Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Au pairit Maltalla OFFICIAL

Vierailija
17.04.2024 |

No niin, tästä se lähtee. Mitä mieltä kohdemaasta ja au paireista?

Tässä ovat Au pairit -ohjelman uudet osallistujat! - MTVuutiset.fi

Au pairit Maltalla | Yle Areena

Kommentit (1176)

Vierailija
801/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin, kuvittelikohan tuo kolmikko katsojien tulevan heidän puolelleen tässä Myy-asiassa? Siis niin, että katsojatkin olisivat pitäneet Myytä ikävänä ja ymmärtäneet, miksi kolmikko jätti Myyn ulkopuoliseksi? Ehkä yllättyivät siitä, millainen katsojien reaktio oli.

Minusta sekin kertoo paljon, että mukamas kauden lopulla kertoivat, että nyt menee Myyn kanssa paremmin. Kuitenkaan Suomeen palattuaan eivät ole olleet missään tekemisissä Myyn kanssa. Ei tuo siltä kuulosta, että Myytä olisi hyväksytty porukkaan edes aupair-kauden lopussa.

Oletko sinä aina työkaveriesi kanssa vapailla tekemisissä ? Kaikkien ?

Miten se tähän liittyy?

Tuo oli heidän työprojekti. 

Vierailija
802/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle on kyllä hienosti ryssinyt tämän kauden. Saadaan neljästä nuoresta naisesta pahoja ihmisiä somemöykkääjien tykitettäviksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä mietin, kuvittelikohan tuo kolmikko katsojien tulevan heidän puolelleen tässä Myy-asiassa? Siis niin, että katsojatkin olisivat pitäneet Myytä ikävänä ja ymmärtäneet, miksi kolmikko jätti Myyn ulkopuoliseksi? Ehkä yllättyivät siitä, millainen katsojien reaktio oli.

Minusta sekin kertoo paljon, että mukamas kauden lopulla kertoivat, että nyt menee Myyn kanssa paremmin. Kuitenkaan Suomeen palattuaan eivät ole olleet missään tekemisissä Myyn kanssa. Ei tuo siltä kuulosta, että Myytä olisi hyväksytty porukkaan edes aupair-kauden lopussa.

Taisivat luulla. Sinna varmaan ajatteli, että Myyllä menee perheissäkin huonosti ja on antanut siellä itsestään huonon kuvan. Sitähän inisi kameroille, että "Se on niin paljon itsestä kiinni minkälaisen kuvan antaa."

Vierailija
804/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää muille aupaireille ja heidän kavereilleen ottavan todella koville se, että Myy ei ollutkaan se pahatyttö.

Sinnahan sanoi senkin että Myystä tuli heti sellainen pahis kuva. Muita tietysti kehui vuolaasti. Myy kysyi häneltä että olenko mä sun mielestä ilkeä? 

Ei neiti paskapilleri vastannut mitään. 

Katsoin juuri jaksoa, jossa Sinna Myytä kehui rohkeaksi kertomaan ajatuksiaan. Katsoin myös jakson missä Myy kertoi inhoavansa ajatusta mennä Sisiliaan missä on todella vaarallista kaikille. 

Meidän pitäisi ehkä katsoa jaksoja objektiivisesti ilman yhtä johtopäätöstä ?

Tuo oli nälkäkiukun ohella juuri sellaista käytöstä mitä en jaksaisi. Muut odottaa matkaa innnoissaan niin tämä alkaa maalata piruja seinille. Paula Vesalan sanoin: Älä tuu droppaa mun tunnelmaa.

Vierailija
805/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä aina työkaveriesi kanssa vapailla tekemisissä ? Kaikkien ?

Miten se tähän liittyy?

Tuo oli heidän työprojekti. 

Varmasti jos tollaisella työprojektilla olisi ulkomailla niin kyllä.

Vierailija
806/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä haukut minua, mutta minä vaikutan kiusaajalta. 😅

Omien tunteiden ja kokemusten kautta pystyy samaistumaan muihin ihmisiin, mutta sinä samaistat tunteesi ja kokemuksesi Sinnaan, Valmaan ja Liisaan, vaikka he ovat ihan erillisiä persoonia kuin sinä.

Siis kritisoit heitä, koska he ilmeisesti tunsivat ja kokivat eri tavalla kuin sinä olisit tuntenut ja kokenut. Aika outoa logiikkaa minusta.

Puolustelet ulkopuolelle jättämistä. Tolla sun logiikalla kuka tahansa voi toisen äänensävystä päätellä mitä vaan ja se olisi sitten oikeutus jättää ulkopuolelle.

Sinun mielestäsi puolustelen ulkopuo

Nimenomaan muilla kausilla. Mutta tosi tv:ssä on aina se riski, etteivät asiat mene siten kuin katsojat tai edes tuotantotiimi olisivat toivoneet. Se on vähän niin kuin tosi tv:n idea.

Sanot, ettei reissuun kannata lähteä, jos tulee toimeen vain itsensä kaltaisten ihmisten kanssa, mutta mitä jos Myy olikin vain oikeasti ikävää seuraa?

En ymmärrä kysymystäsi. Totta kai tässä on tullut täysin selväksi että muilla oli negatiivinen suhtautuminen Myyhyn. Ei minulla ole siihen mitään sanottavaa. Ei kaikista tarvitse pitää ja kukin hoitaa omalla tavallaan tilanteet joissa joutuu olemaan jonkun kanssa joka on ikävää seuraa. Nämä kolme hoitivat sen mean girls - metodilla eikä minua yllätä että katsojat eivät heitä siitä ylistä.

Vierailija
807/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla niin, että sellaista koostejaksoa ei tällä kertaa tule? En ihmettele, ettei näitä neljää saatu saman pöydän ääreen muistelemaan ihanaa au pair aikaa. Myy jätettiin porukasta pihalle heti alussa ja kolme muuta kitisi ison osan kaudesta, miten haluavat jo takaisin Suomeen.

Vierailija
808/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuo oli nälkäkiukun ohella juuri sellaista käytöstä mitä en jaksaisi. Muut odottaa matkaa innnoissaan niin tämä alkaa maalata piruja seinille. Paula Vesalan sanoin: Älä tuu droppaa mun tunnelmaa."

Nojoo mut tos voi myös jotenkin ymmärtää ettei hän ollut ihan parhaimillaan, rankkaa aikaa oudossa host-perheessä, ja kylmä olkapää muilta AU-paireilta. Onhan Sisiliassa vaarallisia alueita mitä pitää välttää mut siitä olisi voinut puhua paremmalla tavalla.

Vierailija
809/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä haukut minua, mutta minä vaikutan kiusaajalta. 😅

Omien tunteiden ja kokemusten kautta pystyy samaistumaan muihin ihmisiin, mutta sinä samaistat tunteesi ja kokemuksesi Sinnaan, Valmaan ja Liisaan, vaikka he ovat ihan erillisiä persoonia kuin sinä.

Siis kritisoit heitä, koska he ilmeisesti tunsivat ja kokivat eri tavalla kuin sinä olisit tuntenut ja kokenut. Aika outoa logiikkaa minusta.

Puolustelet ulkopuolelle jättämistä. Tolla sun logiikalla kuka tahansa voi toisen äänensävystä päätellä mitä vaan ja se olisi sitten oikeutus jättää ulkopuolelle.

&n

Annat ymmärtää, että kolmella tytöllä olisi mahdollisesti ollut ongelmia tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Itse ajattelen, että ongelma ei ehkä ollut heissä ja heidän kykenemättömyydessään sietää erilaisuutta vaan Myyn ikävässä käytöksessä.

Vierailija
810/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mietin myös, että jos heidän toimintansa kerran oli ok, niin miksi potivat siitä syyllisyyttä ja miettivät myöhemmin, että jätettiinkö me se nyt turhaan pois porukasta. 

Minusta tämä on inhimillisyyttä. Olen se, jolla on tuttava jonka seuraa välttelen. Olen potenut vaikka kuinka paljon syyllisyyttä siitä, etten jaksa häntä. Miettinyt paljon miten suhteemme voisi paremmin. Olen koittanut olla välittämättä draamasta, tiuskimisista ja loukkauksista. Olen koittanut vääntää itseni vaikka mille mutkalle, mutta ei, oman jaksamisen takia kontakti on pidettävä minimissä.

Eikö edes yhdessä toisten kanssa olisi voitu kaksi kuukautta sietää useampia tapaamisia? Tuotanto jopa maksaa viulut, jos mennään vaikka kahvilaan tai muuhun maksulliseen paikkaan. Ei ollut kyse loppuelämän tuttavuudesta, josta ei pääse eroon.

Miksi pitäisi, jos voi valita toisinkin?

Vierailija
811/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun joku kitisee, miten ei tarvitse olla kaikkien kanssa, jos ei huvita.

Ei tietenkään, jos kyse on 100 % omasta vapaa-ajasta ja vapaa-ajan kontaktista. Mutta kun kyse on työtilanteesta (aupairina työskentely tv-ohjelmassa) ja työkavereista, niin niiden kanssa oleminen kuuluu työhön. Tämä ei myöskään tule osallistujille yllätyksenä. Ovat varmasti katsoneet useamman kauden ja tietävät, mikä on ohjelman idea. Sama juttuhan se on työpaikoilla muutenkin: jos työsi on ryhmätyötä, et voi ryhtyä sooloilemaan ja jättää työntekijöitä pois.

En ihmettele, että tuolla kitinäasenteella on vaikeaa nyky-yhteiskunnassa, kun mitään erilaisuutta ei kestetä ja sosiaalista kanssakäymistä halutaan noin paljon rajoittaa.

Vierailija
812/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuo oli nälkäkiukun ohella juuri sellaista käytöstä mitä en jaksaisi. Muut odottaa matkaa innnoissaan niin tämä alkaa maalata piruja seinille. Paula Vesalan sanoin: Älä tuu droppaa mun tunnelmaa."

Nojoo mut tos voi myös jotenkin ymmärtää ettei hän ollut ihan parhaimillaan, rankkaa aikaa oudossa host-perheessä, ja kylmä olkapää muilta AU-paireilta. Onhan Sisiliassa vaarallisia alueita mitä pitää välttää mut siitä olisi voinut puhua paremmalla tavalla.

Ihan sama, miten Myy perseilee, niin aina löytyy selitys.

Minusta tuo negailu oli kammottavaa kuraa.

Vierailija
813/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kun joku kitisee, miten ei tarvitse olla kaikkien kanssa, jos ei huvita.

Ei tietenkään, jos kyse on 100 % omasta vapaa-ajasta ja vapaa-ajan kontaktista. Mutta kun kyse on työtilanteesta (aupairina työskentely tv-ohjelmassa) ja työkavereista, niin niiden kanssa oleminen kuuluu työhön. Tämä ei myöskään tule osallistujille yllätyksenä. Ovat varmasti katsoneet useamman kauden ja tietävät, mikä on ohjelman idea. Sama juttuhan se on työpaikoilla muutenkin: jos työsi on ryhmätyötä, et voi ryhtyä sooloilemaan ja jättää työntekijöitä pois.

En ihmettele, että tuolla kitinäasenteella on vaikeaa nyky-yhteiskunnassa, kun mitään erilaisuutta ei kestetä ja sosiaalista kanssakäymistä halutaan noin paljon rajoittaa.

Eivät he ole 24/7 töissä. Heillä on myös vapaa-aikaa, jota ei Ylen tiimi kuvaa, ja sillä he saavat tehdä mitä haluavat.

Vierailija
814/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valma näyttäis olevan 1.luokan opena Vantaalla. Oli aiemmin päiväkodissa töissä ja mainitsi ohjelmassa, ettei mene enää samaan työpaikkaan. 

Vierailija
815/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää muille aupaireille ja heidän kavereilleen ottavan todella koville se, että Myy ei ollutkaan se pahatyttö.

Sinnahan sanoi senkin että Myystä tuli heti sellainen pahis kuva. Muita tietysti kehui vuolaasti. Myy kysyi häneltä että olenko mä sun mielestä ilkeä? 

Katsoin juuri jaksoa, jossa Sinna Myytä kehui rohkeaksi kertomaan ajatuksiaan. Katsoin myös jakson missä Myy kertoi inhoavansa ajatusta mennä Sisiliaan missä on todella vaarallista kaikille. 

Ei kertonut inhoavansa ajatusta mennä Sisiliaan, vaan mitä oli kuullut Sisiliasta serkultaan, että Sisilia on vaarallinen paikka. 

Vierailija
816/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy on kuin Aina Inkeri Ankeinen, nuorena.

Vierailija
817/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kertonut inhoavansa ajatusta mennä Sisiliaan, vaan mitä oli kuullut Sisiliasta serkultaan, että Sis

Ja tulkutti tätä teoriaa yhtään ottamatta muilta vastan mitään.

Oli melko stereotypinen ajatusmalli. Nykypäivänä jopa woke

Vierailija
818/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOkainen maailmassa tekee virheitä. 

Sitten on niitä reppanoita, jotka ovat menneet johonkin tositv-ohjelmaan mistä heidät servataan  käsikirjoituksen myötä.

Vierailija
819/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykin varmaan parikymppinen et miten vaikee varata evästä jos kiukuttelee siksi. Tietää jo omat ruokatapansa.

Vierailija
820/1176 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerää käytöstä kiusaajakolmikolta, mutta onhan tuotanto ottanut tuosta ilon irti. Kyselivät useampaan otteeseen heiltä, mitä ajattelevat Myystä. Sen sijaan, että olisivat kyselleet ihan muista aiheista. Tuotanto on halunnut alleviivata tuota asiaa. Mautonta mielestäni, sillä tuo Myyn kiusaaminen oli jo muutenkin ikävä juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä