Au pairit Maltalla OFFICIAL
No niin, tästä se lähtee. Mitä mieltä kohdemaasta ja au paireista?
Tässä ovat Au pairit -ohjelman uudet osallistujat! - MTVuutiset.fi
Kommentit (1176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä haukut minua, mutta minä vaikutan kiusaajalta. 😅
Omien tunteiden ja kokemusten kautta pystyy samaistumaan muihin ihmisiin, mutta sinä samaistat tunteesi ja kokemuksesi Sinnaan, Valmaan ja Liisaan, vaikka he ovat ihan erillisiä persoonia kuin sinä.
Siis kritisoit heitä, koska he ilmeisesti tunsivat ja kokivat eri tavalla kuin sinä olisit tuntenut ja kokenut. Aika outoa logiikkaa minusta.
Puolustelet ulkopuolelle jättämistä. Tolla sun logiikalla kuka tahansa voi toisen äänensävystä päätellä mitä vaan ja se olisi sitten oikeutus jättää ulkopuolelle.
Sinun mielestäsi puolustelen ulkopuolelle jättämistä. Minun mielestäni jokaisella on oikeus päättää itse, kenen kanssa viettää vapaa-aikaansa.
Vääristelet myös sanomisia
Väitit, että minun logiikallani äänensävystä voi päätellä asioita, joilla oikeuttaa ulkopuolelle jättäminen. En ole sanonut mitään sellaista.
Ikäviä piirteitä mainittiin siinä kohtauksessa kolme, johon viittasin. Yksi oli komentelu. Niitä kahta en enää muista. Myyn negatiivisuudesta puhuttiin pitkin kautta.
Olen samaa mieltä, että Myylle olisi ollut hyvä kertoa suoraan, mikä hänen käytöksessään ärsytti. En kuitenkaan usko, että tytöt jättivät tekemättä niin, koska halusivat tarkoituksella jättää yhden ulkopuoliseksi. Pidän todennäköisempänä, etteivät he uskaltaneet tai kehdanneet puhua Myylle tuntemuksistaan suoraan. Tällainen konfliktien välttely on ihan tyypillistä meille ihmisille.
Mä oikeasti ihmettelen mikseivät voineet vaikka viestillä kertoa Myylle, jos eivät kameran edessä ja kasvokkain pystyneet (minkä ymmärrän). Siis olihan toi kauheaa, että paljastui sitten Myylle vasta kun katsoi sarjaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöillä oli kahteen kuukauteen tosi paljon yhteisiä tapaamisia, Jopa viiden päivän Sisilia. Siitäkin Myy maalasi piruja seinille. Kyllä kai tytöillä on oikeus vapaa viettää kuten haluaa. Noita yhteisiä tapaamisia kuitenkin tuotannon puolesta tosi paljon.
Myy: ota jatkossa välipalaa mukaan, jatkuvaa nälkäkiukkua muuten sinulla.
Sinna epäili sisiliassakin sitä onko Myy oikeasti kipeä.
Järkyttävä lehmä tämä Sinna. Toivottavasti elämä opettaa sitä kovalla kädellä.
Ja sinä olet parempi näillä sanoilla puhuessasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omien tunteiden ja kokemusten kautta pystyy samaistumaan muihin ihmisiin, mutta sinä samaistat tunteesi ja kokemuksesi Sinnaan, Valmaan ja Liisaan, vaikka he ovat ihan erillisiä persoonia kuin sinä.
Siis kritisoit heitä, koska he ilmeisesti tunsivat ja kokivat eri tavalla kuin sinä olisit tuntenut ja kokenut. Aika outoa logiikkaa minusta.
Puolustelet ulkopuolelle jättämistä. Tolla sun logiikalla kuka tahansa voi toisen äänensävystä päätellä mitä vaan ja se olisi sitten oikeutus jättää ulkopuolelle.
Sinun mielestäsi puolustelen ulkopuolelle jättämistä. Minun mielestäni jokaisella on oikeus päättää itse, kenen kanssa viettää vapaa-aikaansa.
Vääristelet myös sanomisia
Ei ollut mikään yhteinen ulkomaanmatka. Eivät nuo tytöt saaneet siihen vaikuttaa, kenen kanssa joutuivat reissuun.
Vierailija kirjoitti:
Ja mietin myös, että jos heidän toimintansa kerran oli ok, niin miksi potivat siitä syyllisyyttä ja miettivät myöhemmin, että jätettiinkö me se nyt turhaan pois porukasta.
Minusta tämä on inhimillisyyttä. Olen se, jolla on tuttava jonka seuraa välttelen. Olen potenut vaikka kuinka paljon syyllisyyttä siitä, etten jaksa häntä. Miettinyt paljon miten suhteemme voisi paremmin. Olen koittanut olla välittämättä draamasta, tiuskimisista ja loukkauksista. Olen koittanut vääntää itseni vaikka mille mutkalle, mutta ei, oman jaksamisen takia kontakti on pidettävä minimissä.
Tuo on aivan ymmärrettävää, mutta ihan eri asia. Et varmaankaan tehnyt päätöstäsi kyseisen ihmisen välttelystä parin tapaamisen perusteella? Yritit myös ilmeisesti keksiä keinoja miten voisitte tulla toimeen, mitä sarjassa ei ainakaan näkyvästi tehty vaan jo alkuvaiheessa Myy oli tuomittu liian erilaiseksi kuin muut.
Kyllähän tiuskimista tai huonoa käytöstä oli. Ja kuten joku aiemmin jo totesi, tytöthän eivät tunteneet toisiaan aiemmin, vaan vasta tutustuivat. Kyllä tuollainen tuittuilu saa nousemaan takajaloille, varsinkin kun toista ei tunne, ei myöskään tiedä kiukun ja käytöksen rajoja. Sokeritarveäksyily on asia, jonka Myy tiedostanee, joten vastuu kuuluu hänelle itselleen, suklaapatukka tai sokeria mukaan. Itselle tuli jaksosta kuva, että hän kiukuttelussaan odotti ja vastuutti muille sokerikiukkuaan, kun tällanen hän nyt vain on. Ei ole ok käytöstä, ja vähintään olisi hyvä reflektoida ja miettiä, onko ok ja vaikka pitäisikö selittää tai pyytää anteeksi. Vanhiojen ystävien kanssa voi jo alhaisella verensokerilla jo kiukutella, ne uskaltaa ja tietää että voi komentaa, et nyt jäädään tähän ja suklaapatukka suuhun odotuksen ajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miten tuo Liisan perheen ruotsalainen äiti noin kilahti? Esittikö Liisa, että kaikki on hyvin ja yhtäkkiä syyttikin mammaa jostain?
No en ihmettele yhtään. Liisahan on patalaiska eikä tee oma-aloitteisesti mitään.
Toinen laiskuri on Sinna. Kuinka se kehtaa maata puoleen päivään pers homeessa.
Se Sinnahan oli moneen otteeseen sanonut perheelle että voi kyllä herätä ja tehdä mitä perhe haluaa, mutta perhe ei halunnut.
Höpöhöpö. Normaali hyvinkäyttäytyvä ihminen olisi herännyt samaan aikaan kuin isäntäperhe ja tarttunut töihin.
Häpeäisin silmät päästäni tuollaista tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mietin myös, että jos heidän toimintansa kerran oli ok, niin miksi potivat siitä syyllisyyttä ja miettivät myöhemmin, että jätettiinkö me se nyt turhaan pois porukasta.
Minusta tämä on inhimillisyyttä. Olen se, jolla on tuttava jonka seuraa välttelen. Olen potenut vaikka kuinka paljon syyllisyyttä siitä, etten jaksa häntä. Miettinyt paljon miten suhteemme voisi paremmin. Olen koittanut olla välittämättä draamasta, tiuskimisista ja loukkauksista. Olen koittanut vääntää itseni vaikka mille mutkalle, mutta ei, oman jaksamisen takia kontakti on pidettävä minimissä.
Tuo on aivan ymmärrettävää, mutta ihan eri asia. Et varmaankaan tehnyt päätöstäsi kyseisen ihmisen välttelystä parin tapaamisen perusteella? Yritit myös ilmeisesti keksiä keinoja miten voisitte tulla toimeen, mitä sarjassa ei ainakaan näkyvästi tehty vaan jo alkuvaiheessa My
No miten se nyt ottaa. Huomasin jo ensi tapaamisella, etten pidä hänestä. Vuodet ovat vain vahvistaneet mielikuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo eihän se mikään pakko ole ottaa kaikkia porukkaan, mutta ihan syystä heillä on nyt kiusaajien maine.
Se ei tee ihmisestä kiusaajaa, ettei halua viettää vapaa-aikaansa seurassa, jossa ei ole hyvä olla.
Tässä oli kyse reality ohjelmasta eikä mistään pissispiirin illanvietosta.
Omapa on noiden tyhmyys kun mokasivat kaiken kansan edessä. Enikinä palkkaisi ketään tuosta laiskurikolmikosta töihin. Myy on reipas, hänet palkkaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi puolustelen ulkopuolelle jättämistä. Minun mielestäni jokaisella on oikeus päättää itse, kenen kanssa viettää vap
Ei ollut mikään yhteinen ulkomaanmatka. Eivät nuo tytöt saaneet siihen vaikuttaa, kenen kanssa joutuivat reissuun.
Formaattiin kuuluu, että reissuun lähtee neljä useimmiten melko erilaista ihmistä. Jos tietää että kykenee toimimaan vain itsensä kaltaisten ihmisten kanssa, ei ole mitään järkeä lähteä tällaiseen ohjelmaan.
Muilla kausilla konfliktien ylittäminen ja kasvutarinat ovat olleet iso osa sisältöä. Ei ihme että tämä kausi jäi kaikessa surullisuudessaan latteaksi kun kellään kolmestaan liittoutuneella ei ollut niihin mitään halua.
Olen katsonut vasta 2 ensimmäistä jaksoa, mutta Sinnan söpöstelevän lässyttävä puhetapa käy jo nyt pahasti hermoille. Ihan kuin hän koko ajan puhuisi vauvalle, vaikka puhuu kameralle. Hänestä tulee todella feikki vaikutelma. Myös Valmalla on outo rooli päällä välillä. Hän puhuu kameralle normaalisti, mutta muille tytöille kommentteja heittäessään puhenopeus tuplaantuu ja tekonaurua päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo eihän se mikään pakko ole ottaa kaikkia porukkaan, mutta ihan syystä heillä on nyt kiusaajien maine.
Se ei tee ihmisestä kiusaajaa, ettei halua viettää vapaa-aikaansa seurassa, jossa ei ole hyvä olla.
Tässä oli kyse reality ohjelmasta eikä mistään pissispiirin illanvietosta.
Omapa on noiden tyhmyys kun mokasivat kaiken kansan edessä. Enikinä palkkaisi ketään tuosta laiskurikolmikosta töihin. Myy on reipas, hänet palkkaisin.
Mä olen puolustanut tässä ketjussa oikeutta valita seuransa sekä kritisoinut Myyn kiukuttelua. Silti itsekin palkkaisin Myyn. Työntekijälle ja ystävällehän on aivan eri kriteerit. Olen ollut rekrytoijana töissä.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää muille aupaireille ja heidän kavereilleen ottavan todella koville se, että Myy ei ollutkaan se pahatyttö.
Sinnahan sanoi senkin että Myystä tuli heti sellainen pahis kuva. Muita tietysti kehui vuolaasti. Myy kysyi häneltä että olenko mä sun mielestä ilkeä?
Ei neiti paskapilleri vastannut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi puolustelen ulkopuolelle jättämistä. Minun mielestäni jokaisella on
Nimenomaan muilla kausilla. Mutta tosi tv:ssä on aina se riski, etteivät asiat mene siten kuin katsojat tai edes tuotantotiimi olisivat toivoneet. Se on vähän niin kuin tosi tv:n idea.
Sanot, ettei reissuun kannata lähteä, jos tulee toimeen vain itsensä kaltaisten ihmisten kanssa, mutta mitä jos Myy olikin vain oikeasti ikävää seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttää muille aupaireille ja heidän kavereilleen ottavan todella koville se, että Myy ei ollutkaan se pahatyttö.
Sinnahan sanoi senkin että Myystä tuli heti sellainen pahis kuva. Muita tietysti kehui vuolaasti. Myy kysyi häneltä että olenko mä sun mielestä ilkeä?
Ei neiti paskapilleri vastannut mitään.
Katsoin juuri jaksoa, jossa Sinna Myytä kehui rohkeaksi kertomaan ajatuksiaan. Katsoin myös jakson missä Myy kertoi inhoavansa ajatusta mennä Sisiliaan missä on todella vaarallista kaikille.
Meidän pitäisi ehkä katsoa jaksoja objektiivisesti ilman yhtä johtopäätöstä ?
Vierailija kirjoitti:
Eikö edes yhdessä toisten kanssa olisi voitu kaksi kuukautta sietää useampia tapaamisia? Tuotanto jopa maksaa viulut, jos mennään vaikka kahvilaan tai muuhun maksulliseen paikkaan. Ei ollut kyse loppuelämän tuttavuudesta, josta ei pääse eroon.
Mä mietin, kuvittelikohan tuo kolmikko katsojien tulevan heidän puolelleen tässä Myy-asiassa? Siis niin, että katsojatkin olisivat pitäneet Myytä ikävänä ja ymmärtäneet, miksi kolmikko jätti Myyn ulkopuoliseksi? Ehkä yllättyivät siitä, millainen katsojien reaktio oli.
Minusta sekin kertoo paljon, että mukamas kauden lopulla kertoivat, että nyt menee Myyn kanssa paremmin. Kuitenkaan Suomeen palattuaan eivät ole olleet missään tekemisissä Myyn kanssa. Ei tuo siltä kuulosta, että Myytä olisi hyväksytty porukkaan edes aupair-kauden lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin, kuvittelikohan tuo kolmikko katsojien tulevan heidän puolelleen tässä Myy-asiassa? Siis niin, että katsojatkin olisivat pitäneet Myytä ikävänä ja ymmärtäneet, miksi kolmikko jätti Myyn ulkopuoliseksi? Ehkä yllättyivät siitä, millainen katsojien reaktio oli.
Minusta sekin kertoo paljon, että mukamas kauden lopulla kertoivat, että nyt menee Myyn kanssa paremmin. Kuitenkaan Suomeen palattuaan eivät ole olleet missään tekemisissä Myyn kanssa. Ei tuo siltä kuulosta, että Myytä olisi hyväksytty porukkaan edes aupair-kauden lopussa.
Oletko sinä aina työkaveriesi kanssa vapailla tekemisissä ? Kaikkien ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä aina työkaveriesi kanssa vapailla tekemisissä ? Kaikkien ?
Miten se tähän liittyy?
"Minun mielestäni jokaisella on oikeus päättää itse, kenen kanssa viettää vapaa-aikaansa." Kotonaan kyllä, mutta yhteisellä ulkomaan matkalla ei. Jos on tuommonen asenne niin jäädään kotiin, eikä lähdetä matkalle porukalla ulkomaille. Siellä ei voi enää perääntyä ja alkaa olemaan seuran suhteen nirso. Ellei sitten jotain tosi kummallaista ole sattunut. Tai jos ei halua lähteä muiden mukaan, niin jää yksin ulkopuolelle, ja antaa muiden mennä keskenän. Yhden savustaminen ulos ei ole oikein noissa oloissa. Kotonas tehkää mitä haluatte.