Kissa ei enää siristä tai sulje silmiään minulle. Muille edelleen sitä tekee.
Huomasin joku aika sitten, että kissani katsoo minua enää vain tuijottamalla "vakavasti",mutta heti kun katsoo toista ihmistä, niin räpyttää ja siristää silmiään. Mitkä ovat kissan tapa moikata. Muille myös kehrää herkästi rapsutuksia saadessaan. Minulle ei enää ole kehrännytkään :(
Vietän ihan yhtä paljon kissan kanssa aikaa kuin ennenkin ja saman verran kuin muut perheessä.
Voiko olla että tämä johtuu uudesta työpaikasta ja ehkä oudosta hajusta? Tai voiko kissa käyttäytyä noin jos minulla on joku sairaus, kuten syöpä? Kissa on 10 vuotias, ollut pennusta asti meillä eikä koskaan ole käyttäytynyt noin.
Kokemuksia tai tietämystä aiheesta kaipaisin.
Kommentit (25)
Siristän aina silmiä ja koitan moikkailla kun kissaa katson. Saan vain tuijotuksen takaisin. Leikin kissan kanssa ja annan herkkuja. Sentään on leikkinyt kanssani ja ottanut ruokaa vastaan.
Olette nyt kissin kanssa riidoissa. Kissi ei tietenkään tykkää kun menit töihin. Kissin mielestä työ on turhaa. Sinun pitäisi palvella kissiä.
Kissi antaa kyllä aikanaan anteeksi. Kunhan muistat tuoda sille herkkuja.
Meillä se alkoi pitämään niin tutuna että eipä juuri siristellyt. Toisaalta iän puolesta siltä meni kuulo ja näin jälkeenpäin ajatellen se saattoi loppuajasta olla osin tai täysin sokeakin. Liikkui vain sisällä ja tutussa ympäristössä. Silti kuitenkin nukkui joka yö pää minun tyynylläni ja kylki kiinni poskessani.
Vierailija kirjoitti:
kissa tietää, että sisälläsi on demoni
Kissa tietää että sisällä on makupala. Pitää vain malttaa ootella että ap kippaa että pääsee herkuttelemaan.
En usko että kissa pelkää minua, ellei sitten pelkää jotain outoa hajua minussa. Pesee itseään seurassani ja nukkuu päivittäin edelleenkin minun puolella sänkyä (yöt tottunu nukkumaan aina makuuhuoneen ulkopuolella omissa pedeissä vaikka makkarin huone olisi nykyään auki). Tulee kyllä viereeni, mutta ei kehrää eikä siristä silmiään vaikka mitä lepertelen ja rapsuttelen.
Ollaan kissan kanssa aina oltu läheisiä ja meillä on vahva side. Kissan käytös vaikuttaa ennemminkin loukkaantuneelta tai hämmentyneeltä.
Montako henkilöä perheessä on. Millä tavalla kosketat kissaa, silitys vai sormilla pelkkä rapsutus. Pitääkö se enemmän aikuisista, lapsista, nuorista vai mistä.
Vierailija kirjoitti:
En usko että kissa pelkää minua, ellei sitten pelkää jotain outoa hajua minussa. Pesee itseään seurassani ja nukkuu päivittäin edelleenkin minun puolella sänkyä (yöt tottunu nukkumaan aina makuuhuoneen ulkopuolella omissa pedeissä vaikka makkarin huone olisi nykyään auki). Tulee kyllä viereeni, mutta ei kehrää eikä siristä silmiään vaikka mitä lepertelen ja rapsuttelen.
Ollaan kissan kanssa aina oltu läheisiä ja meillä on vahva side. Kissan käytös vaikuttaa ennemminkin loukkaantuneelta tai hämmentyneeltä.
"vahva side" eli kissa kokee että ollaan niin kimpassa ettei tässä enää tarvita protokollaa hidastamassa viestintää. Se kertoo kenen makuulaatikossa kissayönsä viettää.
Joku ehdotti kissan voivan olla loukkaantunu, kun nyt olen töissä. Totta tosiaan olin pitkään etäopiskelijana ja vain pari kertaa viikossa töissä. Ehkä ajattelee minun hylänneen hänet nyt yksin kotiin :,(( eeiiii
Vierailija kirjoitti:
Olet kissalle hyödytön
Ryppy rakkaudessa. Kyllä se vielä siristää kun maltat odotella.
Onko jotain erityistä sattunut? Ehkä kävisin varmuuden vuoksi kuitenkin lääkärillä ja verikokeissa, jos kissa haistaa jonkin terveysongelman.
Vierailija kirjoitti:
Joku ehdotti kissan voivan olla loukkaantunu, kun nyt olen töissä. Totta tosiaan olin pitkään etäopiskelijana ja vain pari kertaa viikossa töissä. Ehkä ajattelee minun hylänneen hänet nyt yksin kotiin :,(( eeiiii
Mahtaakohan se itkeä kotona kun olet poissa? Kun tulet kotiin niin muista erityisesti huomioida hänet.
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten lepertelet ällöttävästi kissan mielestä, vai onko kiva ääni ja ehkä rapsutus on sormella ronkkimista, tökkimistä. Mistä tietää miltä se kissasta tuntuu. Ei väkisin. Jos se on sitten loukkaantunut, ei koe että on hänen arvolleen sopivaa kohtelua. Kaipaa ymmärrystä. Onko joku käsivoide tai muu haju.
Oletko itse koettanut tervehtiä sitä samalla tavalla? Se pelkää sinua jostain syystä. Kissoilla on hierarkia ihmisilleen eli laumansa jäsenille. Olet ehkä pudonnut arvojärjestyksessä eikä se luota sinuun.