Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläke 1875€ kuussa

Vierailija
16.04.2024 |

Se on hallitusen mielestä hyvätuloisen eläkeläisen raja. Hoi helevetti sentään!!!!

Kommentit (160)

Vierailija
121/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo ihan hyvä tulo, kun oletetaan, että siinä vaiheessa on jo asunnot maksettu ja velat kuitattu.

Mutta myös nuorempi voi saada tk eläkettä tuon summan ja velkojen maksu kesken.  Itse jäin 50 vuotiaana mutta onneksi olin jo velaton.  Tosin tuon saan puhtaana käteen.

Vierailija
122/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan tuo ihan hyvä tulo, kun oletetaan, että siinä vaiheessa on jo asunnot maksettu ja velat kuitattu.

Onko sulla mitään ymmärrystä siitä, miten paljon veroa siitä maksetaan jo nyt?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tulee konkka palveluntarjoajille, niin sitten tulee. Ei ollut kannattava business alkujaankaan. 

Vierailija
124/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä kun ajattelin että saan ansaitsemani eläkkeen ja voin vihdoin ottaa rennosti, jos elän siihen saakka. Olinpa tyhmä.

Vierailija
125/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä eläkeleikkaukset ovat hyvät ja tulorajakin on hyvä. Eläkeläisellä ei ole enää velkaa, on maksettu talot ja asunnot, ei ole elätettäviä, ei tarvitse käydä kampaajalla tai uusia vaatteitakaan usein ainakaan työelämää varten. Vingutaan, ettei eläkeläinen voi vaikuttaa tuloihinsa (kun ei enää pääse töihin). Kyllä voi vaikuttaa: pienentämällä menojaan. 

Eläkeläinen voi mennä myös töihin. Mikään ei estä paitsi laiskuus ja vinkuminen.

Vierailija
126/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletetaan esimerkiksi nyt kaksi tapausta: 

4 hengen perhe, asuu vuokrakodissa Helsingissä: 

MENOT/kk:

Asuminen 1000€ 

Päivähoitomaksut: 100€

Ruoka 700€ 

Kulkeminen 200€ 

Pakolliset maksut (sähkö, vakuutus, netti, puhelin jnejne) 200€ 

Harrastusmaksut 500€ 

Lääkkeet ja terveydenhuolto 50€

Yhteensä 2750€ 

2 Eläkeläistä, omistusasunto kerrostalossa, jossa suurimmat remontit tehty: 

Vastike: 500€ 

Ruoka: 300€ 

Lääkkeet ja terveydenhuolto: 200€ 

Kulkeminen: 50€ 

Pakolliset maksut: 200€

Harrastusmaksut: 40€ 

Yhteensä: 1290€ 

Onhan noissa nyt hieman erilainen kulurakenne.. Eli miksi ihmisiltä joilla on jo ihan lähtökohtaisesti isommat elämisen menot

meidän suvussa kovemmat  lääkemenot ja sairaalassa vuorokausimaksut ,oli mm. anemia ja tiputus, kotiin tarvitsee kotiapua, lääkkeiden tuonyi jo kotiin, asiointiapua jopa kaupungille,kampammoon, lääkäriin ajanvarauksia, kela asiointia, siihen pdf teot, kauppaostoksia, siivousapua isompiin,ikkunat jne.. se maksaaaaa,,ollaan jopa kolehtia kerätyy. eli sä laskit nuo vanhukset ajaa omalaa autolla,, nää ajaa invistaksilla. mutta tarvii ostaa jotain kotiinkin, tv rikki tai pyykkikone, ne joilla auto,,on rengasmenot, huolto jne,,tuskin itse pystyy autoremppaan,,eli vähän tarkemmin huomioituja laskelmia, entäs ne lä'äkkeet todella maksaa silmälasit uusia ja  ns yllätyskulujakin, halu mennä teatteriin,sukujuhliin,,lahjakin häihin, vaatteita..

Vierailija
127/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilla ole. Mistä kuvittelet että kaikille eriittäisi omistusasuntoja.

lääke vai ruoka. moni tekee valinnan kaupassa,,kahvi vai jauheliha,,on kurjaa,,kuitenkin elämän loppupuoli voisi olla järjellistäkin kivaa ihmisarvoista

Kunhan rahoitat kivan elämäsi ehtoopuolen itse. 

Vierailija
128/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi: monilla eläkeläisillä on velkoja. Eikä sitä omaisuuttakaan paljon ole. Harvoilla rikkailla on.

Velat on ihan oma syy ja itse otettuja. Ei ole eläkkeiden maksajien ongelma.

Vierailija
129/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on Suomen historian kommunistisin hallitus.

Vierailija
130/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Perheen ruokalasku on aivan liian suuri, sitä voi karsia, liian kallis asunto ja harrastukset." 

Ja eläkeläiset ei voi mistään karsia?!?!? 

300e/kk ruokaan on kyllä tosi vähän. Meillä menee 2 eläkeläiseltä noin 800-1000e.

Vierailija
131/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisillä on lisäksi erilaisia eläkealennuksia. Lisäksi eläkeläinen ehtii juosta tarjousten perässä ja kerätä niitä sieniä ja marjoja pakastimen täyteen kun itse painan 3-vuorotyötä kesät-talvet niska limassa. Kasvatan tuossa sivussa kahta tulevaa veronmaksajaa. Palkkakuitista kun katson, niin kyllä ketuttaa verojen päälle tulevat lisämaksut. 

vointi ei salli enää edes kauppa-asiointiin ellei tukihenkilö, syö sie varpaankyntes,,olet täys taukki.. vaippakustannukset isommat kun sun menkkamenot

Vierailija
132/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla työläisillä ei ole asuntoja maksettuna. Rehellinen ihminen kun ei ole tajunnut, että voisi maksattaa sen valtiolla, niinkuin niin moni on täällä tehnyt. En ole ikinä ymmärtänyt miten omistusasuntoon on voitu myöntää asumistukea. No, jokainen taaplaa tyylillään. 

Vierailija
133/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeläinen. En valita. Yllätys on ollut se, että keho rapistuu. Olen kiitollinen, kun saan hoidettua kuluni itse ja osallistun mielelläni taloustalnoisiin.

Vierailija
134/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulais rouva  saa eläkettä tililleen 1090€.

Hän asuu vuokra yksiössä, saa asumistukea.  Ja hän on melko tyytyväinen  eläkeläinen.  Hän aina sanoo että : "Ei eläkeläinen tarvitse kuin sen verran että  elää ja tulee toimeen" 🥰.

Tyytyväisyys  riippuu 100 % ihmisestä .  Toinen pärjää kohtuullisen hyvin  hyvin tonnin eläkkeellä,   toinen  "ei mitenkään  lähes 2000 euron eläkkellä"...  Siis  Haloo!

On tyytyväisiä eläkeläisiä ja

AHNEITA  eläkeläisiä.

entäs kun ei ole turvaverkkoja ja kaiken avun joutuu ostamaan, riipuu millaisia sairauksia,hoitojaksoja jne. onko kodinkonehankintoja yks kaks, silmälasit  ,,jyksilllistä kuntoisuutta, jos on ollut par aivoinfrktia,sydän operaati, lonkat menneet,ei ihminen ole kovin omatoiminen enää. nuorempikin voi tarvita ostopalveluja kotiin, aika vähän saa kaupungilta, paljon joutuu pyytämään kauppa ja asiointiapua yksityiseltä.

Vierailija
135/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pärjäilee takuueläkkeellä niin tuo 1875 e kuulostaa ihan överiltä luksukselta, se tulee joka kuussa se raha, kertautuu nopeasti.

Eläkeläisenä menojen rakenne on tosi erilainen, mä pystyisin muuntaan tuolla summalla koko elämäni ja auttamaan lapsiani rahallisesti myös.

Ei se tuo raha tilille tule siitä maksetaan vielä verot.

ja turvaverkosto passaa sua. moni tarvii kaiken avun kotiin. vai työnnät setelit verottomana lapsille.  et edes tajuu miten monella ei ketään, joka veen asia pitää maksaa että joku vie sut lääkäriin, tuo ruuan lääkkeet, varaa aikoja, maksaa laskuja, entäs jos joku kone menee rikki sen kk budjetti paukkuu

Vierailija
136/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työeläkkeistä voidaan leikata? Minusta se tuntuu varastamiselta.

Eikö työläisellä enää ole oikeutta työllä ansaitsemaansa eläkelaskelman mukaiseen eläkkeeseen?

Mitä opimme tästä? Miksi tein pitkän työuran ja kannan vartalossani vammat ja kivut joihin ei saa enää tarvittavaa apua?

Olisiko pitänyt lorvia?

95% eläkkeestäsi voitaisi ottaa "varastamatta". Se on osuus, mitä et itse ole  maksanut. Maksoit itse vain n.5%. Sen olet ansainnut siis itse. Muu on sosiaalitukea työtä tekeviltä, jotka maksaa eläkevakuusmaksua itse nyt viisinkertaisesti verrattuna sinuun aikanaan.

Vierailija
137/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs sukulais rouva  saa eläkettä tililleen 1090€.

Hän asuu vuokra yksiössä, saa asumistukea.  Ja hän on melko tyytyväinen  eläkeläinen.  Hän aina sanoo että : "Ei eläkeläinen tarvitse kuin sen verran että  elää ja tulee toimeen" 🥰.

Tyytyväisyys  riippuu 100 % ihmisestä .  Toinen pärjää kohtuullisen hyvin  hyvin tonnin eläkkeellä,   toinen  "ei mitenkään  lähes 2000 euron eläkkellä"...  Siis  Haloo!

On tyytyväisiä eläkeläisiä ja

AHNEITA  eläkeläisiä.

On myös eläkeläisiä, joilla menee lääkkeisiin hurja summa rahaa. Lisäksi muita pakollisia kuluja, joihin ei voi itse vaikuttaa (nimenomaan terveydenhuollon puolella). Äitini eläke on lähes tuon suuruinen ja tulee niukasti toimeen eikä valita. Lääkekulut ovat järjettömät, koska osa pakollisis

Lääkekatto on n 600e. Sen yli menevistä tarvii maksaa vain toimituskulut. Miehellä osunut pari kertaa vuoden loppupuolella ja saanut liki ilmaiseksi uusia lääkkeitä , mutta Ei niitäkään saa jos kelan laskelman mukaan ole edellinen satsi lopussa. 

Vierailija
138/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Perheen ruokalasku on aivan liian suuri, sitä voi karsia, liian kallis asunto ja harrastukset." 

Ja eläkeläiset ei voi mistään karsia?!?!? 

300e/kk ruokaan on kyllä tosi vähän. Meillä menee 2 eläkeläiseltä noin 800-1000e.

Olet huono kokki tai huono talousihminen jos saat tonnin kuussa ruokaan kahdelta eläkeläiseltä. Sanoisin että voi syödä hyvin n 500 eurolla. 

Vierailija
139/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mie elän kuussa tuhat euroa alle tuon määrän. Pitää vaan valita mistä ei voi luopua.

Tuosta menee vielä verot ja verotus on eläkeläisellä kovempi kuin työssäkäyvällä. Sitä Purra ja Orpo tahtoo vielä lisää kiristää.

Totta,mulla tuo noin 850-870 euroa kuussa verojen jälkeen. Mutta kissan kanssa vielä pärjätty 50 euroa eläinlääkäri kuluja varten syrjään joka kuukausi.

Älä nyt paskaa viitsi jauhaa. Noin pienestä eläketulosta ei mene euroakaan veroja.

Ei ole eläke kyseessä. Tosi paljon pätkätöitä.

Vierailija
140/160 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vero-% eläkkeestä on suurempi kuin palkasta maksettava - miksi?

Yhtenä selittävänä tekijänä palkkojen hieman alempaan veroprosenttiin saattaa olla se että maksetuista palkoista maksetaan suoraan eläkelaitokselle neljännes eli 25%. Tämä sisältää työnantajan ja työntekijän osuudet. Lisäksi palkasta pidätetään muita sivukuluja kuten työttömyysvakuutusmaksu. Tämän jälkeen lähtee vielä tietysti se kuuluisa eläkkeisiin verrattuna alhaisempi veroprosentti.

Sivuhuomiona vielä että tuosta 25% eläkemaksusta 70% menee lyhentämättömänä suoraan nykyisten eläkeläisten eläkkeiden maksuun. 30% rahastoidaan ja siitä summasta sitten karttuu oikeasti se nykyisen palkansaajan oma eläke. Melko reilua, eikö?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan