Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei haluakaan lasta

Vierailija
17.04.2024 |

Olen vaikeassa tilanteessa. Olemme seurustelleet kolme vuotta. Mies on tiennyt lapsitoiveeni jo suhteen alusta, sillä ikäni puolesta (silloin 37 v.) olin tilanteessa jossa tämä oli ainut vaihtoehto; olla rehellinen toiselle mitä toivoo.

Hän ilmoitti kolmen vuoden seurustelun jälkeen ettei pysty isäksi sittenkään vaikka on uskonut että pystyy. Mies rakastaa kuitenkin minua eikä halua kuitenkaan laskea irti tai lopettaa suhdetta.

Minä olen toivonut perhettä ja koen että minut on petetty. Mutta rakastan miestä, hän on elämäni mies. Mies taas sanoo että halusi mun onnellisuutta mutta että ei pystykään isäksi. Perhehaavetta minun on niin vaikea kuvitella ilman häntä sillä hän sytytti halun saada lapsi. Aiemmin sitä ei minulla ollut...

Mitä ihmettä teen? Olo on kuin vankilassa...

Jätän suuren rakkauteni vai hyväksyn sen että lasta minulle ei tule?

En pääse päässäni ulos tästä kehästä tällä hetkellä...

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kaikki näkökulmat voi auttaa eteenpäin...

Kommentit (410)

Vierailija
101/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita munat pakasteeseen niin voit myöhemmin valita kumppanin

Vierailija
102/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh-ho-jaa... joka päivä naiset täällä avautuvat... samat tarinat pyörii edestakaisin! Eikö naiset lue näitä tarinoita ja ota opiksi, jotta välttyisivät itse näiltä? Ihan sama minulle, ei kiinnosta yhtään!

Näitä tarinoita tulee tänne päivittäin. En voi kun ihmetellä, että miten hyväuskoisia hölmöjä suomalaiset naiset oikein ovat. Uskovat kaiken mitä mies heille selittää tai keksii... Luulin suomessa naisten olevan korkeasti koulutettuja, mikä tarkoittaa naisten osaavan punnita, että seisooko mies sanojensa takana vai onko kyseessä satusetä. Satusedän tunnistaa helposti, sillä hänen sanansa ja tekonsa eivät kohtaa juuri lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpido mitä teitä vaivaa.

Ekassa viestissä sanoin mites yli 40 vee ku eroprossa on 50. 

Tarviitteko jotain turvatilaa ajatuksille?

Se on chanssi, että te ole 30vee yhessä. Omg triggered

Vierailija
104/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen on tuossa tilanteessa niin helppo sanoa, että rakastaa, eikä halua erota. Jos mieli taas muuttuu, on miehelle isäksi tuleminen vielä mahdollista kumppania vaihtamalla...

Vierailija
105/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sekä kotimaan että maailman tilanne, joka nyt on päällä, on vaikuttanut siihen että mies ei haluakaan lapsia? Onhan tilanne mennyt vuodessa tosi paljon pahemmaksi.

Vierailija
106/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta kumppanuusvanhemmuudesta oli hyvä haastattelu eilen mtv3  viiden jälkeen. Siinä haastattelussa oli miespari, joilla on nyt 8,5 kk ikäinen poika. Sopivan naisen äidiksi löysivät n 20 naisen tapaamisen ja haastattelun jälkeen.

Toinen miehistä Kaj Korkea-aho on kirjoittanut ko matkasta haaveesta isäksi kirjankin.

Kysy ap mieheltäsi, että mitä hän olisi kumppanuusvanhemmuudesta mieltä. Hän ainakin havahtuu siihen, että olet tosissasi. Tietysti voisitte hakeutua myös pariterapiaan asian tiimoilta.

Vierailija
107/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin tilanteessasi välittömästi hedelmöityshoitoihin itsellisenä naisena. Miehelle sanoisin että se on välitön ero, koska lapsi on sinulle kynnyskysymys. 

Hakeudu suoraan hoitoon yksityiselle. Sinun tilanteessasi saattaa riittää inseminaatiohoito. Se on käytännössä lahjasperman ruiskutus oikeana ajankohtana klinikalla. Se ei ole lainkaan kallista. Se saattaa toimia mikäli oma hedelmällisyytesi on vielä kunnossa. Toimi heti, älä odota yhtään kiertoa. Todennäköisyys onnistua heikkenee joka kuukausi. 

Vierailija
108/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin ilmoittaisin miehelle, että "Sinulla on tottakai oikeus päättää omasta elämästäsi. Niin on minullakin. Tiedät varmaan miten lapset sikiävät. Tästä eteenpäin huolehdit itse ehkäisystäsi. Jos et halua isäksi, niin huolehdi itse että sinusta ei tule isää. Minä teen sen lapsen vaikka jonkun muun kanssa. Mutta me emme sekstaa enää ilman kumia. "

Yksinkertaisesti sinuna laittaisin lusikat jakoon ja miettisin mikä elämässä on lopulta tärkeää. Jos se on lapsi, niin tee sellainen vaikka yksin. Niin ystävänikin teki, ja vielä kaksi kappaletta, ja on onnellinen. 

Vierailija
109/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei hätää sillä Ykäsonni 😋 auttaa sinua 🤤 tässä tilanteessa saamaan lapsen 🥳

Vierailija
110/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan riippuu siitä pystytkö tulla enää edes raskaaksi vai et.

Jos pystyt kannattaa lasta yksityisellä yrittää itsenäisenä. (julkisella ikäraja on ymmärtääkseni 40v). Tai kumppanuus vanhempana.

Jos et pysty, kannattaa pysyä miehen kanssa jos hän on muuten mukava ihminen, ainakaan et ole ihan yksin.

Tosin vaikka et pysyisi enää tulla raskaaksi, jos eroat miehestä ja etsit ja etsit jonkun yh-isän, ainakin pääset olemaan hänen lapselleen äiti. Ja sitä kautta ehkä pääset jopa perheen sisäisesti adoptoimaan lapsen.

Muuhun adoptioon ymmärtääkseni saatat olla jo liian vanha :/

Kannattaa ensin varmaan käydä lääkärissä tutkimassa tarkemmin omaa hedelmällisyys tilannetta, miten todennäköistä on että pystytkö tulla raskaaksi enää vaiko et? Ja sitten sen perusteella tehdä valintoja.

Nyt suomen kielen kouluun! Oikein menisi: Pystyä tekemään. Ei: pystyä tehdä. Ei: "pystytkö tulla raskaaksi." Vaan: Pystytkö tulemaan raskaaksi. 

Lisäksi teroitusta yhdyssanojen suhteen. Kumppanuusvanhemmuus on yhdyssana!

Vierailija
111/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vaikea uskoa. Oman kokemukseni mukaan valtaosa ihmisistä tietää viimeistään myöhäisessä teini-iässä haluaako lapsia vai ei".

Tuota et usko itsekään. Sinun täytyy olla aivan nuori, jos ajattelet, että  20 v ajattelee asioista samalla tavalla kuin 20 vuotta myöhemmin ( 40 vuotiaana).

Olen 32. Kaikki ystäväni jotka ovat lisääntyneet ovat puhuneet tosi nuoresta asti että lapsia sitten joskus. Ne jotka nuorena puhuivat että ei ikinä lapsia, ovat lapsettomia ja osa hankkinut sterkan 30-vuotiaana.

Olen 33. Nuorena aioin kiertää maailmaa ja olla lapseton seikkailija. Nyt minulla on lapsi, en ole poikkeus.

Vierailija
112/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jos olisin sinä, niin unohtaisin vahingossa ehkäisyn. Enkä edes koe, että tuossa olisi hirveästi mitään väärää. Seksiä te kuitenkin harrastatte ja aina voi käydä vahinko. Ja sitäpaitsi, mies on aiemmin sanonut, haluavansa lapsen.

Vierailija
113/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, ei hätää sillä Ykäsonni 😋 auttaa sinua 🤤 tässä tilanteessa saamaan lapsen 🥳

Ei saa! Sillä kuolen nauruun kohta 😂🤣🤣🤣🤣

Vierailija
114/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäinen mies yhtäkkiä muuta mieltä noin isosta asiasta. Hän on valehdellut ja odotti sen verran että sun hedelmällinen ikä alkaa olla ohi. Sulla ei ole kuukausia aikaa miettimiseen vaan on marssittava klinikalle melkeinpä heti

Vierailija
115/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vaikea uskoa. Oman kokemukseni mukaan valtaosa ihmisistä tietää viimeistään myöhäisessä teini-iässä haluaako lapsia vai ei".

Tuota et usko itsekään. Sinun täytyy olla aivan nuori, jos ajattelet, että  20 v ajattelee asioista samalla tavalla kuin 20 vuotta myöhemmin ( 40 vuotiaana).

Olen 32. Kaikki ystäväni jotka ovat lisääntyneet ovat puhuneet tosi nuoresta asti että lapsia sitten joskus. Ne jotka nuorena puhuivat että ei ikinä lapsia, ovat lapsettomia ja osa hankkinut sterkan 30-vuotiaana.

Olen 33. Nuorena aioin kiertää maailmaa ja olla lapseton seikkailija. Nyt minulla on lapsi, en ole poikkeus.

Komppaan. Tosin minulla ei ole lasta, mutta se johtuu ap:n lailla vain miesten haluttomuudesta isäytyä.

Vierailija
116/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on oikeus sekä isään, että äitiin. Ei lasta hankita kun autoa. On itsekästä ja väärin hankkia lapsi yksin. Siinä ei ajatella lapsen etua lainkaan. 

Vierailija
117/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on nyt siis 40v? Aika myöhään olette alkamassa lasta yrittää. Enemmän ehkä ihmettelen sitä, että jos aloititte seurustelun kun olit 37, miksi odotitte 3 vuotta? Siinä iässä tulee pistää pulla uuniin KUUKAUSIEN sisään seurustelun aloittamisesta. Max vuosi.

Vierailija
118/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse jos olisin sinä, niin unohtaisin vahingossa ehkäisyn. Enkä edes koe, että tuossa olisi hirveästi mitään väärää. Seksiä te kuitenkin harrastatte ja aina voi käydä vahinko. Ja sitäpaitsi, mies on aiemmin sanonut, haluavansa lapsen.

Älä jaksa. Tuo on lastakin kohtaan epäreilua. Mies on sanonut ettei halua lasta.

Vierailija
119/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂😂

Vierailija
120/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsella on oikeus sekä isään, että äitiin. Ei lasta hankita kun autoa. On itsekästä ja väärin hankkia lapsi yksin. Siinä ei ajatella lapsen etua lainkaan. 

Lässynlässyn. Yksi rakastava vanhempi on enemmän kuin monien kulissiliittojen lapsilla. Ainakin itse olisin mieluumminkin se todella haluttu lapsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi