Hyvän mielen ketju: Makeiset ja suklaa alv nousee 25,5 prosenttiin : )
Nyt koittaa kehopositiivisille ihralöllyköille tukalat ajat : )
Tämä tuo pirtsakkaa hymyä ja naurua päivääni : D
Makeisten ja väkevän viinan hinnat nousevat
>Makeisten ja suklaan arvonlisäveroa nostetaan. Nykyisin niiden ALV on 14 prosenttia, mutta nyt se nostetaan 25,5 prosenttiin.
>Tupakkavero nousee.
>Virvoitusjuomien verotus nousee.
>Väkevien alkoholijuomien hinnat nousevat, kun ne sidotaan indeksiin. Aiemmin hallitus on jo laskenut oluen verotusta.
Kommentit (107)
En osaa sanoin kuvailla sitä ilon tunnetta, jonka tämä korotus minulle tuo. Vihdoinkin mässäilijöitä rangaistaan : )
Ostan jokatapauksessa. Jätän ennemmin jotain muuta pois kuten vaateostoja, parturia tai jotain kahvilaa, ravintolaa, yms palveluja.
Oikeastaan tuo on hyvä, vähemmän tulee itselläkin ostettua ja sitä kautta kilot pysyy paremmin kurissa. Se on sitten oikein juhlapäivä, kun suklaalevyä pannaan pöytään :)
Vierailija kirjoitti:
Oikeastaan tuo on hyvä, vähemmän tulee itselläkin ostettua ja sitä kautta kilot pysyy paremmin kurissa. Se on sitten oikein juhlapäivä, kun suklaalevyä pannaan pöytään :)
Tuolla lailla soisi muidenkin ajattelevan. Onnittelut viisaudesta 👍
Olen superlihava mutta en osta karkkia, makeis,a sipsejä, limsaa, jäätelöä, mehuja jne. Lihon koska mätän liikaa ruokaa ja liikun liian vähän :) . Siinäpä hihittelet muhun ei vaikuta mitenkään.
Voi tätä hymyn ja naurun päivää : D
Nouskoon. Mieheni just aamulla tokaisi että aikoo ostaa niitä silti vaikka nousisi jopa 30%. Hänen herkkuhimoaan ei hillitä.
En ole lihava ja syön monta kertaa viikossa karkkia eikä tuo vero siihen vaikuta. Jätän muita ostoja pois kuten palvelut ja vaateostot yms.
En ole läski löllykkä, mutta syön liikaa makeaa. Kannatan veronkorotusta. Kyllä hinnankorotukset vähentäisivät huomattavasti minun herkkujen syömistä.
ei ole iso nosto koska nousee vain muutamalla hassulla sentillä esim karkkipussin hinta uskonpa että kovin monet silti tulevat niitä ihan yhtälailla ostamaan
Saahan sitä suklaata puolet halvemmalla ulkomailta joten ei mitään huolta.
Vaikka prosentuaalisesti kuulostaa isolta korotukselta, ei hinnat nyt niin dramaattisesti nouse. Saisi mun puolesta nousta vielä enemmän.
Olisivat saaneet vaikka tuplata noiden alvin.
Me ei osteta enää tupakkaa eikä makeisia. Väkeviä ei juoda. Tulee melkoista säästöä. Ennätysvauhtia on kasvanut säästöt kun ostaminen vedettiin minimiin tämän hallituksen takia.
Se rasva joka kansaa lihottaa. Ei aikuiset ole mitään makeisten mässyttelijöitä ja virvoitusjuomat meillä juodaan ilman sokeria.
Hyvä, mutta ei tule vaikuttamaan kansanterveyteen silti mitenkään.
Ihan hyvä joo että nousee turhien tuotteiden hinnat. Kyllä sais tupakan hinta nousta enemmän kun aiheuttavat muillekkin terveyshaittoja
Ei ole mitään merkitystä tuollaisella 1,5% nostolla.
Miksi et ap kykene keskustelemaan mistään asiallisesti?
Ahmatit kun ei joka tapauksessa osaa hillitä himojaan, vaan asettavat niiden tyydyttämisen kaiken muun (jopa oman terveytensä) edelle, niin Suomen talous lähtee mässäilijöiden ansiosta nousuun : D