Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Maltalla OFFICIAL

Vierailija
17.04.2024 |

No niin, tästä se lähtee. Mitä mieltä kohdemaasta ja au paireista?

Tässä ovat Au pairit -ohjelman uudet osallistujat! - MTVuutiset.fi

Au pairit Maltalla | Yle Areena

Kommentit (1176)

Vierailija
921/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tiedän. Myyn äänensävy kertoi hyvin niistä turhaumista mitä hänellä on sokerivajeessa. Tuon tilanteen viestiminen tekopirteällä äänensävyllä olisi ollut kummallista ja ristiriitaista viestintää. En näe missä on se ongelma joka sinua tässä kaivelee.

Nälkäkiukuttelu on mielestäni turhaa kiukuttelua. En jaksa kuunnella sellaista. Olisin itsekin vaihtanut seuraa.

Siihen sinulla on täysi oikeus. Mutta jos julkisesti hylkäät ja eristät yhden henkilön porukasta vieraassa maassa kiukkuisen äänensävyn takia, niin älä ihmettele että empaattisemmat ja sosiaalisilla taidoilla paremmin varustetut ihmiset ihmettelevät ja kritisoivat toimintaasi.

Vierailija
922/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On paljon lihavia joita ei kiusata"

Niin? Mitä sitten? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein kiusata, mutta väitän kyllä, että maailma ei ole niin mustavalkoinen, että kiusatussa ei ole mitään vikaa. Olin itse koulukiusattu. Sain sen loppumaan ihan itse muuttamalla omaa käytöstäni. Jälkikäteen tarkasteltuna syyt kiusaamiseen olivat ihan selviä. Siksi on vaikea ymmärtää, että joku puolustaa kiukuttelua tai sanoo, että kaikkia pitää jaksaa. Jos joku käytös ei jossain ryhmässä ryhmädynamiikkaan sovi, muuta käytöstä tai vaihda ryhmää. Tässä tapauksessa ryhmää ei voi vaihtaa, joten ainoa mitä voi tehdä on muuttaa omaa käytöstään. Muita ihmisiä kuin itseään kun ei voi ikinä muuttaa.

No miten muutit käytöstäsi? Miten sinua kiusattiin?

Vierailija
924/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein kiusata, mutta väitän kyllä, että maailma ei ole niin mustavalkoinen, että kiusatussa ei ole mitään vikaa. Olin itse koulukiusattu. Sain sen loppumaan ihan itse muuttamalla omaa käytöstäni. Jälkikäteen tarkasteltuna syyt kiusaamiseen olivat ihan selviä. Siksi on vaikea ymmärtää, että joku puolustaa kiukuttelua tai sanoo, että kaikkia pitää jaksaa. Jos joku käytös ei jossain ryhmässä ryhmädynamiikkaan sovi, muuta käytöstä tai vaihda ryhmää. Tässä tapauksessa ryhmää ei voi vaihtaa, joten ainoa mitä voi tehdä on muuttaa omaa käytöstään. Muita ihmisiä kuin itseään kun ei voi ikinä muuttaa.

No tässä ohjelmassa ei niin vaan vaihdeta ryhmää. Jos jonkun käytös häiritsee, niin suu auki vain ja sanomaan, että toi tuntuu aika ikävältä, voitko kiinnittää huomiota tähän.

Vierailija
925/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ei ole kiusatun vika! Jos vaikka kiiusataan lihavuuden takia, niin ratkaisu on kiusaamisen lopettaminen, ei se, että kiusattu laihduttaa. Näin yksinkertaista se on.

Asia ole noin mustavalkoinen. Oma lapseni, nyt jo aikuinen, kuului alakoulussa kolmen tytön ryhmään joka syrji neljättä, joka olisi halunnut olla heidän kaverinsa. Asiaa selvitettiin. Paljastui, että eräs kolmesta pelkäsi tätä neljättä hänen liian suoran tyylinsä takia. Koki tämän neljännen liian päällekäyväksi. Tytölle opetettiin miten toimia kavereiden kanssa. Ja kas, kolme ottikin hänet mukaan, kun ei enää ollut niin päsmäri. Ovat nyt aikuisenakin kaikki kavereita. Tässä ei nyt kiusattu ketään ulkoisten ominaisuuksien takia, vaan syrjintä johtui kohteen käytöksestä. Tuossa on sulle jo kaksi esimerkkiä kuinka kiusatun omaa käytöstä muuttamalla asia korjaantui. Ehkä sitten se on mielestäsi kauhean väärin ja kaikkien muiden olisi pitänyt vaan sietää.

Vierailija
926/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä ohjelmassa ei niin vaan vaihdeta ryhmää. Jos jonkun käytös häiritsee, niin suu auki vain ja sanomaan, että toi tuntuu aika ikävältä, voitko kiinnittää huomiota tähän.

Tästä olen samaa mieltä, että Myylle olisi pitänyt sanoa asian häiritsevän.

Vierailija
927/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ole noin mustavalkoinen. Oma lapseni, nyt jo aikuinen, kuului alakoulussa kolmen tytön ryhmään joka syrji neljättä, joka olisi halunnut olla heidän kaverinsa. Asiaa selvitettiin. Paljastui, että eräs kolmesta pelkäsi tätä neljättä hänen liian suoran tyylinsä takia. Koki tämän neljännen liian päällekäyväksi. Tytölle opetettiin miten toimia kavereiden kanssa. Ja kas, kolme ottikin hänet mukaan, kun ei enää ollut niin päsmäri. Ovat nyt aikuisenakin kaikki kavereita. Tässä ei nyt kiusattu ketään ulkoisten ominaisuuksien takia, vaan syrjintä johtui kohteen käytöksestä. Tuossa on sulle jo kaksi esimerkkiä kuinka kiusatun omaa käytöstä muuttamalla asia korjaantui. Ehkä sitten se on mielestäsi kauhean väärin ja kaikkien muiden olisi pitänyt vaan sietää.

Tuossa viestissä johon vastasin, annettiin ymmärtää että kiusatussa aina olis joku vika. Et varmaan ole sama, koska puhut lapsestasi ja se toinen oli itse ollut se kiusattu... Tietenkään huonoa käytöstä ei tarvi katsoa! Siksihän ala-asteella just opetellaan sosiaalisia taitoja, että osaa ratkaista tällaiset asiat. Myylle tästä ei sanottu, haluttiin vaan sulkea pois ryhmästä. 

Vierailija
928/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi kukaan haluaa hakeaa tähän ohjelmaan kun YLE valitsee mitä ihmeellisimpiä perheitä host-perheiksi. AU-pairit vois myös vähän miettiä et ketkä ohjelmaan ottaa, onko tarpeeksi vakaa henkisesti (ja nyt en puhu Myystä).

Vierailija
929/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa viestissä johon vastasin, annettiin ymmär

Kyllä, olen sama. Olin itse koulukiusattu. En sanonut, että vika on aina kiusatussa. Sanoin, että jos jotakuta syrjitään käytöksensä takia, helpoin tapa lopettaa syrjintä on muutos syrjityn käytöksessä.

Vierailija
930/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä, olen sama. Olin itse koulukiusattu. En sanonut, että vika on aina kiusatussa. Sanoin, että jos jotakuta syrjitään käytöksensä takia, helpoin tapa lopettaa syrjintä on muutos syrjityn käytöksessä."

Sanoit: Ei ole oikein kiusata, mutta väitän kyllä, että maailma ei ole niin mustavalkoinen, että kiusatussa ei ole mitään vikaa.

Vierailija
931/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten, vaikka olisikin kirjolla? Lähtökohtaisesti olemme siinä jossakin kohtaa kaikki..onko siinä joku raja, minkä toisella puolella olevia ihmisiä ei tarvitse huomioida? Tämä on nyt selkeästi joku muotiasia hokea tätä kirjolla oloa. Siihen vedoten selitellään vähän vaikka mitä. Ainakin omaa huonoa käytöstä, jos joku on (oman diagnoosin mukaan) kirjolla.

No itse tai joku hengenheimolaisesi nyt vetoaa, ettei äänensävyllä ole merkitystä. Sillä on. Voit kysyä keneltä vain viestinnän ammattilaiselta. On huonoa käytöstä tiuskia ja purkaa kiukkua muihin.

Jaa että oikein viestinnän ammattilaiselta pitää kysyä, miten on sopivaa ilmaista itseään "kaveriporukassa"?!? Voi luoja, kuinka typerästi täällä yritetään perustella selkeää kiusaamistapausta. 

Mitähän mieltä "viestinnän ammattilainen" olisi näiden kolmen kommukoinnista, ivallisuudesta ja jähmeistä katseista (mm. Sinna, kun Myy kertoi hankalasta perheestä). 

Vierailija
932/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koko reissu on Ylen järjestämä, joten koko aika on myös osittain työtä. Siihen kuuluu myös tuo sosiaalisuus muiden reissulaisten kanssa. Nyt se tavoite ei toteutunut. Eivät voi yhdessä edes matkaa muistella (se koostejakso), koska kolme pilasi neljältä sen. Tämä matka ei ole sama asia, kuin se jos kukin lähtee itsekseen aupairiksi. Tässä on selkeä konstruktio, joka määrittää ohjelman. Tai ohjelma määrittää sen."

Paskanvitut, valehtelet suut ja silmät täyteen. Yleltä on kommentoitu tämän kiusaamiskeissin julkisen puinnin yhteydessä, että tytöillä on työaikalainsäädännön mukainen työaika, jolloin heitä kuvataan. Sen lisäksi heillä on omaa vapaa-aikaa, johon Yle ei voi puuttua, mikä tarkoittaa, etteivät he voi pakottaa au paireja viettämään aikaa koko porukan kesken. Sen sijaan Yleltä ei ole kommentoitu, että koostejakso olisi jätetty kuvaamatta Sinnan, Valman ja Liisan toiminnan vuoksi. Tämäkin oli sinun mielikuvituksesi tuotetta.

Vierailija
933/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Myy nimenomaan pohti ja arvioi omaa käytöstään. Mutta miten muuttaa mitään, jos eivät ole edes yhteydessä?

Kiusaaja-kousattu voikin aiheuttaa itseki sitä kiusaamista. Mutta kaikissa muissa tapauksissa on väärin syyttää kiusattua. 

Mistä tulee ajatus, et huono käytös on ok, jos vaan ei pidä jostakusta? Toista ei  voi muuttaa, oma käytöstä voi. Voin vain kuvitella, kuinka vaikea Myyn oli olla luontevasti heidän seurassaan, kun havaitsi ulkopuolisuutensa. Sen aistii, vaikk ei osaisi ihan sanoittaa, mikä mättää.

Vierailija
934/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä eristämisen puolustajat tuntuvat keksimällä keksivän Myyn käytöksestä ja olemuksesta syitä, joiden perusteella on ikään kuin ok sulkea ihminen ulkopuolelle. Myy ei edes ohjelmassa tiuskinut kenellekään. 

Mites vaikka se kun Valma piereskeli muiden seurassa? Se varmaan on ok, mutta ei se, että Myy sanoo tarvitsevansa sokeria.

No ei todellakaan ole ok. Silti olen sitä mieltä, ettei tytöillä ollut velvollisuutta viettää vapaa-aikaansa Myyn kanssa, jos eivät Myystä pitäneet.

Vierailija
935/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tuo Myy on lähes aina noissa urheilutrikoissa. Sisilian reissullakin muut on pukeutuneet kunnolla, niin hänellä taas nuo trikoot päällä. Sanoi vielä että pitäisi pysyä lämpimänä, niin luulis esim. farkkujen olevan paremmat. Ja lahjaksi Valmalle kuivaa valkkaria vaikka tiesi tämän pitävän makeasta. Ja tätä piti oikein korostaa. Outo tyyppi.

Joo, tuo valkkarijuttu oli tosi outo. Miksei voinut ostaa sitä, mistä toinen pitää.

Pitää varmaan itse enemmän kuivasta.

Vierailija
936/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä eristämisen puolustajat tuntuvat keksimällä keksivän Myyn käytöksestä ja olemuksesta syitä, joiden perusteella on ikään kuin ok sulkea ihminen ulkopuolelle. Myy ei edes ohjelmassa tiuskinut kenellekään. 

Mites vaikka se kun Valma piereskeli muiden seurassa? Se varmaan on ok, mutta ei se, että Myy sanoo tarvitsevansa sokeria.

No ei todellakaan ole ok. Silti olen sitä mieltä, ettei tytöillä ollut velvollisuutta viettää vapaa-aikaansa Myyn kanssa, jos eivät Myystä pitäneet.

Ei ole velvollisuutta, ei. Mutta ei katsojillakaan ole velvollisuutta olla tekemättä omia päätelmiään tyttöjen luonteesta kun jättävät tuollaisessa tilanteessa yhden yksin ilman näkyvää syytä.

Vierailija
937/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä, olen sama. Olin itse koulukiusattu. En sanonut, että vika on aina kiusatussa. Sanoin, että jos jotakuta syrjitään käytöksensä takia, helpoin tapa lopettaa syrjintä on muutos syrjityn käytöksessä."

Sanoit: Ei ole oikein kiusata, mutta väitän kyllä, että maailma ei ole niin mustavalkoinen, että kiusatussa ei ole mitään vikaa.

No käänsit toisinpäin. En sanonut, että on aina vikaa. Alleviivataan nyt sitten: Maailma ei ole niin mustavalkoinen, etteikö käytöksen vuoksi syrjityn käytöksessä voisi olla vikaa. Happy?

Vierailija
938/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän kaltaisten junttien kannattaakin pysyä kotona peräkammarissa eikä poistua ihmisten ilmoille! Itse olin kielikurssilla, eikä siellä olis mieleen tullut, että joku olis jätetty yksin. Kaikkien kanssa ei tarvi niin synkata tai olla sielujen sympatiaa. Todella noloa käytöstä kolmelta nirppanokalta!

Vierailija
939/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Myy nimenomaan pohti ja arvioi omaa käytöstään. Mutta miten muuttaa mitään, jos eivät ole edes yhteydessä?

Kiusaaja-kousattu voikin aiheuttaa itseki sitä kiusaamista. Mutta kaikissa muissa tapauksissa on väärin syyttää kiusattua. 

Huono käytös ei ole ok. Ongelma tässä on se, että nyt määritellään huonoksi käytökseksi se, ettei joku halua olla jonkun toisen seurassa vapaa-aikanaan. Siinä samalla tullaan määritelleeksi, että pitää sietää toisen käytöstä vaikka siitä tulisi itselle huono olo.

Vierailija
940/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole velvollisuutta, ei. Mutta ei katsojillakaan ole velvollisuutta olla tekemättä omia päätelmiään tyttöjen luonteesta kun jättävät tuollaisessa tilanteessa yhden yksin ilman näkyvää syytä.

Katsojien Myystä tekemät kielteiset päätelmät tässä tuntuvat suurempi ongelma olevan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän