Au pairit Maltalla OFFICIAL
No niin, tästä se lähtee. Mitä mieltä kohdemaasta ja au paireista?
Tässä ovat Au pairit -ohjelman uudet osallistujat! - MTVuutiset.fi
Kommentit (1176)
All stars kaudelle Janita Los Angelesin kaudelta. Vanessa Kanadan kaudelta. Jane Miamin ja Uuden-Seelannin kausilta ja Susa Australian kaudelta.
"Ei ole. Moni on vaatinut kaveeraamaan ihmisen kanssa, jonka käytöksestä ei pidä. Se että joku ei ole kaikkien mielestä tyly, ei tarkoita, etteikö hän voisi syystä tai toisesta olla jollekin raskasta seuraa.
Täällä kommentoijat jankuttavat, ettei Myy ole heidän mielestään tyly. Sillä ei ole mitään väliä millainen hän on heidän mielestään. Vain sillä on väliä millainen hän on sellaisen ihmisen mielestä, joka on oikeasti hänen seurassaan. Toisen mielestä huipputyyppi, toisen mielestä jotain muuta. Koska me ollaan kaikki erilaisia."
Olisivat sitten olleet kaveeraamatta, mutta miksi pitää kameralle vinkua Myystä ja keskenään, kun Myy ei ole paikalla. Tai heittää läppää hänestä, kun on paikalla. Jos käytös oli syynä, etteivät halunneet nähdä, siitä olisi voinut kans mainita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä, olen sama. Olin itse koulukiusattu. En sanonut, että vika on aina kiusatussa. Sanoin, että jos jotakuta syrjitään käytöksensä takia, helpoin tapa lopettaa syrjintä on muutos syrjityn käytöksessä."
Sanoit: Ei ole oikein kiusata, mutta väitän kyllä, että maailma ei ole niin mustavalkoinen, että kiusatussa ei ole mitään vikaa.
No käänsit toisinpäin. En sanonut, että on aina vikaa. Alleviivataan nyt sitten: Maailma ei ole niin mustavalkoinen, etteikö käytöksen vuoksi syrjityn käytöksessä voisi olla vikaa. Happy?
Mutta hän ei tehnyt sitä tahallaan, kiusatakseen.
Ei välttämättä ulos sulkemistakaan tehdä kiusatakseen
Vierailija kirjoitti:
All stars kaudelle Janita Los Angelesin kaudelta. Vanessa Kanadan kaudelta. Jane Miamin ja Uuden-Seelannin kausilta ja Susa Australian kaudelta.
Ja Tiiaa Panama-kaudelta ja Emma havaiji
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole. Moni on vaatinut kaveeraamaan ihmisen kanssa, jonka käytöksestä ei pidä. Se että joku ei ole kaikkien mielestä tyly, ei tarkoita, etteikö hän voisi syystä tai toisesta olla jollekin raskasta seuraa.
Täällä kommentoijat jankuttavat, ettei Myy ole heidän mielestään tyly. Sillä ei ole mitään väliä millainen hän on heidän mielestään. Vain sillä on väliä millainen hän on sellaisen ihmisen mielestä, joka on oikeasti hänen seurassaan. Toisen mielestä huipputyyppi, toisen mielestä jotain muuta. Koska me ollaan kaikki erilaisia."
Olisivat sitten olleet kaveeraamatta, mutta miksi pitää kameralle vinkua Myystä ja keskenään, kun Myy ei ole paikalla. Tai heittää läppää hänestä, kun on paikalla. Jos käytös oli syynä, etteivät halunneet nähdä, siitä olisi voinut kans mainita.
Veikkaan, että tuotanto pyytänyt kertomaan kameralle.
Siitä täysin samaa mieltä, että Myylle olisi pitänyt mainita. Olen itse tuon ikäisten nuorten äiti, joten jossain määrin kyllä ymmärrän, että 20-vuotiaan on vielä vaikea sanoa. Ei ole vielä tarpeeksi kokemusta hankalien tilanteiden hanskaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos kiusataan lihavuuden takia, niin toki se on väärin. Mutta jos sellainen ihminen jätetään ulkopuolelle, joka on toistuvasti tyly kaikille muille, niin onhan se aika inhimillistä. Miten lapsilta ja nuorilta vaaditaan, että pitää olla kaveri kaikkien kanssa, kun aikuisille riittää, että tullaan toimeen? Ja siis tässä en puhu ohjelman ihmisistä, vaan kiusaamisesta yleisesti. "
Kuka on vaatinut?
Lähes kaikki tässä ketjussa. Tässä kerjussa vaaditaan kaveraamista vapaa-ajalla.
Kukaan ei ole vaatinut olemaan toistuvasti tylyn ihmisen kaveri.
Ei ole. Moni on vaatinut kaveeraamaan ihmisen kanssa, jonka käytöksestä ei pidä. Se että joku ei ole kaikkien mielestä tyly, ei tarkoita, etteikö hän voisi syys
Just näin. Se, millaiseksi katsojat ovat Myyn mieltäneet, ei kerro mitään siitä, millaiseksi Myyn kanssa aikaa viettäneet Valma, Sinna ja Liisa ovat Myyn mieltäneet, saati siitä, millainen Myy todella on.
Miksi on niin vaikeaa hyväksyä tai edes ajatella sitä vaihtoehtoa, että Myy saattoi käyttäytyä reissun alussa muita kohtaan ikävästi, mikä johti hänen ulkopuolelle jättämiseensä? Suurin osa on haukkunut muita tyttöjä kiusaajiksi ja jotkut vielä pahemmilla sanavalinnoilla, vaikka me emme voi mitenkään tietää, mitä tyttöjen välillä on todella tapahtunut tuon matkan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heitä on käsketty puhumaan Myystä tai heille on esitetty Myytä koskevia kysymyksiä. Emme voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä, olen sama. Olin itse koulukiusattu. En sanonut, että vika on aina kiusatussa. Sanoin, että jos jotakuta syrjitään käytöksensä takia, helpoin tapa lopettaa syrjintä on muutos syrjityn käytöksessä."
Sanoit: Ei ole oikein kiusata, mutta väitän kyllä, että maailma ei ole niin mustavalkoinen, että kiusatussa ei ole mitään vikaa.
No käänsit toisinpäin. En sanonut, että on aina vikaa. Alleviivataan nyt sitten: Maailma ei ole niin mustavalkoinen, etteikö käytöksen vuoksi syrjityn käytöksessä voisi olla vikaa. Happy?
Ei välttämättä ulos sulkemistakaan tehdä kiusatakseen.
Useimmiten ihmiset sulkevat jonkun ulos kavereistaan itsensä takia, ei kiusatakseen. Säästääkseen omia hermojaan, suojellakseen omaa jaksamistaan.
Happimaski ensin omille kasvoille!
Mua itseäni kiinnostaa, että minkälaista se Myyn käytös on ollut. Itse en pitänyt pahana sitä mitä kameralle on näkynyt, mutta totta kai muut saattavat kokea toisin. Luulen kuitenkin, että jotain muutakin on, kameralle ei näkynyt koko totuus. Olisi kiva, jos joku au paireista avaisi tätä asiaa, mutta ehkä ovat sopineet jutun, eivätkä enää siitä puhu.
Yökötti Sinnan söpöstelevä lässytyspuhe. Sitten kun näki miten kohteli Myytä ja puhui selän takana paskaa
Vierailija kirjoitti:
Mua itseäni kiinnostaa, että minkälaista se Myyn käytös on ollut. Itse en pitänyt pahana sitä mitä kameralle on näkynyt, mutta totta kai muut saattavat kokea toisin. Luulen kuitenkin, että jotain muutakin on, kameralle ei näkynyt koko totuus. Olisi kiva, jos joku au paireista avaisi tätä asiaa, mutta ehkä ovat sopineet jutun, eivätkä enää siitä puhu.
Mä en ole ihan varma muuttaisiko se mitään. Edelleenkään jonkun mielestä käytöksessä ei olisi mitään vikaa ja toisten mielestä taas olisi. Mielipide- ja mieltymysasioista ei saa konsensusta.
Vierailija kirjoitti:
Yökötti Sinnan söpöstelevä lässytyspuhe. Sitten kun näki miten kohteli Myytä ja puhui selän takana paskaa
Se lässytti myös kavereilleen lentokentällä, yks niist näytti kyl vähän häpeävän, lähti menee antamatta halia 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se lässytti myös kavereilleen lentokentällä, yks niist näytti kyl vähän häpeävän, lähti menee antamatta halia 😂
En ihmettele :DD
Miten Etelä-Afrikan Aada jaksaa Sinnaa?
Olen katsonut kaikki kaudet ja olen Au pairit sarjan fani. Tämä kausi oli kamala. Sisältö tuntui olevan tyttöjen väliset huonot suhteet ja host-perheiden hankaluudet. Ilmeisesti Yle halusi tehdä hyvän mielen sarjasta psykologisen trillerin.
Tämä on ihan mielenkiintoinen keskustelu. Seuraan amerikkalaista paljon rajoista kirjoittanutta terapeuttia Nedra Glower Tawwabia. Juuri tänään hänen päivityksissään oli kirjoitus, että on tärkeää valita seuransa, koska seuran energia tarttuu. Negatiivisuus tarttuu, saamattomuus tarttuu jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein kiusata, mutta väitän kyllä, että maailma ei ole niin mustavalkoinen, että kiusatussa ei ole mitään vikaa. Olin itse koulukiusattu. Sain sen loppumaan ihan itse muuttamalla omaa käytöstäni. Jälkikäteen tarkasteltuna syyt kiusaamiseen olivat ihan selviä. Siksi on vaikea ymmärtää, että joku puolustaa kiukuttelua tai sanoo, että kaikkia pitää jaksaa. Jos joku käytös ei jossain ryhmässä ryhmädynamiikkaan sovi, muuta käytöstä tai vaihda ryhmää. Tässä tapauksessa ryhmää ei voi vaihtaa, joten ainoa mitä voi tehdä on muuttaa omaa käytöstään. Muita ihmisiä kuin itseään kun ei voi ikinä muuttaa.
Kiusaaminen ei ole kiusatun vika! Jos vaikka kiiusataan lihavuuden takia, niin ratkaisu on kiusaamisen lopettaminen, ei se, että kiusattu laihduttaa. Näin yksinkertaista se on.
On paljon myös silmälasipäitä, joita ei kiusata. Joitain kiusataaan juuri lasien takia. Pitääkö kiusatun siis jättää silmälasit käyttämättä vai hankkia kiusaajia miellyttävämpiä lasimalleja vai miten hän voi vaikuttaa kiusataanko vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole oikein kiusata, mutta väitän kyllä, että maailma ei ole niin mustavalkoinen, että kiusatussa ei ole mitään vikaa. Olin itse koulukiusattu. Sain sen loppumaan ihan itse muuttamalla omaa käytöstäni. Jälkikäteen tarkasteltuna syyt kiusaamiseen olivat ihan selviä. Siksi on vaikea ymmärtää, että joku puolustaa kiukuttelua tai sanoo, että kaikkia pitää jaksaa. Jos joku käytös ei jossain ryhmässä ryhmädynamiikkaan sovi, muuta käytöstä tai vaihda ryhmää. Tässä tapauksessa ryhmää ei voi vaihtaa, joten ainoa mitä voi tehdä on muuttaa omaa käytöstään. Muita ihmisiä kuin itseään kun ei voi ikinä muuttaa.
On paljon myös silmälasipäitä, joita ei kiusata. Joitain kiusataaan juuri lasien takia. Pitääkö kiusatun siis jättää silmälasit käyttämättä vai hankkia kiusaajia miellyttävämpiä lasimalleja vai miten hän voi vaikuttaa kiusataanko vai ei?
Kiusaajan pitää lopettaa kiusaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen katsonut kaikki kaudet ja olen Au pairit sarjan fani. Tämä kausi oli kamala. Sisältö tuntui olevan tyttöjen väliset huonot suhteet ja host-perheiden hankaluudet. Ilmeisesti Yle halusi tehdä hyvän mielen sarjasta psykologisen trillerin.
Eka kautta lukuun ottamatta pääpaino on ollut au pairien riidoissa ja perheistä lähtemisessä sekä biletyksessä. Tässä kaudessa biletystä oli vähemmän, mutta kamala kausi tämä oli. Aiemmissa on asiat selvitetty, nyt ei.
Laitoinkin Ylelle palautteen, että heidän viime aikojen tapa tehdä hyvähenkistä tositv:tä ( Kuten vaikka se Lappiin muuttavista kertova, Poronuoret, Pohjanmaan nuorista kertova sarja jne) oli nyt kyllä täysin epäonnistunut ja saatiin vain ainakin kolme nuorta naista, joita nyt vihataan somessa.
Kirjoitin siitä, että heillä tahtoessaan olisi ollut mahdollisuus viedä asioita parempaan suuntaan.
Ja kirjoitin , että Hollannin lastenhoitoon pajon keskittyvää Au pair-sarjaa on yleisesti kehuttu mielenkiintoisemmaksi kuin näitä draamoja.