Hormonikorvaushoito - yleislääkärille vai gynekologille?
Haluaisin varata ajan lääkärille ja verikokeeseen, jotta selviäisi, hyötyisinkö hormonikorvaushoidosta. Esivaihdevuosioireita on jo tullut.
Mutta varaanko ajan yleislääkärille vaiko gynekologille?
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Aina yleislääkärille ekaksi.
Ei aina. Jos on varaa niin AINA alalan lääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleislääkäriä ei voi itse valita, gynekologin voi.
Voiko? Kiitos hevetin hyvästä havainnosta !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan neuvoa?
Lue itse perkele, kun on miljoona artikkelia asiasta.....taasko tulet luettuasi tänne levittelemään. 🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮
🤭
Se on ihan samaa hormonia kuin E pillerit ja helpottaa oloa suuresti kuin tasaa vajetta. Vanhetessa hormonin tuotanto vähenee siksi tulee aivan outo olo ja hikoilee. Korvaushoito hidastaa rappeutumista ja kuivumista. Kuin poistaa kipuja mitkä siitä johtuu . Estrogeenin ( miehillä testosteroni ) puute aiheuttaa limakalvo muutoksia kuin nivelkipuja samasta syystä . Vitamiinit auttaa jonkin verran yleiskuntoon. Gynekologin tehtävä on tietysti parantaa ja korjata vajetta . Lievittää oireita . Useimmat on saanut avun laastareita toiset geelistä. Jotkut tablettihoidosta mikä on runsaampaa . Parasiitti kasvaimet rakkula kasvaimet on lähtenyt monelta ihan parasiitti matolääke kuurilla .
On myös ilkeitä huonoja gynegologeja ( kyllästyttää jo LOGIA SANA ). RIIPPUU MILLÄ TUULELLA HÄN ON . KUN HEILLÄKIN ON ERI FIILIKSET . Nais gyne mies gyne käyttää itsekin hormonihoitoa . Heilläkin on vaihdevuodet. Nimittäin kaikki ei ole saanut mitään vaivoihinsa . On ihanaa katsoa kun toinen kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan heti sille alan asiantuntijalle.
Pirullisuus kuuluu joiden luonteeseen lääkäreilläkin. Ihanaa olla ilkeä ja inhottava .
200 käynti yksityisellä gynellä. Hormonivajeeseen ja vaihdevuosi oireisiin se sisätutkimus ei auta mitenkään eikä poista oireita .
Vähän kuin hammaslääkärissä on eroja ja luokitus eroja kuin kokemuseroja. Kokenut antaa heti antibiootit epävarmat kokemattomat ei . Usein he hätääntyvät ja siirtävät toiselle lääkärille . Kokemus tuo varmuutta. Osaamista . Näyttää olevan samoin hormonikorvaus hoidoissa . Kokeneet tietää itse kun ovat kokeneet jo omat hormonivajeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Römpsään kurkistus ei kerro vaihdevuosista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuin hammaslääkärissä on eroja ja luokitus eroja kuin kokemuseroja. Kokenut antaa heti antibiootit epävarmat kokemattomat ei . Usein he hätääntyvät ja siirtävät toiselle lääkärille . Kokemus tuo varmuutta. Osaamista . Näyttää olevan samoin hormonikorvaus hoidoissa . Kokeneet tietää itse kun ovat kokeneet jo omat hormonivajeet.
Se menee niin päin, että kokematon pyrkii noudattamaan suosituksia ja olemaan määräämättä turhia lääkkeitä. Kauan alalla ollut ja leipääntynyt tietää, että asiakkaat ovat jo googlanneet ja päättäneet, mitä haluavat, ja lääkäri pääsee helpoimmalla kun antaa mahdollisimman suuren lääkekasan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se menee niin päin, että kokematon pyrkii noudattamaan suosituksia ja olemaan määräämättä turhia lääkkeitä. Kauan alalla ollut ja leipääntynyt tietää, että asiakkaat ovat jo googlanneet ja päättäneet, mitä haluavat, ja lääkäri pääsee helpoimmalla kun antaa mahdollisimman suuren lääkekasan.
Just nämä perseensä kanssa ulisijat saa iloa kun määrätään helvetisti lääkkeitä. On millä retostella 🤮🤮🤮🤮
Vain moukat ja tosi tyhmät tälläiselta palstalta ohjeita kyselee. Yöööökkkk
Millä vuosituhannella kommentoijat elävät? Kyllä julkisen puolen pitää saada ajan tasalle naisten terveys!!!
T: Köyhä 58 vuotias nainen, joka ei saanut apua
Vierailija kirjoitti:
200 käynti yksityisellä gynellä. Hormonivajeeseen ja vaihdevuosi oireisiin se sisätutkimus ei auta mitenkään eikä poista oireita .
Sairaan kallistahan se on. Ultraäänitutkimuksella gyne näkee munasarjoista missä vaiheessa vaihdevuodet on. Maallikkona kuvittelisin, että jos vaikka näyttää siltä, ettei oireita pitäisi olla, ne voi johtua muusta. Minun piti käydä labrassa tutkituttamassa kilpirauhasarvot ja kun ne oli normaalit, sain hormonikorvaushoidon. Minulla kun oireena oli väsymyksen ja alakulon lisäksi mm. jatkuva palelu, mikä olisi voinut johtua kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Hyvä gyne ei määrää mitään hoitoja liukuhihnalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Römpsään kurkistus ei kerro vaihdevuosista mitään.
Kaikki tarvittavat tutkimukset tehdään lääkärin tutkimukseen perustuen. Mitään hormonikorvaushoitoa ym. ei määrätä ilman tutkimusta.
Vierailija kirjoitti:
kokenut hammaslääkäri ei määrää antibiootteja, vaan ensin katsotaan muut hoidot ja antibiootit otetaan viimeisenä käyttöön
Niinkö? Hyvä kun neuvoit tässä robleemassa.