Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei haluakaan lasta

Vierailija
17.04.2024 |

Olen vaikeassa tilanteessa. Olemme seurustelleet kolme vuotta. Mies on tiennyt lapsitoiveeni jo suhteen alusta, sillä ikäni puolesta (silloin 37 v.) olin tilanteessa jossa tämä oli ainut vaihtoehto; olla rehellinen toiselle mitä toivoo.

Hän ilmoitti kolmen vuoden seurustelun jälkeen ettei pysty isäksi sittenkään vaikka on uskonut että pystyy. Mies rakastaa kuitenkin minua eikä halua kuitenkaan laskea irti tai lopettaa suhdetta.

Minä olen toivonut perhettä ja koen että minut on petetty. Mutta rakastan miestä, hän on elämäni mies. Mies taas sanoo että halusi mun onnellisuutta mutta että ei pystykään isäksi. Perhehaavetta minun on niin vaikea kuvitella ilman häntä sillä hän sytytti halun saada lapsi. Aiemmin sitä ei minulla ollut...

Mitä ihmettä teen? Olo on kuin vankilassa...

Jätän suuren rakkauteni vai hyväksyn sen että lasta minulle ei tule?

En pääse päässäni ulos tästä kehästä tällä hetkellä...

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kaikki näkökulmat voi auttaa eteenpäin...

Kommentit (410)

Vierailija
321/410 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytät tekstissä ilmaisua 'ei pysty'. Otsikossa kuitenkin ettei halua. On aika olennaista selvittää, tarkoittaako se ettei fysiologisesti pysty tulemaan isäksi ikinä koskaan (onko nyt siis ilmennyt jokin seikka) vai eikö halua tällä hetkellä / sinun kanssasi. Se mieli kun voi muuttua taas, mutta sulla ei ole aikaa odotella sitä. Ehkäpä juuri sen takia ilmoitti nyt sulle asiasta, että voisit vielä yrittää toteuttaa unelmaasi jonkun toisen kanssa.

Miehen perimmäinen syy on sinun ja teidän parisuhteen mahdollisen jatkon kannalta merkittävä asia. Jos mies ei ole steriili tai ole varannut vasektomiaan aikaa, on olemassa riski, että päätyy tekemään lapsen jonkun toisen kanssa. Ja se tietoisuus tulee varjostamaan parisuhdettanne aina.

Vierailija
322/410 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-mieheni huomasi kolmannen lapsen jäljeen, että hän ei haluakaan isäksi. 

Ja siis 2 ekaa oli yhdessä sovittu tehtäväksikö? 

Miksi alapeukut? On esim tapaus jossa nainen hankkiutu raskaaksi ihan heti tutustumisen jälkeen koska pillerit pettivät, ja sitten vielä kaksi kertaa sen jälkeen aivan sama homma. Just just. Ymmärrän täysin jos miestä ei paljoa olisi kiinnostanut. No tuossa tapauksessa mies taisi loppujen lopuksi hoitaa vanhemmuuden mennen tullen paremmin kuin itse kusettaja nainen. Ja kyllä vaan, Onneksi Karma hieman vieraili naisen elämässä (anteeksi pahansuopuuteni). Miehen elämä kuitenkin rajoittui lasten kaitsemiseen/ huolehtimiseen ja ns oma elämä hieman jäi elämättä. 

Miten olisi luotto toiseen ihmiseen? Nainen valehteli että ehkäisy on kunnossa. Myöhempinä vuosina unohti valheensa koska niin tuppaa yleensä käydä jos valheentielle lähtee, ja puhui kuinka täydestä rakkaudesta lapset hankki aikoinaan. Onko ihan oikeasti niin että suurinosa naisista on sitä mieltä että on ok huijata. Ihan ok että esim omalle pojalle niin tehtäisiin? Surullista:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/410 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-mieheni huomasi kolmannen lapsen jäljeen, että hän ei haluakaan isäksi. 

Ja siis 2 ekaa oli yhdessä sovittu tehtäväksikö? 

Miksi alapeukut? On esim tapaus jossa nainen hankkiutu raskaaksi ihan heti tutustumisen jälkeen koska pillerit pettivät, ja sitten vielä kaksi kertaa sen jälkeen aivan sama homma. Just just. Ymmärrän täysin jos miestä ei paljoa olisi kiinnostanut. No tuossa tapauksessa mies taisi loppujen lopuksi hoitaa vanhemmuuden mennen tullen paremmin kuin itse kusettaja nainen. Ja kyllä vaan, Onneksi Karma hieman vieraili naisen elämässä (anteeksi pahansuopuuteni). Miehen elämä kuitenkin rajoittui lasten kaitsemiseen/ huolehtimiseen ja ns oma elämä hieman jäi elämättä. 

Ei ole. Valtaosa naisista on toista mieltä. Muista kuitenkin että ehkäisy voi ihan oikeasti pettää, eli kerro pojallesi kondomin käytön tärkeydestä.

Vierailija
324/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne ap sinulle, mutta mitä sinä olet aikaisemmin miettinyt? Ei pitäisi tulla yllätyksenä se, että olet liian vanha esisynnyttäjäksi jo. Suosittelen kokeilemaan sijaisvanhemmuutta, sillä tuossa iässä pienen vauvan synnyttäminen ja sen hoitaminen on todella raskasta, varsinkin jos jäät yksin vauvan kanssa. Plus ap, jos sinä käyt vielä töissä, niin asiat ovat todella huonolla tolalla sinulla. Suosittelen miettimään tarkkaan mitä sinä haluat tulevaisuudessasi.

Vierailija
325/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankit lapsen keinohedelmöityksellä ja toki miehen teet tietoiseksi. Saa itse päättää haluaako jäädä sinun ja lapsesi kanssa vai lähteä. 

Tuossa iässä ei välttämättä tule raskaaksi enää, jos ap ei ole varmaan käynyt edes hedelmällisyystutkimuksissa. Niin, mistä ap voi tietää pystyykö hän enää saamaan lapsia? Näitä asioita olisi pitänyt miettiä noin 5-10v sitten. Nyt se voi olla jo liian myöhäistä. Ei kaikki nuoretkaan heti tule raskaaksi, vaikka miten tai kuinka sitä yrittävät.

Vierailija
326/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, olet jo yli 40v ap. Sinulla on viimeiset hetket käsillä selvittää, haluaako mies isäksi vai ei. Muuten jäät ilman lasta tai lapsia. Mene ottamaan selvää asiasta yksityiselle klinikalle ja äkkiä, sillä kello tikittää sinulla.

Vierailija
327/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies siis sanelee sulle ap miten sun tulee elää? Miksi et eroa ja hanki lasta yksin? Elämä on valintoja täynnä.

Vierailija
328/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, olet jo yli 40v ap. Sinulla on viimeiset hetket käsillä selvittää, haluaako mies isäksi vai ei. Muuten jäät ilman lasta tai lapsia. Mene ottamaan selvää asiasta yksityiselle klinikalle ja äkkiä, sillä kello tikittää sinulla.

Ap miettii tätä ehdotusta nyt seuraavat 3v, sitten vielä 3v, että millaista on olla yh-äitinä jne.

Vierailija
329/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ap:lla olla oikeasti vauvakuumetta, kun miettii noin pitkään, eikä tee mitään sen eteen... Odottelee vaan, että jos mies nyt vaikka muuttaisi mieltään ja haluaisikin isäksi... Ihan kun ap:lla on tässä loputtomasta aikaa miettiä lapsen hankkimista kyseisen miehen kanssa.

Vierailija
330/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on trolli. Ei kukaan 37-vuotias nainen ole niin tyhmä, että jää vuosikausiksi odottelemaan.

No kun monilla on virheellisiä käsityksiä näistä asioista. Some ja media hehkuttavat julkkisten myöhäisellä iällä saamia vauvoja ja niin elokuvatkin tekevät. Todellisuus on karumpi.

Niinpä! Naistenlehdet, some ja media hehkuttaa oikein urakalla, miten naisten tulisi keskittyä uraansa luomiseen eikä haaveilla lapsista nuorina. Lasten aika tulee sitten joskus, mutta moni nainen ei tule ajatelleeksi sitä, että miten nopeasti tämä aika loppujen lopuksi kuluu. Nainen saattaa helposti luulla, että nuorihan minä tässä vasta olen jopa kolmekymppisenä. Eikä naisella ole vielä kumppania. Mitään suunnitelmaa tulevaisuutta ajatellen, kuten munasolujen pakastaminen siltä varalta. Jos käy niin että sopivaa kumppania ei enää löydykään ajoissa.

Sillä tiedän tämän omasta lähipiiristä, jossa moni ei tule ajatelleeksi tätä kaiken kiireen keskellä. Moni alkaa havaihtumaan asiaan vasta sitten, kun saattaa olla jo liian myöhäistä.

T. N32 itsekin

Vierailija
332/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vain miehesi spermalla täyttämän kondoomin talteen rakastelun jälkeen, imaise sen sisältö salaa kylpyhuoneessa ruiskun sisään ja tyhjennät vaginaasi. Tämän voit toistaa tarvittaessa usein.

Kun tulet lopulta raskaaksi, niin salaat sen ensimmäiset kuukaudet ja kerrot raskaudesta miehellesi vasta sen jälkeen kun aborttia ei enää voi tehdä. Toki tietysti hämmästelet asiaa ja kerrot epäileväsi ,että kondomin on täytynyt rikkoutua.  Teknisesti katsoen tuo on r aiskaus, mutta mitä se läskipää siitä ymmärtää vaan nöyränä kantaa vastuunsa. 👍 Toimii, olen testannut.

N34 

Vierailija
333/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin vanha rupu enää äidiksi haluaa?? Se juna meni jo aikoja sitten.

Vierailija
334/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on trolli. Ei kukaan 37-vuotias nainen ole niin tyhmä, että jää vuosikausiksi odottelemaan.

No kun monilla on virheellisiä käsityksiä näistä asioista. Some ja media hehkuttavat julkkisten myöhäisellä iällä saamia vauvoja ja niin elokuvatkin tekevät. Todellisuus on karumpi.

Niinpä! Naistenlehdet, some ja media hehkuttaa oikein urakalla, miten naisten tulisi keskittyä uraansa luomiseen eikä haaveilla lapsista nuorina. Lasten aika tulee sitten joskus, mutta moni nainen ei tule ajatelleeksi sitä, että miten nopeasti tämä aika loppujen lopuksi kuluu. Nainen saattaa helposti luulla, että nuorihan minä tässä vasta olen jopa kolmekymppisenä. Eikä naisella ole vielä kumppania. Mitään suunnitelmaa tulevaisuutta ajatellen, kuten munasolujen pakastaminen siltä varalta. Jos käy niin että sopivaa kumppania ei enää löydykään ajoissa.

Sillä tiedän tämän omasta lähipiiristä, jossa moni ei tule ajatelleeksi tätä kaiken kiireen keskellä. Moni alkaa havaihtumaan asiaan vasta sitten, kun saattaa olla jo liian myöhäistä.

T. N32 itsekin

Eikö tämä ole sitten naisten oma vika vai mitä? Vai onko tämäkin myös miesten syytä, että naiset luo uraa ja jää sitä kautta lapsettomiksi?

Vierailija
335/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellinen äiti? Tuttuni hankki lapsen yksin, luovuttaja löytyi Tanskasta 

Kumppanuusvanhemmuus toisen kanssa ja suhde nykyisen kanssa jatkuen?

Adoptio?

Vierailija
336/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n juna meni jo! Mies ei halua lasta ap:n kanssa, mutta jonkun toisen naisen kanssa kyllä. Mies voi tulla vaikka 10v päästä isäksi, jos hän niin haluaa. Miehen tarvitsee matkustaa vaan Kaakkois-Aasiaan hakemaan vaimoa. Ap tuskin enää saa omia biologisia lapsia, kun on odottanut jo näinkin pitkään. Vaikka ap eroaisi nyt, niin uutta miestä tuskin olisi nurkan takana odottamassa häntä, jotta mies pääsisi yrittämään lasta ap:n kanssa.

Vierailija
337/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluaisit synnyttää vammaisen lapsen? Todennäköisesti lapsi oli fragileX!

Sairasta!!

Vierailija
338/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi olla karusti sanottu, mutta 37-vuotiaana sitä lasta ruvetaan tekemään heti, ei odotella kolmea vuotta. Jos haluat, voit mennä omakustanteisesti lapsettomuusklinikalle ja vaikka ostaa spermaa, muuten kannattanee unohtaa biologiset lapset. Odotella ei ainakaan kannata. 

Vierailija
339/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankit lapsen keinohedelmöityksellä ja toki miehen teet tietoiseksi. Saa itse päättää haluaako jäädä sinun ja lapsesi kanssa vai lähteä. 

Tuossa iässä ei välttämättä tule raskaaksi enää, jos ap ei ole varmaan käynyt edes hedelmällisyystutkimuksissa. Niin, mistä ap voi tietää pystyykö hän enää saamaan lapsia? Näitä asioita olisi pitänyt miettiä noin 5-10v sitten. Nyt se voi olla jo liian myöhäistä. Ei kaikki nuoretkaan heti tule raskaaksi, vaikka miten tai kuinka sitä yrittävät.

Ap on 5-10v sitten nauttinut elämästään täysillä 😅. Nyt kun olisi aika asettua aloilleen ja perustaa se kauan haluttu perhe 🤭, niin ikä tulee vastaan 😱.

https://www.tiktok.com/@daianavochin/video/7293278623841127712

Vierailija
340/410 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten hän haluaa lapsia "joskus tulevaisuudessa" mutta ei juuri sinun kanssasi. Toki voi mieli aina muuttua, mutta onhan se aika mulukkumaista toimintaa. Niin tai näin, on vaarana katkeroituminen, jos oikeasti haluat lapsen. Voithan yrittää hankkiutua raskaaksi vilunkipelillä vaikka olisihan sekin tavallaan väärin. Toisaalta miehesi on johdatellut sua harhaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän