminen ole mikään ratkaisu, silti turhankin moni lopettaa siihen ja taputtelee itseään selkään että ongelma ratkaistu kun saatiin estettyä joku korjausyritys. "

Mitä ihmettä selität. Mielestäni tämän ihmisen pitäisi siis hakea apua,eikä tap paa itseään. Kun taustalla on muutakin, tuoreita asioita. Et edes tiedä mitä siellä oli. 

Ja sinusta minä vain elän mukavaa elämää,kun en lähtenyt mukaan neuvomaan miten t ap paa itsensä vaan mietin,että ratkaisu voisi olla muualla?

Enkä ole edes ollut vaatimassa yhtään mitään.

Jotain sinun tunne elämässäsi on pielessä,jos ensimmäinen reaktio on auttaa jotain it se murhassa. Sen sijaan,että auttaisi muuten, vaikka ne omat voimavarat (kyllä, ne ovat rajatut) oriittäisi vain siihen,että pyytäisi harkitsemaan muita apuja tilanteeseen.

Suksi psykopaatti pitkälle.

Ethän sinä auta mitenkään, jankutat vaan loputtomiin että koska omassa ongelmassasi auttoi joku keino niin muillekin on kelvattava sama keino vaikket noiden tilannetta näytä edes ymmärtävän. Ei tuo ole mikään ratkaisu eikä se mitä sinä teet ole keskustelua vaan hokemista.

Eikä uhriutuminen ole myöskään argumentti. 

Vierailija
288/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset ovat niin pahoja, että toivovat toisen ihmisen kuolemaa?

Puolustakaa elämää, kaikkea kaunista ja kaikkia hyviä asioita.

Vierailija
289/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Sairasta

Vierailija
290/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairastanut vakavaa masennusta noin 19-vuotiaasta asti ja 21-vuotiaana olin määräaikaisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Olen joutunut sairaalaan joskus päälle parikymppisenä itsemurhavaaran takia jne. Mulle syötettiin vuosia vääriä lääkkeitä tasaamaan mielialaa ja mulla oli virheellisesti diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö kunnes astetta fiksumpi psykiatri purkas lääkityksen joka tyyliin vain oli pahentanut tilaa ja purkas sen epävakaan diagnoosin koska diagnoosikriteerit ei täyttyneet. Siitä meni vielä muutama vuosi, olin jo ollut pidempään taas työkykyinen ja uudessa työssä ollut muutaman vuoden kun sain lisäksi yleistynyt ahdistuneisuushäiriö diagnoosin. Elämässä tapahtui traumaattisia asioita. Siitä meni vielä useampi vuosi niin, että päälle 30-vuotiaana sain ADHD diagnoosin. 

Ihminen jolla on ADHD oirehtii mm. masentumalla koska elämä ilman tietoa omasta ADHDsta aiheuttaa sitä että kuvittelee olevansa joten

Niin, sinä et halua kuolla. Nuo jotka eutanasiaa pyytävät haluavat. Siinä on se ero.

Vierailija
291/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tältä liikakansoittuneelta planeetalta ihmiset lopu. Jos joku ei jaksa tässä hullunmyllyssä kärvistellä, niin mitä pahaa siinä on että poistuu omasta tahdostaan paikalta? Parempi että asia hoidetaan ammattilaisten toimesta varman päälle, liian moni itsariyritys kun epäonnistuu ja ihminen vammautuu vakavasti. Hallittu eutanasia on kivuton ja riskitön vaihtoehto.

Vierailija
292/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intersektionaalinen marxilainen postmoderni feminismi on kuoleman kultti, kuten edeltäjänsäkin. Ideologia saa voimansa pahasta olosta, jota pitää kaikin keinoin varjella. Syy on selkeä ja looginen. Vallankumous ei synny hyvästä olosta, se on aina tarvinnut polttoaineena vastakkainasettelua, kateutta, katkeruutta ja pahantahtoisuutta. Tämä kaikki verhotaan liberalismin ja hyvää tarkoittavan uuden tasa-arvon valheeseen. Siksi niin monet siihen uskovat. Eutanasia on yksi palanen tässä hyvään verhotussa nihilismissä.

Vierailija
293/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tään ukkolan sai joku autanasioida pois ihmisiä kiusaamasta, Ukkola on rumajatyperäpersueliperäaukkoakka. 

Vierailija
294/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on keneltäkään eutanasian vastustajalta pois, jos joku päättää oottaa eutanasian? Sehän ottaa sen itselleen eikä sulle, joten ei se sulta ole pois. Itse kannatan eutanasiaa, varsinkin niiden puolesta jotka makaavat vihanneksina tuolla sairaalavuoteilla, se ei todellakaan ole elämää. 

Vierailija
295/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Miksi jotkut ihmiset ovat niin pahoja, että toivovat toisen ihmisen kuolemaa? Puolustakaa elämää, kaikkea kaunista ja kaikkia hyviä asioita.

Ironia tässä juuri on se, että tuo itseasiassa vain rohkaisee. Kato nyt totakin julkihuoraa. Tuollainen ihmisten nyyhkytys antaa vain lisämotivaatiota itsarin romantisoimiselle. 

Toisaalta jos yllytät, niin sitten on hyvä tekosyy motiiville. 

Huomiohuoraa on helvetin vaikeaa saada ulos pienestä ahtaasta kuplastaan.

Vierailija
296/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleistä tietoa, että esim. kuolemansairaiden kivunlievityksessä pihtaillaan jo nyt, vaikka kovista kivuista kärsivillä ihmisillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kärsiä. Jos eutanasia sallittaisiin, kuinkahan paljon erilaisten hoitojen käyttöä rajoitettaisiin jatkossa, kun kaikilla olisi mahdollisuus poistaa kärsimyksensä kätevästi eutanasialla?

Vierailija
297/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan tietää, että esim. kuolemansairaiden kivunlievityksessä pihtaillaan jo nyt, vaikka kovista kivuista kärsivillä ihmisillä ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kärsiä. Jos eutanasia sallittaisiin, kuinkahan paljon erilaisten hoitojen käyttöä rajoitettaisiin jatkossa, kun kaikilla olisi mahdollisuus poistaa kärsimyksensä kätevästi eutanasialla?

Vierailija
298/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuroplastisuus. Ihminen voi todellakin parantua masennuksesta ja vakavien traumojen seurauksista.

Ai, lupaatko että jokainen masentunut paranee? Ellet voi luvat aole hiljaa.

Ei jokainen masentunut parane, mutta yksikään kuollut ei enää koskaan herää eloon.

Vierailija
299/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ymmärrä, että miksi ihmeessä ihmisen pitäisi elää jos elämä on hirveää ja täynnä fyysistä tai henkistä kipua ja itse haluaa pois täältä maan päältä

Samaa mieltä.

Kipu, oli se sit henkistä tai fyysistä on jokaisen ihmisen yksilöllinen kokemus. Toinen ihminen ei tiedä kuinka vahvana yksilö itse kipunsa tuntee. Vaikka hän näyttäisi fyysisesti terveeltä, se ei tarkoita, että hän on terve.

Vierailija
300/791 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi esim. miettiä että elääkö ex formulakuski schumacher sitä elämää mitä haluaisi jos itse kykenisi päättämään eikä olisi päätynyt nykytilaansa kun vaimo teki päätökset kun ei halunnut väkisinkään luopua toivosta. 

Jokaisen kannattaa tehdä hoitotahto, ellei tahdo läheistensä joutuvan päättämään tällaisista asioista ja elämään päätöstensä seurausten kanssa. Hoitotahdon avulla jokainen saa päättää itse, millaisissa tilanteissa hyväksyy elvytyksen ja haluaako esim. elää letkujen varassa vai kuolla pois (luonnollisella tavalla, kun letkut irrotetaan tai niitä ei laiteta lainkaan).

Tämä siis on jo olemassa. Kuten vihapuhelaissakin, vanha laki oli viisas ja riittävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän