Au pairit Maltalla OFFICIAL
No niin, tästä se lähtee. Mitä mieltä kohdemaasta ja au paireista?
Tässä ovat Au pairit -ohjelman uudet osallistujat! - MTVuutiset.fi
Kommentit (1176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä haukut minua, mutta minä vaikutan kiusaajalta. 😅
Omien tunteiden ja kokemusten kautta pystyy samaistumaan muihin ihmisiin, mutta sinä samaistat tunteesi ja kokemuksesi Sinnaan, Valmaan ja Liisaan, vaikka he ovat ihan erillisiä persoonia kuin sinä.
Siis kritisoit heitä, koska he ilmeisesti tunsivat ja kokivat eri tavalla kuin sinä olisit tuntenut ja kokenut. Aika outoa logiikkaa minusta.
Puolustelet ulkopuolelle jättämistä. Tolla sun logiikalla kuka tahansa voi toisen äänensävystä päätellä mitä vaan ja se olisi sitten oikeutus
Annat ymmärtää, että kolmella tytöllä olisi mahdollisesti ollut ongelmia tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Itse ajattelen, että ongelma ei ehkä ollut heissä ja heidän kykenemättömyydessään sietää erilaisuutta vaan Myyn ikävässä käytöksessä.
Perustan käsitykseni siihen mitä ohjelmassa näytettiin, sinä perustat käsityksesi omiin kokemuksiisi inhottavasta ihmisestä jonka käytöstä projisoit Myyhyn. Olen katsonut kaikki jaksot nyt kahdesti ihan mielenkiinnosta tätä ryhmädynamiikkaa kohtaan. Myy ei käyttäydy huonosti missään jaksossa, ainoastaan laivalle lähtiessä hän puhuu turhautuneella äänensävyllä. Muut eivät myöskään kerro mitään konkreettista mitä Myy olisi tehnyt väärin. Komentelu mainittiin siinä kun Myy olisi halunnut mennä syömään ensimmäiseen ravintolaan. En pidä sitä kovin hyvänä todisteena Myyn komentelevuudesta. Eniten tuli esiin epämääräinen "negatiivisuus" jonka käsitän niin että hän oli erityyppinen ihminen kuin porukan mielipidevaikuttaja joka ei osaa käsitellä muita kuin positiivisia tai tekopositiivisia tunteita. Ja lopulta yksi porukasta myöntää ääneen ettei tiedä miksi ovat syrjineet Myytä.
Myy oli ehkä vähän hitaasti lämpiävämpi, vakavampi ja introvertimpi luonne kuin muut. Ehkä tuli vähän tosikkomainen tai takakireä vaikutelma. Lisäksi hänen kommunikointityylinsä oli kieltämättä hieman ärsyttävä eli sellainen, jossa asioita tuodaan esiin kielteisen kautta. Mutta ei se välttämättä kerro niinkään asenteesta tai luonteesta kuin siitä, kuinka on oppinut esimerkiksi kaveripiirissä puhumaan. Antaa vähän kielteisen vaikutelman, mutta hän tiedosti asian itse ja ihan oikeasti olen nähnyt paljon pahempiakin valittajia. Suurimman osan ajastahan hän oli ihan iloinen ja lisäksi yritti tosissaan, ja kun luonne on vähän eri kuin muilla, niin se vaatii myös paljon enemmän voimia. Lisäksi Myyllä oli oikeasti valitettavaa, kun muilla oli alussa mukavat perheet.
Minusta ongelma ei kuitenkaan ollut Myy vaan Sinna. Nimittäin en usko, että Valma tai varsinkaan Liisa olisivat alkaneet itse syrjiä Myytä, vaikka lähtivätkin mukaan siihen. Sinnahan kuitenkin aloitti selän takana pahan ouhumisen melkein heti ja yritti kääntää muut Myytä vastaan. Koska hän oli herttainen ja puhui mukavalla tavalla "posin kautta", niin se myös onnistui. Tuollaiset kiusaajat ovat kaikkein pahimpia, koska he eivät ulospäin näytä kiusaajilta.
Mutta ei Sinnakaan välttämättä ollut pelkkää kierouttaan ilkeä. Pidän mahdollisena, että jo ekalla matkalla tapahtui jotain hänen ja Myyn välillä. Myyn kommunikointityyli vaikutti vähän töksäyttelevältä, mutta ei se johtunut siitä, että hän olisi sanonut jotain pahaa vaan siitä miten hän sanoi sen. Jos Valma olisi sanonut: "Oi vitsit, mä en kyl pystyis olee mun poikaystävästä kahta kuukautta erossa, on varmaan super rankkaa" niin se olisi monista ok, mutta kun Myy sanoo vain, että hän ei pystyisi, niin se ei ole.
Miten monta kertaa lissukat ja sinnukat tapaili toisiaan ilman Myytä ?
Vierailija kirjoitti:
Miten monta kertaa lissukat ja sinnukat tapaili toisiaan ilman Myytä ?
olen vasta jaksossa neljä
"Perustan käsitykseni siihen mitä ohjelmassa näytettiin, sinä perustat käsityksesi omiin kokemuksiisi inhottavasta ihmisestä jonka käytöstä projisoit Myyhyn. Olen katsonut kaikki jaksot nyt kahdesti ihan mielenkiinnosta tätä ryhmädynamiikkaa kohtaan. Myy ei käyttäydy huonosti missään jaksossa, ainoastaan laivalle lähtiessä hän puhuu turhautuneella äänensävyllä. Muut eivät myöskään kerro mitään konkreettista mitä Myy olisi tehnyt väärin. Komentelu mainittiin siinä kun Myy olisi halunnut mennä syömään ensimmäiseen ravintolaan. En pidä sitä kovin hyvänä todisteena Myyn komentelevuudesta. Eniten tuli esiin epämääräinen "negatiivisuus" jonka käsitän niin että hän oli erityyppinen ihminen kuin porukan mielipidevaikuttaja joka ei osaa käsitellä muita kuin positiivisia tai tekopositiivisia tunteita. Ja lopulta yksi porukasta myöntää ääneen ettei tiedä miksi ovat syrjineet Myytä."
Höpöhöpö. Jatkuvastihan se Myy ulisi jostain. Milloin huonoa perhettä (totta), milloin nälkäkiukkua, milloin pahan makuista jäätelöä, milloin epäonnistunutta maalausta, milloin liian vaarallista lomakohdetta. Jatkuvasti tällä pahan ilman linnulla oli joku asia pielessä.
Nämä ovat ihan ohjelmassa näytettyjä juttuja, joihin haastattelujen lisäksi perustan näkemykseni. En mihinkään tuntemaani inhottavaan ihmiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitit, että minun logiikallani äänensävystä voi päätellä asioita, joilla oikeuttaa ulkopuolelle jättäminen. En ole sanonut mitään sellaista.
Ikäviä piirteitä mainittiin siinä kohtauksessa kolme, johon viittasin. Yksi oli komentelu. Niitä kahta en enää muista. Myyn negatiivisuudesta puhuttiin pitkin kautta.
Olen samaa mieltä, että Myylle olisi ollut hyvä kertoa suoraan, mikä hänen käytöksessään ärsytti. En kuitenkaan usko, että tytöt jättivät tekemättä niin, koska halusivat tarkoituksella jättää yhden ulkopuoliseksi. Pidän todennäköisempänä, etteivät he uskaltaneet tai kehdanneet puhua Myylle tuntemuksistaan suoraan. Tällainen konfliktien välttely on ihan tyypillistä meille ihmisille.
Ihme vässyköitä nämä muut kolme. Kameralle kyllä inistiin, mutta Myylle eivät uskaltaneet suoraan sanoa. Noh, itsepä pilasivat maineensa ja oikeutetusti on tullut heille paskaa niskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väitit, että minun logiikallani äänensävystä voi päätellä asioita, joilla oikeuttaa ulkopuolelle jättäminen. En ole sanonut mitään sellaista.
Ikäviä piirteitä mainittiin siinä kohtauksessa kolme, johon viittasin. Yksi oli komentelu. Niitä kahta en enää muista. Myyn negatiivisuudesta puhuttiin pitkin kautta.
Olen samaa mieltä, että Myylle olisi ollut hyvä kertoa suoraan, mikä hänen käytöksessään ärsytti. En kuitenkaan usko, että tytöt jättivät tekemättä niin, koska halusivat tarkoituksella jättää yhden ulkopuoliseksi. Pidän todennäköisempänä, etteivät he uskaltaneet tai kehdanneet puhua Myylle tuntemuksistaan suoraan. Tällainen konfliktien välttely on ihan tyypillistä meille ihmisille.
Ja tiedät miten ohjelman draamankari oli kirjoitettu. Sairasta yleltä tedhä tällaista.
Vierailija kirjoitti:
"Perustan käsitykseni siihen mitä ohjelmassa näytettiin, sinä perustat käsityksesi omiin kokemuksiisi inhottavasta ihmisestä jonka käytöstä projisoit Myyhyn. Olen katsonut kaikki jaksot nyt kahdesti ihan mielenkiinnosta tätä ryhmädynamiikkaa kohtaan. Myy ei käyttäydy huonosti missään jaksossa, ainoastaan laivalle lähtiessä hän puhuu turhautuneella äänensävyllä. Muut eivät myöskään kerro mitään konkreettista mitä Myy olisi tehnyt väärin. Komentelu mainittiin siinä kun Myy olisi halunnut mennä syömään ensimmäiseen ravintolaan. En pidä sitä kovin hyvänä todisteena Myyn komentelevuudesta. Eniten tuli esiin epämääräinen "negatiivisuus" jonka käsitän niin että hän oli erityyppinen ihminen kuin porukan mielipidevaikuttaja joka ei osaa käsitellä muita kuin positiivisia tai tekopositiivisia tunteita. Ja lopulta yksi porukasta myöntää ääneen ettei tiedä miksi ovat syrjineet Myytä."
Höpöhöpö. Jatkuvastihan se Myy ulisi jostain. Milloin huonoa perhettä (totta), milloin nälkäkiukkua, milloin pahan makuista jäätelöä, milloin epäonnistunutta maalausta, milloin liian vaarallista lomakohdetta. Jatkuvasti tällä pahan ilman linnulla oli joku asia pielessä.
Nämä ovat ihan ohjelmassa näytettyjä juttuja, joihin haastattelujen lisäksi perustan näkemykseni. En mihinkään tuntemaani inhottavaan ihmiseen.
Niin, Myy puhui myös epämiellyttävistä asioista. Paljon myös positiivisista. Ei se ole huonoa käytöstä, vaan ihan elämää. Porukassa oli kuitenkin ihanne, että negatiivista ei tuoda julki ja tästä poikkeavaa ihmistä ei siedetty.
Ihmeen paljon tässä on puhuttu ihmisestä josta et pidä ja jota välttelet, jos hän ei liity ajatuksiisi sarjasta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Mistähän esim. Valma valitti? Koti-ikävästä, omasta huoneestaan, mummon tupakanpoltosta ja ajotyylistä, hajusta, joka oli asunnossa, siitä että hos-perhe puhui maltaa kun olivat ravintolassa, siitä kun host-perhe ei kysynyt mitään Sisilian-matkasta....
Mistä Sinna valitti: Myystä
"Niin, Myy puhui myös epämiellyttävistä asioista. Paljon myös positiivisista. Ei se ole huonoa käytöstä, vaan ihan elämää. Porukassa oli kuitenkin ihanne, että negatiivista ei tuoda julki ja tästä poikkeavaa ihmistä ei siedetty.
Ihmeen paljon tässä on puhuttu ihmisestä josta et pidä ja jota välttelet, jos hän ei liity ajatuksiisi sarjasta mitenkään."
Siis minä olen ihan eri henkilö kuin se, joka välttelee jotakuta tuttuaan. Pystytkö ymmärtämään, että meitä on useampi kirjoittaja täällä?
Minusta porukassa ei ollut kiellettyä tuoda negatiivista ilmi. Asioista voi puhua niin moneen eri sävyyn olematta silti yhtään falski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän esim. Valma valitti? Koti-ikävästä, omasta huoneestaan, mummon tupakanpoltosta ja ajotyylistä, hajusta, joka oli asunnossa, siitä että hos-perhe puhui maltaa kun olivat ravintolassa, siitä kun host-perhe ei kysynyt mitään Sisilian-matkasta....
Niin valitti, kameralle! Myy vyörytti valitustaan muiden tyttöjen niskoille, kun tarkoitus oli tehdä yhdessä jotain kivaa.
Vierailija kirjoitti:
"Niin, Myy puhui myös epämiellyttävistä asioista. Paljon myös positiivisista. Ei se ole huonoa käytöstä, vaan ihan elämää. Porukassa oli kuitenkin ihanne, että negatiivista ei tuoda julki ja tästä poikkeavaa ihmistä ei siedetty.
Ihmeen paljon tässä on puhuttu ihmisestä josta et pidä ja jota välttelet, jos hän ei liity ajatuksiisi sarjasta mitenkään."
Siis minä olen ihan eri henkilö kuin se, joka välttelee jotakuta tuttuaan. Pystytkö ymmärtämään, että meitä on useampi kirjoittaja täällä?
Minusta porukassa ei ollut kiellettyä tuoda negatiivista ilmi. Asioista voi puhua niin moneen eri sävyyn olematta silti yhtään falski.
Ok, no joka tapauksessa minusta porukassa oli kiellettyä tuoda negatiivista esiin. Väärään sävyyn puhuminen johti jopa porukasta eristämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, no joka tapauksessa minusta porukassa oli kiellettyä tuoda negatiivista esiin. Väärään sävyyn puhuminen johti jopa porukasta eristämiseen.
Nimenomaan väärään sävyyn, tiuskien ja töksäytellen. Negatiivisesta puhuminen ei ollut kiellettyä sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin valitti, kameralle! Myy vyörytti valitustaan muiden tyttöjen
Valittihan se noita muillekin. Ei kai Sinnakaan muuten olis kylään tullessaan tiennyt siitä tupakan hajusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin valitti, ka
Ratkaisevaa on se sävy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan väärään sävyyn, tiuskien ja töksäytellen. Negatiivisesta puhuminen ei ollut kiellettyä sinänsä.
Okei, jos negatiiviset asiat kuorruttaa tekopirteyteen niin saa puhua? Jos äänessä kuuluu harmi, nälkä tai suru, se johtaa ihmisyhteisöissä pahimman luokan rangaistukseen, eli eristämiseen. Onpa mahtavaa ja erilaisuutta sallivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä! Olis ollut niinkun muut haluaa, laulanut mukana ja nauranut muiden jutuille! Posin kautta hei!
Miten Myy muka valitti maalauksesta? En mä ainakaan semmoista kuullut!
"Okei, jos negatiiviset asiat kuorruttaa tekopirteyteen niin saa puhua? Jos äänessä kuuluu harmi, nälkä tai suru, se johtaa ihmisyhteisöissä pahimman luokan rangaistukseen, eli eristämiseen. Onpa mahtavaa ja erilaisuutta sallivaa."
Sinustako negatiivisista asioista ei voi puhua kuin tiuskien ja töksäytellen tai tekopirteyteen kuorruttamalla? Siinäkö on vaihtoehdot?
Minusta esim. Valma ja Sinna puhuivat negatiivisista asioista ilman mitään noista.
Luulen ettei, kun jädetstäkin tuli sellainen draama