Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei haluakaan lasta

Vierailija
17.04.2024 |

Olen vaikeassa tilanteessa. Olemme seurustelleet kolme vuotta. Mies on tiennyt lapsitoiveeni jo suhteen alusta, sillä ikäni puolesta (silloin 37 v.) olin tilanteessa jossa tämä oli ainut vaihtoehto; olla rehellinen toiselle mitä toivoo.

Hän ilmoitti kolmen vuoden seurustelun jälkeen ettei pysty isäksi sittenkään vaikka on uskonut että pystyy. Mies rakastaa kuitenkin minua eikä halua kuitenkaan laskea irti tai lopettaa suhdetta.

Minä olen toivonut perhettä ja koen että minut on petetty. Mutta rakastan miestä, hän on elämäni mies. Mies taas sanoo että halusi mun onnellisuutta mutta että ei pystykään isäksi. Perhehaavetta minun on niin vaikea kuvitella ilman häntä sillä hän sytytti halun saada lapsi. Aiemmin sitä ei minulla ollut...

Mitä ihmettä teen? Olo on kuin vankilassa...

Jätän suuren rakkauteni vai hyväksyn sen että lasta minulle ei tule?

En pääse päässäni ulos tästä kehästä tällä hetkellä...

Onko kellään kokemuksia vastaavasta? Kaikki näkökulmat voi auttaa eteenpäin...

Kommentit (410)

Vierailija
301/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki saavat muuttaa mieltään. Mutta jos ap haluaa lapsen, hänen täytyy välittömästi erota ja mennä lapsettomuushoitoihin yksityiselle sinkkuna heti. Varsinkin luovutetulla munasolulla vanhempikin nsinen voi saada lapsia. Mutta päästäkseen hoitoon sinkkuna, pitää olla sinkku, ei siis voi olla esim avioliitossa, eivät hyväksy niitä. Lisäksi pitää olla turvaverkot kunnossa, että mistä saa apua, jos tulee vaikeita jaksoja kuten sairastumisia.

T. Dinkkuna lapsen hoidoilla saanut

Siis ei saa olla avoliitossa. Avioliitossa tai sinkku saa olla, mutta ei välimuotoa seurustelua. Katsovat, että elämäntilanteen pitää olla vakaa.

Vierailija
302/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankala tilanne. Itse varmaan hankkiutuisin raskaaksi, koska ne viimeiset hetket voivat olla nyt käsillä. Mies voi sitten miettiä omaa tilannettaan vaikka kymmenen vuoden päästä. Sinä et. Ei ole reilua mieheltä. Miksi sinunkaan pitäisi olla reilu.

Sinunlaistesi ä m m i e n  vuoksi miehet kiertää nykyään porsimis-ikäiset naiset kaukaa. Sen vuoksi kukaan nainen ei tahdo saada lapsia nykyään, kun yksikään mies ei uskalla luottaa yhteenkään naiseen.

Sinunlaisesi sivistymättömät juntit kierretään kaukaa. Onneksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teette lapsen vätysmiehen kanssa, kohta samanlaisia vätyksiä on asuntonne täynnä. 

Fiksun ja kunnollisen miehen lapsista tulee todennäköisemmin samanmoisia - geenit ja kasvatus. 

Vierailija
304/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP hanki ihmeessä lapsi, muuten kadut lopun elämääsi. Tämä on yksi asia josta ei voi tehdä kompromissia.

Minä hankin kaksikin ja nyt kadun lopun elämääni. Mitäs nyt?

Vierailija
305/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkikokemukseni mukaan miehistä ei ole kuin harmia ja ylimääräistä työtä varsinkin pikkulapsiperheessä. Taantuvat ipanan tasolle ja ovat äitiä vailla, kun apua tarvittaisiin jälkikasvusta huolehtimiseen.

Sanot, että haluat lapsen ja jos häntä ei homma kiinnosta, niin jatkaa sitten matkaa muualle. Ja sitten tosiaankin toimit etkä ihmettele. Nyky-Suomessa äiti pärjää oikein hyvin yksin lapsen kanssa. 

Vierailija
306/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapsi nyt, tavalla tai toisella. Mies on varastanut tyhjillä lupauksilla sinulta vuosia, joita et saa takaisin. Kerro miehelle että nyt jätit ehkäisyn pois ja hankit lapsen joko hänen kanssaan tai sitten random-miehen kanssa. Tai sitten menet lapsettomuusklinikalle yksin. Tuon lapsimiehen mielipidettä ei enää kysytä.

Vierailija
307/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun onnellisuus on tälle miehelle toissijaista.

Ja miehen onnellisuus olisi ilmeisesti ap:lle toissijaista.

Itseasiassa kuten ketjun kommenteista ilmenee, niin ei vain miehen onnellisuus vaan koko mies on toissijainen.

"Tuo mies" kuten edellä viitattiin on vain väline omiin itsekkäisiin lisääntymispäämääriin.

Nämä kommentit on hyvä miesten sisäistää, jos/kun päättää löyttäytyä yhteen naisen kanssa.

Näiden ja vastaavien ansiosta miehet ovat jo ymmärtäneet mistä tuossa on nykyaikana kyse. Suurin osa nuorista, alle 35v miehistä on sinkkuja ja täysin vapaaehtoisesti. Muutos on ollut valtava vain kymmenessä vuodessa. Miehet eivät hae edes seksiseuraa naisista.

Miehet kokevat että heillä on liikaa menetettävää eron tullen.

Vierailija
308/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arkikokemukseni mukaan miehistä ei ole kuin harmia ja ylimääräistä työtä varsinkin pikkulapsiperheessä. Taantuvat ipanan tasolle ja ovat äitiä vailla, kun apua tarvittaisiin jälkikasvusta huolehtimiseen.

Sanot, että haluat lapsen ja jos häntä ei homma kiinnosta, niin jatkaa sitten matkaa muualle. Ja sitten tosiaankin toimit etkä ihmettele. Nyky-Suomessa äiti pärjää oikein hyvin yksin lapsen kanssa. 

Miehistä ei ole kuin harmia -> Miksi ihmeessä hankkia lapsia, kun syntyvä lapsikin on 50% todennäköisyydellä miespuolinen? Kannattaa ensin päästä eroon miesvihasta ennen kuin hankkii lapsia. Ja hankkia kunnollinen mies. 

Vierailija
309/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä 43 vuotias, raskaana ensi kertaa.

Ymmärrät varmaan itsekin, että olet poikkeus. Raaka fakta on se, että 35 jälkeen naisen hedelmällisyys romahtaa.

Ilmeisesti tätä ei naiset oikein ymmärrä, kun jukkisuudesta tutut henkilöt saavat vauvoja reilusti yli 40v. Toki koskaan ei kerrota, millaisten hoitojen jälkeen. Ja tottakai myös julkkiksissa on poikkeuksia jotka raskautuvat ilman hoitojakin

Kyllä tuosta aloituksesta hieman sellainen pieni provokaatio haiskahtaa. Mun mielestä voi vähän epäillä myös naisen lapsihaluja, kun passiivisesti vain odotellaan viimeiset potentiaalisesti hedelmälliset vuodet ja sitten syytetään yksin miestä. Yleensä jos haluja oikeasti on, näitä asioita selvitellään hyvin tarkkaan, eikä jäädä virran vietäväksi. Mutta tottakai mies on yksin sika ja valehtelija kun mammaraati

Munasolujen luovuttajien yläikäraja on 35v. Ei naiselta otettaisi munasoluja hyvin rankan prosessin kautta ja luovutettaisi niitä muille rankkaan prosessiin käytettäväksi, jos munasolujen laatu ei olisi tarpeeksi hyvä.

Vierailija
310/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua -tutti jo kaksikymppisenä, kun poikaystävä sanoi "eehkä sitten jooskus". Mä olin aina halunnut lapsia ja olin sen tuonut julki myös tuolle miehelle, ja hän kehtasi vielä pidemmän seurustelun jälkeen olla sitä mieltä, että hommaa odotellaan joku parikytä vuotta vielä!! En jäänyt odottelemaan, vaan vaihdoin miestä.

Vierailija
311/410 |
18.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun onnellisuus on tälle miehelle toissijaista.

Ja miehen onnellisuus olisi ilmeisesti ap:lle toissijaista.

Itseasiassa kuten ketjun kommenteista ilmenee, niin ei vain miehen onnellisuus vaan koko mies on toissijainen.

"Tuo mies" kuten edellä viitattiin on vain väline omiin itsekkäisiin lisääntymispäämääriin.

Nämä kommentit on hyvä miesten sisäistää, jos/kun päättää löyttäytyä yhteen naisen kanssa.

Ei mies ole mikään väline, vaan tasaveroinen kumppani. Kuitenkin, jos nainen lähtee hankkimaan lasta hedelmöityshoidoilla ollessaan samaan aikaan parisuhteessa miehen kanssa, niin tuskin tuo mies jää suhteeseen. Lisääntyminen on sen verran henkilökohtainen asia, että sitä ei pidä jättää tekemättä vain toiselle mieliksi. Vastaavasti ei tarvitse myöskään lähteä lisääntymään vain toiselle mieliksi.

Vierailija
312/410 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki lapsi nyt, tavalla tai toisella. Mies on varastanut tyhjillä lupauksilla sinulta vuosia, joita et saa takaisin. Kerro miehelle että nyt jätit ehkäisyn pois ja hankit lapsen joko hänen kanssaan tai sitten random-miehen kanssa. Tai sitten menet lapsettomuusklinikalle yksin. Tuon lapsimiehen mielipidettä ei enää kysytä.

Mitä lapsellista gubbeligoota nyt?

Olisikohan se nyt se ero alkuun kuitenkin, vai mikä ihmeen pointti tuossa mielenosoitusteinikiukuttelussa ja sen miehen kanssa jumittelussa on?

Vierailija
313/410 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille käy vahinko. Mies saattaa lähteä, mutta maksaa silti, joten jos muut turvaverkot ovat kunnossa, niin anna miehen mennä.

Hän saattaa kelpuuttaa lapsen sitten, kun hän osaa puhua, potkia palloa jne.

Ei ketään saa pakottaa vanhemmaksi.

Vanhemmaksi voipi tulla ihan siksi, että ei huolehdi ehkäisystä kun harrastaa seksiä.

Harvoin jos koskaan siihen miestä pakotetaan. Oma valinta, jos ei ehkäise.

Painostus ei siis ole pakottamista?

Muistetaan tuo myös seksissä noin yleensä. Naisen painostus ei ole pakottamista. Uhkailukin lienee ok.

Painostus? Ei se ole painostusta jos sanoo miehelle että hän saa luvan huolehtia ehkäisystä. Joko sitten pannaan tai ei, kumilla tai ei. Miehen valinta.

Vierailija
314/410 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei naisilla ole mitään synnyinoikeutta lasten hankkimiseen. Miehillä ei ole mitään velvollisuutta lahjoittaa naisille siementä lapsia varten.

Ei todellakaan ole. Muista kuitenkin olla rehellinen lapsettomuussuunnitelmistasi sille toiselle.

Miksi? Se on miehen oma asia, samalla tavalla kuin se on naisen oma asia käyttääkö hän pilleriä vai ei.

Ei ole, kun parisuhteessa eletään.

Vierailija
315/410 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teille käy vahinko. Mies saattaa lähteä, mutta maksaa silti, joten jos muut turvaverkot ovat kunnossa, niin anna miehen mennä.

Vanhemmaksi voipi tulla ihan siksi, että ei huolehdi ehkäisystä kun harrastaa seksiä.

Muistetaan tuo myös seksissä noin yleensä. Naisen painostus ei ole pakottamista. Uhkailukin lienee ok.

Painostus? Ei se ole painostusta jos sanoo miehelle että hän saa l

Ehkäisy pois miehen kanssa joka ei halua lapsia?

Ja syy ilmeisesti että itse ollaan niin vässyköitä, että eropäätös pitää sysätä jonkun muun niskaan.

Sittenhän se homma vasta karmeaksi menee jos se mies painostettuna säikähtää ja antaakin periksi. Katkeran äijän kanssa sitten yhteinen jälkeläinen - ihanaa!

Vierailija
316/410 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista ja sairasta tämä nykyaika. Niin ollaan vieraannuttu luonnollisista asioista kuten lisääntymisestä, ja niin paljon pelätään kaikkea elämässä, että ei uskalleta vanhemmaksi :(

Ja niin pitkään halutaan elää omaa itsekeskeistä nuoruutta, että ei haluta kasvaa aikuisiksi. Sitähän tämä pitkälti on, anteeksi vain.

Lapset on parasta <3

Kommenttisi kertoo kaiken sinun aikuisuudestasi. Kuin varhaisteini-ikäinen koulukiusaaja. Lapsia käy sääliksi.

Vierailija
317/410 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painostus? Ei se

Ei miehen ole mikään pakko jättää ehkäisyä pois.

Vierailija
318/410 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-mieheni huomasi kolmannen lapsen jäljeen, että hän ei haluakaan isäksi. 

Ja siis 2 ekaa oli yhdessä sovittu tehtäväksikö? 

Miksi alapeukut? On esim tapaus jossa nainen hankkiutu raskaaksi ihan heti tutustumisen jälkeen koska pillerit pettivät, ja sitten vielä kaksi kertaa sen jälkeen aivan sama homma. Just just. Ymmärrän täysin jos miestä ei paljoa olisi kiinnostanut. No tuossa tapauksessa mies taisi loppujen lopuksi hoitaa vanhemmuuden mennen tullen paremmin kuin itse kusettaja nainen. Ja kyllä vaan, Onneksi Karma hieman vieraili naisen elämässä (anteeksi pahansuopuuteni). Miehen elämä kuitenkin rajoittui lasten kaitsemiseen/ huolehtimiseen ja ns oma elämä hieman jäi elämättä. 

Vierailija
319/410 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-mieheni huomasi kolmannen lapsen jäljeen, että hän ei haluakaan isäksi. 

Ja siis 2 ekaa oli yhdessä sovittu tehtäväksikö? 

Miksi alapeukut? On esim tapaus jossa nainen hankkiutu raskaaksi ihan heti tutustumisen jälkeen koska pillerit pettivät, ja sitten vielä kaksi kertaa sen jälkeen aivan sama homma. Just just. Ymmärrän täysin jos miestä ei paljoa olisi kiinnostanut. No tuossa tapauksessa mies taisi loppujen lopuksi hoitaa vanhemmuuden mennen tullen paremmin kuin itse kusettaja nainen. Ja kyllä vaan, Onneksi Karma hieman vieraili naisen elämässä (anteeksi pahansuopuuteni). Miehen elämä kuitenkin rajoittui lasten kaitsemiseen/ huolehtimiseen ja ns oma elämä hieman jäi elämättä. 

Miksi ihmeessä mies ei käyttänyt ehkäisyä kun ei lapsia halunnut? Oliko hän kehitysvammainen tai muutoin holhouksen alla?

Vierailija
320/410 |
19.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit lapsen keinohedelmöityksellä ja toki miehen teet tietoiseksi. Saa itse päättää haluaako jäädä sinun ja lapsesi kanssa vai lähteä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän