Eläke 1875€ kuussa
Se on hallitusen mielestä hyvätuloisen eläkeläisen raja. Hoi helevetti sentään!!!!
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan esimerkiksi nyt kaksi tapausta:
4 hengen perhe, asuu vuokrakodissa Helsingissä:
MENOT/kk:
Asuminen 1000€
Päivähoitomaksut: 100€
Ruoka 700€
Kulkeminen 200€
Pakolliset maksut (sähkö, vakuutus, netti, puhelin jnejne) 200€
Harrastusmaksut 500€
Lääkkeet ja terveydenhuolto 50€
Yhteensä 2750€
2 Eläkeläistä, omistusasunto kerrostalossa, jossa suurimmat remontit tehty:
Vastike: 500€
Ruoka: 300€
Lääkkeet ja terveydenhuolto: 200€
Kulkeminen: 50€
Pakolliset maksut: 200€
Harrastusmaksut: 40€
Yhteensä: 1290€
Onhan noissa nyt hieman erilainen kulurakenne.. Eli miksi ihmisiltä joilla on jo ihan lähtökohtaisesti isommat elämisen menot
Olisi raskasta olla noin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan tuo ihan hyvä tulo, kun oletetaan, että siinä vaiheessa on jo asunnot maksettu ja velat kuitattu.
Tuosta menee veroa n20%!!
Käteen jää 1500e, eipä sillä ostella eikä käytetä palveluita!
ÄLÄ LÄSSYTÄ SOOPAA !
Minä saan tililleni 1100€ ja pärjään hyvin, kunhan en rilluttele ja törsätä. Sinä et osaa tehdä itsellesi budjettia . Opettele.
Ulkomaanmatkoja ei tartte tehdä 3 kertaa vuodessa.
Ja Karibian matkoja tartte tehdä eläkeläisten joka vuosi.
Jos pärjäilee takuueläkkeellä niin tuo 1875 e kuulostaa ihan överiltä luksukselta, se tulee joka kuussa se raha, kertautuu nopeasti.
Eläkeläisenä menojen rakenne on tosi erilainen, mä pystyisin muuntaan tuolla summalla koko elämäni ja auttamaan lapsiani rahallisesti myös.
tuossakin on 2/3 liikaa. Kolmasosan olette itse maksaneet
Bruttosummahan tuo 1875 on. Siitä verot. Jää jotain 1500 - 1600, jotain tuosta välistä.
Joo, harvoin eläkeläisillä on elätettäviä alaikäisiä. Mutta niitä uusia veronmaksajia on kuitenkin jonkun pakko tänne myös synnyttää ja kasvattaa..
Pointti se, että toinen maksaa valtionvelkaa useamman satasen enemmän kuin toinen, vaikka kulurakennen ihan erilainen
Vierailija kirjoitti:
Jos pärjäilee takuueläkkeellä niin tuo 1875 e kuulostaa ihan överiltä luksukselta, se tulee joka kuussa se raha, kertautuu nopeasti.
Eläkeläisenä menojen rakenne on tosi erilainen, mä pystyisin muuntaan tuolla summalla koko elämäni ja auttamaan lapsiani rahallisesti myös.
Ei se tuo raha tilille tule siitä maksetaan vielä verot.
Vierailija kirjoitti:
Oletetaan esimerkiksi nyt kaksi tapausta:
4 hengen perhe, asuu vuokrakodissa Helsingissä:
MENOT/kk:
Asuminen 1000€
Päivähoitomaksut: 100€
Ruoka 700€
Kulkeminen 200€
Pakolliset maksut (sähkö, vakuutus, netti, puhelin jnejne) 200€
Harrastusmaksut 500€
Lääkkeet ja terveydenhuolto 50€
Yhteensä 2750€
2 Eläkeläistä, omistusasunto kerrostalossa, jossa suurimmat remontit tehty:
Vastike: 500€
Ruoka: 300€
Lääkkeet ja terveydenhuolto: 200€
Kulkeminen: 50€
Pakolliset maksut: 200€
Harrastusmaksut: 40€
Yhteensä: 1290€
Onhan noissa nyt hieman erilainen kulurakenne.. Eli miksi ihmisiltä joilla on jo ihan lähtökohtaisesti isommat elämisen menot
Perheen ruokalasku on aivan liian suuri, sitä voi karsia, liian kallis asunto ja harrastukset.
Olisi raskasta välittää vauvan kommenteista näin paljon
Ylipäätään EI pitäisi edes olla yli 2500€ eläkkeitä ! Aivan sairasta nuo öky eläkkeet. Sairaan Ahneita.
Ikänsä vetäneen kuin imurit rahaa tililleen. Ja nyt sitten niin uhrautuneita, kun Eläke jää 2000€ puhtaana tilille !
RIKKAAT EIVÄT OO IKINÄ OSANNEET HÄVETÄ AHNEUTTAAN.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se tuo raha tilille tule siitä maksetaan vielä verot.
Mun pointti ei muutu sen myötä, sinulla on surkea matikkapää.
Ihan ok. Itse tulen jo nyt noin tonnilla kuussa toimeen ihan hyvin (Asumismenot, lääkemenot ja ruoka- vaate ja viihde) ja tulen samaan tämän hetkissten tietojen mukaan reippaasti yli tuon 1,8k euron eläkkeen. Voin maksaa enemmän veroja. varmaan se terveys reistaa sitten vanhempana enemmän, niin ihan ok
Eläke 1875 brutto vai netto ? Onko työeläke vai sisältyykö siihen leskeneläkkeitä ?
"Perheen ruokalasku on aivan liian suuri, sitä voi karsia, liian kallis asunto ja harrastukset."
Ja eläkeläiset ei voi mistään karsia?!?!?
Vierailija kirjoitti:
Joo, harvoin eläkeläisillä on elätettäviä alaikäisiä. Mutta niitä uusia veronmaksajia on kuitenkin jonkun pakko tänne myös synnyttää ja kasvattaa..
Pointti se, että toinen maksaa valtionvelkaa useamman satasen enemmän kuin toinen, vaikka kulurakennen ihan erilainen
Minulla on, se itseasiassa muunsi mun asumistuen normaaliksi asumistueksi ja sitä myöten lapsesta huolehtiminen maksaa mulle yli vähän yli satasen kuussa kun siitä miinustaa lapsilisän.
Vierailija kirjoitti:
Eläke 1875 brutto vai netto ? Onko työeläke vai sisältyykö siihen leskeneläkkeitä ?
Bruttona nuo aina ilmoitetaan.
Voi stana mitä sontaa nämä öky eläkkeiden saajat vinkuvat.
Nyt suut tukkoon. HÄVETKÄÄ . Oikein oksettaa.
Teillä ei ole edes pienintäkään aavistusta siitä miten todella pienillä tuloilla ihmiset ovat joutuneet koko ikänsä pärjäämään.
Ei kaikki eläkeläiset ole vanhoja on myös tk eläkeläisiä 17-64 vuotiaita velkoineen ja vastuineen
Ei riittäisi minun elämäntyylin rahoittamiseen millään.
Hyvä että hyvätuloiset eläkeläisetkin osallistuu omalta osaltaan Suomen pelastamiseen konkursilta.