Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkon myyjä vastaa, onko mitään mielessä?? ;)

Vierailija
06.09.2008 |

Entä onko kollegoja linjoilla? =)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se on mielessä ;).

Niin mä vähän arvelinki. Niin on muuten mullaki...

ap

Vierailija
2/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

punaviinin yleensä) niin aina kysytään paperit ja täytän just 30 v eli mua epäillään 17 vuotiaaksi tai nuoremmaksi.

mitä jos mulla ei olis henkkareita mukana? vain alle 25 vuotiaanhan täytyy valmistautua näyttämään paperit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen ostamaan mulle juomat....

punaviinin yleensä) niin aina kysytään paperit ja täytän just 30 v eli mua epäillään 17 vuotiaaksi tai nuoremmaksi.

mitä jos mulla ei olis henkkareita mukana? vain alle 25 vuotiaanhan täytyy valmistautua näyttämään paperit.

Vierailija
4/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.mikä olisi hyvä makea, mutta ei kuitenkaan imelä viini?

Mitä hintatasoa oot ajatellu? Ruuan kanssa vai ihan muuten vaan nautittavaksi?

ap

Vierailija
5/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä erityisesti kiinnostaa, sillä palkka ilmeisesti on suht hyvä - työpaikkailmoituksiakaan ei koskaan ole missään

Vierailija
6/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 25 vuotiailta näyttävien täytyy varautua näyttämään paperit. Siis tyyliin jo valmiiksi olla varautuneita. Jos oot jo 18 tai 20 riippuen ostettavien vahvuudesta niin hyvä niin. Jos ei oo henkkareita matkassa tai ikä ei täyty niin se on voi voi ja näkkileipä. Käy hae paperit ja tuu uudestaan, myydään kyllä!

Ja kyllähän se niin on että sua periaatteessa epäillään olevan alle 25 vee eikä 17 vee. ;) mutta viis siitä, oot kuitenki hyvin säilyny!! =)

Vierailija
7/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni lähemmäs 10e/h, mutta esim. mullaki tuntitakuu on 15h/vko eli tunteja on kuukaudessa minimissään 60h eli ei mikään mahoton kk-palkka hiljasena aikana. Tietty nyt tulee ilta- yms. lisät päälle ja kiire aikana töitä on väliin enemmän mitä kerkee ja saa tehdä, mutta ei osa-aikaisena yleensä perhettä elätä. Ja 75% Alkon myyjistä on osa-aikaisia...

Vierailija
8/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskin tai mieleenpainuvin asiakas kontakti esim joku puliveivari juttu!

Vierailija
9/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.mikä olisi hyvä makea, mutta ei kuitenkaan imelä viini?

Mitä hintatasoa oot ajatellu? Ruuan kanssa vai ihan muuten vaan nautittavaksi?

ap

Vierailija
10/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan myyt mutta käykö mitä mielessä?

Vierailija
11/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytkö Kossua raskaana olevalle naiselle?

Varmaan myyt mutta käykö mitä mielessä?

Myyn eikä käy mitään ihmeempiä mielessä. Eri asia olisi tarjoilijana myydä paukku/viiniä raskaana olevalle...

Vierailija
12/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskin tai mieleenpainuvin asiakas kontakti esim joku puliveivari juttu!

No sillä hetkellä ei ollu kyllä yhtään hauska, mutta ainaki mieleenpainuvin ku vähän ennen sulkemisaikaa kieltäydyin myymästä (tais olla henkkareista johtuva juttu) eräälle romanille niin hää tuumas, että oottaa kavereidensa kanssa mua ulkona. Onneks pääsin lähtee töistä miestyökaverin kanssa ja mentiin yhtä matkaa autoille. Samainen asiakas oli kerran uhannu ampua meidän työntekijää singolla... lol...

Vierailija
13/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aika usein kysyy suosituksia viinistä jonkun tietyn ruuan kanssa, saa vastauksen, että minä tykkään tästä itse paljon. Milloin ehditte viinejä maistella ja maksaako työnantaja viulut?

Vierailija
14/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, valkoviini, muuten vaan juotavaksi

Puolikuiva Kingston, Australialainen. Paitsi, että mun mielestä se oli ennen puolikuiva ja nyt kävin tarkastaa alkon sivuilta niin luetaanki kuivaksi. Tosin makeutta antaa hieman ananaksinen maku eikä happojakaan ole paljon. Sopiva just seurusteluviiniksi.

Toinen vaihtoehto vois olla vaikka Frizzantino. Ihana pirskahteleva, ei kuitenkaan kuohuviinimäinen. Ja on kuitenki hieman makeutta hapokkuudesta huolimatta.

Vierailija
15/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aika usein kysyy suosituksia viinistä jonkun tietyn ruuan kanssa, saa vastauksen, että minä tykkään tästä itse paljon. Milloin ehditte viinejä maistella ja maksaako työnantaja viulut?

Ja on yleensä työajan ulkopuolella. Pari tuntinen koulutus ja kyllähän se yleensä työnantaja koulutuksen maksaa alalla ku alalla. ;) Muitakin koulutuksia on pari-kolme vuodessa. Ja paljon tulee tietty iteki ostettua ja maisteltua esim. uutuuksia kotona.

Vierailija
16/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni lähemmäs 10e/h, mutta esim. mullaki tuntitakuu on 15h/vko eli tunteja on kuukaudessa minimissään 60h eli ei mikään mahoton kk-palkka hiljasena aikana. Tietty nyt tulee ilta- yms. lisät päälle ja kiire aikana töitä on väliin enemmän mitä kerkee ja saa tehdä, mutta ei osa-aikaisena yleensä perhettä elätä. Ja 75% Alkon myyjistä on osa-aikaisia...

Vierailija
17/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[ok! kuulin joskus, että palkat olisivat tyyliin 3500€/kk, toki harva on kokopäiväinen

No ei todellakaan oo ees kokopäiväsellä! Ehkä useampaa mymälää hoitavalla myymäläpäälliköllä vois olla.

Vierailija
18/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jotain, että tuokin se kävi viinipullon ostamassa eilenkin, taitaa olla ongelma. Muistatteko asiakkaita yleensä? Mua nimittäin ahdistaa, kun ostan juomia itselleni ja parille muulle tilauksesta. Aina mietin, että mitähän nuokin ajattlee ;)

Vierailija
19/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja a'la carte ravintolassa töissä...olen miettinyt täälästä juttua punaviinistä! Käytätkö itse dekantinissa karahvia tai suositteletko koskaan...onko muinais jäänne kristuksen ajoilta vai nykyaikaa...vai viinikohtaista...

ainakaan muistaakseni. Mielessä on kyllä ollu, että joskus "pitäis" suositella, mutta dekantointia suosittelen aika usein. Ite en omista karahvia vaan dekantoin ihan vaan avaamalla pullon aikaisemmin.

Viinikarahvi ei mun mielestä oo niinkään viinikohtaista, dekantointi kyllä. Mutta kyllähän se tietyn arvokkuuden tuo kun on kaunis karahvi pöydässä eikä pelkkä pullo.

Vierailija
20/25 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jotain, että tuokin se kävi viinipullon ostamassa eilenkin, taitaa olla ongelma. Muistatteko asiakkaita yleensä? Mua nimittäin ahdistaa, kun ostan juomia itselleni ja parille muulle tilauksesta. Aina mietin, että mitähän nuokin ajattlee ;)

Harvoin jää muut asiakkaat mieleen ku ne ketkä käy tyyliin ekana heti ysin jälkeen tai semmoset jotka käy suht usein ja höpöttelee mukavia siinä sivussa.

Eikä jutella asiakkaista ja ihmetellä määriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä