Mies ei haluakaan lasta
Olen vaikeassa tilanteessa. Olemme seurustelleet kolme vuotta. Mies on tiennyt lapsitoiveeni jo suhteen alusta, sillä ikäni puolesta (silloin 37 v.) olin tilanteessa jossa tämä oli ainut vaihtoehto; olla rehellinen toiselle mitä toivoo.
Hän ilmoitti kolmen vuoden seurustelun jälkeen ettei pysty isäksi sittenkään vaikka on uskonut että pystyy. Mies rakastaa kuitenkin minua eikä halua kuitenkaan laskea irti tai lopettaa suhdetta.
Minä olen toivonut perhettä ja koen että minut on petetty. Mutta rakastan miestä, hän on elämäni mies. Mies taas sanoo että halusi mun onnellisuutta mutta että ei pystykään isäksi. Perhehaavetta minun on niin vaikea kuvitella ilman häntä sillä hän sytytti halun saada lapsi. Aiemmin sitä ei minulla ollut...
Mitä ihmettä teen? Olo on kuin vankilassa...
Jätän suuren rakkauteni vai hyväksyn sen että lasta minulle ei tule?
En pääse päässäni ulos tästä kehästä tällä hetkellä...
Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kaikki näkökulmat voi auttaa eteenpäin...
Kommentit (410)
Eihän sulla mitään ongelmaa ole, vain tekosyitä. Menet pankkiin, otat n. 100.000€ lainan, asetat sen sulkutilille ja käyttöehdoksi että saat nostaa sieltä joku sata euroa kuussa, mitä kersa tarvii, ja sitten että loppusumma vapautuu miehelle siinä tapauksessa että sinä otat eron. Niin miehellä on mistä maksaa sinun aiheuttamia kuluja sinne asti kun kersa täyttää18 v. Näin mieskin uskaltaa sulle niitä siemeniä antaa, ilman että tarvii sinun mielihaluja omasta pussistaan maksella. Ja kaikki tietty asianajan kautta että on laillisesti pätevää. Jos tuntuu liian vaikealle tai kalliille, niin silloin on turha ulista. Haluat vain kersan ja niin että joku muu maksaa sen. Tosiasiassa, sinä haluat, sinä myös maksat.
Hyvät naiset älkää odottako, jos haluatte saada lapsia! Muuten jäätte ilman niitä, pitäisi viimeistään siinä 30v tienoilla alkaa olla kumppani, jonka kanssa yrittää lapsia.
Kumpi on sinulle tärkeämpä, saada lapsi (vaikka yksin) vai elää tuon miehen kanssa? Jos lapsen haluat, on toimittava nyt eikä mitään takeita ole onnistumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Hankala tilanne tuossa iässä. Millä todennäköisyydellä löydät ajoissa uuden miehen jonka kanssa tehdä lapsi? Itsellinen äitiys alkaa olla liian myöhäistä sekin.
Paha sanoa. Vähän mulkku temppu mieheltä.
Laskelmoitu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulla mitään ongelmaa ole, vain tekosyitä. Menet pankkiin, otat n. 100.000€ lainan, asetat sen sulkutilille ja käyttöehdoksi että saat nostaa sieltä joku sata euroa kuussa, mitä kersa tarvii, ja sitten että loppusumma vapautuu miehelle siinä tapauksessa että sinä otat eron. Niin miehellä on mistä maksaa sinun aiheuttamia kuluja sinne asti kun kersa täyttää18 v. Näin mieskin uskaltaa sulle niitä siemeniä antaa, ilman että tarvii sinun mielihaluja omasta pussistaan maksella. Ja kaikki tietty asianajan kautta että on laillisesti pätevää. Jos tuntuu liian vaikealle tai kalliille, niin silloin on turha ulista. Haluat vain kersan ja niin että joku muu maksaa sen. Tosiasiassa, sinä haluat, sinä myös maksat.
Lompakko-Lasse taas linjoilla.
Mistä tiedät onko miehen syy lapsettomuuteen raha?
Älä nyt ainakaan tuon miehen kanssa yritä saada lasta. Miksi haluaisit huijari valehtelijan geenit lapsellesi. Koska sitähän tuo miehesi on.
Teet vaan lapsen jonkun randomi kiltin miehen kanssa. On satoja tuhansia kilttejä miehiä jotka haluaa perheen.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi on sinulle tärkeämpä, saada lapsi (vaikka yksin) vai elää tuon miehen kanssa? Jos lapsen haluat, on toimittava nyt eikä mitään takeita ole onnistumisesta.
Hedelmöityshoitojen ikäraja on 40 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille käy vahinko. Mies saattaa lähteä, mutta maksaa silti, joten jos muut turvaverkot ovat kunnossa, niin anna miehen mennä.
Hän saattaa kelpuuttaa lapsen sitten, kun hän osaa puhua, potkia palloa jne.
Ei ketään saa pakottaa vanhemmaksi.
Mieshän tässä on pakottamassa naista lapsettomaksi. On tuhlannut naisen kallisarvoisia vuosia huijaamalla. Huijaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Hyvät naiset älkää odottako, jos haluatte saada lapsia! Muuten jäätte ilman niitä, pitäisi viimeistään siinä 30v tienoilla alkaa olla kumppani, jonka kanssa yrittää lapsia.
Aloittajallakin meni 37 vuotta ennen kuin elämän peruspalikat olivat kohdillaan, siitä 3 vuotta ja yksi palikka kaatui.
Ei ole kyse odottamisesta vaan siitä, että mikään ei pysy kasassa. Tympeää.
Vierailija kirjoitti:
Hankala tilanne. Itse varmaan hankkiutuisin raskaaksi, koska ne viimeiset hetket voivat olla nyt käsillä. Mies voi sitten miettiä omaa tilannettaan vaikka kymmenen vuoden päästä. Sinä et. Ei ole reilua mieheltä. Miksi sinunkaan pitäisi olla reilu.
Sinunlaistesi ä m m i e n vuoksi miehet kiertää nykyään porsimis-ikäiset naiset kaukaa. Sen vuoksi kukaan nainen ei tahdo saada lapsia nykyään, kun yksikään mies ei uskalla luottaa yhteenkään naiseen.
Meillä oli se tilanne, että ikää oli myös reilusti sekä minulla, että miehellä. Teimme yhden lapsen (helposti tuli). Sitten mies sanoi, ettei halua toista, vaikka muuta oli sovittu. Nyt meillä on niitä kersoja kaksi ja ihan kivasti menee.
Kyllä mieskin saa mieltään muuttaa.
Voit tehdä pilan miehellesi tehdä lapsen postimiehen kanssa ja väittää että se on miehen :D
Ratkaisu on lämmitellä välit jonkun serkun tai sisaruksen kanssa ja alkaa kummiksi heidän lapselleen. Toinen vaihtoehto on kaikki muu vapaaehtoistoiminta. Ehkä munasolujen luovutus.
Sinun junasi meni jo. Suruvalittelut.
Todennäköisesti eroat miehestä joka tapauksessa, koska katkeroidut. Ja 40-vuotiaana on aika pienet mahdollisuudet tulla raskaaksi. Ikävä juttu, mutta sinun olisi pitänyt toimia eri tavalla jo vuosia sitten eikä uskoa pelkästään miehen sanaan.
Jos sinulla on rahaa, voit yrittää tulla raskaaksi lahjaspermalla. Mutta yksinhuoltajana elämä ei ole ruusuilla tanssimista. Toisaalta moni suhde hajoaa, kun lapsi on pieni. Jokaisessa vaihtoehdossa on haittapuolensa.
Oi miksi sinä olet odottanut noin kauan? Kai ymmärrät itsekin, että jos perheen haluat, niin mies vaihtoon ja äkkiä! Muuten jäät lapsettomaksi ja katkeroidut loppuelämäksi...
Ainakaan et yhtään huolehdi ehkäisystä enää, tämä miehellekin tiedoksi.
Ja jos tuntuu, että haluat mielummin lapsen kuin tuon miehen niin nyt hommiin sitten, vaikka vähän vieraampienkin miesten kanssa, tämäkin voi halutessasi olla hyvä tieto kertoa miehellesi. (Miehesi luultavasti ei paljoa tästä välittäisi kun itsekin harrastaa valehtelua.)
Kannattanee tilata ovulaatiotestejä niin tiedät koska olis paras hetki tai onko niitä hetkiä enää.
No eipä tuo juuri eroa siitä tilanteesta että lapset ovat jo ehtineet syntyä kun mieslapsi ilmoittaa että en haluakaan perhe-elämää, hoida sinä nämä lapset yksin, minä lähden. Ja tietenkin laistaa elatusmaksuista vaikka on suuret tulot eikä muita lapsia. Mulle kävi 25 vuotta sitten näin. Elämä on tämmöistä kurjaa monesti. Eikä ole mitään varmuutta että uusikaan mies sen paremmin suunnitelmista kiinni pitäisi.
Eiköhän keski-ikäinen mies tiedä mitä elämältä haluaa.