Eläke 1875€ kuussa
Se on hallitusen mielestä hyvätuloisen eläkeläisen raja. Hoi helevetti sentään!!!!
Kommentit (160)
Nyt kilahti Öky-rikkaat.
Harmi vaan, että liian VÄHÄN vieläkin pienenee heidän netto eläkkeensä.
Kenenkään ei pidä saada yli 2000 euroa eläkettä tililleen.
Nyt pitää Hallitukset alkaa MAKSATTAMAAN takaisin niitä jotka vetivät liian suuria eläkkeitä !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ihan hyvä tulo, kun oletetaan, että siinä vaiheessa on jo asunnot maksettu ja velat kuitattu.
Tuosta menee veroa n20%!!
Käteen jää 1500e, eipä sillä ostella eikä käytetä palveluita!
ÄLÄ LÄSSYTÄ SOOPAA !
Minä saan tililleni 1100€ ja pärjään hyvin, kunhan en rilluttele ja törsätä. Sinä et osaa tehdä itsellesi budjettia . Opettele.
Ulkomaanmatkoja ei tartte tehdä 3 kertaa vuodessa.
Ja Karibian matkoja tartte tehdä eläkeläisten joka vuosi.
Käyn kerran vuodessa Virossa, Karibialle en edes menisi.-eri eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pitää. Kuka hullu tässä maassa jaksaa jatkuvasti olla ja vanhoilla päivillään vielä. Suosittelen kokeilemaan niin tiedät edes mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Joo, harvoin eläkeläisillä on elätettäviä alaikäisiä. Mutta niitä uusia veronmaksajia on kuitenkin jonkun pakko tänne myös synnyttää ja kasvattaa..
Pointti se, että toinen maksaa valtionvelkaa useamman satasen enemmän kuin toinen, vaikka kulurakennen ihan erilainen
Sitten palstalla haukutaan isovanhempia ja omia eläkkeellä olevia vanhempia, kun ovat niin ahneita, etteivät tue rahallisesti jälkeläisiään. Huokaus
Vierailija kirjoitti:
Jos pärjäilee takuueläkkeellä niin tuo 1875 e kuulostaa ihan överiltä luksukselta, se tulee joka kuussa se raha, kertautuu nopeasti.
Eläkeläisenä menojen rakenne on tosi erilainen, mä pystyisin muuntaan tuolla summalla koko elämäni ja auttamaan lapsiani rahallisesti myös.
Tuosta summasta maksetaan veroa, laske paljonko jää käteen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kilahti Öky-rikkaat.
Nyt pitää Hallitukset alkaa MAKSATTAMAAN takaisin niitä jotka vetivät liian suuria eläkkeitä !
Mitä se hallitukselle kuuluu? Itse ovat eläkkeensä tienanneet ihan omista rahoistaan. Tienaisit enemmän niin saisit sinäkin kunnollisen eläkkeen eikä tarvitsisi itkeä. On se tuo persaukisen elämä vaikeaa. Miksi olet täällä kirjoittamassa tähän aikaan päivästä jos ei ole pinkka kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään EI pitäisi edes olla yli 2500€ eläkkeitä ! Aivan sairasta nuo öky eläkkeet. Sairaan Ahneita.
Ikänsä vetäneen kuin imurit rahaa tililleen. Ja nyt sitten niin uhrautuneita, kun Eläke jää 2000€ puhtaana tilille !
RIKKAAT EIVÄT OO IKINÄ OSANNEET HÄVETÄ AHNEUTTAAN.
Etkö sä tollo tajua että emme me ole päättäneet eläkkeen määrää, sen on tehneet ylemmät tahot.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kilahti Öky-rikkaat.
Vau, jos saa n.1400€ kuukaudessa eläkettä käteen niin se on joidenkin mielestä ökyeläke.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pärjäilee takuueläkkeellä niin tuo 1875 e kuulostaa ihan överiltä luksukselta, se tulee joka kuussa se raha, kertautuu nopeasti.
Eläkeläisenä menojen rakenne on tosi erilainen, mä pystyisin muuntaan tuolla summalla koko elämäni ja auttamaan lapsiani rahallisesti myös.
Pointti ei muutu mikskään, se erotus kilahtaa tilille 12 x vuodessa, 120 x kymmenessä vuodessa.
Aika pienikin ero muuttuu isoks tosi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ihan hyvä tulo, kun oletetaan, että siinä vaiheessa on jo asunnot maksettu ja velat kuitattu.
Tuosta menee veroa n20%!!
Käteen jää 1500e, eipä sillä ostella eikä käytetä palveluita!
ÄLÄ LÄSSYTÄ SOOPAA !
Minä saan tililleni 1100€ ja pärjään hyvin, kunhan en rilluttele ja törsätä. Sinä et osaa tehdä itsellesi budjettia . Opettele.
Käyn kerran vuodessa Virossa, Karibialle en edes menisi.-eri eläkeläinen
Minä en edes Viroon halua enää, saati Karibialle. Mökkeily on kivaa.
No ei se 1875e ole heistäkään hyvätuloinen ja ihme, että saivat rajan noinkin korkealle, oletin että se olisi ollut jossain 1650-1750e paikkeilla.
Ongelma on siis se, kun suuret massat saavat niin pientä eläkettä, että jos otetaan vain niiltä, jotka saavat vaikka 2500e, niin se ryhmä on ihan mitättömän pieni, ettei siitä saada mitään kassaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tuo raha tilille tule siitä maksetaan vielä verot.
Mun pointti ei muutu sen myötä, sinulla on surkea matikkapää.
Sulla ei ole matikkapäätä ollenkaan kun et osaa laskea käteen jäävää osuutta.-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti ei muutu mikskään, se erotus kilahtaa tilille 12 x vuodessa, 120 x kymmenessä vuodessa.
Aika pienikin ero muuttuu isoks tosi nopeasti.
Kertotaulu nyt on tuommoista tieteilymiesten ylivaikeaa huuhaata, ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Eläke 1875 brutto vai netto ? Onko työeläke vai sisältyykö siihen leskeneläkkeitä ?
Brutto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti pitää. Kuka hullu tässä maassa jaksaa jatkuvasti olla ja vanhoilla päivillään vielä. Suosittelen kokeilemaan niin tiedät edes mistä puhut.
Eri vastaa. Olen matkustellut ihan tarpeeksi ja en todellakaan enää halua matkustella . Kannattaa kokeilla kotimaan reissuja,niin tiedät mistä puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tuo raha tilille tule siitä maksetaan vielä verot.
Mun pointti ei muutu sen myötä, sinulla on surkea matikkapää.
Sulla ei ole matikkapäätä ollenkaan kun et osaa laskea käteen jäävää osuutta.-eri
Voi hyvää päivää taasen, ajattelun taso vaan laskee kun lehmän häntä.
Nyt mä ymmärrän miks tää on sulle niin vaikeeta, muistisairaudet on raskas risti kannettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
"Perheen ruokalasku on aivan liian suuri, sitä voi karsia, liian kallis asunto ja harrastukset."
Ja eläkeläiset ei voi mistään karsia?!?!?
Sanoinko niin? En. Ihmettelin ruokalaskun määrää kun pienituloinen perhe pärjää muutamalla satasella (täällä av:lla moni kertonut).
Vierailija kirjoitti:
"Perheen ruokalasku on aivan liian suuri, sitä voi karsia, liian kallis asunto ja harrastukset."
Ja eläkeläiset ei voi mistään karsia?!?!?
Eri. Eläkeläisetkin haluavat edes vähän nauttia elämästä ja palautua pitkän työuran rasituksista. He yleensä elävät hyvin nuukasti, koska tietävä ennenpitkään tulevan, jos ei ole jo, pitkäaikaissairauksia toinen toisensa perään, yleensä vielä perinnöllisiä. Lääke- ja lääkärikulut nousevat koko ajan. Ruokavalioon saattaa sairauksien myötä tulla hintavia muutoksia. Tiedän tämän omakohtaisesti, koska hoidin molemmat vanhempani hautaan asti. Olin edunvalvoja ja kulut kotonakin olivat huimat. Julkisilla ei kuljeta rollaattorin kanssa ja taksikorttia ei ihan heti saa eli itse pitää maksaa taksikulut. Eivät he missään Espanjassa tai oopperassa hilluneet. Kotona vaan, kun vointi heikkeni. Että on ikävä heitä!
Vierailija kirjoitti:
Voi stana mitä sontaa nämä öky eläkkeiden saajat vinkuvat.
Nyt suut tukkoon. HÄVETKÄÄ . Oikein oksettaa.
Teillä ei ole edes pienintäkään aavistusta siitä miten todella pienillä tuloilla ihmiset ovat joutuneet koko ikänsä pärjäämään.
1875e brutto ei ole ökyeläke.
Koska eläkkeestä ei makseta eläkemaksuja yms. sivukuluja. Toisin sanoen, eläkkeestä maksetaan suurempi vero siksi, että about samasta eläketulosta otettaisiin suurin piirtein sama ennakonpidätys, kuin samankokoisesta palkasta.