Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Maltalla OFFICIAL

Vierailija
17.04.2024 |

No niin, tästä se lähtee. Mitä mieltä kohdemaasta ja au paireista?

Tässä ovat Au pairit -ohjelman uudet osallistujat! - MTVuutiset.fi

Au pairit Maltalla | Yle Areena

Kommentit (1176)

Vierailija
901/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoilla kausilla au pairit matkustivat kohdemaahan yksin ja menivät ensin perheeseen, vasta myöhemmin tapasivat muut au pairit. Silloin tuntui, että se au pairin työ ja elämä perheessä oli jotenkin enemmän lähtökohtana. Nyt sitten kun tapaavat heti muut ja koko sarjassa korostetaan heidän välisiä sosiaalisia suhteita. Enpä tiedä jaksaako enää uutta kautta katsoa, pahemmaksi vaan menee.

Vierailija
902/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltalla keskipalkka on noin 1800 e kuussa bruttona, siis bruttona. Tämä on EU:n alhaisimpia. Kun lastenhoito maksaa noin 250 e per lapsi, monet perheet ottavat mieluummin au pairin. Se on halvempaa, jos lapsia on monta. Kunnallista päivähoitoa ei ole. Eipä ihme, että syntyvyys on EU:n alhaisin.

https://newsbook.com.mt/en/maltas-average-monthly-salary-estimated-at-e…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Maltaa halutaan auttaa, parasta olisi vaatia sinne edullista päivähoitoa. Eikä lähettää sinne suomalaisia au paireja. Ei herranjumala. Tämä ei ratkaise ongelmaa. 

Vierailija
904/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Kyllä mä esim yhteisen monen tunnin lentomatkan aikana tutustun ihmiseen sen verran että kehtaisin sanoa hänelle tuskaisena tarvitsevani kahvia :D Mikä ihmisiä vaivaa, ei ihme että on yksinäisyyttä kun tarvitaan vuosien ystävyys ennen kuin ollaan tarpeeksi läheisiä voidakseen sanoa noin.

Kyse on pitkälti siitä miten sen sanoo. Ja kuinka usein.

Taas tätä äänensävyn vahtimista. Mun mielestä on hyvä kasvattaa omaa sietokykyä jos ahdistuu siitä että esim tuskissaan oleva sanoo jotain tuskaisella äänensävyllä.Se on toki validi pointti, että jatkuvasti sellaista äänensävyä ei varmasti kukaan jaksa kuulla. Itse kuulin Myyn käyttävän tuollaista äänensävyä ohjelmassa kerran. 

Tiesithän, että kommunikaatiosta 80% on sanatonta. Siksi äänensävyllä on merkitystä j

Mitä sitten, vaikka olisikin kirjolla? Lähtökohtaisesti olemme siinä jossakin kohtaa kaikki..onko siinä joku raja, minkä toisella puolella olevia ihmisiä ei tarvitse huomioida? Tämä on nyt selkeästi joku muotiasia hokea tätä kirjolla oloa. Siihen vedoten selitellään vähän vaikka mitä. Ainakin omaa huonoa käytöstä, jos joku on (oman diagnoosin mukaan) kirjolla.

Vierailija
905/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tuo Myy on lähes aina noissa urheilutrikoissa. Sisilian reissullakin muut on pukeutuneet kunnolla, niin hänellä taas nuo trikoot päällä. Sanoi vielä että pitäisi pysyä lämpimänä, niin luulis esim. farkkujen olevan paremmat. Ja lahjaksi Valmalle kuivaa valkkaria vaikka tiesi tämän pitävän makeasta. Ja tätä piti oikein korostaa. Outo tyyppi.

Joo, tuo valkkarijuttu oli tosi outo. Miksei voinut ostaa sitä, mistä toinen pitää.

Ja tästä voisi nyt sit kehittää monen sivun syväanalyysin, mikä vika Myyssä, kun meni antaman kuivaa valkkaria. Jostain todella syvästä se kertoo. Mitään järkiselitystä asiaan ei ole. Joku vika ihmisessä. Ilmankos muut eristi. Kun tollasen meni tekemään...

Vierailija
906/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin. Sinna asetteli pyhimyksellisen kruunun päänsä päälle esittelyjaksossa, mikä jo silloin ärsytti. Ja aika äkkiä himmeni kruunun kiilto kun päästiin pidemmälle ohjelmassa. Vaan eipä mitä, jaksaa silti mainostaa omaa positiivisuuttaan

Sinnan kaunis luonne tuli esille jo eka jakson läksiäisissä; hän oli jokaiselle ystävälleen valinnut omat mieluisat leivokset. Hänen ilmeistään ja silmistä näkee, kuinka hän saa iloisen kontaktin perheen lapsiin, on sydämellä mukana kun ottaa lapset halaukseen. Tällainen AU pair olisi itselleni mieluinen. 

Oot siis ilmeisesti Sinnan tuttu, kun tiedät että oli valinnut mieluisat leivokset ystävilleen? Mitäs Sinnalle kuuluu ja miten kaunis luonne tuli tässä Myyn ulos sulkemisessa esille?

Vierailija
907/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka ovat sitä mieltä, että tytöt tekivät jotenkin väärin, kun eivät viettäneet yhtä paljon VAPAA-AIKAA Myyn kanssa, niin vietättekö itse vapaa-aikanne ihmisten kanssa joista ette pidä? Minä en vietä enkä pyydä sitä anteeksi.

Tuntuu hurskastelulta.

Kyse oli nyt kuitenkin 8 viikon realityn kuvauksista ulkomailla, ei mistään normaalista arkielämästä. Suosittelen sinulle ettet ikinä hakeudu vastaavaan mukaan, niin saat ihan rauhassa valita ihmiset joiden kanssa haluat vapaa-aikaasi viettää. Toivottavasti löydät elämääsi ihmisiä jotka haluaa viettää vapaa-aikansa sinun kanssa. Minä en haluaisi.

Ymmärrätköhän miten hassulta kuulostaa, kun samassa kappaleessa moitit toista siitä, että hän valitsee seuransa ja lopuksi toteat, että säkin teet niin. Oikein pata kattilaa soimaa.

Ei kun sinä et ymmärrä. Jokaisella on oikeus valita kenen kanssa vapaa-aikansa arkielämässään viettää. Niin hänellä, kuin minullakin. Tai Valmalla tai Sinnalla. Ihan jokaisella. Mutta 8viikon realitysarjan kuvaukset on eri tilanne. Jos nelikkona lähdetään on todella julmaa sulkea yksi heti alusta saakka ryhmän ulkopuolelle ja irvailla ja matkia hänen sanomisiaan ja tekemisiään selän takana tai jopa päin naamaa. Nyt ohjelman jälkeen kukaan ei voi vaatia että nelikon yhä pitäisi pitää yhtä, mutta ohjelman kuvauksissa se oli eri asia. 

Vierailija
908/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lentokentällä Liisan tullessa kotiin kyltissä luki Susina? 

Pitävätkö he suomalaisia niin tyhminä, että Susina olisi liian vaikea nimi ja siksi käyttävät Liisa nimeä? WTF?

Kuulosti et se oli joku läppä. 

Vierailija
909/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Maltaa halutaan auttaa, parasta olisi vaatia sinne edullista päivähoitoa. Eikä lähettää sinne suomalaisia au paireja. Ei herranjumala. Tämä ei ratkaise ongelmaa. 

Ei tässä ohjelmassa ole kyse auttamisesta ja eivät maltalaiset ole minkään avun tarpeessa. Palkkataso on ihan hyvä kun ottaa huomioon saaren hintatason. Tuolla päin maailmaa on yleistä, että lapset hoidetaan kotona, joten päiväkoteja ei ole niin paljon kuin meillä. Ja kyllä suomalaisetkin perheet hankkivat au paireja vaikkei meillä ole ongelmaa lasten päivähoidon kanssa.

Vierailija
910/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt tän sarjan vertailu arkielämään. Kannattaa jäädä kotiin, jos ei kahta kuukautta pysty olemaan porukassa. Häpeäisin silmät päästäni, jos oma lapseni käyttäytyisi tässä kuin Sinna, Liisa ja Valma. Sarjassahan kävi ilmi, että eivät näe Myytä, vaikka hän koittaakin järjestää tapaamisia, mutta eivät myöskään pidä yhteyttä tähän. Aika yksipuolista. Ihan normaalia käytöstä ja empaattisuutta olisi kysyä Myyltäkin, että miten menee ja tarjota vertaistukea, kun ovat kuitenkin kaikki samassa tilanteessa. Jokainen vois miettiä miltä tuntuis jäädä ulkopuolelle.

Vierailija
911/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on muuten kiusaamisessa tyypillistä, että siitä kiusatusta aletaan etsiä vikoja ja ikään kuin oikeutusta sille kiusaamiselle. Eli tässä tapauksessa ulossulkemiselle. 

Tätä on tutkittu ja jopa opettajat alkavat suhtautua kiusattuun samalla tavalla kuin muut oppilaat.

Vierailija
912/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tuo Myy on lähes aina noissa urheilutrikoissa. Sisilian reissullakin muut on pukeutuneet kunnolla, niin hänellä taas nuo trikoot päällä. Sanoi vielä että pitäisi pysyä lämpimänä, niin luulis esim. farkkujen olevan paremmat. Ja lahjaksi Valmalle kuivaa valkkaria vaikka tiesi tämän pitävän makeasta. Ja tätä piti oikein korostaa. Outo tyyppi.

Joo, tuo valkkarijuttu oli tosi outo. Miksei voinut ostaa sitä, mistä toinen pitää.

Ehkä Myy ei tiedä makeista viineistä ja osti siksi itse hyväksi havaittua viiniä? Tai ehkä hänellä oli se pullo valmiiksi ja päätti vasta sitten, että tuonhan voisi antaa lahjaksi?

Juuri näin, tai sitten muisti ostettuaan vasta jälkeenpäin, että makeastahan se kaveri tykkääkin. Siksi nimenomaan halusi ottaa puheeksi että vähän meni pieleen, mutta lahja on lahja kuitenkin. En tiedä miten tämänkin voi joku tulkita jonain narsistisena ja tahallisena tekona.

Vierailija
913/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nolo akka toi Sinna. Makaa 12 asti päivällä ja elää kuin prinsessa perheessä. Sitten arvostelee Myytä, jonka täytyy tehdä 12-tuntisia työpäiviä kaoottisessa perheessään. Siinä kohtauksessa kun Myy kertoi perheestä, niin SInna tuijotti maahan naama norsunv*tulla ja kameroille narisi, että pärjäisinköhän mä paremmin siellä kun oon niin erilainen ku Myy..

Vierailija
914/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, vaikka olisikin kirjolla? Lähtökohtaisesti olemme siinä jossakin kohtaa kaikki..onko siinä joku raja, minkä toisella puolella olevia ihmisiä ei tarvitse huomioida? Tämä on nyt selkeästi joku muotiasia hokea tätä kirjolla oloa. Siihen vedoten selitellään vähän vaikka mitä. Ainakin omaa huonoa käytöstä, jos joku on (oman diagnoosin mukaan) kirjolla.

No itse tai joku hengenheimolaisesi nyt vetoaa, ettei äänensävyllä ole merkitystä. Sillä on. Voit kysyä keneltä vain viestinnän ammattilaiselta. On huonoa käytöstä tiuskia ja purkaa kiukkua muihin.

Vierailija
915/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Kyllä mä esim yhteisen monen tunnin lentomatkan aikana tutustun ihmiseen sen verran että kehtaisin sanoa hänelle tuskaisena tarvitsevani kahvia :D Mikä ihmisiä vaivaa, ei ihme että on yksinäisyyttä kun tarvitaan vuosien ystävyys ennen kuin ollaan tarpeeksi läheisiä voidakseen sanoa noin.

Kyse on pitkälti siitä miten sen sanoo. Ja kuinka usein.

Taas tätä äänensävyn vahtimista. Mun mielestä on hyvä kasvattaa omaa sietokykyä jos ahdistuu siitä että esim tuskissaan oleva sanoo jotain tuskaisella äänensävyllä.Se on toki validi pointti, että jatkuvasti sellaista äänensävyä ei varmasti kukaan jaksa kuulla. Itse kuulin Myyn käyttävän tuollaista äänensävyä ohjelmassa kerran. 

Tiesithän, että kommunikaatiosta 80% on sanatonta. Siksi äänensävyllä on merkitystä j

Totta kai tiedän. Myyn äänensävy kertoi hyvin niistä turhaumista mitä hänellä on sokerivajeessa. Tuon tilanteen viestiminen tekopirteällä äänensävyllä olisi ollut kummallista ja ristiriitaista viestintää. En näe missä on se ongelma joka sinua tässä kaivelee.

Vierailija
916/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein kiusata, mutta väitän kyllä, että maailma ei ole niin mustavalkoinen, että kiusatussa ei ole mitään vikaa. Olin itse koulukiusattu. Sain sen loppumaan ihan itse muuttamalla omaa käytöstäni. Jälkikäteen tarkasteltuna syyt kiusaamiseen olivat ihan selviä. Siksi on vaikea ymmärtää, että joku puolustaa kiukuttelua tai sanoo, että kaikkia pitää jaksaa. Jos joku käytös ei jossain ryhmässä ryhmädynamiikkaan sovi, muuta käytöstä tai vaihda ryhmää. Tässä tapauksessa ryhmää ei voi vaihtaa, joten ainoa mitä voi tehdä on muuttaa omaa käytöstään. Muita ihmisiä kuin itseään kun ei voi ikinä muuttaa.

Vierailija
917/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä Myy ei tiedä makeista viineistä ja osti siksi itse hyväksi havaittua viiniä? Tai ehkä hänellä oli se pullo valmiiksi ja päätti vasta sitten, että tuonhan voisi antaa lahjaksi?

Ei ole lahjahevosen hampaisiin katsominen. Kun jotain saa lahjaksi, siitä kuuluu iloisesti kiittää, vaikkei olisi ihan se minkä itse olisi valinnut.  Ja siis tässäkin jättivät Sinna ja Liisa Myyn ulkopuolelle, eivätkä ottaneet mukaan yhteisen lahjan hankintaan. Tosi outo oli tuo juttu minusta.

Vierailija
918/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai tiedän. Myyn äänensävy kertoi hyvin niistä turhaumista mitä hänellä on sokerivajeessa. Tuon tilanteen viestiminen tekopirteällä äänensävyllä olisi ollut kummallista ja ristiriitaista viestintää. En näe missä on se ongelma joka sinua tässä kaivelee.

Nälkäkiukuttelu on mielestäni turhaa kiukuttelua. En jaksa kuunnella sellaista. Olisin itsekin vaihtanut seuraa.

Vierailija
919/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikein kiusata, mutta väitän kyllä, että maailma ei ole niin mustavalkoinen, että kiusatussa ei ole mitään vikaa. Olin itse koulukiusattu. Sain sen loppumaan ihan itse muuttamalla omaa käytöstäni. Jälkikäteen tarkasteltuna syyt kiusaamiseen olivat ihan selviä. Siksi on vaikea ymmärtää, että joku puolustaa kiukuttelua tai sanoo, että kaikkia pitää jaksaa. Jos joku käytös ei jossain ryhmässä ryhmädynamiikkaan sovi, muuta käytöstä tai vaihda ryhmää. Tässä tapauksessa ryhmää ei voi vaihtaa, joten ainoa mitä voi tehdä on muuttaa omaa käytöstään. Muita ihmisiä kuin itseään kun ei voi ikinä muuttaa.

Kiusaaminen ei ole kiusatun vika! Jos vaikka kiiusataan lihavuuden takia, niin ratkaisu on kiusaamisen lopettaminen, ei se, että kiusattu laihduttaa. Näin yksinkertaista se on.

Vierailija
920/1176 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ei ole kiusatun vika! Jos vaikka kiiusataan lihavuuden takia, niin ratkaisu on kiusaamisen lopettaminen, ei se, että kiusattu laihduttaa. Näin yksinkertaista se on.

On paljon lihavia joita ei kiusata

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän