Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei haluakaan lasta

Vierailija
17.04.2024 |

Olen vaikeassa tilanteessa. Olemme seurustelleet kolme vuotta. Mies on tiennyt lapsitoiveeni jo suhteen alusta, sillä ikäni puolesta (silloin 37 v.) olin tilanteessa jossa tämä oli ainut vaihtoehto; olla rehellinen toiselle mitä toivoo.

Hän ilmoitti kolmen vuoden seurustelun jälkeen ettei pysty isäksi sittenkään vaikka on uskonut että pystyy. Mies rakastaa kuitenkin minua eikä halua kuitenkaan laskea irti tai lopettaa suhdetta.

Minä olen toivonut perhettä ja koen että minut on petetty. Mutta rakastan miestä, hän on elämäni mies. Mies taas sanoo että halusi mun onnellisuutta mutta että ei pystykään isäksi. Perhehaavetta minun on niin vaikea kuvitella ilman häntä sillä hän sytytti halun saada lapsi. Aiemmin sitä ei minulla ollut...

Mitä ihmettä teen? Olo on kuin vankilassa...

Jätän suuren rakkauteni vai hyväksyn sen että lasta minulle ei tule?

En pääse päässäni ulos tästä kehästä tällä hetkellä...

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kaikki näkökulmat voi auttaa eteenpäin...

Kommentit (410)

Vierailija
61/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikooko mies mennä sterilisaatioon vai onko jo mennyt? Sano, että sinä et ainakaan huolehdi ehkäisystä ja tee päätös miehen suhtautumisen perusteella. Minä yrittäisin raskautta, miehen kanssa tai ilman. Jos jäät 'vapaaehtoisesti' lapsettomuuteen, mies voi sinut kuitenkin jättää myöhemmin ja perustaa perheen jonkun toisen kanssa. Ja se sattuu...

Vierailija
62/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin lapsen ryhtymällä itselliseksi vanhemmaksi. Odotusaika on kumminkin pitkä eikä, hoitojonossakin voi mennä kuukausia eikä välttämättä heti tulisikaan raskaaksi. Mies voi siinä vieressä sitten kypsytellä omia toiveitaan. Jossain kohtaa saattaisin alkaa etsiä omaa asuntoa. 

Sillä jos tuo suhde päättyy, eniten harmittaisi lapsettomaksi jääminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjoittaa, että tuli fiilis että miehellä on jo toinen, nuorempi nainen. Siksi hän ei halua sitoutua sinuun yhtään tiiviimmin. Tulee sattumaan pahasti, kun mies tulee joskus tulevaisuudessa nuorikon kanssa lapsineen vastaan.

En kirjoittanut tätä pahalla. Tosiasia on, että jostakin tuo täydellinen mielenmuutos kertoo. Miehellä on täysin erilaiset,  uudet suunnitelmat elämänsä suhteen. Paljastuvat sinulle vasta myöhemmin. 

Naisten tulisi olla itsekkäämpiä, kuten miehet. 

Vierailija
64/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä naisia oikein vaivaa??? Jos haluatte saada lapsia, niin miksi odotatte johonkin +35v??? Tehkää lapset ennen 30v, niin ei tarvitse murehtia tai olla katkera jälkikäteen... Itsepähän olette elämästänne vastuussa, jos mies on epävarma perheestä, niin vaihtoon vaan. Kyllä perheen perustamisen haluisia miehiä löytyy, jotka ovat kunnollisia sekä vastuullisia.

T. N 32 ja 4 lapsen äiti

Tein lapset 26v ja 27v, koska oli vakaa parisuhde, ok taloudellinen tilanne jne. Vähän ennen nuoremman syntymää mies otti ja kuoli. Siinä sitten olinkin yhtäkkiä yksin kahden lapsen kanssa. Ei elämä noudata mitään valmista käsikirjoitusta. Luojan kiitos meillä ei ollut kolmea tai neljää lasta.

Vierailija
65/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies olisi tuossa kohtaa ilmoittanut ettei haluakaan lapsia niin se olisi ollut varma ero. Vaikuttaa myös todella laskelmoivalta. Tietää, että sun on vaikea enää raskautua ja siksi uskalsi sanoa asian ääneen nyt. Hyi puistatus. En ikinä luottaisi enää tuohon mieheen enkä jatkaisi suhdetta riippumatta siitä saisinko vielä yksin sen lapsen vai en. Todella ilkeästi tehty mieheltä.

Vierailija
66/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät naiset älkää odottako, jos haluatte saada lapsia! Muuten jäätte ilman niitä, pitäisi viimeistään siinä 30v tienoilla alkaa olla kumppani, jonka kanssa yrittää lapsia.

Niitä vissiin kasvaakin puissa. Jos ei löydy, niin ei vaan löydy. Ei hyviä miehiä riitä kaikille ja huonon kanssa lisääntyy vain hullut.

Vierailija
67/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään järjetön teko ole. Mies on rehellinen sinulle, hän ei halua saada lapsia, ainakaan sinun kanssasi, ja on nyt sanonut sen suoraan sinulle. Mies on tehnyt sinulle asian nyt selväksi, hän ei halua lapsia. Joko elät hänen kanssaan lapsettomana tai eroat. Valinta on sinun.

Vierailija
68/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies olisi tuossa kohtaa ilmoittanut ettei haluakaan lapsia niin se olisi ollut varma ero. Vaikuttaa myös todella laskelmoivalta. Tietää, että sun on vaikea enää raskautua ja siksi uskalsi sanoa asian ääneen nyt. Hyi puistatus. En ikinä luottaisi enää tuohon mieheen enkä jatkaisi suhdetta riippumatta siitä saisinko vielä yksin sen lapsen vai en. Todella ilkeästi tehty mieheltä.

Täysin samaa mieltä. Niin itsekeskeinen temppu, ettei mitään rajaa. Jättäisin ja yrittäisin vaikka kumppanivanhemmuutta tai mitä tahansa muuta 

Vierailija
69/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilikeä paljaalla panna?

Vierailija
70/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkisin lapsen ryhtymällä itselliseksi vanhemmaksi. Odotusaika on kumminkin pitkä eikä, hoitojonossakin voi mennä kuukausia eikä välttämättä heti tulisikaan raskaaksi. Mies voi siinä vieressä sitten kypsytellä omia toiveitaan. Jossain kohtaa saattaisin alkaa etsiä omaa asuntoa. 

Ap on liian vanha hoitoihin.

Vierailija
71/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla rahalla kai saa.

Vierailija
72/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ehdi löytää enää uutta miestä lasta varten.

Vierailija
73/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on sinulle tärkeämpä, saada lapsi (vaikka yksin) vai elää tuon miehen kanssa? Jos lapsen haluat, on toimittava nyt eikä mitään takeita ole onnistumisesta.

Hedelmöityshoitojen ikäraja on 40 v.

Vain julkisella puolella.

Vierailija
74/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on sinulle tärkeämpä, saada lapsi (vaikka yksin) vai elää tuon miehen kanssa? Jos lapsen haluat, on toimittava nyt eikä mitään takeita ole onnistumisesta.

Hedelmöityshoitojen ikäraja on 40 v.

Vain julkisella puolella.

En tiennytkään. Sitten äkkiä pankkilaina ja hoitoihin mars, ap.

Vierailija
75/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin aloittaja, niin lähtisin suhteesta hakeutuisin hetimmiten itsellisen äitiyden tielle. Tuo on törkeää mieheltä. Teillä ei ole lapsia ennestään, joten en ajattelisi kahdesti ratkaisuani. 

Olin itse samassa tilanteessa. Mulla oli vielä toive yhdestä lapsesta, mutta mies keksi tekosyitä miksi ei koskaan ollut oikea hetki.  Lopulta teki vasektomian. Ei ollut hänelläkään kanttia lähteä ja kuulemma rakastaa jne. Paskanmarjat! Nyt sitten larppaan tätä lapsiperheen elämää olemassa oleville lapsille ja lähden tästä suhteesta sitten kun hetki tuntuu sopivalta, mutta viimeistään kun lapset muuttaa kotoa. 

Tasapainosta suhdetta ei enää ole, eikä tule. Pidän välit asiallisena lasten vuoksi. Jännä, että mies ajattelee asioiden olevan ihan hyvin ja vaan odotti, että mä jotenkin pääsen tästä yli. 

Vierailija
76/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista päästä hoitoihin ja saada lapsi spermaluovuttajan kanssa? Voittehan te suhdetta jatkaa, sinä vain ryhdyt YH äidiksi ja mies ei ole isänä.

Ajattele asiaa näin: Jos mies jättää sinut 2 vuoden kuluttua nuoremman naisen takia, kadutko sitä ettet lähtenyt tekemään lasta?

Elämässä ei koskaan kannata tehdä päätöksiä ajatellen, että se kumppani pysyy vierelläsi.

Vierailija
77/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko aloitus on taas Sanoman toimittajien laatima. Kuten kaikki alotukset tällä sysipaskalla areenalla.

Tällä elämänkokemuksella, jola itselläni on, en ikinä, milloinkaan koskaan, sitoutuisi avioliittoon 

kumppanin kanssa. Ellemme olisi perusteellisesti keskustelleet avioliitoon kuuluvisya asioista.

Kaikilla tasoilla.

Kuten haluammeko molemmat molemmat jälkeläisiä?  

Missä ja miten asumme avioliiton solmisen jälkeen.

Molempien taloudellisesta tilanteesta: Eli millsiseen asuntoon meillä on, tulojemme puolesta varaa/ mahdollisuus.

Sovittava on myös avioehdosta, jos toinen puolisoista on HUOMATTAVASTI  varakkaampi.

Syvä välittäminen ja tosi rakkaus on pysyvi  liima avioliitossa. Sekä miehellä jälkeläisistään huolehtiminen.

Mutta: Missään ei ole sellaista taikaa, etteikö sitotunut jos avioliitossa olevakin hlö, voisi syvästi rakastua, toiseen.

Täss se ydin on: Kunnis velvollisuus omaa vaimoa kohtaan.  Vaiko aloittaa uusi elämä ja onni rakkaus, uuden kumppanin kanssa.

Totta on vain tämä lause: Mikään EI Ole Ikuista.

Vierailija
78/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsihaave on, lemppaisin miehen ja yrittäisin lasta yksin. 

Jos ei hermot ja rahat riitä hoitoihin niin hoito se on sellainenkin hoito, että menee oviksen aikana baariin ja iskee komeimman

Vierailija
79/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin aloittaja, niin lähtisin suhteesta hakeutuisin hetimmiten itsellisen äitiyden tielle. Tuo on törkeää mieheltä. Teillä ei ole lapsia ennestään, joten en ajattelisi kahdesti ratkaisuani. 

Olin itse samassa tilanteessa. Mulla oli vielä toive yhdestä lapsesta, mutta mies keksi tekosyitä miksi ei koskaan ollut oikea hetki.  Lopulta teki vasektomian. Ei ollut hänelläkään kanttia lähteä ja kuulemma rakastaa jne. Paskanmarjat! Nyt sitten larppaan tätä lapsiperheen elämää olemassa oleville lapsille ja lähden tästä suhteesta sitten kun hetki tuntuu sopivalta, mutta viimeistään kun lapset muuttaa kotoa. 

Tasapainosta suhdetta ei enää ole, eikä tule. Pidän välit asiallisena lasten vuoksi. Jännä, että mies ajattelee asioiden olevan ihan hyvin ja vaan odotti, että mä jotenkin pääsen tästä yli. 

Siis teillä on useampi kuin yksi lapsi, ja nyt kostat miehelle sitä ettei hän halunnut enempää?

Sairasta.

Vierailija
80/410 |
17.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityisellä tehdään yli 40 vuotiaille.